Tole besedilo se mi zdi čista znastvena fantastika, skregana z zdravo pametjo.Igor Prinčič z direktorata za železnice pri ministrstvu za promet je predstavil program modernizacije slovenskega železniškega
omrežja. »Javna železniška infrastruktura mora zagotoviti prost pretok blaga in dostop prevoznikov do železnic, eden ključnih
ciljev države pa je preusmeritev prevoza tovorov s cest na železniške proge,« je povedal Prinčič. Program predvideva, da naj bi
do leta 2020 slovensko železniško omrežje izpolnjevalo vse pogoje za sprejem operaterjev iz drugih evropskih držav. »Do takrat morajo
imeti glavne proge urejene dvojne tire in ustrezno električno napeljavo ter biti pripravljene za vlake, ki bodo dosegali hitrosti 180 do 250
kilometrov na uro,” je pojasnil Prinčič. Program razdeljuje železniško omrežje na pet regij in določa terminske ter finančne načrte za
izvedbo projektov na njih. Na primorskem odseku naj bi tako uredili progi Ljubljana-Divača-Sežana in Divača-Koper. »Na relaciji med
Ljubljano in Divačo bo zgrajena nova proga, ki bo omogočala hitrosti vožnje do 160 kilometrov na uro, če bodo študije pokazale,
da bi bila mogoča večja hitrost, pa na posameznih odsekih tudi do 250 kilometrov na uro,« je dejal Prinčič. Nova povezava, dolga
okrog 75 kilometrov, bo potekala po koridorju obstoječe proge, preostala trasa povezave med Sežano in Divačo bo ostala na sedanji
progi, s čimer bodo omogočili navezavo na industrijske tire. Stara trasa se bo navezovala na novo pri Divači, kjer se bosta stikali
tudi obstoječa in nova, dvotirna proga iz Kopra. Na slednji bodo vlaki lahko vozili 160 kilometrov na uro. Do junija prihodnjega leta
naj bi bila končana študija, ki bo pokazala upravičenost povezave med Trstom in Divačo. Skupna vrednost projektov v primorskem
kraku železniškega omrežja naj bi znašala okrog 2,5 milijarde evrov. V Zasavju naj bi po programu zgradili novo železnico od
Ljubljane do Zidanega Mostu, ki se bo navezovala na prav tako novo povezavo od Zidanega Mostu prek Celja, Pragerskega in Maribora do
Šentilja. Hitrosti na štajerski progi naj bi se gibale nad 160 kilometri na uro, na omenjenem delu zasavskega kraka pa celo do 250
kilometrov na uro. Sicer naj bi na novo zgradili tudi povezavo med Zidanim Mostom in Dobovo, kjer naj bi bila najvišja dovoljena
hitrost vlakov zaradi neugodnega terena po Prinčičevih besedah največ 160 kilometrov na uro. Tako štajerski kot zasavski odsek sta
posebno zahtevna za gradnjo, saj bo na progi proti Celju treba zgraditi nekaj novih predorov. Dela na zasavski trasi naj bi stala okrog dve
milijardi evrov, na štajerskem kraku pa približno 865 milijonov evrov. Železniška povezava med Ljubljano in Zidanim Mostom naj bi bila
zgrajena v obdobju 2010–2015. V Pomurju se načrtuje nadgradnja obstoječe povezave Pragersko-Ormož-Murska Sobota za hitrosti
do 160 kilometrov na uro in elektrifikacija proge med Pragerskim in Hodošem, okoli Ljutomera in Murske Sobote pa naj bi do
leta 2020 uredili obvozne proge. Skupna vrednost teh projektov je ocenjena na 400 milijonov evrov. Na gorenjskem kraku program
predvideva gradnjo dodatnega tira proge Ljubljana-Jesenice, ki bo potekal po povsem novi trasi - od Ljubljane do Kranja okoli avtoceste,
nato pa do Jesenic ob reki Savi. Nova povezava do Kranja, ki bo z glavnim mestom končno povezala tudi brniško letališče, naj
bi bila zgrajena do leta 2020, tir proti Jesenicam pa pozneje. »Naši strateški cilji so skladni s cilji, ki jih na področju železnic zastavlja
Evropa,« je ob svoji predstavitvi osnutka programa dejal Prinčič. Dodal je še, da je program strokovno že potrjen, da pa mora biti
usklajen tudi na politični ravni in z javnostjo.
Naprimer drugi tir Lj-Kranj je predviden za leto 2020, ko vedo vsi, da bo nekaj treba narediti v najkrajšem času zaradi primestnega prometa, še zlasti, če bo potrebno omejevati v bližnji prihodnosti dostop z avtomobili v Ljubljano.
Kakšno pa je mnenje ostalih forumašev, glede na to, da se trenutno samo vzdržuje prevoznost prog ob minimalnih standardih (22,5 t/os).
LPL