ŽP Škofja Loka pred, med in po obnovi.

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

ŽP Škofja Loka pred, med in po obnovi.

Odgovor Napisal/-a bart »

Pozdravljeni, nahajate se na 1027m visokem Lubniku. V daljavi se "jasno" vidi objekt, kateremu je namenjena pozornost v tej temi.
Škofjeloška postaja pred, med in po obnovi.

Slika
Železniška postaja Škofja Loka ali v času nastanka znana kot Bischoflak.

Slika
Pozdrav potnikom, ki se pripeljejo s smeri Ljubljana. Takšno je stanje v aprilu 2007.

Slika
Tako sivo in "zaspano" pa deluje glavno pročelje postajnega poslopja. Glavna vrata so že dolgo zaklenjena.

Slika
Poslopje blagovnega skladišča je bilo pred leti lepo obnovljeno. Stoji ločeno od ŽP Šk. Loka. V prvem planu kontrola profila, ki stoji na neelektrificiranem prvem tiru (desno spodaj).

Slika
Smer Ljubljana. Od leve proti desni pa si sledijo prvi, drugi, tretji, "obvozni" in industrijski tiri.

Slika
Levo na oz. v asfaltu so še vidni ostanki industrijskega tira, ki je bil namenjen znanemu podjetju, lesnopredelovalne industrije, Jelovica. Prav lepo se še vidi kje je bila kretnica.
Tri pa vas vodijo proti Kranju in naprej proti Jesenicam.

Slika
Peron med tiroma tri in štiri, predmet prenove.

Slika
Provizoričen peron, takoimenovani "mednarodni" (press) je prav tako predmet modernizacije.

Slika
Takole pa so v oktobru leta 2006 odstranjevali spodnji ustroj proge na industrijskem tiru, ki vodi do Terma Škofja Loka.

Slika
Zamenjali so tir med obema kretnicama. So zelo pridni, se bo svet ves izoliral. (press)

Slika
Trasa skoraj prazna in pripravljena.

Slika
"Odsluženi?"

Slika
Industrijski tir. Desno na glavno progo. Levo proti mešalnici in skladišču krmil.

Slika
Tu pa se zgodba (beri: post) konča.

P.S. Industrijski tir je bil dokončan še isti teden.

Slike prispeval: Jernej B.

Nadaljevanje sledi...

Bart 8)
Zadnjič spremenil bart, dne 12.05.2007, 19:28, skupaj popravljeno 1 krat.
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

lepo sliko v s.loka! :)

LP
Uporabniški avatar
BoBi19
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 486
Pridružen: 18.03.2007, 12:37
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a BoBi19 »

super slike... komaj čakam nadaljevanje :) :)
Lp Boštjan
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Uff, kdaj je pa to bilo? Jaz sploh nič ne vem da so že kaj prenavljali. Samo slišal sem da nekaj še bodo.
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Pomojem so lani enkrat ta industrijski tir obnavljali, katerega je pa vrjetno firma Termo financirala...
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

Oktobra 2006 so v podjetju Termo uredili oba tovarniška in industrijski tir. Gotovo so sami plačali izstavljen račun.

Srečno
Bart
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Odgovor Napisal/-a mario »

bart napisal/-a:Oktobra 2006 so v podjetju Termo uredili oba tovarniška in industrijski tir. Gotovo so sami plačali izstavljen račun.

Srečno
Bart
Kakor vidim, je delo opravljalo podjetje ProTir, račun pa je plačal Termo, saj je to industrijski tir.
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Aha, no jaz o tem nisem vedel nič, upam pa, da ko bodo prenavljali celotno ŽP kakor sem o tem nekaj bral, da ne bom zamudil. Verjetno ne bom mel čas celi dan tam stat in vse v objektiv ujet, upam pa, da vsaj bistvo. :)
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

O obnovi ŽP Škofja Loka nisem izvedel nič, sem pa našel tole. Urbanistična zasnova prometne infrastrukture. Opazil sem, da so med dvema tiroma od ŽP naprej proti Kranju mišljeni parkirni prostori za tovornjake in osebna vozila. Kdor pozna Šk Loko bo prepoznal še poljansko obvoznico in predvideno selško obvoznico, ki naj bi jo speljali potem kar ob železnici proti Kranju.
Slika je v "pdf" formatu!
http://obcina.skofjaloka.si/StrategijaP ... ka_zpi.pdf
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Griffith napisal/-a:O obnovi ŽP Škofja Loka nisem izvedel nič, sem pa našel tole. Urbanistična zasnova prometne infrastrukture. Opazil sem, da so med dvema tiroma od ŽP naprej proti Kranju mišljeni parkirni prostori za tovornjake in osebna vozila. Kdor pozna Šk Loko bo prepoznal še poljansko obvoznico in predvideno selško obvoznico, ki naj bi jo speljali potem kar ob železnici proti Kranju.
Slika je v "pdf" formatu!
http://obcina.skofjaloka.si/StrategijaP ... ka_zpi.pdf

sem vidim za pdf je zanimivo .. :)

Lp
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

Ker še vedno raziskujem zgodovino železniške postaje Škofja Loka sem med popisom kretnic odkril traso industrijskega tira, ki ga je uporabljalo Embalažno Grafično Podjetje (EGP). Pri kretnici številka dve se tir začne. Prepričan pa sem bil, da bo tir pripadal Gorenjski predilnici v preteklosti uspešnemu podjetju.

Slika
V odklon z drugega tira proti Ljubljani v premo pa na ostanek EGP-jevega tira, ki poteka vsporedno z glavno progo.

Slika
Tir se konča z pragom, nasipom ter raztirnikom številka pet.

Slika
Na tem mestu, še prepričan, da raziskujem industrijski tir od Gorenjske predilnice. Tirnic in pragov ni več, Gramozna podlaga pa odstranjena.

Slika
Obrat za 180 stopinj pa je prebudil mojo detektivsko žilico. Nadaljevanje gramoza. Le zakaj "tir ne zavije" desno na dvorišče bivše Predilnice?

Slika
Sprehod ob glavni progi je razkril, meni do takrat neznano dejstvo, da se trast vkoplje in zavije desno proti EGP-ju.

Slika
V vkopu na ostanku gramozne podlage. Smer dvorišče embalažnega podjetja.

Slika
Sklepajoč po stanju vegetacije, so tir odstranili pred kratkim. Mogoče kdo ve, kdaj so ga demontirali?

Slika
Enotirna proga je vodila proti dvorišču podjetja.

Slika
Veriga na železnih vratih, ter opozorilni tabli. Kdaj so se vrata zadnjič odprla?

Slika
Na dvorišču dobro vidni tiri, ki so dokaz, da tir ni od predilce, kot sem bil prepričan. Še dobro, da odgovorni "šparajo" in je škoda asfalta. Tako ostanjeo kot dokaz in spomin na preteklost.

Slika
Spet sem se naučil nekaj novega. Predstavljajte si Džurota, ki se spušča kot nabiralni, po dva ali tri vagone...

Tir je kratek, mogoče 800m, odkritje veliko.
Resno pa me zanima, katerega leta so tir postavili in kdaj so ga odstranili. Če veš, bodo informacije dobrodošle. Če pa imaš sliko vlaka na omenjenem odseku, pa še toliko boljše. Hvala za informacije in slikovno gradivo.

Bart
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Tir smo izgradili lansko leto.

Sicer pa ta tir ni videl ne vem kakšne dejavnosti, po enih informacijah, je vse kar so dostavili so bili vagoni za fotografiranje slik za prospekt.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

Moja mami je delala v EGPju in se jaz spomnim da je tam kar dostikrat stal kakšen vagon. Spomnim se tudi da mi je mami enkrat pravila da so v vagone toliko papirja nabasali da ga potem ven niso mogli dobiti. :D
__________
Bart! S kje pa si ti? A si iz Loke?

Zadnjič sem v Loškem utripu bral intervju z našim županom pa je nekaj govora tudi o ŽP. Na žalost nič kaj vesele novice.

Slika
Slika
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

Že tako smo imeli oz. so imeli naši predniki "smolo" z umestitvijo železniške postaje na Trati. Oddaljenost slabih treh kilometrov od centra mesta in stika obeh dolin, Selške in Poljanske, pa je predstavljala za tedanje razmere kljub temu uspeh. Železnico oz. dostop (tangencialni stik) je mesto dobilo. Kot je razvidno iz zgoraj napisanega, pa bomo ločani morali skupaj stopiti in pritisniti na odgovorne, da postajališče in proga ostaneta.

Nobena juha se ne poje tako vroča, kot se skuha.

V igri je denar, kdo bo koliko prispeval. Čas ko bi lahko pocukali evropo je žal mimo.

Bart
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

Lep pozdrav iz Škofje Loke
Sledi novo nadaljevanje s Kidričeve ceste 61.

Slika
Ena najstarejših razglednic Škofje Loke. Na litografiji iz leta 1898 je v levem spodnjem kotu upodobljen kolodvor na Trati.

Slika
Fotografija s konca devetnajstega stoletja. Na njej se dobro vidi postajno poslopje (na sredini), tovorno skladišče (na sredini levo), vodna postaja (levo) in mogočen Lubnik v ozadju.

Slika
Pogled na postajo okoli leta 1909 obdano z vegetacijo.

Slika
Slikano v letu 2007 oz. današnje stanje.

Slika
Okolica postaje slikano istega leta.

Slika
Trata danes.

Slika
Načrt fasade kolodvora.

Slika
Pogled na sivo in "zaspano" stavbo. Realno stanje. Sprašujem se: "Ali bo po obnovi odeta v roza barvo?"

Slika
Stanje postaje med elektrifikacijo gorenjske proge okoli leta 1964. Na sliki (levo) še stoji vodna postaja, ki je bila sestavni del potreb za obratovanje železnice v obdobju parne vleke. Objekt so v tistem obdobju porušili.

Še pogled v notranjost postajnega poslopja.

Slika
Začnimo tam, kamor gre še cesar sam. Vrata v zadnjem planu odpirajo pot v sanitarne prostore, ključ pa dobite pri blagajniškem okencu. Drugače pa je ta prostor čakalnica.

Slika
Pogled, kot so ga potniki videli ob vstopu skozi glavna vrata, ki pa so že dolgo zaprta. Okence druge blagajne je zaprto, drugače pa so stene polne otroških risb.Za red in čistočo je zgledno poskrbljeno.

Slika
Ko vstopite v postajno poslopje vas na levi pričaka potniška blagajna, kjer lahko kupite vozovnice. Na stenah levo in desno, je pravi arhiv informacij o zgodovini postaje. Priporočam ogled.

Pripravil pa sem še tri kratke zgolj dokumentarno orientacijske filmčke za vse tiste, ki postajo redko obiščete.
Za ostale pa le-to: "Filmčki so zgolj dokumetacija sedanjega stanja." (Hvala za razumevanje)

Pogled na postajo iz smeri Trata (165 stopinj).

Povezava na video

360 stopinjski pogled na postajo pred prvim tirom

Povezava na video

180 stopinjski pogled na postajo iz smeri Ljubljana proti Jesenicam z mednarodnega perona.

Povezava na video


Viri: Loški razgledi, čakalnica postaje, arhiv slovenskih železnic, internet.

Fotografije in filmi: moja malenkost J.B.

Nadaljevanje zagotovo sledi.

Bart 8)
Odgovori