Hehe, šraubštok na železnici.Dolfe napisal/-a: 14.http://www.shrani.si/f/3d/Ud/4fCXcwNB/sapjane-15.jpg
..... in ozemlljitev na tirnico.
Vozna mreža
Re: Vozna mreža
Re: Vozna mreža
Da je tokokrog sklenjen?Dolfe napisal/-a:Še vprašanje za nestrokovnjake. Na prvi sliki zgoraj, na čeljusti, je tudi tanka žica. Le čemu?
Re: Vozna mreža
Sicer sem vprašanje že postavil v eni drugi temi ( viewtopic.php?f=33&t=4747 ) pa bom še enkrat raje sem, saj sem bolj sodi. Ima kdo kakšno skico (shemo), voznega voda med dvema stebroma, t.j. kolikšna je razdalja med vešalkami, kakšne so...?
Goran
Re: Vozna mreža
Bom kar tukaj vprašal:
V sosednji temi je v enem od postov od Grikosa navedeno da je:
Normalna višina kontaktnega vodnika 5350 mm merjeno od GRT, minimalna 4950, maksimalna pa 6200 mm.
Ali to pomeni, da višina žice lahko variira med navedenimi merami? Oz. v katerih primerih je višina vodnika višje ali nižje od normalne višine.
Ali so kakšni standardi kako mora biti kontaktni vodnik "raven" oz. paralelen glede na tir?
LP
Tomaž
V sosednji temi je v enem od postov od Grikosa navedeno da je:
Normalna višina kontaktnega vodnika 5350 mm merjeno od GRT, minimalna 4950, maksimalna pa 6200 mm.
Ali to pomeni, da višina žice lahko variira med navedenimi merami? Oz. v katerih primerih je višina vodnika višje ali nižje od normalne višine.
Ali so kakšni standardi kako mora biti kontaktni vodnik "raven" oz. paralelen glede na tir?
LP
Tomaž
Re: Vozna mreža
Fantje, vse lepo in prav ampak ne berete prav. Razdalja med dvema stebroma je resda približno 60m, na teh 60m pa je nosilna žica in dvojni baker (po katerem drsi drsalka lokomotive), ti dve žici pa povezuje nekaj vešalk. Večina jih je navpičnih, nekatere (mislim da ena) so v krogu, potem se spomnim še vešalko v obliki Y... Ali obstaja kaka specifikacija, na kaki razdalji so, kako so razporejene.. Je pa res, da grem lahko gledat tudi fotografije ampak vseeno
Mimogrede, Dolfe nas ma rad in je objavil shemo novega sistema, kaj pa stari, originalni Italijanski sistem? Menda je iz leta 1937...?
Mimogrede, Dolfe nas ma rad in je objavil shemo novega sistema, kaj pa stari, originalni Italijanski sistem? Menda je iz leta 1937...?
Goran
Re: Vozna mreža
Vešalke so na medsebojni razdalji 8 m. Tam, kjer sta dva kontaktna vodnika, je polovični zamik. Tako je navidezna razdalja 4m.
Na sredini zateznega polja vstavijo krožno zanko, katera pa je na spodnjih koncih pripeta na eden in na drug kontaktni vodnik.
Poleg teh polkrožnih vezic, se na sredini zateznega polja najdejo še poševne vezi, ki predstavljajo fiksirno točko kontaktnih vodnikov. MMG, to premorejo kompenzirarane vozne mreže.
Da bi tokovno razbremenili vešalke, povežejo nosilno vrv s kontaktnim vodnikom s pol krožno vezjo, v obliki črke C. Na kolikšno razdaljo se montirajo ti "C"-ji pa ta trenutek ne bi vedel.
Na sredini zateznega polja vstavijo krožno zanko, katera pa je na spodnjih koncih pripeta na eden in na drug kontaktni vodnik.
Poleg teh polkrožnih vezic, se na sredini zateznega polja najdejo še poševne vezi, ki predstavljajo fiksirno točko kontaktnih vodnikov. MMG, to premorejo kompenzirarane vozne mreže.
Da bi tokovno razbremenili vešalke, povežejo nosilno vrv s kontaktnim vodnikom s pol krožno vezjo, v obliki črke C. Na kolikšno razdaljo se montirajo ti "C"-ji pa ta trenutek ne bi vedel.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Vozna mreža
Če se prav spomnim so te krožne in polkrožne zanke iz iste debelejše žice kot obhodni vod.Ker kolikor se spomnim se napaja obhodni vod,vešalke so pa iz tanjše žice.Se pravi da, se tam preko kvalitetno (masovno) napaja vozna žica.
Sheme,ki jo je postavil Dolfe se spomnim ko so leta nazaj Italijani menjali komplet VM v Preserju.Tanka žica na koncu ozemljilne palice je pa poenostavljeni Štrom detektor.
Tam napičiš klobaso in v kolikor zadiši po roštilju,pomeni NE PIPAJ.
Pa se ne rabite smejati,za izvedenca lesenega APB,je moje poznavanje VM naravnost briljantno.
Sheme,ki jo je postavil Dolfe se spomnim ko so leta nazaj Italijani menjali komplet VM v Preserju.Tanka žica na koncu ozemljilne palice je pa poenostavljeni Štrom detektor.
Tam napičiš klobaso in v kolikor zadiši po roštilju,pomeni NE PIPAJ.
Pa se ne rabite smejati,za izvedenca lesenega APB,je moje poznavanje VM naravnost briljantno.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Vozna mreža
Normalna višina kontaktnega vodnika(ov) od GRT+ = 5350 - ostalo si napisal v redu le minimalna višina KV v Sloveniji je fizično 4850 ( nadvoz Povir )....seveda je prevenstveno, da se držimo višine 5350 kjer je to mogoče , na območjih z omejitvemi ( predori, nadvozi cest,...) se prilagaja višina vozne mreže glede na varnostno razdaljo med vodnikom, ki je pod napetostjo ( stabilni del vodnika-nosilna vrv Cu120 mm2 ali Cu 70 mm2) in stabilnim delom objekta , kateri je Norm. 15 cm in min 9 cm ( 3 kV )varira pa glede na okoliščine-recimo v predorih kjer je veliko živali ..sove, podgane,itd... mora biti ta razdalja večja saj živali povzročijo kratek stik in s tem ionski oblok ter pretrganje vodnikov.anzovc napisal/-a:Bom kar tukaj vprašal:
V sosednji temi je v enem od postov od Grikosa navedeno da je:
Normalna višina kontaktnega vodnika 5350 mm merjeno od GRT, minimalna 4950, maksimalna pa 6200 mm.
Ali to pomeni, da višina žice lahko variira med navedenimi merami? Oz. v katerih primerih je višina vodnika višje ali nižje od normalne višine.
Ali so kakšni standardi kako mora biti kontaktni vodnik "raven" oz. paralelen glede na tir?
LP
Tomaž
Prehod iz normalne višine 5350 na novo višino se izvede s takoimenovano ''rampo'' katera pa mora upoštevati kriterij za hitrosti za vožnje do 60 km/h do 5‰, in za hitrost vožnje nad 60 km/h do 2‰ - prehod med dvema točkama obešanja.
Glede vzdrževanja stalne napetosti vodnika so nameščene AZ ( avtomatsko zatezanje ) naprave, katere se glede na nihanje temperature prilagajajo v razmerju 1/3 ali v zadnjem času 1/5 ...
Re: Vozna mreža
...no naj še dopolnim... od točke obešanja (DVM ) do prve obešalke je glede na izračun razdelje med drogovi 28 m, 30m 32m ....48m, 52m ... - 60m montirana na razdalji 2~2,5~ali 3 m .Dolfe napisal/-a:Vešalke so na medsebojni razdalji 8 m. Tam, kjer sta dva kontaktna vodnika, je polovični zamik. Tako je navidezna razdalja 4m.
Na sredini zateznega polja vstavijo krožno zanko, katera pa je na spodnjih koncih pripeta na eden in na drug kontaktni vodnik.
Poleg teh polkrožnih vezic, se na sredini zateznega polja najdejo še poševne vezi, ki predstavljajo fiksirno točko kontaktnih vodnikov. MMG, to premorejo kompenzirarane vozne mreže.
Da bi tokovno razbremenili vešalke, povežejo nosilno vrv s kontaktnim vodnikom s pol krožno vezjo, v obliki črke C. Na kolikšno razdaljo se montirajo ti "C"-ji pa ta trenutek ne bi vedel.
''C'' Tokovne vezi Cu 86,5 mm2 se montira praviloma na VV Cu 170 mm2 medtem ko se pri VVCu320 mm2 nameščajo ''O'' ali v slengu - lune..prav tako z L= 3,6 m in Cu 86,5 mm2.
Namešča pa se jih na ravninskem delu proge vsakih 180 m...pri vzponih nad 18 promilov 90 m .... sedaj pa na Koprski progi razmišljamo o namestitvi pri vzponih nad 20 prom. na vsak razpon saj se s tem zmajša gostota toka v vodnikih in s tem segrevanje le teh ter posledično obrabo.....
Re: Vozna mreža
1933Gorchi napisal/-a:
Mimogrede, Dolfe nas ma rad in je objavil shemo novega sistema, kaj pa stari, originalni Italijanski sistem? Menda je iz leta 1937...?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Vozna mreža
Nek strojevodja mi je pravil, da so mu nekoč žice pred lokomotivo žarele od vročine (bilo je ponoči). Je to sploh možno, oziroma zanima me, koliko je največja dopustna amperaža, ki jo lahko še požira lokomotiva na naših standardnih voznih mrežah.
preglednik
Re: Vozna mreža
Mogoče off topic malo... Zgoraj navedenega sicer še nisem videl, sem pa ne dolgo nazaj na postaji Pivka med speljevanjem(tovorni vlak, smer proti Postojni) opazoval pantograf na eni brižiti in moram rečt, da je prav pošteno švasalo na kontaktu . Pa ni bilo ledu ali pa vode na žici.preglednik napisal/-a:Nek strojevodja mi je pravil, da so mu nekoč žice pred lokomotivo žarele od vročine (bilo je ponoči).
Re: Vozna mreža
Kolikšna pa bi morala biti poraba, da bi se videlo nekaj takega?
Re: Vozna mreža
Malo mešano o vozni mreži po Sloveniji:Reklama za TEGRAD:
http://www.tegrad.si/hodos_rekonstrukcija.html
Drotar
http://www.tegrad.si/hodos_rekonstrukcija.html
Drotar