Stran 1 od 1

št. garnitur

Objavljeno: 19.12.2005, 19:56
Napisal/-a Nejc
Zdravo!

Zanima me kdo na SŽ odloča, koliko na primer Siemensovih garnitur bo šlo za Dobovo, Jesenice, Sežano, Maribor in podobno? Kot opažam je danes vlak 2612 za Sežano vseboval eno tri in eno dvočlensko garnituro Siemens, kar je za ta vlak neobičajno. Kako in kdo sploh ve, kdaj dati recimo dve tričlenske garniture Desiroja, kdaj eno, itd. Vem da je vse to odvisno od št. potnikov, toda kako SŽ ve, da bo recimo danes gužva na vlaku za recimo Jesenice? Morda pogledajo skozi okno in pokličejo strojevodjo, pa mu rečejo naj si najde še eno garnituro??!! Seveda je vse to namnjeno tudi ICS-u, 813, 715, 711 (enkrat so dvojni, zagotova pa takrat ko je največja gužva samo enojni) itd. Zanimivo je recimo, da enkrat Pohorje enkrat sestavlajo 7 Pulmanov, enkrat 10, bilo pa jih je že tudi 12. Zakaj takšne zmešnjave?

L.P.

Nejc

Objavljeno: 19.12.2005, 20:42
Napisal/-a 541
:shock:

Sestava vlakov je določena z voznim redom. :roll:

Operativno se pa vlakovni promet planira za vsaj 6 ur vnaprej. Katera garitura oziroma lokomotiva bo v vlaku, določi "strojni dispečer".

Tako nekako ...

Objavljeno: 20.12.2005, 19:48
Napisal/-a Matej
Glede strojevodij in iskanja garnitur. Največkrat je kriza z garniturami taka, da sploh ni nobene v rezervi. Strojevodja ne more sam izbrati med garniturami in jih dodajati nekemu vlaku zaradi gužve po svoji želji, čeprav bi morda to želel. Včasih je pri katerem vlaku, ki je redno v sestavi ene garniture priključena še druga garnitura, ki pa navadno ni v službi, je zaklenjena in je isto, kot da je ne bi bilo. V vlaku je zato, ker jo rabijo na drugem koncu države. Rednemu vlaku pa jo priključijo, da je ni treba voziti posebej. Isto je z vagoni.

Objavljeno: 20.12.2005, 20:03
Napisal/-a Nejc
Pomeni, da se ostale garniture, ki jih priključijo rednemu vlaku, zaradi lepšega priključene, oziroma da jim ni "dolgčas" na postajah?

Objavljeno: 20.12.2005, 20:30
Napisal/-a 541
Nič ni zaradi lepšega, vse ima svoj vzrok. Osnova je pa to, da mora ob pravem času biti garnitura/lokomotiva/vagon na ustreznem mestu.

Npr. ko je še vozil vlak 19, je bilo ob ponedeljkih, ko je vlak 11 vozil v sestavi dveh Pendolinov, vlak 12 pa se je vračal kot vlak 50, potrebno garnituro iz LJ nekako prepeljat v Maribor. In tako so pač vlaku 14 dodali še enega Pendolina, ki je peljal prazen. Ali če ni bilo Pendolina, so vlaku 2004 dodali še enega Siemensa, ki je potem peljal iz MB kot vlak 19.

V glavnem, potrebno je načrtovati katere in koliko garnitur bodo vozile v katerem vlaku. In ne samo za čas recimo 13. ure, potem pa za 14. uro zmanjka garnitur, ker bi se nek strojevodja odločil in vzel v svoj vlak tri garniture namesto dveh... :roll: