Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Berem Novo progo Sept-Okt 2007 in naletim na:
Igor Prinčič z direktorata za železnice pri ministrstvu za promet je predstavil program modernizacije slovenskega železniškega
omrežja. »Javna železniška infrastruktura mora zagotoviti prost pretok blaga in dostop prevoznikov do železnic, eden ključnih
ciljev države pa je preusmeritev prevoza tovorov s cest na železniške proge,« je povedal Prinčič. Program predvideva, da naj bi
do leta 2020 slovensko železniško omrežje izpolnjevalo vse pogoje za sprejem operaterjev iz drugih evropskih držav. »Do takrat morajo
imeti glavne proge urejene dvojne tire in ustrezno električno napeljavo ter biti pripravljene za vlake, ki bodo dosegali hitrosti 180 do 250
kilometrov na uro,” je pojasnil Prinčič. Program razdeljuje železniško omrežje na pet regij in določa terminske ter finančne načrte za
izvedbo projektov na njih. Na primorskem odseku naj bi tako uredili progi Ljubljana-Divača-Sežana in Divača-Koper. »Na relaciji med
Ljubljano in Divačo bo zgrajena nova proga, ki bo omogočala hitrosti vožnje do 160 kilometrov na uro, če bodo študije pokazale,
da bi bila mogoča večja hitrost, pa na posameznih odsekih tudi do 250 kilometrov na uro,« je dejal Prinčič. Nova povezava, dolga
okrog 75 kilometrov, bo potekala po koridorju obstoječe proge, preostala trasa povezave med Sežano in Divačo bo ostala na sedanji
progi, s čimer bodo omogočili navezavo na industrijske tire. Stara trasa se bo navezovala na novo pri Divači, kjer se bosta stikali
tudi obstoječa in nova, dvotirna proga iz Kopra. Na slednji bodo vlaki lahko vozili 160 kilometrov na uro. Do junija prihodnjega leta
naj bi bila končana študija, ki bo pokazala upravičenost povezave med Trstom in Divačo. Skupna vrednost projektov v primorskem
kraku železniškega omrežja naj bi znašala okrog 2,5 milijarde evrov. V Zasavju naj bi po programu zgradili novo železnico od
Ljubljane do Zidanega Mostu, ki se bo navezovala na prav tako novo povezavo od Zidanega Mostu prek Celja, Pragerskega in Maribora do
Šentilja. Hitrosti na štajerski progi naj bi se gibale nad 160 kilometri na uro, na omenjenem delu zasavskega kraka pa celo do 250
kilometrov na uro. Sicer naj bi na novo zgradili tudi povezavo med Zidanim Mostom in Dobovo, kjer naj bi bila najvišja dovoljena
hitrost vlakov zaradi neugodnega terena po Prinčičevih besedah največ 160 kilometrov na uro. Tako štajerski kot zasavski odsek sta
posebno zahtevna za gradnjo, saj bo na progi proti Celju treba zgraditi nekaj novih predorov. Dela na zasavski trasi naj bi stala okrog dve
milijardi evrov, na štajerskem kraku pa približno 865 milijonov evrov. Železniška povezava med Ljubljano in Zidanim Mostom naj bi bila
zgrajena v obdobju 2010–2015. V Pomurju se načrtuje nadgradnja obstoječe povezave Pragersko-Ormož-Murska Sobota za hitrosti
do 160 kilometrov na uro in elektrifikacija proge med Pragerskim in Hodošem, okoli Ljutomera in Murske Sobote pa naj bi do
leta 2020 uredili obvozne proge. Skupna vrednost teh projektov je ocenjena na 400 milijonov evrov. Na gorenjskem kraku program
predvideva gradnjo dodatnega tira proge Ljubljana-Jesenice, ki bo potekal po povsem novi trasi - od Ljubljane do Kranja okoli avtoceste,
nato pa do Jesenic ob reki Savi. Nova povezava do Kranja, ki bo z glavnim mestom končno povezala tudi brniško letališče, naj
bi bila zgrajena do leta 2020, tir proti Jesenicam pa pozneje. »Naši strateški cilji so skladni s cilji, ki jih na področju železnic zastavlja
Evropa,« je ob svoji predstavitvi osnutka programa dejal Prinčič. Dodal je še, da je program strokovno že potrjen, da pa mora biti
usklajen tudi na politični ravni in z javnostjo.
Tole besedilo se mi zdi čista znastvena fantastika, skregana z zdravo pametjo.
Naprimer drugi tir Lj-Kranj je predviden za leto 2020, ko vedo vsi, da bo nekaj treba narediti v najkrajšem času zaradi primestnega prometa, še zlasti, če bo potrebno omejevati v bližnji prihodnosti dostop z avtomobili v Ljubljano.

Kakšno pa je mnenje ostalih forumašev, glede na to, da se trenutno samo vzdržuje prevoznost prog ob minimalnih standardih (22,5 t/os).

LPL
Thetezar
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 10.07.2006, 16:59
Kraj: Lj

Odgovor Napisal/-a Thetezar »

Jaz mislim, da je članek dobro napisan ter tudi strokovno podkrepljen, da ne omenim stroškovno.
Manjka mu le še pika na i, in sicer nekaj v smislu:" Za potrebe novih prog se bodo do leta 2020 posodobile tudi vlečna stredstva, v prvi vrsti serija 362, sledila pa bo serija 342, ki bosta po modernizaciji dosegali hitrosti do 160 kilometrov na uro in bosta prvenstveno namenjeni vleki težkih tovornih vlakov (nad 2000 t) in serija 363, ki pa bo namenjena vleki hitrih regionalnih ter celo medržavnih vlakov s hitrostjo do 250 kilometrov na uro."

Aja...pa še:" Prvi pogovori s SCT-jem o izgradnji tunelov so se že zvrstili".

Lp
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:
Kakšno pa je mnenje ostalih forumašev, glede na to, da se trenutno samo vzdržuje prevoznost prog ob minimalnih standardih (22,5 t/os).

LPL

Papir je jáko trpežna pogrutavščina. press


lp
Dolfe :sleep
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Novozgrajene proge

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ojoj, kakšna smola!!
Mi ljubitelji-progohodci se staramo in noge nam že po malem odpovedujejo....le kako bomo prehodili toliko novih prog...?

rodili smo se v absolutno napačnem trenutku-press
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Odgovor Napisal/-a grikos »

Omenjena štorija me spomni na čase, ko sem bil še majhen fantič in mi je babica vsak večer prebrala pravljico za lahko noč... :roll:
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Spominjam se časov v ranki Jugi ko so celo že sondirali teren, lahko rečem količili. V tisti varijanti bi hitra proga Ljubljana - Beograd v Litiji zavil preko predorov na dolenjsko stran in nato potekala mimo Trebnjega, Mirne tja do Brežic.

Pa je od tega nastal en velik NIČ!.

Mi je kar malce žal, da ta projekt ni doživel zelene luči. Zamislita si, s koliko fotografijami bi vas zalagal, kajti trasa je bila oddaljena od mene le slab kilometer. V kolikor bi vozili vlaki s tako hitrostjo, pa mi verjetno tudi nebi uspelo poslikati prav veliko vlakov :? :lol: :? :D :oops:
Tine
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

Tine, mogoče bi ti pa uspelo, nikol ne veš

Sony zmore velikoi presss
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Razvoj železniške infrastrukture ponavadi pišejo tisti, ki se z vlakom še nikoli peljali niso.

Moderator pa naj to temo prestavi v "Železnica v medijih"
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Moderator pa naj to temo prestavi v "Železnica v medijih"
Jaz sem to temo postavil v "Slovenske železnice" po tehtnem premisleku. Namen ni kritizirati/obravnavati novinarje, kot je v v temi "Železnica v medijih" ampak ključno razvojno vprašanje za JŽI, ki se še kako tiče SŽ. Moj citiran članek je povzetek strokovnega prispevka odgovorne osebe iz Agencije na strokovnem srečanju... in ne pisunskega novinarja. Glede na to, da dnevno slišimo, kaj se bo gradilo na SŽ, bi že bil čas, da bi zvedeli kdaj, kje, kako? Tako pa je vse zavito v meglo, tipično do leta 2020. V okolici Ljubljane pa so nedvomno nujne prioritete za ureditev primestnega prometa, s čimer se pa noben prometni minister ne agencija ne ukvarja. Vse kar se sliši je projekt železnice na Brnik leta 2020. Ampak to se posluša že od leta 1985.
Torej, ali ima sploh Agencija in ministerstvo kakšen plan izgradnje JŽI? Glede na nedavno izjavo ministra, da ni zadovoljen s stanjem na Agenciji se mi poraja hud dvom.
Torej forumaši, če imate kaj tozadevnih informacij z njimi na plan (če niso tajne). Pa ne v stilu kakega Mirota.

LPL
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Thetezar napisal/-a:Manjka mu le še pika na i, in sicer nekaj v smislu:" Za potrebe novih prog se bodo do leta 2020 posodobile tudi vlečna stredstva, v prvi vrsti serija 362, sledila pa bo serija 342, ki bosta po modernizaciji dosegali hitrosti do 160 kilometrov na uro...
Ne boš verjel ampak 342 že sedaj po Italiji kot E640 vozi tja do 150km/h...
Goran
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Thetezar napisal/-a:Za potrebe novih prog se bodo do leta 2020 posodobile tudi vlečna stredstva, v prvi vrsti serija 362, sledila pa bo serija 342, ki bosta po modernizaciji dosegali hitrosti do 160 kilometrov na uro...
Izračunaj si, koliko bo 362 stara leta 2020, če je iz šestdesetih let... :shock:
Pa kdo se bo s tako lokomotivo sploh upal peljati 160... :?
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Odgovor Napisal/-a grikos »

Moj citiran članek je povzetek strokovnega prispevka odgovorne osebe iz Agencije na strokovnem srečanju...
Agencija za železniški promet ima s spremembo zakona čisto druge naloge.
npr. dodeljevanje vlakovnih poti, zaračunavanje uporabnine, podeljuje ali jemlje licence, upravlja vozni red, skrbi za varnost, interoperabilnost, itd...torej nima več direktne povezve z razvojem železniškega omrežja v prihodnosti.

Pristojen organ za naložbe v JŽI je sedaj Direkcija za vodenje investicij v JŽI. Res pa je, da sta oba organa v isti stavbi na Kopitarjevi 5.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Hvala lepa za popravek. Pravilni naslov inštitucije je spodaj.
Igor Prinčič z direktorata za
železnice pri ministrstvu za promet
je predstavil program modernizacije
slovenskega železniškega
omrežja.
Vendar še vedno mislim, da je ta načrt "v oblakih". Dobro bi bilo, če bi se v vladi dogovorili, kaj govoriji. Okoljski minister zahteva razvoj javnega prevoza, v Ljubljani grozi prepoved (beri taksa) vožnje z avti v mesto, prometni minister (direktorat) pa predvideva gradnjo drugega tira Lj-Kranj leta 2020......
Glede na tako dinamiko se mi ne zdi neverjetno, da bo v okolici Ljubljane za primestni promet poskrbel nekdo, ki nima povezave z HSŽ in prometnim ministerstvom.

LPL
Uporabniški avatar
Dare
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 316
Pridružen: 14.03.2007, 14:47
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Dare »

Smeli načrti ni kaj, vendar pa nekaj manjka in sicer na začetku: "Za devetimi gorami in devetimi vodami..." in pa na koncu:"...in živeli so srečno do konca svojih dni."


.
Lep pozdrav - DARE
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj napisal/-a:
Moderator pa naj to temo prestavi v "Železnica v medijih"
Jaz sem to temo postavil v "Slovenske železnice" po tehtnem premisleku.


................. Pa ne v stilu kakega Mirota.

LPL

Se v celoti strinjam, da je ta tema odprta na pravem mestu.

Res pa je tudi, da je napoved močno podobna napovedim našega Mirota. Vsekakor, če na hitro skalkuliram, gre za 5,8 milijarde evrov v samo 12 letih. Kdor verjame v to ......

Pa še en laičen pomislek. 160 do 250 km/h na relaciji Ljubljana - Sežana bi se po moje še izšlo. Nikakor pa ne vzdolž zasavja in proti štajerski. Saj gre za zelo zahteven teren in kar se tiče odseka Zidani Most - Maribor, tudi zelo gosto ponaseljenost.
Predori? V zasavju en sam dolg predor v živo skalo......... proti Celju pa skozi ilovnate plazovite hribine ..........

N'k ..... ne potegne. pressSlika


lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori