postaja Ljubljana

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

541 napisal/-a:V Zidanem Mostu vozijo vsi vlaki v odklon; za Rimske Toplice si omenil, za Breg pa zato, ker se spremeni levostranski promet v desnostranskega.
v Zidani msot je stari tiri in bolj slabši!

ICS za 40 km/h
Ostali za 35 km/h :P

v Rimske Toplice je levo kretnice je bolj slabši da samo do 50 km/h ker lahko nevarni , mora novo kretnice potem boljši.

tudi v Celju Tovorni levi in desni oba je bolj slabo in da samo do 50 km/h že skoraj 10 let, še ni poprav . sramota! :P :)

Lp
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

IC-Pohorje503 napisal/-a:
541 napisal/-a:V Zidanem Mostu vozijo vsi vlaki v odklon; za Rimske Toplice si omenil, za Breg pa zato, ker se spremeni levostranski promet v desnostranskega.
v Zidani msot je stari tiri in bolj slabši!

ICS za 40 km/h
Ostali za 35 km/h :P

v Rimske Toplice je levo kretnice je bolj slabši da samo do 50 km/h ker lahko nevarni , mora novo kretnice potem boljši.

tudi v Celju Tovorni levi in desni oba je bolj slabo in da samo do 50 km/h že skoraj 10 let, še ni poprav . sramota! :P :)

Lp
V Rimskih toplicah je po tiru 2 preko kretnic 3 in 4 70 km/h. Kretnici pri Čretu pa sta res kriza, so vsake toliko kakšne zapore ampak počasne vožnje se pa ne odpravi. Mario, v čem je problem, da je ta počasna vožnja vpeljana že skoraj 10 let?
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

541 napisal/-a:
IC-Pohorje503 napisal/-a:
541 napisal/-a:V Zidanem Mostu vozijo vsi vlaki v odklon; za Rimske Toplice si omenil, za Breg pa zato, ker se spremeni levostranski promet v desnostranskega.
v Zidani msot je stari tiri in bolj slabši!

ICS za 40 km/h
Ostali za 35 km/h :P

v Rimske Toplice je levo kretnice je bolj slabši da samo do 50 km/h ker lahko nevarni , mora novo kretnice potem boljši.

tudi v Celju Tovorni levi in desni oba je bolj slabo in da samo do 50 km/h že skoraj 10 let, še ni poprav . sramota! :P :)

Lp
V Rimskih toplicah je po tiru 2 preko kretnic 3 in 4 70 km/h. Kretnici pri Čretu pa sta res kriza, so vsake toliko kakšne zapore ampak počasne vožnje se pa ne odpravi. Mario, v čem je problem, da je ta počasna vožnja vpeljana že skoraj 10 let?
res in točen za 70 km/h. kdaj boš poprav za rimski toplice za kretnice tudi v celju tovorni ?! :(

že 10 let v celju tovorni kretnice, IC,EC,ICE je vedno redko ustavil in počasi po 50 km/h, redko. kdaj kdaj bo novo kretnice-beton?! :(
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Odgovor Napisal/-a mario »

Katere kretnice na CE-Ćret so to ?

Glavna prevozna tira s kretnicami so bili obnovljeni :shock:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Odgovor Dolfetu,

To, da je bila pred 30 leti hitrost skozi Z. Most okrog 70-75 km/h, razen v odklon proti R.Toplicam, kjer je bilo mislim da 40 km/h je sigurno res. Sem se takrat vozil vsak teden, ker sem imel zastonj karto. Pa še malo po vezah sem se kdaj peljal pri strojevodji. Še danes, ko se peljem bolj poredko, vem za vsak odsek, kolikšna je progovna hitrost, tako da se mi zdi da poznam vsako drevo ob progi. Še enkrat bom povedal, da so hitrost znižali po iztirjenju Pohorca na mostu. Da bi pa vozili 20 km/h je pa dobra šala. Tedaj skorajda ni bilo izrednih omejitev, saj se je pospešeno izvajal remont in elektrifikacija proti Mb. Je pa res da so take hitrosti sedaj v Mb. Takrat so tudi po Lj. postaji vozili 50. Se spomnim, ko je premikalka 732(?) enega neprevidneža tik pred menoj skoraj zbila, je bila kar hitra. Revež se je vrgel na trebuh na peron pred mene.

Omejitev 50 na kretnici pri izvozu iz tovorne postaje pa je stara že približno toliko kot samostojna Slovenija. Vmes so bili že narejeni remonti na progi proti Štoram. Le kretnico so pustili v miru. Čudna začasna omejitev, ki traja cca 15 let.

LP

Ljubitelj
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

mario napisal/-a:Katere kretnice na CE-Ćret so to ?

Glavna prevozna tira s kretnicami so bili obnovljeni :shock:
Ja, Mario, tiri so bili obnovljeni, kretnice so pa ostale stare, kar lahko vidiš po tipu tirnic S-49 in toga K pritrditev. V Celju je ta omejitev zagotovo že od takrat, ko je začel voziti ICS, gre pa za kretnice za Čret - pred NPr Teharje oziroma ob ENP Čret (kretnici 324 in 325 če se ne motim na levem tiru, na desnem tiru pa piše nekaj v smislu "po sanaciji NPV", pred tem je bil pa nek drug vzrok). Enako se je zgodilo s kretnicami v Grobelnem (razen ena je bila zamenjana), kjer je pa tudi hitrost čez eno staro kretnico že kakšno leto 50 km/h (cepna kretnica za rogaško progo na desnem tiru).
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Odgovor Napisal/-a mario »

541 napisal/-a:
mario napisal/-a:Katere kretnice na CE-Ćret so to ?

Glavna prevozna tira s kretnicami so bili obnovljeni :shock:
Ja, Mario, tiri so bili obnovljeni, kretnice so pa ostale stare, kar lahko vidiš po tipu tirnic S-49 in toga K pritrditev. V Celju je ta omejitev zagotovo že od takrat, ko je začel voziti ICS, gre pa za kretnice za Čret - pred NPr Teharje oziroma ob ENP Čret (kretnici 324 in 325 če se ne motim na levem tiru, na desnem tiru pa piše nekaj v smislu "po sanaciji NPV", pred tem je bil pa nek drug vzrok). Enako se je zgodilo s kretnicami v Grobelnem (razen ena je bila zamenjana), kjer je pa tudi hitrost čez eno staro kretnico že kakšno leto 50 km/h (cepna kretnica za rogaško progo na desnem tiru).
Ja čudne stvari so se dogajale na HSŽ.
Sedaj se vsaj na glavnih prevoznih tirih menja tudi vse kretnice, da je vse UIC-60, kar je edinole pametno.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:Odgovor Dolfetu,

To, da je bila pred 30 leti hitrost skozi Z. Most okrog 70-75 km/h, razen v odklon proti R.Toplicam, kjer je bilo mislim da 40 km/h je sigurno res. Sem se takrat vozil vsak teden, ker sem imel zastonj karto. Pa še malo po vezah sem se kdaj peljal pri strojevodji. Še danes, ko se peljem bolj poredko, vem za vsak odsek, kolikšna je progovna hitrost, tako da se mi zdi da poznam vsako drevo ob progi. Še enkrat bom povedal, da so hitrost znižali po iztirjenju Pohorca na mostu. Da bi pa vozili 20 km/h je pa dobra šala. Tedaj skorajda ni bilo izrednih omejitev, saj se je pospešeno izvajal remont in elektrifikacija proti Mb. Je pa res da so take hitrosti sedaj v Mb. Takrat so tudi po Lj. postaji vozili 50. Se spomnim, ko je premikalka 732(?) enega neprevidneža tik pred menoj skoraj zbila, je bila kar hitra. Revež se je vrgel na trebuh na peron pred mene.

LP

Ljubitelj


Ljubitelj, v vse tole boš težko koga prepričal, predvsem pa ne strojevodje, prometnike in še koga. Enostavno ne potegne. Poleg tega so takrat bile kretnice drugačne - slabše, kot pa v sedanjem času in zanesljivo niso bile sposobne tolikšne hitrosti pri odklonski vožnji. :roll:

V tvojem času je prišlo do nenavadnega primera. Pohorc 502 je imel iz Brezovice redno uvoz v premo. Eno voznoredno obdobje so pozabili vpisati znižano hitrost uvoza vlaka v voznoredno knjižico, v postajo Ljubljana,. Nato se je našel strojevodja, ki je striktno po predpisih pripeljal z 70 km/h na peronski tir 7. Nastala je panika in cel hudič. Seveda strojevodji niso mogli nič, ker se je ravnal le po veljavnih predpisih. Že naslednji dan je bil z brzojavko narejen popravek.

Sicer se pa tu občasno oglasita tudi @Florjan in Tone @s52r, ki bi iz prve roke znala povedati še kaj več. Njun spomin seže še kakšno desetletje globlje v preteklost.

Torej, počakajva na njun komentar.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ko sem navedel hitrosti 70 km/h in 50 km/h za ZM in Lj pred desetltji ne govorim o tem kako hitro so vozili, temveč, kakšna opozorilna tabla (ali ako to že imenujete) je bila pred postajo (saj se spomnite črno belih napovednih in povprečno progastih kjer je začela hitrost veljat.) Za ZM pa vem, da so hitrost zmanjšali na cca 40 km/h šele pri vožnji v odklon ali pred mostom čez Savinjo v smeri RT.

Imam pa eno vprašanje: Kako to da imajo nagibni vlaki iz smeri ZM višjo dovoljeno hitrost v območju postaje Lj., kakor iz smeri Sežana?
Podobno sem opazila danes v ZMostu. Iz smeri Lj je omrjitev 40/40/40 iz smeri R.Toplice pa 35/35/40. Pa saj peljejo po istih tirih in kretnicah.

Na splošno pa ne razumem zakaj se vsi tako bojijo hitrosti vlakov na SŽ. Leta 1975 se spomnim me je skoraj kap na peronu, ko je skozi Parmo pripeljal EuroCity s 150 km/h, kar je že takrat bila tam normalna progovan hitrost.
Pa tudi predlani se spomnim je v Monpelierju (FR) vlak pridrvel čez 100 na uro v postajo, kjer je ime postanek.

Toliko v vednost

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ej, Ljubitelj, počasi pa bova le prišla skupaj. Ti signali, ki jih omenjaš, so starega tipa in so namenjeni za omejitev hitrosti na odprti progi. Da pojasnim. V tistih časih je bila določena konstantna hitrost vlakov na progi med dvema postajama. To hitrost je imel strojevodja vpisano v voznoredni knjižici. Na posameznih odsekih, kjer je bila potrebna nižja hitrost pa so bile nameščene te table. Istočasno je bila vpisana sprememba tudi v voznoredni knjižici.
Te table pa niso signalizirale hitrosti na postajnem delu. Hitrost vlakov v postaji je vpisana izključno v voznoredni knjižici in le po tem se strojevodja ravna. Drugače rečeno, voznoredna knjižica ima višjo prioriteto, kot pa same hitrostne table. Takšna tabla pove le najvišjo progovno hitrost, (tehnični vidik), medtem ko hitrost vožnje vlaka uravnava voznoredna knjižica in pika.
Tako je vsakdanji pojav, da je progovna hitrost tudi za 20 km/h višja, kot pa je dejanska hitrost vlaka določena v voznoredni knjižici. Nova hitrostna kazala (rumene table z tremi vpisanimi hitrosti) pa podrobno po odsekih napovedujejo tehnično sposobnost tira - proge, oz. najvišjo dovoljeno progovno hitrost. Vendar je zopet voznoredna knjižica tista, ki določa dejansko hitrost vlaka. Še to, ne vozijo vsi vlaki istega ranga enako hitro.

Res pa je, da so šele pred 20. leti postavili table za hitrost na postajnem delu Ljubljane, Zidanega Mosta in še nekaterih postaj. To služi le kot dodatno opozorilo strojevodji pri uravnavanju hitrosti v postajo. Vedno pa se je vozilo po zapisani hitrosti v voznoredni knjižici in enako kot še dandanes.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Dolfe, da malo zaidem s teme...: na hitrostnih kazalih me zanima predvsem druga številka; ali velja samo za Desirota (312) ali tudi za 541 ali 1216? Zadnjič je bil baje primer, ko je Pendolinotu odpovedala nagibna tehnika.., a je v tem rpimeru peljal po elementih 312 ali ostalih vlakov?

Hvala za pojasnila!

Upam da nisem preveč sfalil. :oops:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Nejc napisal/-a:Dolfe, da malo zaidem s teme...: na hitrostnih kazalih me zanima predvsem druga številka; ali velja samo za Desirota (312) ali tudi za 541 ali 1216? Zadnjič je bil baje primer, ko je Pendolinotu odpovedala nagibna tehnika.., a je v tem rpimeru peljal po elementih 312 ali ostalih vlakov?

Hvala za pojasnila!

Upam da nisem preveč sfalil. :oops:
Velja izključno za SŽ312; kakšne je pa razlika v bočnih pospeških po tvoje, če vleče vagone moped ali pa SŽ541? ;)

Pendolino brez nagibne tehnike vozi po hitrostih ostalih vlakov (se mi zdi, da ima elemente vlaka 502/503).
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe, počasi se res razumemo.

Če prav razumem je za vožnjo merodajna voznoredna knjižica in ne sposobnost proge. Vseeno, bi človek pričakoval, da prevoznik izkorišča zmogljivost proge, še zlasti, kadar vlaki zamujajo. Saj vsi vagoni v mednarodnih vlakih omogočajo hitrosti 160 ali več km/h, lokomotive pa kakor katere, vendar takorekoč vse pa vsaj 120 km/h. Matematično rečeno, bi morala vozno redna knjižica predstavljati najmanjši skupni imenovalec proge , voznih sredstev in želje prevoznika po porabi energije (sorazmerno v^2). Če prav razumem način, kako bi se naj obračunaval uporabnina prog, so za različne vlake različni prispevki, v čemer, bi se naj že vključevala hitrost/obraba proge?
Bom pa še enkrat napisal, da se je nekako z osamosvojitvijo Slovenije, začelo na območju SŽ zniževati progovne hitrosti. Recimo Grobelno-Štore je bila po obnovi v 70 letih hitrost 120 km/h, nato pa so se spremenili predpisi (nez. prehodi) in hitrost na 100 km/h. danes pa se že ponekod zaradi nez. preh. znižuje na 50 km/h (problem ena sama hiša). Če bo šlo tako naprej, bodo čez 10 let pred vlakom jahali konjeniki, kot včasih v Angliji pred samohodno pošastjo (beri avto).

Hvala lepa za poduk in lep pozdrav

Ljubitelj
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

Počasi bomo pa prišli skupaj. Bom še jaz dodal nekaj svojih pogledov.

Dejstvo je, da je bila v šestdeseti, sedemdesetih in začetku osemdesetih istočasno z elektrifikacijo obnovljena tudi ostala infrastruktura.

Od sredine osemdesetih pa dvajset let (razen Madžarke) takorekoč nič!(kljub visokoletečim parlamentarnim resolucijam).

Dejstvo je, da se na SŽ najvišje progovne hitrosti zaradi slabšanja tehničnega stanja infrastrukture znižujejo.

Dejstvo je, da se na SŽ znižujejo progovne hitrosti tudi zaradi zviševanja standardov glede zavarovanja nivojskih prehodov.

Dejstvo je, da so se zaradi Pendolina morale (strokovno in politično) zvišati na določenih odsekih tudi progovne hitrosti (strokovne so zdržale, politične pa ne).

Voznoredna hitrost (Voznoredna knjižica) pa upošteva vse omejitve (oziroma določa najvišjo hitrost konkretnega vlaka) glede na :
-progovno hitrost,
-tehnično opremljenost proge in postaj,
-sposobnost vlečnih vozil (npr. 363 za tovorne vlake)
-sposobnost vozil, uvrščenih v vlaku
-in še mnogih drugih dejavnikov....

Je pa res, da se je pred tridesetimi leti dalo z brzovlakom iz Ljublane na Jesenice pripeljati v 45-ih minutah, danes pa ne!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

holding napisal/-a:
...............Je pa res, da se je pred tridesetimi leti dalo z brzovlakom iz Ljublane na Jesenice pripeljati v 45-ih minutah, danes pa ne!
In skoraj iz Jesenic v Ljubljano - 30 minut. Vendar se je nekje pri Žabnici vseskupaj hvalabogu ustavilo. :shock:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori