Vozna mreža
Vozna mreža
Zanima me če kdo ve kako visoka je žica na voznih mrežah od tirnice do žice in kakšna je razdalija med stebroma ker vidim da je vedno enaka razdalija.Zanima me če ma kdo mogoče mere stebrov-vse vrste!
LP Anej
LP Anej
LP Anej
Re: Vozna mreža
Med stebroma ni vedno enaka razdalja , ker v ostrih lokih stebri stojijo bolj skupaj zaradi poligonacije vozne mreže.AnejTS napisal/-a: kakšna je razdalija med stebroma ker vidim da je vedno enaka razdalija.
LP Anej
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Tukaj imaš gradivo za študij
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.js ... dhid=63154
56. člen
(Višina kontaktnega vodnika)
(1) Višine kontaktnega vodnika, merjene od GRT, v točki obešanja tega so:
– normalna 5350 mm,
– minimalna 4950 mm,
– maksimalna 6200 mm.
(2) Višina kontaktnega vodnika nad cestnim prehodom mora biti minimalno 5350 mm, merjeno od GRT.
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.js ... dhid=63154
56. člen
(Višina kontaktnega vodnika)
(1) Višine kontaktnega vodnika, merjene od GRT, v točki obešanja tega so:
– normalna 5350 mm,
– minimalna 4950 mm,
– maksimalna 6200 mm.
(2) Višina kontaktnega vodnika nad cestnim prehodom mora biti minimalno 5350 mm, merjeno od GRT.
Zaseldil sem naslednje obvestilo
LPL
Ali lahko kateri od poznavalcev razloži, za kakšna dela na povratnem vodu to gre. Ali niso povratni vod tračnice??Zaradi urejanja povratnega voda in ozemljitve na progi Divača-Hrpelje Kozina bo od četrtka, 3. januarja, do ponedeljka, 7. januarja, od 9.00 do 16.00 organiziran nadomestni avtobusni prevoz potnikov med postajama:
LPL
Hvala Dolfe za razlago.
Jaz sem že posumil, da so tračnice preslabi vodniki in rabijo v klanec dodatno "pomoč".
Na neki strani od TGV sem namreč prebral, da TGV nimajo (mislim takole po spominu) elektromagnetnega zaviranja, ker bi se naj pri dveh zaporednih vlakih, ki bi istočasno zavirala začele tračnice preveč segrevat.
LPL
Jaz sem že posumil, da so tračnice preslabi vodniki in rabijo v klanec dodatno "pomoč".
Na neki strani od TGV sem namreč prebral, da TGV nimajo (mislim takole po spominu) elektromagnetnega zaviranja, ker bi se naj pri dveh zaporednih vlakih, ki bi istočasno zavirala začele tračnice preveč segrevat.
LPL
Hm, v tole pa težko verjamem, razen če ne gre za kakšno posebno zavoro. Pri elektro-magnetnem zaviranju ki ga jaz poznam, gre le za trenje med tirnico in zavornimi oblogami. Magnetizem je tu le za zagotavljanje sile, ki pritiska obloge na tirnico. Če bi to bilo izvedeno naprimer mehanično, potem bi prišlo do pridviganja vagona in s tem slabšanja adhezije med kolesi in tirnico. Morda tudi iztirjenja.Ljubitelj napisal/-a: Na neki strani od TGV sem namreč prebral, da TGV nimajo (mislim takole po spominu) elektromagnetnega zaviranja, ker bi se naj pri dveh zaporednih vlakih, ki bi istočasno zavirala začele tračnice preveč segrevat.
LPL
Segrevanje se pojavi v glavnem na samih zavornih oblogah elektro-magnetne zavore.
lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
.........po stroki nisem električar, ampak strojnik, zato mi ne zamerite kakega lapsusa..................Ljubitelj napisal/-a:Zaseldil sem naslednje obvestiloAli lahko kateri od poznavalcev razloži, za kakšna dela na povratnem vodu to gre. Ali niso povratni vod tračnice??Zaradi urejanja povratnega voda in ozemljitve na progi Divača-Hrpelje Kozina bo od četrtka, 3. januarja, do ponedeljka, 7. januarja, od 9.00 do 16.00 organiziran nadomestni avtobusni prevoz potnikov med postajama:
LPL
.......povratni vod so NAČELOMA tračnice, vendar se povratni tokovi (ki so baje vrednosti 0 , pa ne vem kako...sem pač strojnik) vračajo po liniji najmanjšega odpora - kar pa ni vedno tračnica!!! Ker se na koprski progi operira z velikimi močmi ( 2 X 541 = cca max 12 000 KW pri 1700 ton težkem vlaku), se ti povratni tokovi, čeprav imajo moč 0, vračajo v ENP vsepovsod in nagajajo ostalim napravam - tako železniškim kot tudi ostalim...........
.........na Gorenjskem so bili primeri. ko je enostavno "pobralo" telefonski kabel...................in podobno............
.............pa tudi kakšni vodovodi (kovinski) in podobno, so zelo priročni, če skrajšajo in poenostavijo pot do ENP..........
..........v izogib takim traparijam, pa je potrebno ojačiti (urediti povratnim tokovom prijazno in ostalim neškodljivo pot) povratni vod. Povratni vod, ker ima moč 0, namreč ni izoliran, pa kljub temu "dela p..darije....."!
Dolfe, škoda, da ne najdem strani, kjer sem to prebral. Vem pa da so podali dva argumenta:Hm, v tole pa težko verjamem, razen če ne gre za kakšno posebno zavoro
Segrevanje tračnic zaradi velikih tokov če zavira več vlakov
Močan argument pa je bil. Kaj pa če zmanjka elektrike?.
To gotovo ni mišljeno, kot na tramvaju, ampak mora imeti povezavo z el. magnetno indukcijo.
Kar se pa tiče Holdinga. Povratni tokovi so ravno tako veliki kot v vozni mreži, saj 3 fazni sistem, kjer se tokovi uničijo, če je obremenitav simetrična, ni uspel. Tečejo pa po liniji najmanjšega upora. Ali kakor ugotavlja Holding, tudi tam kjer ne bi smeli. Kot zanimivost naj povem, da veliki enosmerni energetski kabli, ki povezujejo Skandinavijo z Kontinentalno Evropo uporabljajo za povratek kar morsko vodo. Verjetno ribe v bližini usmerniških postaj prijetno žgečka.
LPL
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Pri TGV ju je šlo za magnetoindukcijsko zavoro. Dejansko je bila zavora zasnovana tako, da se tirnice sploh ni dotikala, temveč je skozi elektromagnetno indukcijo v tirnicah vzbujala nasprotno magnetno polje, ki je dejansko vlak "vleklo nazaj" in ga tako zaviralo. Problem je v tem, da so v tirnicah bili inducirani veliki vrtinčni tokovi, ki so tirnice zelo segrevali (spomnite se - kupite lahko elektroindukcijske kuhalne plošče, ki v pravi - jekleni posodi imenitno kuhajo hrano, metalurgi pa v indukcijskih pečeh pripravljajio najkvalitetenejše zlitine). Segrevanje je bilo tako močno, da je bilo potrebno 25 minut za ohlajanje tirnic, preden je lahko prišlo do ponovitve zaviranja.
LP
Jože
Pri TGV ju je šlo za magnetoindukcijsko zavoro. Dejansko je bila zavora zasnovana tako, da se tirnice sploh ni dotikala, temveč je skozi elektromagnetno indukcijo v tirnicah vzbujala nasprotno magnetno polje, ki je dejansko vlak "vleklo nazaj" in ga tako zaviralo. Problem je v tem, da so v tirnicah bili inducirani veliki vrtinčni tokovi, ki so tirnice zelo segrevali (spomnite se - kupite lahko elektroindukcijske kuhalne plošče, ki v pravi - jekleni posodi imenitno kuhajo hrano, metalurgi pa v indukcijskih pečeh pripravljajio najkvalitetenejše zlitine). Segrevanje je bilo tako močno, da je bilo potrebno 25 minut za ohlajanje tirnic, preden je lahko prišlo do ponovitve zaviranja.
LP
Jože
Magnetoindukcijska zavora je pa nekaj povsem drugega, kot je elektromagnetna. Zaviranje brez trenja, to je vsekakor prihodnost. Morda bo treba namontirati še "tretjo tirnico" ali nekakšen trak. Seveda le za hitre proge, ki pa pri nas .......
MMG, za osvežitev, ....... elektromagnetno zavoro smo obdelovali na tej strani.
Jože, hvala za pojasnilo.
lp
Dolfe
MMG, za osvežitev, ....... elektromagnetno zavoro smo obdelovali na tej strani.
Jože, hvala za pojasnilo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj napisal/-a:Zaseldil sem naslednje obvestiloAli lahko kateri od poznavalcev razloži, za kakšna dela na povratnem vodu to gre. Ali niso povratni vod tračnice??Zaradi urejanja povratnega voda in ozemljitve na progi Divača-Hrpelje Kozina bo od četrtka, 3. januarja, do ponedeljka, 7. januarja, od 9.00 do 16.00 organiziran nadomestni avtobusni prevoz potnikov med postajama:
LPL
Malce bom osvežil temo, ker sem se povsem slučajno dokopal do nekih informacij, povezanih na to vprašanje.
Na progi med Divačo in Koprom so vsakodnevne nekaj urne zapore proge. Že res da se ob progi polagajo jaški za kable. Poleg tega pa se ozemljuje drogove vozne mreže. Z vrtanjem naredijo ob stebru luknjo, vanjo pa zabijejo cca 6 metersko pocinkano železo, ki služi za ozemljitev. S tem hočejo preprečiti povratne električne sunke v ENP pri udarih strele. Silicijevi polprevodniki so pač precej nežna stvar, napram živosrebrnim.
Zgolj ugibam. Glede na težavnost terena (nedostopnost, skala, ...) in število stebrov, bo prej zmanjkalo denarja, kot pa dela.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- TERMINATOR
- Mojster
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 11.02.2007, 11:45
Samo tole dodam.
Povratni tokovi so prav tako veliki kot vhodni. Samo napetos ali bolje napetostni potencijal je v povratnem vodu(to je tračnica) je izenačen z zemljo. Tokovi se vračajo bodisi po tračnici ali(in) zemlji. V primeru prekinitve obeh tračnic, recimo obeh vezic in vseh pripadajočih ozemljitvenih vezic bi teoretično imeli tudi v tračnicah 3kV napetosti proti zemlji. Hudo.
LP
Povratni tokovi so prav tako veliki kot vhodni. Samo napetos ali bolje napetostni potencijal je v povratnem vodu(to je tračnica) je izenačen z zemljo. Tokovi se vračajo bodisi po tračnici ali(in) zemlji. V primeru prekinitve obeh tračnic, recimo obeh vezic in vseh pripadajočih ozemljitvenih vezic bi teoretično imeli tudi v tračnicah 3kV napetosti proti zemlji. Hudo.
LP