Predpisi slovenskih železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1809
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Signal »

maxima napisal/-a: 30.06.2022, 21:21 . . .
Oba pantografa se uporabljata ko je vozna mreža zaledenela, da se zagotovi boljši stik.
. . .
Kaj pa Desiro :?:
Je pri dvočleniku sploh smiselno voziti z obema dvignjenima OT (kratka razdalja med OT) :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 631
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a maxima »

Signal napisal/-a: 01.07.2022, 7:25 Kaj pa Desiro :?:
Je pri dvočleniku sploh smiselno voziti z obema dvignjenima OT (kratka razdalja med OT) :?:
Pri Desiru programska oprema ne omogoča vožnje z obema OT hkrati (oba se dvigneta samo pri menjavi smer vožnje, pa še to le za nekaj sekund)
Interestedman
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 15.12.2020, 13:35

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Interestedman »

Ne vem, če je to prava tema pa vendar:

Kaj se je zgodilo, da je ICS samo še za vzorec??
3 oz 1 na dan LJ-MB ( in to ne le s sedaj novim voznim redom, že s trenutno veljavnim)

Ves čas so reklamirali, da bo že sedaj port LJ-MB 1h un 30min..
je to realno še prjčakovati ali v SŽ samo govorijo na pamet? Vrjetno brez ICS bo to še težje dosegljivo brez nagibne tehnike
Kdo ve kdaj (če) naj bi pot trajala 1h 30min?

(Vsak intervju z direktorico potniškega prometa, ki sem ga bral je bilo mlatenje prazne slame, kot nekdo ki se mu dajo za naučit na pamet 5 stavkov, daljšega dometa pa nima)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2403
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Interestedman napisal/-a: 02.10.2022, 22:13 Kaj se je zgodilo, da je ICS samo še za vzorec??
3 oz 1 na dan LJ-MB ( in to ne le s sedaj novim voznim redom, že s trenutno veljavnim)
Večino IC vlakov med Ljubljano in Mariborom (razen enega ali dveh parov) vozi Pendolino. Imajo vozne čase ICS, a nižjo ceno.
Tako je narejeno tudi zaradi nadomeščanja Pendolina ob izpadu garniture. Pač vozi druga sestava (510 ali 312), vlak dobi nekaj zamude, ampak je itak IC in ne ICS. Včasih so za vsako vožnjo nadomestne garniture morali dajati obvestilo na spletno stran, zdaj pač tega ni treba, ker je teoretično vseeno, katera garnitura vozi IC vlak.
Vlaki so na ta način tudi cenejši, dostopnejši. ICS dodatek je namreč brutalno previsok. Zato vozi ICS le še ob "konicah".
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3977
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

Interestedman napisal/-a: 02.10.2022, 22:13 Kdo ve kdaj (če) naj bi pot trajala 1h 30min?

Ko se hitri (ICS?) vlaki ne bodo ustavljali za vsako koruzno njivo.

Pot po tirih med Ljubljano in Mariborom je dolga 155,8 km, pri voznem času uro in pol to pomeni povprečno hitrost 104 km/h. Vsak postanek realno podaljša vozni čas za približno 5 minut (upočasnjevanje, stanje na postaji, pospeševanje) oziroma zahteva povečanje hitrosti vožnje na odprti progi za slabih 6%. Odhod iz začetne psotaje in prihod na končno postajo že šteje kot en postanek, ICS pa ima po trenutnem voznem redu še 3 vmesne postanke (npr. ICS 14), vse skupaj pomeni povečanje hitrosti vožnje na odprti progi za 24% glede na izračunano povprečno hitrost. Kar pomeni, da bi moral vlak na odprti progi voziti povprečno približno 130km/h. Brez vmesnih postankov je ustrezna hitrost okoli 110 km/h. Vemo, da je na poti kar nekaj odsekov, ki niti približno ne omogočajo vožnje z zahtevano hitrostjo (vse postaje, nekateri bolj ovinkasti odseki), prav tako je na poti nekaj odsekov, ki bi omogočali višjo hitrost (160km/h). Glede na vse skupaj je povprečna hitrost na odprti progi 110 km/h realistično dosegljiva, 130 km/h pa bolj ne kot ja. In precej dvomim, da je po obstoječi trasi moč dvigniti povprečno hitrost vožnje po progi nad 130km/h (tudi če bi uredili vse postaje za prevoze s polno hitrostjo).

Populistična varianta pa vsebuje novo (hitro) progo med Ljubljano in Mariborom (v manjši meri po obstoječi trasi), ki bo omogočala hitrosti nad 200 km/h in bo dolga približno toliko, kot je razdalja med mestoma po cesti (torej 130 km). Seveda lahko vse skupaj ubijejo, če bo proga vodila skozi center Celja. Francozi ne delajo kar tako postaj na LGV izven manjših mest (ja, Celje je manjše mesto ... po francoskih merilih sta manjši mesti tudi Ljubljana in Maribor ... in če bi radi hitrosti potovanja primerjali s Francijo, bi morali primerjati tudi velikost mest ob progi ter razdalje potovanja).
LP, Metod
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 343
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Osebno mislim, da bi lahko vse 3 ICS garniture zapeljali direktno v razrez. Vse 3 so v slabem stanju, WC občasno ne deluje (scavnica pride iz umivalnika, ko potegneš vodo), imajo relativno majhno kapaciteto (če bi ICS res uspel), od izpdu ali rednem servisu ene(!) garniture se vozni red podre, vse prestopi pa so itak prrpravljeni na potencialni izpad ICS tako, da mnogih relacijih ne pridobiš nič itd. Seveda pa manjka tudi glavni faktor priljubljenosti JPP in to je frekvenca. Brez Pendolinotov bi lahko imeli direktne vlake Koper - LJ - Maribor vsako uro ali vsake 2 uri. Pogled v vozni red (npr. IC 512) pa pokaže, da je razlika v voznem času med Pendolinom in Desiro (oz. še bolje, če bi bil FLIRT), zgolj 9 minut.
taurus
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 76
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a taurus »

Pa pogledamo posamezne odseke : Maribor-Pragersko 8 ali 9 minut bi bilo možno po dokončanju postaje Pragersko. Pragersko-Poljčane 8 minut bi bilo možno, če se bi Križni vrh izgradil. Poljčane-Grobelno 15 minut, Grobelno - Celje 7 minut, če se bi odseku v Čretu pospešil, Celje - Zidani Most 18 minut - torek komplet Maribor - Zidani Most 1h ali malo pod 1 h.

Ostani še za Zidani Most - Ljubljana še okrog 30 minut - poprečje 128 km/h, trenutno potrebuje 40 minut, torej še okrog 10 minut bi treba pridobit. Možnost bi tukaj edino bila nova hitra obvozno proga čez predore med Kresniškim Poljanam in Savo, tukaj se bi res z deviacijo proge nekaj kilometrov pridobilo in obvozilo tista dva dolga loka pri Litiji in Kresnicam. Druge deviacije s veliko pridobitvijo voznega časa jaz ne vidim. Mogoče še kakšne druge ideje ??
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3977
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

Če komentiram samo "tista dva dolga loka pri Litiji in Kresnicam". Saj nista problem samo tista loka, problem je kompletna trasa od Zaloga naprej (oz. nazaj glede na stacionažo). Progovna hitrost je 70km/h (se mi zdi), pa ne samo zaradi stanja zgornjega ustroja. Problem je, ker je proga ovinkasta, pač sledi obronku Janč ob Ljubljanici in naprej ob Savi. In po tako ovinkasti trasi se pač ne da voziti 160km/h (v Pendolinotu že tako nekateri trpijo za morsko boleznijo). Čisto zares se v ozki dolini ob Savi trase ne da pošteno poravnati, zato je najbolj realna povsem nova trasa hitre proge Lj-Ce z daljšim predorom nekje pod Trojanami. Seveda pa realno stanje ekonomije v dolini Šentflorjanski nikakor ne dopušča realizacije takšne ideje v bližnji prihodnosti.
V smeri proti Zagrebu bi bilo poravnano traso lažje speljati po Dolenjskem kot po Zasavju, ampak o tej smeri se, kot kaže, ne razmišlja ... projekt modernizacije Dolenjske proge je glede tega še čisto premalo ambiciozen.
LP, Metod
Interestedman
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 15.12.2020, 13:35

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Interestedman »

V Lj so prižgali kartomate!
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 844
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

Interestedman napisal/-a: 14.10.2022, 6:53 V Lj so prižgali kartomate!
Saj so prižgani ves čas od postavitve. Večji omembe vreden dogodek bo, ko bo izdal prvo karto! :roll:
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2542
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Kartomati v Ljubljani dejansko že delujejo. V omejenem obsegu seveda :wink: .

https://potniski.sz.si/novice/2022/10/17912/
Aljaž
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 732
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

No, upam, da bojo zdaj delovali še drugod po Sloveniji, kjer so jih postavili.
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 844
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

Pa dobro, kdo tu koga zajebava? A se res ne da zadeve najprej izdelati v nulo in nato dati uporabniku v uporabo v celoti? Tole delovanje v omejenem obsegu je samo zajebavanje uporabnika. :roll: Pa ne jamram, ker se sam sicer z vlaki redko vozim, pa tudi omejen obseg delovanja mi nebi povzročal nobenih težav, kaj pa starejši?? #-o
taurus
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 76
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a taurus »

Po mojem se bodo po uvedbi kartomatov male potniške blagajne zaprle. *Starejši imajo itak svoje zastonj kartice. 9
jusko
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a jusko »

Mislim da debata o kartomatih bolj spada v to temo viewtopic.php?f=33&t=5923 No na Jesenicah še vedno ne deluje,vsaj včeraj še ni.
Odgovori