Finance - komentar, 19.12.2005
Finance - komentar, 19.12.2005
http://www.finance-on.net/show.php?id=140286
Verjetno ste to že brali, pa vseeno... Ko smo bili pred kratkim pri novinarskih puhlicah.
LP
Verjetno ste to že brali, pa vseeno... Ko smo bili pred kratkim pri novinarskih puhlicah.
LP
Uršika, ti že veš ...
Jaz sem takoj zato, da se ukinejo - ne železniške proge, ampak Slovenske železnice kot podjetje! In sicer zato, ker bi bilo kratkoročno manj škode s propadom SŽ, kot jo ta "visoko sposobna poslovna gospodarska družba" dolgoročno povzroča slovenski železniški infrastrukturi in krajem, ki naj bi jih ta infrastruktura oskrbovala!
Da ne bom lajal v prazno, naj pojasnim malo bolj konkretno - potrebujemo tri ukrepe:
- PRIVATIZACIJO tovornega prometa (razen morda v nekaterih segmentih, kjer je zraven npr. ekološki interes, npr. kombinirani promet),
- REGIONALIZACIJO stranskih prog (karšne so npr. Bohinjska, dolenjske, koroška ...), pa tudi regionalnega potniškega prometa na glavnem križu (to pomeni, da pristojnost prevzamejo regije, ko jih bomo seveda imeli, ki od države dobijo določena namenska sredstva, ostalo prispevajo same),
- zakonsko MOŽNOST VLAGANJA V INFRASTRUKTURO za subjekte, ki imajo za to interes (kdo pa bo vozil po gnilih tirih?).
No, dragi forumci, zdaj pa komentirajte, da se boste ukvarjali še s čim bolj produktivnim, kot so npr. barve motornikov ...
Če komu ni kaj jasno, kar z vprašanji na dan. Se bom potrudil.
Pa lep pozdrav!
Jaz sem takoj zato, da se ukinejo - ne železniške proge, ampak Slovenske železnice kot podjetje! In sicer zato, ker bi bilo kratkoročno manj škode s propadom SŽ, kot jo ta "visoko sposobna poslovna gospodarska družba" dolgoročno povzroča slovenski železniški infrastrukturi in krajem, ki naj bi jih ta infrastruktura oskrbovala!
Da ne bom lajal v prazno, naj pojasnim malo bolj konkretno - potrebujemo tri ukrepe:
- PRIVATIZACIJO tovornega prometa (razen morda v nekaterih segmentih, kjer je zraven npr. ekološki interes, npr. kombinirani promet),
- REGIONALIZACIJO stranskih prog (karšne so npr. Bohinjska, dolenjske, koroška ...), pa tudi regionalnega potniškega prometa na glavnem križu (to pomeni, da pristojnost prevzamejo regije, ko jih bomo seveda imeli, ki od države dobijo določena namenska sredstva, ostalo prispevajo same),
- zakonsko MOŽNOST VLAGANJA V INFRASTRUKTURO za subjekte, ki imajo za to interes (kdo pa bo vozil po gnilih tirih?).
No, dragi forumci, zdaj pa komentirajte, da se boste ukvarjali še s čim bolj produktivnim, kot so npr. barve motornikov ...
Če komu ni kaj jasno, kar z vprašanji na dan. Se bom potrudil.
Pa lep pozdrav!
Tako počasi se prebujamo ...
Čišo in ostali,
da ne bo nesporazumov – nisem se hotela opredeljevati v zvezi s člankom.
Nisem namreč tak strokovnjak, da bi javno sodila o zadevi, s tistim znanjem in podatki, ki jih premorem in o njih zmorem razmišljati pa se tudi ne bom izpostavljala.
Vem pa, da je motivacija nekaterih zaposlenih na SŽ izrazito v minusu. Z odsotnostjo (ne le s pomanjkanjem) interesa za delo in s temu primernimi rezultati onemogočajo potreben razvoj dogodkov v zvezi z določenimi produkti, ki bi v primeru neoviranega obratovanja zagotavljali podjetju vsaj kak majhen žarek ugleda in pozitivno reklamo tako v domači kot tuji javnosti. In ob takih poslovnih rezultatih dejavnosti, ki naj bi bile tržne in s pravimi pristopi tudi dobičkonosne, se z argumenti, da se z investicijami v ohranjanje tehniške in kulturne dediščine slovenske železne ceste podjetju povzroča izguba, mlati prazno slamo.
Z neustrezno infrastrukturo, z dokaj kilavim voznim parkom in neznano strategijo pa bo to bajno podjetje še bolj zacvetelo.
LP
da ne bo nesporazumov – nisem se hotela opredeljevati v zvezi s člankom.
Nisem namreč tak strokovnjak, da bi javno sodila o zadevi, s tistim znanjem in podatki, ki jih premorem in o njih zmorem razmišljati pa se tudi ne bom izpostavljala.
Vem pa, da je motivacija nekaterih zaposlenih na SŽ izrazito v minusu. Z odsotnostjo (ne le s pomanjkanjem) interesa za delo in s temu primernimi rezultati onemogočajo potreben razvoj dogodkov v zvezi z določenimi produkti, ki bi v primeru neoviranega obratovanja zagotavljali podjetju vsaj kak majhen žarek ugleda in pozitivno reklamo tako v domači kot tuji javnosti. In ob takih poslovnih rezultatih dejavnosti, ki naj bi bile tržne in s pravimi pristopi tudi dobičkonosne, se z argumenti, da se z investicijami v ohranjanje tehniške in kulturne dediščine slovenske železne ceste podjetju povzroča izguba, mlati prazno slamo.
Z neustrezno infrastrukturo, z dokaj kilavim voznim parkom in neznano strategijo pa bo to bajno podjetje še bolj zacvetelo.
LP
Ja, res drži, da "škriplje" na železnici, a menim, da ta spletni forum ni stran kjer se bodo našle rešitve za težave.
Rad bi napisal pa le nekakšno repliko na odgovore, ki sem jih prebral!
Ukiniti Slovenske železnice po vsej verjetnosti ni težko. A ne pozabite, da to nekako povleče za sabo nekaj tisoč zaposlenih, njihovih družinskih članov,... To bi bil nekakšen socialni udarec! Če kdo izmed vas ni železničar, potem naj napišem, da se danes zaposleni v izvršilnih službah spopadamo z kritičnim pomanjkanjem osebja. Za nas v teh dneh ne obstaja beseda PROSTI DNEVI! Lahko napišem, da v Sekciji za potniški promet Ljubljana v turnosih vlakospremnega osebja ni niti ene rezerve. Menda so le v Zidanem Mostu tri ( 3 ), pa še te so polno zaposlene!
Verjamem, da ima marsikdo mnenje, da so tiri gnili! So, vendar ne zaradi zaposlenih, ki se dnevno trudijo, da bi vlaki vozili! Ja, morda boste rekli, da se progovni delavci samo naslanjajo na lopate in ne počnejo nič drugega. Tudi vi bi se, če bi ob vsakem vremenu toliko let drgnili progo!
Glede prometnikov bi ne razpravljal, ampak ni pa kar tako treba pljuvati po njih. Tudi oni so ljudje in zaradi posameznikov ni potrebno nekoga izpodriniti!
Mimogrede pa še nasvet gospodu z nickom ČIŠO! Prav je, da obstaja forum kjer se posamezniki in predvsem ljubtelji železnic pogovarjajo o barvah motornikov ( le kakšne, ali čigave barve si le ti???), zato če te to toliko moti svoje politično mišlenje izražaj raje drugje...Hvala!
Rad bi napisal pa le nekakšno repliko na odgovore, ki sem jih prebral!
Ukiniti Slovenske železnice po vsej verjetnosti ni težko. A ne pozabite, da to nekako povleče za sabo nekaj tisoč zaposlenih, njihovih družinskih članov,... To bi bil nekakšen socialni udarec! Če kdo izmed vas ni železničar, potem naj napišem, da se danes zaposleni v izvršilnih službah spopadamo z kritičnim pomanjkanjem osebja. Za nas v teh dneh ne obstaja beseda PROSTI DNEVI! Lahko napišem, da v Sekciji za potniški promet Ljubljana v turnosih vlakospremnega osebja ni niti ene rezerve. Menda so le v Zidanem Mostu tri ( 3 ), pa še te so polno zaposlene!
Verjamem, da ima marsikdo mnenje, da so tiri gnili! So, vendar ne zaradi zaposlenih, ki se dnevno trudijo, da bi vlaki vozili! Ja, morda boste rekli, da se progovni delavci samo naslanjajo na lopate in ne počnejo nič drugega. Tudi vi bi se, če bi ob vsakem vremenu toliko let drgnili progo!
Glede prometnikov bi ne razpravljal, ampak ni pa kar tako treba pljuvati po njih. Tudi oni so ljudje in zaradi posameznikov ni potrebno nekoga izpodriniti!
Mimogrede pa še nasvet gospodu z nickom ČIŠO! Prav je, da obstaja forum kjer se posamezniki in predvsem ljubtelji železnic pogovarjajo o barvah motornikov ( le kakšne, ali čigave barve si le ti???), zato če te to toliko moti svoje politično mišlenje izražaj raje drugje...Hvala!
No, vidim, da je moja provokacija odlično uspela. Seveda se iskreno opravičujem, če sem koga osebno prizadel - to ni bil moj namen, pač pa zgolj to, da se debata razvije; upam, da ne bo zašla v kakšno slepo smer.
Naj pojasnim, da velja kritika v glavnem za vodilno osebje (ne le na SŽ, pač pa tudi na AŽP in Ministrstvu za promet), seveda tudi tu z nekaterimi izjemami. Problem je, da je vodenje našega železniškega sistema na splošno neodgovorno in neracionalno, kar se odraža ne le v poslovnih rezultatih, pač pa tudi na tistem področju, ki bi mu lahko rekli javna funkcija železnice (ekološka, gospodarska, socialna, kulturna ...).
Kar pa se tiče bojazni operativnega osebja glede privatizacij, ukinitev itd.: menim, da se ni kaj bati - tudi če bi naše železnice prevzel tujec (pa ne vzemite tega dobesedno), bi najbrž zaposlil DOMAČE operativno osebje, oz. vsakega, ki se zaveda, da mora za svoj kruh nekaj narediti. Danes namreč ustvarjalnost na naših železnicah ne velja za kakšno posebno vrlino - bolje, da si tiho in delaš svoje, tudi če se okoli tebe vse podira.
Pa še glede barv: barve so se vmes že menjale, pa nisem spremenil svojega mnenja. Tudi sam sem ljubitelj in nimam nič proti, če se pogovarjamo o kanarčkih ali zelencih, vseeno pa ne razumem, kako lahko nekdo neko stvar slepo ljubi in niti ne opazi, da mu pred očmi propada.
Vse dobro vam želim ... Upanje ostaja.
Naj pojasnim, da velja kritika v glavnem za vodilno osebje (ne le na SŽ, pač pa tudi na AŽP in Ministrstvu za promet), seveda tudi tu z nekaterimi izjemami. Problem je, da je vodenje našega železniškega sistema na splošno neodgovorno in neracionalno, kar se odraža ne le v poslovnih rezultatih, pač pa tudi na tistem področju, ki bi mu lahko rekli javna funkcija železnice (ekološka, gospodarska, socialna, kulturna ...).
Kar pa se tiče bojazni operativnega osebja glede privatizacij, ukinitev itd.: menim, da se ni kaj bati - tudi če bi naše železnice prevzel tujec (pa ne vzemite tega dobesedno), bi najbrž zaposlil DOMAČE operativno osebje, oz. vsakega, ki se zaveda, da mora za svoj kruh nekaj narediti. Danes namreč ustvarjalnost na naših železnicah ne velja za kakšno posebno vrlino - bolje, da si tiho in delaš svoje, tudi če se okoli tebe vse podira.
Pa še glede barv: barve so se vmes že menjale, pa nisem spremenil svojega mnenja. Tudi sam sem ljubitelj in nimam nič proti, če se pogovarjamo o kanarčkih ali zelencih, vseeno pa ne razumem, kako lahko nekdo neko stvar slepo ljubi in niti ne opazi, da mu pred očmi propada.
Vse dobro vam želim ... Upanje ostaja.
Tako počasi se prebujamo ...
Ja, res je. Tvoja provokacija je uspela - očitno si razjezil par članov tega foruma. In? Žaliti druge v anonimnosti, ki jo nudi forum, je pač najlaže. Pa tudi kar se "barve motornikov" tiče, ta pač marsikomu od članov tega foruma nekaj pomeni. Morda se to komu zdi čudno, a tako pač je. Si pač naletel na forum ljubiteljev železnice, kjer se tovrstne teme pojavljajo. Če ti to ni všeč, kaj te zadržuje tu?Čišo napisal/-a:No, vidim, da je moja provokacija odlično uspela.
Ne bi se rad spuščal v način reševanja železnice pri nas, čeprav sistem dobro poznam. Morda se ne čutim za tako kvalificiranega kot ti, ki boš odgovarjal na vprašanja vseh, ki jim "ni kaj jasno".
Kar se pa članka tiče, zame pač ne drži vode. Da v resnem poslovnem časniku zapišeš, da je treba železnico oziroma SŽ kar ukiniti, je pač rahlo smešno, čeprav gre za komentar. Zlasti če ne ponudiš alternativne rešitve, kar bi od novinarja taistega resnega poslovnega časnika lahko pričakovali. Članek, kakršen je objavljen, je pač samo primer enostranskega sesuvanja, s katerim si časopis na cenen način dviguje naklado.
Pa brez zamere, tudi če sem spet omenil barvo motornikov.
No, zdaj sem pa očitno obveljal za izredno napadalnega človeka ...
Dovolite mi še nekaj v bran: vsa ta moja "pikantnost" izhaja prav iz ljubiteljstva; tudi jaz zelo rad preberem kaj o kakšni tehnični podrobnosti v stilu da je kak motornik na novo pobarvan ali katera lokomotiva je prišla iz revizije in kje vozi. Ker pa me pač železnica zadeva tudi delno profesionalno, sem žal občutil tudi kar precej grenkih izkušenj, vendar kot ljubitelj nisem vrgel puške v koruzo.
Razumem, da je za vsakega, ki sedi na toplem, vsaka sprememba nepredvidljiva in potencialno boleča. Vendar se je za dolgoročno dobro treba včasih tudi malo presesti.
Upam, da je s tem konec medsebojnih obkladanj - vsaj z moje strani. Vsem želim še naprej veliko užitkov v ukvarjanju s svetlejšimi, zanimivimi platmi železnice. Bil pa bi zelo vesel, če bi lahko kdaj s kom podebatiral tudi o tem, kako imajo kakšno stvar urejeno v tujini in kaj bi se še dalo narediti pri nas - ne bojte se, nikogar ne bomo "ukinjali".
Srečno!
Dovolite mi še nekaj v bran: vsa ta moja "pikantnost" izhaja prav iz ljubiteljstva; tudi jaz zelo rad preberem kaj o kakšni tehnični podrobnosti v stilu da je kak motornik na novo pobarvan ali katera lokomotiva je prišla iz revizije in kje vozi. Ker pa me pač železnica zadeva tudi delno profesionalno, sem žal občutil tudi kar precej grenkih izkušenj, vendar kot ljubitelj nisem vrgel puške v koruzo.
Razumem, da je za vsakega, ki sedi na toplem, vsaka sprememba nepredvidljiva in potencialno boleča. Vendar se je za dolgoročno dobro treba včasih tudi malo presesti.
Upam, da je s tem konec medsebojnih obkladanj - vsaj z moje strani. Vsem želim še naprej veliko užitkov v ukvarjanju s svetlejšimi, zanimivimi platmi železnice. Bil pa bi zelo vesel, če bi lahko kdaj s kom podebatiral tudi o tem, kako imajo kakšno stvar urejeno v tujini in kaj bi se še dalo narediti pri nas - ne bojte se, nikogar ne bomo "ukinjali".
Srečno!
Tako počasi se prebujamo ...