Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a suha »

Jah, če delaš tko, ko te projektanti, tunelček pri tunelčku (citiram: "večji del trase pa poteka po pokritem vkopu ali predoru" - odsek B) potem ni problema z nakloni (ker očitno so bili problemi, zato predori).... Samo cena s toliko tuneli pa potem tudi gre uhuhu...

Še posebno me tak načrt stisne, ko vem, da bi marsikje drugje na naših železniških progah krvavo bolj potrebovali predore pa jih ni. Ker tam res ni druge rešitve. Tu pa pomoje enostavno več kot za dva, morda tri kratke predore in nkeaj viaduktov, mostov ni potrebe.

Glede gradnje železnice ob trasi avtoceste in njenih slabostih pa je bilo tudi verjetno že veliko napisanega...

Mi je pa res zanimivo, kako so ti "projektanti" projektirali progo (odsek B in C), da niti pomislili niso, da bi posodobili staro. Včasih je zgleda bolje kaj pobrati iz interneta pa je zastonj, ali vsaj preučiti načrte iz leta 1870 (sigurno piše zakaj niso gradili tam pa tam), kot pa da se zapravlja denar vsaj za moje pojme, za neuresničljive načrte.

Samo za primerjavo cen med viaduktom in predorom:

1065 m našega najvišjega in najdaljšega viadukta Črni Kal je stal cca 18,8 milijonov evrov

1060 m Šentviškega dvocednega predora pa neverjetnih 136 milijonov eurov (na Nemških hitrih železnicah naj bi 1 km predora stal 70 milijona eurov)

Naj še omenim, da je oba gradil SCT.

Lp :wink:
topol
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 77
Pridružen: 07.02.2011, 4:33

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a topol »

Menim, da je potrebno povezati letališče z Ljubljano le za potrebe primestnega prometa. Ti potniki bodo polnili vlak. Med študijem sem se vozil z avtobusom LJ - letališče. na avtobusu, ki vozi enkrat na uro je bilo le malo potnikov za letališče in zagotovo nikoli več kot deset. Velikokrat ni bilo na njem nikogar s prtljago primerno za letalo. (le tako sem sklepal kam kdo potuje). Vlak ima več sedežev od avtobusa. Če bo šel naravnost tja bo prazen, saj niso vsi iz Ljubljane, poleg tega pa uporabljajo tudi taxi in kombije. Zato je smiselno urediti kamniško progo v dvotirno in jo elektrificirati in v Trzinu nanjo priključiti progo za letališče. Ta bi potekala mimo Mengša, Komende, letališča in Šenčurja in nato nekje na obstoječo gorenjsko progo. Po njej bi morali voziti vlaki v polurnem intervalu od 5h do 24h in enako tudi v Kamnik. Na nekatere postaje bi morali voziti lokalni avtobusi, kjer bi potniki presedli na vlak. Da bi vlaki bili še bolj polni ali mogoče vozili celo na 15 minut, bi država javnim uslužbencem, ki uveljavljajo to linijo karto kar kupila, ne pa izplačevala denarja. Mislim, da se z ureditvijo teh dveh prog za pospeševanje javnega prevoza naredi največ za najmanj denarja. Naj ne bo segrevanje zemlje in varstvo okolja samo na papirju. Naj se naredi odločen prvi korak.
Hkrati se lahko naredi še povezavo od Zaloga oz. Polja do Črnuč kot poskus razbremenitve centra Ljubljane tovornega žel. prometa.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a zelencek »

topol napisal/-a:Menim, da je potrebno povezati letališče z Ljubljano le za potrebe primestnega prometa. Ti potniki bodo polnili vlak. Med študijem sem se vozil z avtobusom LJ - letališče. na avtobusu, ki vozi enkrat na uro je bilo le malo potnikov za letališče in zagotovo nikoli več kot deset. Velikokrat ni bilo na njem nikogar s prtljago primerno za letalo. (le tako sem sklepal kam kdo potuje). Vlak ima več sedežev od avtobusa. Če bo šel naravnost tja bo prazen, saj niso vsi iz Ljubljane, poleg tega pa uporabljajo tudi taxi in kombije. Zato je smiselno urediti kamniško progo v dvotirno in jo elektrificirati in v Trzinu nanjo priključiti progo za letališče. Ta bi potekala mimo Mengša, Komende, letališča in Šenčurja in nato nekje na obstoječo gorenjsko progo. Po njej bi morali voziti vlaki v polurnem intervalu od 5h do 24h in enako tudi v Kamnik. Na nekatere postaje bi morali voziti lokalni avtobusi, kjer bi potniki presedli na vlak. Da bi vlaki bili še bolj polni ali mogoče vozili celo na 15 minut, bi država javnim uslužbencem, ki uveljavljajo to linijo karto kar kupila, ne pa izplačevala denarja. Mislim, da se z ureditvijo teh dveh prog za pospeševanje javnega prevoza naredi največ za najmanj denarja. Naj ne bo segrevanje zemlje in varstvo okolja samo na papirju. Naj se naredi odločen prvi korak.
Hkrati se lahko naredi še povezavo od Zaloga oz. Polja do Črnuč kot poskus razbremenitve centra Ljubljane tovornega žel. prometa.
Všeč mi je. =D> Kamniška potrebuje posodobitev. Mislim pa, da to, da nebi bilo dosti potnikov na direktni povezavi Lj.-Brn. ni nujno res.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Redno uporabljam RER B linijo med letaliscem CDG in postajo Gare du Nord v Parizu. Linija se konca ne prvem oziroma tretjem terminalu, kjer na peronu ponavadi caka manj kot 50 ljudi, vlak pa vozi na 15 minut. Recimo da se polovica ustavlja na skoraj vsaki postaji (45 minut voznje) nekaj pa samo na najvecjih (25-30 minut). Vedno, potniki do letalisca predstavljajo precej majhen del, vecino predstavljajo Parizani, ki zivijo v predmestju.

Zato se mi zdi gradnja nekega okljuka za to hirajoce letalisce povsem zgresena. Kamnican z odcepom proti letaliscu (severna stran) pa potem do Kranja bi lahko postal glaven tir, ki bi ga koristili prakticno vsi vlaki. Frekvenca bi bila zadostna, letalisce pa bi lahko napajali prakticno vsi vlaki. Pomislimo na avstrijski trg, na katerega bi v tem primeru lahko racunalo letalisce.

Toliko za moj prvi post na forumu. :)
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

ledeni napisal/-a:hirajoce letalisce
Khm, ugrizni se v jezik. Ni tako slabo (in ni tako dobro, da ne bi moglo biti bolje), je sicer bilo bolje ampak vendarle statistike kažejo trend navzgor. Sicer pa... državne firme imajo več funkcij:
1. skrivanje in prikrivanje državnih afer in raznih drugih lopovščin
2. prelivanje denarja iz enega žaklja v drugega
3. dobro stoječe državne firme so krasne molzne krave za pridobivanje denarja
In ravno slednje pri Aerodromu Ljubljana so politiki hitro spoznali in s tem bolj ali manj uničili načrte razvoja letališča par let nazaj. In verjemi, AL je prekrasna krava molznica, samo tega marsikdo ne ve ;) (jaz nimam ni od tega mmg, niti nisem zraven, se pa tu pa tam kaj sliši...)
Goran
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ledeni:
Redno uporabljam RER B linijo med letaliscem CDG in postajo Gare du Nord v Parizu. Linija se konca ne prvem oziroma tretjem terminalu, kjer na peronu ponavadi caka manj kot 50 ljudi, vlak pa vozi na 15 minut. Recimo da se polovica ustavlja na skoraj vsaki postaji (45 minut voznje) nekaj pa samo na najvecjih (25-30 minut). Vedno, potniki do letalisca predstavljajo precej majhen del, vecino predstavljajo Parizani, ki zivijo v predmestju.
Na to tvojo ugotovitev, ti postavljam protivprašanje:
"Na kateri začetni/končni postaji katerekoli podzemske/primestne proge v EU vstopi na vlak več kot 50 ljudi?"

Povezava na letališča je namreč bolj ali manj naravni podaljšek primestne proge. Podobno zvenijo tudi predstavljeni plani o katerih je tema. Ne pozabi, da je področje med Brnikom in Domžalami, eno najgosteje naseljenih nemestnih področij v RS in nujno potrebuje nekaterim ruralcem iz SV Slovenije navkljub železniško povezavo za povezavo z urbanima centroma (Lj, Kr).
Moti me pa tudi blejanje o hirajočem letališču. Prosim če to utemeljiš z določenimi kazalniki, pa ne z borzno vrednostjo. Kakošno pa je nehirajoče letališče?

LP in Srečno v 2012

Ljubitelj
klemenčič
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 263
Pridružen: 25.03.2009, 18:12

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a klemenčič »

Po dolgem času se ponovno javljam na tem forumu. Za to me je zvabila ta tema o povezavi Ljubljane z letališčem Brnik.
Mislim, da ta ideja z Kamniško progo ni slaba zamisel. Saj bi s tem pridobili prebivalci tega dela Slovenije kakor tudi novo nastale obrtne cone v Komendi in Vodicah.
Po mojem bi morali to progo urediti za hitrosti 100 - 120 km na uro in jo elektrificirati.
Prav tako pa bi morali razmišlati z poveezavo te proge z Savinjsko progo, saj bi bila ta povezava najbljižja pa tudi z izgradnjo tunela pod Kozjakom bi lahko imeli povezavo na Savijsko progo ppri Polzeli. Prav tako bi lahko to progo uredili za velike brzinr tako bi lahko imeli hitro progo ki b povrzovala Ljubljano z Brnikom in Brnik preko Kamnika z in preko obnovljene Savinjske proge z Celjem. Mislim da ta zamisel ni slaba.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tisto o "hirajočem letališču" je vredno premisleka. Tako, kot nas hoče Evropa zaradi naše nesposobnosti obiti po železnici, isto velja tudi za zračni promet. Slovenci že sedaj hodimo na letališče v Benetke, Ronke in Celovec. Za koliko Italjanov in Avstrijcev je Brnik začetna destinacija nekega potovanja?? Bojim se, da bo Brnik živel samo še od letov naših politikov v Bruselj, pa prevozov priseljencev z juga na Balkan in nekaj turističnih čarterjev. Da o Adriji kot nacionalnem zračnem prevozniku niti ne govorim. Slovenja žal ni tisto, kar smo si zmeraj mislili - prometna srčika Evrope.
preglednik
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Mogoce sem pretiraval z uporabo besede "hirajoce", vsekakor pa mu gre slabo. Nizkocenovniki so po vecini ze obupali, spomladi Easyjet ukinja lete v Parize. Celovecu, Gradcu, Trstu in Zagrebu gre bolje in kmalu bomo samo se slepo crevo - se bojim. Ker veliko potujem in poznam situacije v drugih drzavah me resno skrbi za bodoco povezanost drzave z preostalim svetom.

Zato se mi zdi nesmiselno graditi novo progo izkljucno za letalisce, ki ne bo nikoli rentabilna. Vecina se vedno uporablja avto za prevoz na letalisce, ostaja se avtobus. Takole cez palec, bi rekel da bi maksimalno 30% koristilo vlak ob pogoju da bi redno vozil, samo poglejmo frekvenco letov in stevilo potnikov. Letala so majhna.

Navezava Kranj-letalisce-Kamnik oz. Domzale se mi zdi pa dobra, ker poveze predmestja, letalisce in celotno Gorenjsko ter Avstrijo. Zato dajem primerjavo s Parizom. Tam bi vlak brez postankov med Gare du Nord in CDG bil prakticno prazen. Sicer je pa takole, zjutraj ljudje vstopajo v predmestjih, dokaj razporejeno po postajah in prestopajo na Gare du Nord ali Chatelet. V nasprotni smeri je vlak na omenjenih postajah prakticno ze poln in skoraj vedno stojis s prtljago. Potem se pa pocasi prazni, veliko jih izstopi na Stade de France, Aulnay kjer je razcep in Park des Expositions, naslednja pa je itak ze del letaliskega terminala.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Anzee »

ledeni napisal/-a: izkljucno za letalisce, ki ne bo nikoli rentabilna.
No saj je le redkokatera potniska proga dejansko rentabilna. Potniski promet ponavadi prinasa izgubo, razliko pa pokrije drzava/obcina/.. s subvencijami. Pomoje bi letalisce moralo imeti svojo postajo, pa naj bo to kot svoj krak proge ali pa vmesna postaja. Seveda potnisko in tovorno, slednja lahko verjetno bolj upravici financni zalogaj.

Pravis da se vecina ljudi vozi z avtom na letalisce. Seveda to je ze vse res, tudi jaz to pocnem in razmeroma dosti potujem. Ampak samo na ljubljanskem oz. okoliskih letaliscih. Takoj ko pridem v drzavo kamor sem namenjen uporabim javni prevoz. In iz tega stalisca je treba gledati na letalisko progo - iz oci tujcev in turistov. Tisti ki pridejo na Jozeta Pucnika in nato v center Ljubljane bi jim bilo to optimalno, stevilo turistov pa narasca iz leta v leto.

Glede trase proge pa se ne vem katera je meni najbolj vsec. Na novo trasirana gorenjska proga se mi zdi super ker najbolje pokriva vecja mesta in prometne koridorje, mimo mengesa in komende bi pa tudi prav prisla..

lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ledeni, našemu letališču gre slabo predvsem zaradi politike. Hudič je, če na zboru delavcev oznanijo, da država zahteva x miljonov eurov denarja in naj ga spravjo skup kakor vejo in znajo. Letališče ima dobre ideje o razvoju a kako naj jih uresničijo ob takih zahtevah...
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a mkx »

Anzee napisal/-a:Pomoje bi letalisce moralo imeti svojo postajo, pa naj bo to kot svoj krak proge ali pa vmesna postaja. Seveda potnisko in tovorno, slednja lahko verjetno bolj upravici financni zalogaj.
Ah, bodi resen ... tovorni letalski promet je na Brniškem letališču prav tako šibek kot potniški.
Pa še druga stvar: železniški razvoz z letalom prispelega blaga je preveč zamuden. Če kdo prevaža tovor z letalom, to počne ker želi hitro dostavo. Oni dan smo iz Azije pripeljali slabe 3 tone elektronske opreme. Ker se je mudilo, smo imeli letalski prevoz (in kamion do vrat). Sploh pa, kaj profitiraš s prelaganjem na vagon, če ti itak potem kamion pripelje robo - tokrat iz Zaloga? Ah, seveda, ko bomo opremo vračali, se ne bo mudilo in jo bomo dali na ladjo. Takrat bi jo do Kopra lahko odpeljali tudi z vlakom, pa če tudi bi trajalo en teden.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Anzee »

mkx imas prav. Vseeno je pa pametno biti pripravljen na prihodnost. Je pa res da v nasi drzavi ta logika ne deluje :)
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

V Sloveniji razen 2 tira Koper,2 tira Jesenice ter Hodoša in modernizacije vsega obstoječega na križu, niti ena proga iz vaših sanj ne zdrži finančne investicije.Razni Brniki itd. so glede na finančni vložek,ki je za to potreben stran vržen denar.Prej ali slej,bo ostal samo "križ",vse ostalo pa bo životarilo.Kaj novega!?
Dream on.Če nismo znali zidati,ko je bila naša gospodarska rast krepko v rasti,tudi sedaj ko je globalno gospodarstvo v recesiji ne bomo.Države komaj rešijejo svoje riti,mednarodni krediti za slovenijo so se močno podražili in kaka milijardna vlaganja v našo infrastrukturo...... [-X
Uradniki pa preveč šnjofajo kokain in pohajo ganđo,pa imajo bujno domišljijo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Razvoj žel.infrastrukture-stagnirajoče letališče?!

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Nikoli nisem dvomil, da strateska pozicija drzave in letalisca ni dobra. Letalisce ima potencial ... ze vec 20 let cakamo na "boom", ampak ce pogledamo podrobneje in ga primerjamo z ostalimi letalisci v nasi okolici, pridemo do zakljucka, da letalisce stagnira. Adria in letalisce sta siamska dvojcka, prva pa ima zgresen poslovni model, ki se nikakor ne bo dobro vklopil v sedanje razmere. Prevazanje tovornjakarjev v Tirano in Istanbul ne more biti nacionalni interes. Slednje je lahko samo letalisce, ki po najnizji ceni ponuja cimvecje stevilo destinacij. Drzavljani niso samo bogati poslovnezi, katerim moramo s subvencijami in dokapitalizacijami financirati njihovo prevozno sredstvo. Iz Trsta lahko v januarju letim v Bruselj za manj kot 70€, Adrijina najcenejsa karta je 275€.

Toliko o letalstvu oz. mojem pogledu. Prva tema so vseeno zeleznice oz. izbira trase. :wink: Ker ze lep cas spremljam umescanje tretje razvojne osi in kuhinjo, vidim da na to niso imune niti zeleznice. :|
Odgovori