Renke

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Renke

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

pred nekaj dnevi, ko je tekla razprava o nesrečah, je bilo govora tudi o nesreči v renkah. nekaj sem želel še vprašati vendar žal tema ni več dostopna. zanima me namreč, kdaj so v renkah prenehali ustavlati potniški vlaki? v zadnjem skupnem voznem redu JŽ (91/92) kot vidim potniški vlaki tu niso več ustavljali.
IC-Pohorje503

Re: Renke

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

gapi_1 napisal/-a:pred nekaj dnevi, ko je tekla razprava o nesrečah, je bilo govora tudi o nesreči v renkah. nekaj sem želel še vprašati vendar žal tema ni več dostopna. zanima me namreč, kdaj so v renkah prenehali ustavlati potniški vlaki? v zadnjem skupnem voznem redu JŽ (91/92) kot vidim potniški vlaki tu niso več ustavljali.
ne rabim Železniške Postaje ker prazno ljudje in nikoli vstopi....... ŽAL.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Mislim, da je bil nekako takole: Naselje Renke je na drugi strani Save, kot proga, do postajališča pa je čez reko vodil most. Ob nekem hudem neurju pa se je most zrušil oz. ga je odneslo (ne vem točno, kako je bilo), tako da postajališče ni bilo dostopno za nikogar. Nov most so čez leta sicer zgradili, vendar pa so pričakovali tako malo potnikov, da tudi takrat vlaki tam niso začeli ponovno ustavljati.
Zdi se mi, da imam nekje napisano nekaj več o tem; če najdem kaj zanimivega, bom še napisal :)
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Sem že našel; tule je citat iz knjige Karola Rustje, 150 let proge Celje - Ljubljana:

"Postajališče Renke v kilometru 523,985 so odprli 8. novembra 1947, za zavetišče (čakalnico) je služil star tovorni vagon. Ko je narasla Sava leta 1990 odnesla viseči most, je postajališče ostalo brez dostopa iz vasi Renke, zato so ga ukinili. Na tem mestu so leta 1993 zgradili nov most, vendar pričakujejo na postajališču tako malo potnikov, da je njegovo ponovno odprtje vprašljivo."
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

se mi je zdelo, da bo nekaj takšnega, most je odneslo kak dan pred prvim novembrom 1990. samo nisem vedel, če so vlaki vse do tega leta ustavljali v renkah. se pa še bežno spomnim tistega starega vagona, ki je včasih stal tam, mislim, da je bil nekaj časa zraven še nekakšen lesen plato, verjetno kot improviziran peron.
lp
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

So kje na netu slike te nekdanje postaje?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Brižitka 363 napisal/-a:So kje na netu slike te nekdanje postaje?
Saj ni bilo nikakršne postaje.
Bilo je postajališče z enim lesenim Gbs vagonom brez podvozja, zakopanim v zemljo.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Postajališče Renke so od o2.11.1990 leta zaradi velike povodnji, katera je porušila viseči most zgubila povezavo z kraji desno od reke Save. Postanki vlakov so bili ukinjeni. Prodajalec kart je tudi rokoval z signalom APB, kateri je varoval potnike pri vstopanju na vlak na desnem tiru, to je v smer Zidanega mosta. Tudi to delovno mesto je bilo ukinjeno. Leta 1993 so zgradili nov most, namreč nad postajališčem je bila naseljena še ena manjša kmetija, katera pa sedaj ni več. Če bi želeli imeti še vedno postajališče bi morali zgraditi perona in urediti podhod za potnike.Zaradi premajhnega števila potnikov se to ni splačalo. Kar nekaj potnikov se je potem vozilo na vlak v Savo ali v Zagorje. Postajališče pa pogrešajo tudi planinci, saj je iz Renk nekaj zanimivih poti v Zasavsko hribovje. Most je ponovno zaprt za pešce zaradi gnilih podnic na mostu, namreč se ne vzdržuje. Je pa tudi pomemben ob izrednih dogodkih na železnici, saj ceste ni in na vsako stran je dobre 4km. To se je izkazalo po naletu vlaka na skalo sredi 90.-ih let. Reševanje bi lahko potekalo le po tirih iz Save ali Zagorja.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Prvotni leseni most v Renkah, katerega je leta 1990 odnesla reka Sava:
Slika

Glede mostu, ki je bil postavljen leta 1993, pa kolikor vem, ta ob dokončanju ni prestal tehničnega pregleda, zato ni bilo nikoli izdano uporabno dovoljenje za njegovo uporabo. Posledično občina Litija kot njegov lastnik ni imela interesa vlaganja v vzdrževanje in most zato še vedno propada.

Mimogrede, glede tiste kmetije nad nekdanjim postajališčem me zanima, kako je bil do nje urejen dostop v času ko je še bila naseljena, je mogoče do tja vodila cesta, ali je bil most edina povezava?
lp
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

gapi_1 napisal/-a:Prvotni leseni most v Renkah, katerega je leta 1990 odnesla reka Sava:
Slika

Glede mostu, ki je bil postavljen leta 1993, pa kolikor vem, ta ob dokončanju ni prestal tehničnega pregleda, zato ni bilo nikoli izdano uporabno dovoljenje za njegovo uporabo. Posledično občina Litija kot njegov lastnik ni imela interesa vlaganja v vzdrževanje in most zato še vedno propada.

Mimogrede, glede tiste kmetije nad nekdanjim postajališčem me zanima, kako je bil do nje urejen dostop v času ko je še bila naseljena, je mogoče do tja vodila cesta, ali je bil most edina povezava?
lp



Ta stara domačija je imela dostop do začetka gradnje mostu po pešpoti ob progi in mogoče tudi z čolnom. Upam da bom točneje zvedel, saj še živijo domačini iz tega obdobja. V knjigi 150 let železnice od Celja do Ljubljane avtorja g. Martina Brileja je zapisano da so od pričetka gradnje mostu leta 1954 prvo prevažali ljudi z čolnom kateri ni bil nič privezan na jekleno vrv, ampak so si pomagali z vesli in koli. Potem so zgradili preprosto žicnico za dve osebi, verjetno podobno kot žicnica pri Zidanem mostu. Med Renkami in Zagorjem sta bili še dve čuvajnici katere so imele dostop po pešpoti ob progi. Prva čuvajnica katera je stala nasproti cestnih predorov je bila podrta nekje v osemdesetih letih in so se vidni temelji, druga pa je bila v bližini uvoznega signala p. Zagorje.
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Odgovor Napisal/-a mario »

Most v Renkah ni prestal tehničnega pregleda, ker je šla firma, ki gaje naredila, v stečaj.
Dokumentacije ni nikjer več ....

... nato pa so vandali narezali z žago za železo jeklene vrvi, popravil pa jih nihče več ni.

Toliko vem jaz o tej zadevi ....

Tudi o tistem, ko je prometnik padel iz drugega nadstropja na postajališču Renke :twisted:
+
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

že nesreče vlake v Renke (22-december-1996) in 363-021 zraven fals, skoraj IC 503 POHORC! :? :? :?

lp :)
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

gapi_1 napisal/-a:Prvotni leseni most v Renkah, katerega je leta 1990 odnesla reka Sava:
Slika
V kateri publikaciji je ta slika?
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Do domačije na drugi strani mostu je narejn tudi neki ozki kolovoz iz smeri Sava, ki pa je zelo zaraščen. Malo nižje od postajališča je tudi podhod pod železnico, ker tu vodi tudi pot na Zasavsko Sveto goro.
pacific
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 15.04.2008, 15:34

Odgovor Napisal/-a pacific »

Sedanji "neuporaben" most sedaj uporabljajo le se posamezni pohodniki na Zasavsko goro in sportni plezalci. Nad samim mostov se namrec nahaja precej dobro sportno plezalisce Renke . http://www.plezanje.net/climbing/db/sho ... p_ctx=long

Od mostu je v breg se za priblizno pol ure hoda, da se pride do skal. Pot najprej sledi poti planinski poti na zasavsko goro potem pa se pri priblizno 15 minutah odcepi desno, od koder je se priblizno 15 minut hoda do osrednjega sektorja, kjer je najvec plezalnih smeri. Plezalisce je res dobre kvalitete vendar je pol ure hoda za "lene" sportne plezalce ponavadi prevec in tako je plezalisce precej redko obiskano.

Cez most je se mozno priti brez problema, je pa dobro imeti roko na ograji - za vsak primer, ce se slucajno katera od podnatih desk zlomi, kar se do sedaj se ni naredilo :).




[/url]
Odgovori