Stota obletnica bohinjske proge

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Kar se tiče praznovanja stoletnice Bohinjske železnice - mogoče bi bilo dobro o tem odpreti kar novo temo; glavna proslava je predvidena 15. julija 2006. To je sicer plod dogovora županov ob progi, SŽ so zaenkrat samo načelno obljubile vožnjo muzejskega vlaka na ta dan. Sicer pa naj bi bil scenarij približno tak, da naj bi vlak peljal z Jesenic proti Novi Gorici, kjer bo osrednja prireditev, na vmesnih postajah pa naj bi občinski organizacijski odbori pripravili manjše proslave. Za sodelovanje in vožnjo vlaka iz Trsta so zainteresirani tudi tržaški kolegi, vendar je vse odvisno od razpoložljivosti voznih sredstev in soglasij AŽP.

Opazil sem, da se je na portalu v koledarju kot obletnica pojavil datum 19. junij 2006 - gre za napako ali sem morda s čim pomanjkljivo seznanjen?

Pa še pohvala za objavo članka o Bohinjski progi - resda je vzet iz Wikipedie (http://sl.wikipedia.org/wiki/Transalpina), se je pa tudi tam (žal neznani) avtor lepo potrudil, zato mu odpustimo tudi take napakice, kot je podatek o dolžini proge, ki dejansko znaša 145 km in ne 158 km.
Tako počasi se prebujamo ...
ursika
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 183
Pridružen: 29.09.2005, 10:22
Kraj: Kjer ni železnice...

Odgovor Napisal/-a ursika »

Čišo napisal/-a:Kar se tiče praznovanja stoletnice Bohinjske železnice - mogoče bi bilo dobro o tem odpreti kar novo temo; glavna proslava je predvidena 15. julija 2006.
Se strinjam.
O tem bo vedno več govora in sklepam, da bo tudi kaj povedati ...
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Evo nova tema. Veliko debate. 8)
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Vsa čast Bohinjski progi, veselim se kakršnih koli dogodkov v povezavi s to častitljivo obletnico.

Bi pa želel opomniti tudi na 160-letnico proge Gradec-Celje, če že ne bo kakih posebnih ceremonij, bi pa lahko vsaj vlaki v notranjem prometu spet zastonj vozili na tisti dan :lol:
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Transalpina

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Zelo zanimivo bi bilo, če bi slavnostni vlak pripeljal v Trst po originalni trasi Transalpine. Na fotografijah, ki so bile objavljene na spletu (pozabil naslov) in na trasi od Krepelj naprej sem videl, da je na italijanski strani proga zaraščena tako, da je neprehodna. Predori so vzdrževani in očiščeni, celo črte, ki označujejo položaj niš so bile nanovo prebarvane.Iz predorov pa je skoraj nemogoče priti, tako trnje raste....nan naši strani je proga še v dobrem stanju, predor se malo kruši, pa tudi rastlinje že sega v profil. Žicevod za predsignal iz smeri Repentabor je potrgan, na kritnih signalih službenega mesta Kreplje marsikje manjkajo barvna stekla...
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Še nekaj...

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ob obletnicah dobijo iluzije še bolj prosto pot....
Ena izmed njih je tudi ideja o sanaciji bohinjskega predora...kljub 100 letnici najbrž ne bo nič in predor se bo v določenih obdobjih še vedno spreminjal v velik kanal....Prav ta podivjani vodni vir v km 2,6, daje predoru in bohinjski progi še poseben čar. Nepozabno doživetje je videti in slišati bučanje vode....ali pa, kako 813-814 počasi drsi po vodni gladini....

Pa še ena taka iluzija....prevetrovalna naprava predora Bukovo.....kaj bi dal, da bi videl, kako se vrti ogromna vetrnica in, kako piha zrak iz šob v predorsko cev...Morda pa bi vsaj zaščitili stavbo, v kateri je ta naprava nameščena....razbita okna, streha itd....
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

1. Proga Kreplje - Repentabor - Villa Opicina/Opčine
Tako je. Proga je na naši strani (od Krepelj do državne meje) vsaj minimalno vzdrževana in pregledana, na italijanski strani pa je zapuščena in zaraščena, čeprav je bila obnovljena proti koncu sedemdesetih let (mislim, da je na "švelerjih" letnica 78 ). Seveda je že prišlo do debate - sicer na čisto neuradnem nivoju -, kako bi progo toliko očistili, da bi se dalo po njej peljati vsaj z 20 km/h. S tržaškimi kolegi smo govorili o nekakšni prostovoljni udarni akciji, vendar pa je vse odvisno od raznih soglasij (RFI, Trenitalia, AŽP, SŽ ...). Če bo kaj iz tega, ste vsi, ki imate kaj dobre volje, vabljeni k sodelovanju.

2. Bohinjski predor
Sanacija...? Že leta in leta se prevečkrat pojavlja odgovor, da je sanacija ekonomsko neupravičena. Kaj pa ko se bo kaj zgodilo? Raje se vzdržim komentarja.
Se pa o bohinjskem predoru in tudi o poplavah v njem pripravlja imenitna knjiga. Toda o tem kaj več kdaj pozneje.

3. Prezračevalna naprava predora Bukovo
Spomeniško zavarovanje naprave je bilo, če se prav spomnim, že na dnevnem redu tolminskega občinskega sveta. Seveda se je ustavilo pri denarju. Pred kratkim pa je bilo v Baški grapi ustanovljeno Društvo Baška dediščina, ki si je za eno od nalog zadalo tudi zaščito in promocijo prezračevalne naprave Bukovo. Upajmo na uspeh.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Matej napisal/-a:Vsa čast Bohinjski progi, veselim se kakršnih koli dogodkov v povezavi s to častitljivo obletnico.

Bi pa želel opomniti tudi na 160-letnico proge Gradec-Celje, če že ne bo kakih posebnih ceremonij, bi pa lahko vsaj vlaki v notranjem prometu spet zastonj vozili na tisti dan :lol:
Kaj pa naslednje leto, ko bo minilo 150 let od odprtja južne železnice do Trsta? Do zdaj nisem zasledil še nobene konkretne iniciative, čeprav bi bil že skrajni čas.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Mirče
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 19.11.2005, 16:26

Odgovor Napisal/-a Mirče »

Včeraj so na tv Koper objavili prispevek,da bodo v letu 2006 investirali v Bohinjsko železnico 2,4miljarde sit,saj je zelo dotrajana.Ali mogoče kdo ve,če bodo to res pravi remonti ali le flikanje?
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Akcija

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ja, to pa res prosim, za obvestilo, če bo akcija čiščenje proge na italijanski strani res stekla.....z veseljem se je. udeležim.

Ali se morda pripravlja kakšno snemanje...npr DVD-ja, ki bi predstavil celotno traso proge iz zornega kota strojevodje? Nekaj takega je bilo že narejeno na videokaseti, mislim, da leta 1991.

Prav tako prosim tudi za obvestilo, kdaj bo knjiga o "Bohinjcu" izšla.

Glede sanacije predora....zelo verjetno je, da tako stanje, kot je zdaj ne more trajati v nedogled, kljub "ekonomski neupravičenosti". Narava bo vzela stvari v svoje roke.O tem pričajo številne večje skale, ki jih voda naplavi ob visokem vodostaju, ali pa pusti v vodnem rovu, da se v njem tvori že manjše jezerce.Vodne poti se vztrajno širijo in treba je vsaj ugotoviti, kdaj lahko pride do ogrožanja samih predorskih sten ali stropa v območju najmočnejšega vodnega vira.Treba je natančno dognati, če se tvorijo kakšne večje vodne gmote, ki pritiskajo na predorsko cev , dokler voda ne odteče....
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Snemanje kakega dobrega (dokumentarnega) filma, bi bilo več kot dobrodošlo. Pa ne samo o Bohinjski progi, o vseh slovenskih progah.

150-letnica Južne železnice do Trsta se nam res zelo hitro približuje, rekel bom pa samo to: pustimo se presenetiti (sem optimist)
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

V programu avstrijske družbe SH Production za leto 2006 je napovedan izid filma Wocheinerbahn iz serije Lokorama na DVD-ju. Film je bil posnet leta 1991 in prikazuje progo Nova Gorica - Jesenice z lokomotive 06-018. Že sedaj pa se na DVD-ju dobita oba dela Sage o Transalpini (odličen dokumentarni film iz serije Bahnorama, posnet prav tako leta 1991), vendar žal samo z nemškim ali angleškim komentarjem, medtem ko je 2. del na VHS-u na voljo tudi v slovenščini. Informacije na http://www.bahnorama.com

Bi bilo pa res zanimivo narediti tudi eno "filmsko" primerjavo med stanjem proge leta 1991 in danes. Toda tisti, ki pri nas odločajo o vzdrževanju in vlaganju v železnice, najbrž nad tem ne bi bili kaj pretirano navdušeni ...
Tako počasi se prebujamo ...
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Mirče napisal/-a:Včeraj so na tv Koper objavili prispevek,da bodo v letu 2006 investirali v Bohinjsko železnico 2,4miljarde sit,saj je zelo dotrajana.Ali mogoče kdo ve,če bodo to res pravi remonti ali le flikanje?
Za obnovo regionalnih prog se je praviloma uporabljal star material, ki je še uporaben z glavnih prog. Nekje se bodo uporabile kretnice in tiri iz remonta Hoče - Maribor, Poljčane - usek Križni vrh, tirnice s Trbovelj (katere so pač še bile uporabne), sem pa opazil na postaji v Ljubljani, kjer so peronski tiri 3a, 3, 4, 5 in 7 zelo uničeni (hitrost zmanjšana na 15 km/h). Torej tudi tiri na največji postaji v državi niso v zavidljivem stanju. :?

Bi si pa vsekakor proga med Jesenicami in Sežano zaslužila kak remont, vsaj na najbolj kritičnih odsekih - koliko sem opazil pred par meseci, ko sem se po tej progi peljal, so od Jesenic proti Bledu (ali pa od Bleda proti Bohinjski Bistrici :oops: ) pripeljane tirnice ... Upam, da to pomeni kak konkreten remont, ne samo zamenjave tirnic na obstoječe pragove in obstoječo tirno gredo. :!:
IC-Pohorje503

160 obletnice vlake SŽ

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

2.junij .2006 bo 160 obletice za Gradec do Celje (graz-cilli)
dunaj - Graz 1841
Graz-Celje 1846
Celje-Zidani Most 1847
Celje-Ljubljana 1849
Ljubljana-Trst 1850/1851

Dunaj-Trst (Osterreichsche Bundesbahnen OBB/Slovenske Železnice/ Fs-Trenitalia) imam kaseovideo za 150 obletnice filme serija 1/2.... :>

lp
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Čišo napisal/-a:1. Proga Kreplje - Repentabor - Villa Opicina/Opčine
Tako je. Proga je na naši strani (od Krepelj do državne meje) vsaj minimalno vzdrževana in pregledana, na italijanski strani pa je zapuščena in zaraščena, čeprav je bila obnovljena proti koncu sedemdesetih let (mislim, da je na "švelerjih" letnica 78 ). Seveda je že prišlo do debate - sicer na čisto neuradnem nivoju -, kako bi progo toliko očistili, da bi se dalo po njej peljati vsaj z 20 km/h. S tržaškimi kolegi smo govorili o nekakšni prostovoljni udarni akciji, vendar pa je vse odvisno od raznih soglasij (RFI, Trenitalia, AŽP, SŽ ...). Če bo kaj iz tega, ste vsi, ki imate kaj dobre volje, vabljeni k sodelovanju.
Seveda smo pripravljeni sodelovati vkolikor bo do tega projekta prišlo :wink:
Kdaj pa je bil ukinjen promet na progi Kreplje - Repentabor - Villa Opicina/Opčine?
lp
Odgovori