Prodaja Slovenskih železnic tujcem
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
In zakaj sedaj vpletaš državo? Idejo so zmerej, važna je pa volja pa vztrajnost. Toliko o tem kdo bi kaj gradil pa kaj bi vozil, seveda, če bo država nardila pa dala.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Pozdrav
Zdaj pa eno teoretično vprašnje. Kaj, če se odločim in ustanovim železniško firmo s privatnim kapitalom. Ne želim samo kupiti vozna sredstva in voziti po državnih tirih, temveč želim zgraditi svojo, privatno progo. Ali je po sedanjih zakonih to sploh možno? Kako je s priključitvijo na državno infrastrukturo (beri: proge SŽ)?
LP
Jože
Zdaj pa eno teoretično vprašnje. Kaj, če se odločim in ustanovim železniško firmo s privatnim kapitalom. Ne želim samo kupiti vozna sredstva in voziti po državnih tirih, temveč želim zgraditi svojo, privatno progo. Ali je po sedanjih zakonih to sploh možno? Kako je s priključitvijo na državno infrastrukturo (beri: proge SŽ)?
LP
Jože
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Mogoče bo dal odgovor 14. člen Zakona o železniškem prometu
14. člen
(javno zasebno partnerstvo za razvoj javne železniške infrastrukture)
(1) Gradnja in dogradnja javne železniške infrastrukture, predvidena z nacionalnim programom razvoja železniške infrastrukture, se lahko zagotovi tudi v obliki javno zasebnega partnerstva, skladno z določili zakona, ki ureja javno zasebno partnerstvo in tega zakona. V tem primeru mora biti pod enakimi pogoji zagotovljen prost dostop do železniške infrastrukture in stopnja varnosti železniškega prometa kot velja za obstoječo javno železniško infrastrukturo.
(2) V javno zasebnem partnerstvu, katerega predmet je dogradnja obstoječega železniškega omrežja ali gradnja nove proge, se zagotavlja funkcija upravljavca javne železniške infrastrukture tako, da koncesionar v obdobju koncesije, prevzame odgovornost za poslovne učinke gospodarjenja in za poslovno tveganje v zvezi s predmetom koncesije. Upravljavec iz prvega odstavka 27.c člena zakona, pa v imenu in za račun koncesionarja prevzame odgovornost za izvajanje funkcije upravljavca iz 11. člena tega zakona, če to funkcijo izvaja pod ekonomsko primerljivimi pogoji, konkurenčno in v skladu z normativi za izvajanje tovrstnih storitev na evropskem trgu.
(3) Vlada v aktu o javno-zasebnem partnerstvu na predlog ministrstva določi predmet javno-zasebnega partnerstva, uredi pravice in obveznosti koncesionarja javno-zasebnega partnerstva ter določi predviden način financiranja javno-zasebnega partnerstva in druga finančna razmerja.
(4) V primeru, da upravljavec iz prvega odstavka 27.c člena ne izpolnjuje pogojev iz drugega odstavka tega člena, lahko vlada v okviru predmeta javno-zasebnega partnerstva iz drugega odstavka določi, da izvajalec javno zasebnega partnerstva opravlja obvezne gospodarske službe iz 11. člena tega zakona, razen nalog iz četrtega odstavka tega člena, naloge iz 11.a člena tega zakona ter naloge upravljavca iz 11.b člena tega zakona, razen nalog iz druge alinee tega člena.
14. člen
(javno zasebno partnerstvo za razvoj javne železniške infrastrukture)
(1) Gradnja in dogradnja javne železniške infrastrukture, predvidena z nacionalnim programom razvoja železniške infrastrukture, se lahko zagotovi tudi v obliki javno zasebnega partnerstva, skladno z določili zakona, ki ureja javno zasebno partnerstvo in tega zakona. V tem primeru mora biti pod enakimi pogoji zagotovljen prost dostop do železniške infrastrukture in stopnja varnosti železniškega prometa kot velja za obstoječo javno železniško infrastrukturo.
(2) V javno zasebnem partnerstvu, katerega predmet je dogradnja obstoječega železniškega omrežja ali gradnja nove proge, se zagotavlja funkcija upravljavca javne železniške infrastrukture tako, da koncesionar v obdobju koncesije, prevzame odgovornost za poslovne učinke gospodarjenja in za poslovno tveganje v zvezi s predmetom koncesije. Upravljavec iz prvega odstavka 27.c člena zakona, pa v imenu in za račun koncesionarja prevzame odgovornost za izvajanje funkcije upravljavca iz 11. člena tega zakona, če to funkcijo izvaja pod ekonomsko primerljivimi pogoji, konkurenčno in v skladu z normativi za izvajanje tovrstnih storitev na evropskem trgu.
(3) Vlada v aktu o javno-zasebnem partnerstvu na predlog ministrstva določi predmet javno-zasebnega partnerstva, uredi pravice in obveznosti koncesionarja javno-zasebnega partnerstva ter določi predviden način financiranja javno-zasebnega partnerstva in druga finančna razmerja.
(4) V primeru, da upravljavec iz prvega odstavka 27.c člena ne izpolnjuje pogojev iz drugega odstavka tega člena, lahko vlada v okviru predmeta javno-zasebnega partnerstva iz drugega odstavka določi, da izvajalec javno zasebnega partnerstva opravlja obvezne gospodarske službe iz 11. člena tega zakona, razen nalog iz četrtega odstavka tega člena, naloge iz 11.a člena tega zakona ter naloge upravljavca iz 11.b člena tega zakona, razen nalog iz druge alinee tega člena.
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Na začetku bi morala biti država v tem vpletena kot lastnik lokalnih in regionalnih prog. V tem bi bila lastnik nekje 40 % ostalo pa je privatni kapital. S časom bi ta kapital odkupil te proge in postal lastnik.
Ja priključitev takega omrežja je mogoče. Saj morajo tudi privatne železnice spoštovati zakone kot državne. Tako, da v tem ne vidim problema.
Ja priključitev takega omrežja je mogoče. Saj morajo tudi privatne železnice spoštovati zakone kot državne. Tako, da v tem ne vidim problema.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Pozdrav
Sem na spletu našel program razvoja železniške infastrukture iz leta 1996 (sedaj ali sem jaz nemaren in nisem dovolj vztrajen, ali pa res nismo zadev od takrat nič "updejatli" ) in v tistem "moje proge" noter ni, torej javnoprivatno partnerstvo na tej osnovi odpade.
Da bi pa državo spustil zraven kot solastnika in to v višini do 40%, to pri tem, kar vidim sedaj, odpade. Zakaj. Zato, ker če bo država solastnik, potem se bo delalo po državnih reglcih. To pa pomeni javne razpise, na katere se prijavljajo "znani" izvajalci del po znanih "ugodnih" cenah (da o aneksih ne govorimo.... ), pa še kakšnega strankarskega visokostrokovnega "mendežerja" bi moral gledat zraven, ki bi verjetno shajal s "skromnim plačilom"....Ne hvala. Bo z državo že dovolj muk pri pridobivanju gradbenih dovoljenj in ostale papirologije (si predstavljate, da pridete na občino z razdelano dokumentacijo za izgradnjo proge in rečete "Dober dan, jaz bi pa imel gradbeno dovoljenje za tole....." Me zanima, kdaj bi sploh dobil prvi odgovor...)
Jasno pa je, da bi proga in vozna sredstva morala ustrezat vsej pri nas veljavni zakonodaji in širše (UIC ipd....)
Skratka, zanima me, ali lahko privat pri nas zgradim povsem novo progo, ali ne?
LP
Jože
Sem na spletu našel program razvoja železniške infastrukture iz leta 1996 (sedaj ali sem jaz nemaren in nisem dovolj vztrajen, ali pa res nismo zadev od takrat nič "updejatli" ) in v tistem "moje proge" noter ni, torej javnoprivatno partnerstvo na tej osnovi odpade.
Da bi pa državo spustil zraven kot solastnika in to v višini do 40%, to pri tem, kar vidim sedaj, odpade. Zakaj. Zato, ker če bo država solastnik, potem se bo delalo po državnih reglcih. To pa pomeni javne razpise, na katere se prijavljajo "znani" izvajalci del po znanih "ugodnih" cenah (da o aneksih ne govorimo.... ), pa še kakšnega strankarskega visokostrokovnega "mendežerja" bi moral gledat zraven, ki bi verjetno shajal s "skromnim plačilom"....Ne hvala. Bo z državo že dovolj muk pri pridobivanju gradbenih dovoljenj in ostale papirologije (si predstavljate, da pridete na občino z razdelano dokumentacijo za izgradnjo proge in rečete "Dober dan, jaz bi pa imel gradbeno dovoljenje za tole....." Me zanima, kdaj bi sploh dobil prvi odgovor...)
Jasno pa je, da bi proga in vozna sredstva morala ustrezat vsej pri nas veljavni zakonodaji in širše (UIC ipd....)
Skratka, zanima me, ali lahko privat pri nas zgradim povsem novo progo, ali ne?
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re:
Prav je, da se vrnemo na začetek...
Prva stvar, ki jo je potrebno narediti je...v roke je potrebno vzeti Mohoriča...
(Ivan Mohorič: Zgodovina železnic na Slovenskem, Slovenska matica, Ljubljana 1968)
Avtor Ivan Mohorič je bil leta 1931 generalni tajnik Zbornice za trgovino, obrt in industrijo v Ljubljani, leta 1932 (od julija do novembra) jugoslovanski minister za trgovino in industrijo. Po drugi svetovni vojni se je posvetil gospodarski zgodovini (10 kredibilnih knjig, med njimi tudi zgodovina železnic...)
Preberite si strani od strani 12 do 334, pa boste videli, kako so nas NATEGOVALI IN NAM ŠKODILI v času "Avstrije"...
Preberite si strani od 335 do 482, kako so nas NATEGOVALI IN NAM ŠKODILI v prvi Jugoslaviji...
Potem pa vojna...poglejte si kako so nam škodili Nemci, Italijani in Madžari s to vojno...potrebna je bila obnova...
Kako je Slovenija preživela drugo Jugoslavijo, pa zgodovina molči...
In danes smo tukaj, kjer smo!
Nemčija je zaustavila prodajo DB! Izborili so si še en premislek! Vsi vedo, da je država slab lastnik....vendar
Slovenci bi prodali SŽ že kar državni DB, samo da se znebijo železnic, ker ne vedo politiki, kaj bi z njimi...
Glavno vprašanje, ki se postavlja danes in tukaj je kompetentnost politikov v Sloveniji...pa ne samo danes....problem se vleče že kar nekaj časa...
Bistvena zadeva, ki nas čaka v prihodnosti (smo državica v okviru EU, ki bo MORALA izpolnjevati zahteve o ČISTEM OKOLJU, kjub temu pa imeti neko PROIZVODNJO, KI ONESNAŽUJE OKOLJE do nekih sprejemljivih okvirov...to pomeni tudi PROIZVODNJO ELEKTRIČNE ENERGIJE...s katero poganjamo tudi naš forum...
...in poleg tega IMETI NEKI KORIDOR ZA TRANSPORT EVROPSKE SKUPNOSTI...kar pa zopet pomeni, koridor za cestni in železniški promet...
Poleg tega, pa bi vsak Slovenec imel rad svoj avto (s čimveč onesnaževanja zraka), pa še enga terenca za čez vikend
Edina možna rešitev bo prenos prometa na železnice...in to bo morala speljati država s svojimi politiki. Če nas bodo hoteli omejevati pri cestnem prometu, bomo vlado "vrgli". Če bodo omejevali cestne prevoznike, bodo vlado "vrgli" le-ti s svojimi politiki...VSE TO SE BO DOGAJALO ZARADI ZAOSTRENIH PREDPISOV O KOLJU
Vladi ostane samo še prevoz po železnici...
In če dajo še to iz "svojih" rok, so izgubljeni za vedno...in mi z njimi.
Politiki, preberite si Mohoriča...stran 12 do 334...do leta 1918 je v bil družbeni sistem KAPITALIZEM..naučite se kaj, kako je privatna "Južna železnica " furala in za kakšen denar in za čigave interese (v pogubo slovenskih firm)
Ne bodite naivni, vladati bo začel globalni kapitalizem, ki pa ima svoje interese...
Čimprej mora država pričeti z resnim, zelo resnim študijem, kako spraviti železniški promet na višji nivo in to tudi speljati.
(PS: nisem zaposlen v sistemu SŽ, vidim pa, kako sistemi delujejo po svetu...)
Sem pa pozabil še na manjši problem...kako se bo privatizacija izkazala pri varnosti železniškega prometa...
Si bo potrebno prebrati knjigo angleškega profesorja...
link: http://danger-ahead.railfan.net/books/h ... ngers.html
Tin€ napisal/-a:Na svojem 62 letDolfe napisal/-a:Samo 62 let smo bili na svojem.
Joško pa Edi se v grobu obračata. press
SŽ
Po taki logiki "na svojem" bi se dalo šteti tudi obdobje avstrogrske. Kar se železnice tiče je bil čas avstrogrske zlati čas. Tistih 62 let pa dobesedno pogreb. Ne pozabiti koliko prog je bilo ukinjenih tedaj.
O obračanju v grobu oz. izven njega pa nebi saj politika nima na tem forumu kaj iskati
Prva stvar, ki jo je potrebno narediti je...v roke je potrebno vzeti Mohoriča...
(Ivan Mohorič: Zgodovina železnic na Slovenskem, Slovenska matica, Ljubljana 1968)
Avtor Ivan Mohorič je bil leta 1931 generalni tajnik Zbornice za trgovino, obrt in industrijo v Ljubljani, leta 1932 (od julija do novembra) jugoslovanski minister za trgovino in industrijo. Po drugi svetovni vojni se je posvetil gospodarski zgodovini (10 kredibilnih knjig, med njimi tudi zgodovina železnic...)
Preberite si strani od strani 12 do 334, pa boste videli, kako so nas NATEGOVALI IN NAM ŠKODILI v času "Avstrije"...
Preberite si strani od 335 do 482, kako so nas NATEGOVALI IN NAM ŠKODILI v prvi Jugoslaviji...
Potem pa vojna...poglejte si kako so nam škodili Nemci, Italijani in Madžari s to vojno...potrebna je bila obnova...
Kako je Slovenija preživela drugo Jugoslavijo, pa zgodovina molči...
In danes smo tukaj, kjer smo!
Nemčija je zaustavila prodajo DB! Izborili so si še en premislek! Vsi vedo, da je država slab lastnik....vendar
Slovenci bi prodali SŽ že kar državni DB, samo da se znebijo železnic, ker ne vedo politiki, kaj bi z njimi...
Glavno vprašanje, ki se postavlja danes in tukaj je kompetentnost politikov v Sloveniji...pa ne samo danes....problem se vleče že kar nekaj časa...
Bistvena zadeva, ki nas čaka v prihodnosti (smo državica v okviru EU, ki bo MORALA izpolnjevati zahteve o ČISTEM OKOLJU, kjub temu pa imeti neko PROIZVODNJO, KI ONESNAŽUJE OKOLJE do nekih sprejemljivih okvirov...to pomeni tudi PROIZVODNJO ELEKTRIČNE ENERGIJE...s katero poganjamo tudi naš forum...
...in poleg tega IMETI NEKI KORIDOR ZA TRANSPORT EVROPSKE SKUPNOSTI...kar pa zopet pomeni, koridor za cestni in železniški promet...
Poleg tega, pa bi vsak Slovenec imel rad svoj avto (s čimveč onesnaževanja zraka), pa še enga terenca za čez vikend
Edina možna rešitev bo prenos prometa na železnice...in to bo morala speljati država s svojimi politiki. Če nas bodo hoteli omejevati pri cestnem prometu, bomo vlado "vrgli". Če bodo omejevali cestne prevoznike, bodo vlado "vrgli" le-ti s svojimi politiki...VSE TO SE BO DOGAJALO ZARADI ZAOSTRENIH PREDPISOV O KOLJU
Vladi ostane samo še prevoz po železnici...
In če dajo še to iz "svojih" rok, so izgubljeni za vedno...in mi z njimi.
Politiki, preberite si Mohoriča...stran 12 do 334...do leta 1918 je v bil družbeni sistem KAPITALIZEM..naučite se kaj, kako je privatna "Južna železnica " furala in za kakšen denar in za čigave interese (v pogubo slovenskih firm)
Ne bodite naivni, vladati bo začel globalni kapitalizem, ki pa ima svoje interese...
Čimprej mora država pričeti z resnim, zelo resnim študijem, kako spraviti železniški promet na višji nivo in to tudi speljati.
(PS: nisem zaposlen v sistemu SŽ, vidim pa, kako sistemi delujejo po svetu...)
Sem pa pozabil še na manjši problem...kako se bo privatizacija izkazala pri varnosti železniškega prometa...
Si bo potrebno prebrati knjigo angleškega profesorja...
link: http://danger-ahead.railfan.net/books/h ... ngers.html
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Železocestnik, 100% podpišem tvoj prispevek. Še posebaj se strinjam s trditvijo "Glavno vprašanje, ki se postavlja danes in tukaj je kompetentnost politikov v Sloveniji...pa ne samo danes....problem se vleče že kar nekaj časa...Politika nima posluha za železnice, izbira upravne in nadzorne odbore po strankarski in drugači podobnostu, ter zavaja in manipulira z javnostjo.
Za boljšo prihodnost železnic, le-te morajo dobiti kompetentno in strokovno upravo, ki ne bo odvisna od politike in ki bo delovala dolgoročno.
Za boljšo prihodnost železnic, le-te morajo dobiti kompetentno in strokovno upravo, ki ne bo odvisna od politike in ki bo delovala dolgoročno.
Re:
bil je september 2007
....očitno se zgodba nadaljuje..... ...ANGELA še kar hara... ...holding napisal/-a:holding napisal/-a:-pet procentov (5%) severnomorskega tovora pomeni trikratno povečanje v severnojadranskih ( Tržič, Trst, Koper, Reka in deloma Benetke) pristaniščih!
-vsekakor kolač, ki vabi.................................
-do njega se osemdeset let takorekoč ni dalo priti, ker je italijansko-srbska naveza potisnila po I.svet. vojni Germane čez Karavanke
Da je ta KOLAČ precej večji, kot sem zgoraj opisal, je dokazal sam veliki g.PRODI, ki je v neizmernem strahu, da ga bodo v celoti pobasali Nemci na brzino prifrčal v Slovenijo ponujat ah in oh in sploh, hvalit, ponujat združevanje pristanišč...................skratka, mora biti zelo zelo gusto!!!
Če ga ne bi je zaje..l Pavarotti, na katerega pogreb je pa le moral, bi prišel že v soboto, 9.9., na dan kapitulacije fašistične Italije, na PRAZNIK priključitve Primorske Sloveniji!!! (Kot da bi Janša šel na Koroško 10. 10., na praznik Haiderjevega Heimatdiensta)
Tako pa je izpusti "Formulo" v Monzi (italijanski premier jo VEDNO obišče) in v nedeljo prišel prosit v Slovenijo. V ponedeljek je namreč DB že začel z dejanskim "V ŽIVO" ogledom prog na SŽ.
Soška fronta je bila, je in bo.................................................
Bomo videli, kdo bo močnejši: ANGELA ali ROMANO !?!?!?
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Ja, Prodi pa je nehal ponujati luft. Celo nove povezave Slovenije z Italijo si je odrekel.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
a ni Berlusconi premier? ki ga vsi sovražijo vendar na volitvah vendno zmaga
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Takrat naj bi mutil Romano Prodi. Capo di banda la Italia.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- željko halambek
- Strojevodja I
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 26.06.2006, 18:16
- Kraj: BREŽICE
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Popolnoma se strinjam z Železocestnikom.fresher napisal/-a:Železocestnik, 100% podpišem tvoj prispevek. Še posebaj se strinjam s trditvijo "Glavno vprašanje, ki se postavlja danes in tukaj je kompetentnost politikov v Sloveniji...pa ne samo danes....problem se vleče že kar nekaj časa...Politika nima posluha za železnice, izbira upravne in nadzorne odbore po strankarski in drugači podobnostu, ter zavaja in manipulira z javnostjo.
Za boljšo prihodnost železnic, le-te morajo dobiti kompetentno in strokovno upravo, ki ne bo odvisna od politike in ki bo delovala dolgoročno.
Zgodovina se ponavlja.
Trenutno berem Mohorovičiča o temi Južne Železnice. Grozno...
Morala bi biti obvezno čtivo.
Preberite da vidite kaj nas čaka... Obup
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Prodaja Slovenskih železnic tujcem
Največji problem slovenske politike je v tem, da ji je železnica in železniški promet tujek v sistemu. Motnja, ki se pojavlja nekje na obrobju zavesti. Če ne bi bili tako vpeti v mednarodne povezave in odvisni od drugih, bi verjetno že zdavnaj pobrali ven vse tire, asfaltirali trase in pridobili nove vozne površine za tisto kar nam je najljubše in obvladamo v nulo: kamioni, avtomobili in vonj po bencinu ter nafti.
preglednik