Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8075
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 15.10.2017, 9:28

Peter, pozdravljen,

vsi dogodki v zvezi s slovenskimi železnicami kažejo na to, da so tisti, ki bi morali peljati strategijo razvoja slovenskih železnic nesposobni ali pa jih enostavno sploh ni.
Verjetno je med Slovenskimi železnicami in politiki, ki bi morali biti zadolženi za strategijo ena velika luknja. V znanju ali bolje rečeno neznanju.

Že velikokrat sem napisal, da je v Avstro-ogrski monarjhiji skrbelo za razvoj ministrstvo za železnice, v kraljevini Jugoslavije je bilo v Beogradu ministrstvo za železnice, v kateri cestarji niso imeli kaj iskati, Ravno tako je bilo tudi v Jugoslaviji po 2. svetovni vojni.
V novi državi Sloveniji mislijo, da lahko za to področje skrbi en revček po znanju, samo da je "naš", se pravi iz vladajoče stranke. Katerekoli.

pozdrav
Darko
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 178
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a urban120 » 15.10.2017, 9:34

Odlične informacije! Le škoda se mi zdi da proga ni za 160km/h glede na to da se menja traso in gradi tunele
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2408
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 15.10.2017, 10:08

urban120 napisal/-a:Odlične informacije! Le škoda se mi zdi da proga ni za 160km/h glede na to da se menja traso in gradi tunele


Med 120 km/h in 160 km/h je razlika ta, da v prvem primeru prevoziš 1 kilometer v 30 sekundah, v drugem pa 22 sekundah. Pri 16 kilometrih, ki so zadnjih nekaj kilometrov mejni in še zaviranje pred postajo Maribor, je prihranek časa praktično ničen, poraba energije za pospeševanje do 160 km/h pa bistveno večja, kot, če bi pospeševal do 120 km/h.
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a kozorog » 18.10.2017, 15:19

Mariborski kolodvor dobi tretji peron
18.10.2017,

Direkcija za infrastrukturo bo prenovo glavnega železniškega kolodvora na Partizanski cesti ter postaje Tezno začela v začetku prihodnjega leta


Stoenainsedemdeset let po tem, ko je v Maribor pripeljal prvi vlak, bo glavni železniški kolodvor na Partizanski cesti doživel korenito prenovo, kar bo državo stalo 27 milijonov evrov. Direkcija za infrastrukturo (DRSI) že pripravlja javno naročilo, objava je predvidena še v tem mesecu, izvedba del pa v letih 2018 in 2019.

Po prenovi bo kolodvor dobil popolnoma novo podobo. Namesto dveh peronov bodo po novem trije, avla bo sanirana in ojačana s karbonskimi lamelami, prav tako podhod do peronov, saj bodo proge po prenovi omogočale večjo nosilnost kompozicij, pa tudi večje hitrosti vlakov. Obstoječe stopnice iz podhoda do peronov bodo porušene, na perone bodo potniki po novem dostopali po tekočih stopnicah oziroma z dvigali. Prav tako bo olajšan dostop potnikom z veliko prtljage in funkcionalno oviranim osebam, saj bo zgrajena nova klančina preko obstoječih stopnic, ki bo povezala parkirišče pred postajo s podhodom. Tudi sicer bo za invalide na prenovljeni postaji dobro poskrbljeno. Celotna postaja bo namreč opremljena z novimi taktilnimi oznakami za slepe in slabovidne. Obnovljeni in podaljšani podhod pa bo omogočil tudi dodatno povezavo proti mestni četrti Melje, proti križišču Meljske ceste in Industrijske ulice.

- Prenova glavnega železniškega kolodvora bo državo stala 27 milijonov evrov.
- Dela bodo potekala v letih 2018 in 2019.
- Eden od ciljev prenove kolodvora je tudi zmanjšanje hrupa, zato se bo večina tovornega prometa izvajala na postaji Tezno.
- V letih 2018 in 2019 se načrtuje nadgradnja železniške proge Maribor-Šentilj, kasneje tudi gradnja drugega tira v skupni vrednosti 242 milijonov evrov.

Za prenovo postaje Tezno pet milijonov evrov
Sočasno z omenjenim bodo nadgradili oziroma zamenjali tudi tire in tirne naprave, velik del investicije pa predstavlja še nadgradnja signalno-varnostnih ter telekomunikacijskih naprav ter sanacija objektov ter električnih inštalacij vključno z vozno mrežo. "Z modernizacijo in obnovo proge v skladu z evropskimi standardi se bo povečala tudi stopnja varnosti prometa," sporočajo iz DRSI.

Eden od ciljev prenove kolodvora je tudi zmanjšanje hrupa, zaradi česar bodo vgradili betonske pragove ter postavili protihrupne ograje. Iz istega razloga se bo večina tovornega prometa po novem izvajala na postaji Tezno, medtem ko bo glavni železniški kolodvor namenjen pretežno potniškemu prometu. Zaradi omenjenega bo prenovo doživela tudi postaja Tezno.

Na perone bodo potniki po novem dostopali po tekočih stopnicah oziroma z dvigali
Tudi na tej bodo nadgradili tire tako, da bodo omogočali večje hitrosti ter namesto sedanjih 20 ton na os omogočali nosilnost 22,5 tone na os. Vrednost nadgradnje postaje Tezno je ocenjena na okrog pet milijonov evrov (brez DDV).

Razen kratkotrajnih zamud večjih ukrepov in posebnosti v potniškem prometu naj ne bi bilo. Bodo pa nekatere vožnje vlakov odpadle, nadomestili jih bodo z avtobusi. "O organizaciji prometa bodo potniki pravočasno in ustrezno obveščeni," dodajo v DRSI.

Novogradnja predora Pekel in viadukta Pesnica
DRSI bo v letih 2018 in 2019 nadgradila tudi železniško progo Maribor-Šentilj. Z nadgradnjo se bo nosilnost proge povečala na 22,5 tone na os, kar bo omogočilo tudi višje hitrosti, vse do 120 km/h. S tem se bo skrajšal čas potovanja, povečala pa se bo tudi prepustna zmogljivost proge s sedanjih 63 vlakov na dan na 84 ter prevozna zmogljivost s 7,1 milijona ton na leto na 9,89 milijona. Dobro polovico skoraj 16 kilometrov dolge proge bodo zavarovali s protihrupno ograjo.

Spremembe tudi na cestah
Pri nadgradnji železniške proge Maribor-Šentilj bodo precej sprememb doživeli tudi železniški prehodi. Nivojski prehodi Pesnica ter Ranca 1, 2 in 3 bodo ukinjeni, prvega bodo nadomestili z izgradnjo nove povezovalne ceste, preostale tri pa z izgradnjo nadvoza, medtem ko bodo prehod Ranca 4 zavarovali z zapornicami. Ukinjena bosta tudi nivojska prehoda Štrihovec 1 in 2, nadomestil ju bo nadvoz Cirknica, medtem ko bo prehod Štrihovec 4 ostal zavarovan z zapornicami. Prehod Šentilj 3 bodo ukinili, prav tako prehod Šentilj 1, bo pa zgrajena povezovalna cesta, ki bo vodila do prehoda Šentilj 2.

Ker namerava država med Mariborom in Šentiljem zgraditi tudi drugi tir, bodo za bodočo dvotirnost že zdaj zgradili tudi nova predora Pekel in viadukt Pesnica (do leta 2021). Prav tako bodo nadgrajene železniške postaje Šentilj, Pesnica in Cirknica. Ocenjena vrednost investicije je 242 milijonov evrov, predvideno pa je tudi sofinanciranje z evropskimi sredstvi v okviru kohezijskega sklada v višini približno 100 milijonov evrov.

https://www.vecer.com/mariborski-kolodvor-dobi-tretji-peron-6330766
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a kozorog » 12.12.2017, 22:56

Riko in Rusi ne bodo obnavljali odseka Pesnica - Šentilj:
http://www.dkom.si/odlocitve_DKOM/2017120607565472/
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a kozorog » 29.12.2017, 15:44

Predmet naročila:
Nadgradnja žel postaje Maribor, nadgrad žel posteje Tezno in nadgrad progovnega odseka MB - Počehova na gl želez progi št. 30 Zidani most - Šentilj

http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/2431-17-300214/narocilo.html

https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=235573
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a kozorog » 13.01.2018, 11:49

Do 5. februarja zbiranje ponudb za nadgradnjo mariborske železniške postaje>>>https://live.finance.si/41647/Do-5-februarja-zbiranje-ponudb-za-nadgradnjo-mariborske-zelezniske-postaje
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 364
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a kozorog » 06.02.2018, 12:45

Ponudb za nadgradnjo mariborske železniške postaje ni bilo : https://maribor24.si/lokalno/ponudb-za-nadgradnjo-mariborske-zelezniske-postaje-ni-bilo/
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2408
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 06.02.2018, 14:24

Ponudniki so dvignali roke zato, ker niso želeli sodelovati pri nadgraditi postaje Tezno pod takšnimi pogoji, ki jih je želel/predvideval investitor.
MojsterZGU
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 09.01.2017, 14:21

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a MojsterZGU » 13.02.2018, 14:16

Ta članek pa zelo zavaja. Pač rok za odpiranje ponudb je bil prestavljen.
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1129
Pridružen: 13.09.2012, 14:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a RitterVonGhega » 14.02.2018, 23:59

MojsterZGU napisal/-a:Ta članek pa zelo zavaja. Pač rok za odpiranje ponudb je bil prestavljen.


kateri firma ? ali mogoče bo ŽGP?

lp,miro
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov