Vozna mreža

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
mg5888
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 28.11.2007, 20:37

Odgovor Napisal/-a mg5888 »

TERMINATOR napisal/-a: Povratni tokovi so prav tako veliki kot vhodni. Samo napetos ali bolje napetostni potencijal je v povratnem vodu(to je tračnica) je izenačen z zemljo. Tokovi se vračajo bodisi po tračnici ali(in) zemlji. V primeru prekinitve obeh tračnic, recimo obeh vezic in vseh pripadajočih ozemljitvenih vezic bi teoretično imeli tudi v tračnicah 3kV napetosti proti zemlji. Hudo.
Pa lokomotiva bi nehala vleči. Če se bi pa celo zaustavila, pa upam, da nikomur ne bi prišlo na pamet, da bi lezel z vlaka, ker bi lahko močno zasvetil. :evil:

lp MG
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hmm, da ne bosta spet nekam ..... v stran zavila. :lol:

Še enkrat. Gre le za ozemljevanje stebrov vozne mreže v primeru atmosferskih praznitev. Povratni vod v ENP je in bo še vedno na tirnici. :wink:

Lahko pa razpredeta, zakaj energetiki ne marajo zastonj štroma ......... :science


lp
Dolfe:D
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Dolfe napisal/-a:
Malce bom osvežil temo, ker sem se povsem slučajno dokopal do nekih informacij, povezanih na to vprašanje.

Na progi med Divačo in Koprom so vsakodnevne nekaj urne zapore proge. Že res da se ob progi polagajo jaški za kable. Poleg tega pa se ozemljuje drogove vozne mreže. Z vrtanjem naredijo ob stebru luknjo, vanjo pa zabijejo cca 6 metersko pocinkano železo, ki služi za ozemljitev. S tem hočejo preprečiti povratne električne sunke v ENP pri udarih strele. Silicijevi polprevodniki so pač precej nežna stvar, napram živosrebrnim.

Zgolj ugibam. Glede na težavnost terena (nedostopnost, skala, ...) in število stebrov, bo prej zmanjkalo denarja, kot pa dela. :?


lp
Dolfe
Zadeva,kar poteka.Iz Divače so prišli skoraj v Črnotiče.So pa velik del med Rižano in Koprom naredili že pred 2 leti,tako da kar gre.Ob/na progi je opaziti dva različna stroja in sicer je eden samohoden in ga uporabljalo kjer je mogoč dostopi in kadar ni zapore;drugi je pa naložen na vagonu,kateri je v zakupu od SCT-ja.


..takole pa izgleda eden od vrtalnih strojev

Slika
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Mirče
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 19.11.2005, 16:26

Odgovor Napisal/-a Mirče »

Pred dvemi leti so z podobnim strojem vrtali v nasip pred Štanjelom in nato v luknje brizgali beton saj se je nasip posedal.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

...vas je na Krasu tud "ta bel" obiskal.. :?: ...
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

holding napisal/-a:...vas je na Krasu tud "ta bel" obiskal.. :?: ...
Je šel samo mimo :(
LEP DAN
Igor
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

TERMINATOR napisal/-a:Samo tole dodam.

Povratni tokovi so prav tako veliki kot vhodni. Samo napetos ali bolje napetostni potencijal je v povratnem vodu(to je tračnica) je izenačen z zemljo. Tokovi se vračajo bodisi po tračnici ali(in) zemlji. V primeru prekinitve obeh tračnic, recimo obeh vezic in vseh pripadajočih ozemljitvenih vezic bi teoretično imeli tudi v tračnicah 3kV napetosti proti zemlji. Hudo.



LP
Lep pozdrav- sem nov in vidim da je tukaj kar nekaj zanimivih tem...

Terminator-imaš prav.
Dela, ki potekajo na delu Kp proge Divača ~ Rižana so res že v polnem razmahu .
Ravno to kar je napisal terminator, pa je poglavitni vzrok za vsa ta dela-
namreč s tem se bo preprečilo negativni učinek stresanih tokov, kateri delajo hudiča na Kp-Di. Če se spomnite nazaj - leta 2004 so ravno ti tokovi vidno kurili korita in el.instalacijo na postaji v H.Kozini, Rižanski vodovod, telefone v Dolu pri Hrastovljah....na odseku Kp-Rižana kjer je že montiran tovrstni ''tiristirski'' sistem so že rezultati vidno boljši.
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Ljubitelj napisal/-a:Zaseldil sem naslednje obvestilo
Zaradi urejanja povratnega voda in ozemljitve na progi Divača-Hrpelje Kozina bo od četrtka, 3. januarja, do ponedeljka, 7. januarja, od 9.00 do 16.00 organiziran nadomestni avtobusni prevoz potnikov med postajama:
Ali lahko kateri od poznavalcev razloži, za kakšna dela na povratnem vodu to gre. Ali niso povratni vod tračnice??

LPL
Hm malce se še lovim....no.
Povratni vod ( tračnice ) se bo uredilo na način tako, da se ''izolira'' tir od zemlje ter se preko posebnega sistema ( tiristirski ločilni sistem ) ločenih odsekov vodi -kontrolira dovod energije do porabnika ( lokomotive ).
Tisti, ki se vozite na p.o. Rižana - Koper ste verjetno opazili posebne škatljice ob tiru - to so tiristorji...
Zadnjič spremenil napajalc, dne 01.04.2008, 17:09, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
Rural
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 17
Pridružen: 31.10.2006, 23:51
Kraj: La Suisse

Odgovor Napisal/-a Rural »

napajalc napisal/-a:Povratni vod ( tračnice ) se bo uredilo na način tako, da se ''izolira'' tir od zemlje [...]
Kaj to pomeni, da napetost med tiri in zemljo ne bo izenačena, torej bo nevarno stopiti na tir?
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Rural napisal/-a:
napajalc napisal/-a:Povratni vod ( tračnice ) se bo uredilo na način tako, da se ''izolira'' tir od zemlje [...]
Kaj to pomeni, da napetost med tiri in zemljo ne bo izenačena, torej bo nevarno stopiti na tir?
Hja takole je to...obstoječa izvedba povratnega voda električne vleke je zelo ugodna kar zadeva varstvo pred previsoko napetostjo dotika in koraka. Zaradi dobre medsebojne povezave vseh kovinskih mas ( te ozemljitve nam tržejo spodbijalke in plugi...)v območju elektrificirane proge ne more priti do večjih potencialnih razlik med izpostavljenimi kovinskimi deli, ki pripadajo različnim inštalacijam, oziroma do nevarnih napetosti dotika in koraka.
Zadnjič spremenil napajalc, dne 01.04.2008, 17:03, skupaj popravljeno 1 krat.
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Jp...ta bot jaz nebi scal po tirih...
Uporabniški avatar
mg5888
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 110
Pridružen: 28.11.2007, 20:37

Odgovor Napisal/-a mg5888 »

napajalc napisal/-a: Povratni vod ( tračnice ) se bo uredilo na način tako, da se ''izolira'' tir od zemlje ter se preko posebnega sistema ( tiristirski ločilni sistem ) ločenih odsekov vodi -kontrolira dovod energije do porabnika ( lokomotive ).
Tisti, ki se vozite na p.o. Rižana - Koper ste verjetno opazili posebne napravice ( tiristorje ) kateri so montirani na drogovih VM ( ločišče v Rižani.... ''pri Bordonu...no, vse to je kontrolirano preko posebne naprave katera je v odvisnosti od stanja tiristorjev ( odprt/zaprt ) in uravnava reagira ob : kratkih stikih pri porabniku ( lokomotivi ), preboj izolacije VM, prekinitev tirnice ( tira ).
Lahko prosim natančneje razložiš princip delovanja. Gre za sistem zaščit, ki ga poznamo pri PELV napravah ali pa je morda kaj podobnosti z IT napajalnimi sistemi?

Kar se tiče nevarnosti potencialnega lijaka, je, če prav razumem, problematična predvsem prekinitev tirnic. @napajalc, je tako?

lp MG
napajalc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 339
Pridružen: 14.03.2008, 15:54

Odgovor Napisal/-a napajalc »

Ja tako je to..
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Delo je v polnem teku.Ker doma nimamo dovolj izvajalcev so na pomoč prišli tudi Hrvati.Menjali bodo komplet povratni vod med Divačo in Koprom.Sedaj je pocinkan,zamenjani bo bakren z malo večjim presekom.
Nameščali naj bi tudi "strelolove" med Divačo in Kačičami.

In še niihova flota:
Slika

Slika

Slika
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Vozna mreža

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Pogled na ozemljilno palico kontaktnega (voznega) voda.


15.Slika

Natančneje, takole je izvedena pričvrstitev na žici ....




14.Slika

..... in ozemlljitev na tirnico.


Še vprašanje za nestrokovnjake. Na prvi sliki zgoraj, na čeljusti, je tudi tanka žica. Le čemu? Slika



lp
Dolfe
Odgovori