Nivojski prehodi brez tehničnega zavarovanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Nivojski prehodi brez tehničnega zavarovanja

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

V Dnevniku se je danes pojavil članek, ki se navezuje na nedavno nesrečo pri Šmarju-Sap, ko je 713/715 naletel na avtomobil, v katerem je bil starejši zakonski par. Na spletni strani Dela so bili dan po dogodku objavljeni komentarji bralcev, med katerimi je zaslediti tudi mnenje, naj otroci v osnovni šoli kaj izumijo, če so "prave" naprave za zavarovanje NPR tako zelo drage.
Ne glede na to mnenje se vidi, da javnost sploh ne poza tovrstne problematike, niti v čisto osnovnem pomenu obnašanja voznika in varnosti na NPR ( vsaka napaka s dobesedno plača z življenjem ! ), niti o tem, kako zelo zanesljive morajo take naprave biti,se pravi , kako zahtevne so v tehničnem smislu in, kako zelo drage so zaradi tega. Ljudje so v odzivih ogorčeni in izražajo mnenje, da človeško življenje nima cene....seveda, gotovo je tako, vendar samo do trenutka, ko naj bi tako vsoto zbrali, pa ponavadi ni dovolj denarja. Tu se stvar zatakne.( Zakaj ga ni, je že drugo vprašanje, v katerega se kot član tega foruma ne želim spuščati, čeprav me pošteno srbi jezik....)Sprašujem se, ali je kljub vsemu cena teh naprav upravičeno res tako visoka ( v Dnevnikovem članku je rečeno od 30 do 100 milijonov SIT), ali je tako le zaradi majhnih serij in malega števila proizvajalcev, ki diktirajo ceno.
Škoda je, da so v prejšnji temi omenjene naprave za zavarovanje tipa Siemens še tako nezanesljive....morda bi bile cenejša opcija sedanjim in bi tako marsikatero življenje bilo ohranjeno.....
Menim še, da je morda s stani vzgoje voznikov premalo narejenega, da bi ti ljudje doumeli v vsej razsežnosti, kaj v resnici pomeni to, da se zaprt v avtomobilu in poleg tega še privezan z varnostnim pasom nenadoma približaš območju, v katerem je vlak nevaren....naštevanje predpisov je očitno premalo!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Dirigent, povsem se strinjam s teboj. Ne malokrat sem priča, ko objesten, (druge besede zanj ne najdem), voznik prečka s polzapornicami zavarovan prehod. Kakšne občutke ima takrat strojevodja, si lahko mislite.

Za vse cestne udeležence in neželezničarje ki berete ta forum, objavljam časovni podatek o zapiranju zapornic.

Ko tirno vozilo (vlak) zapelje na tirni magnet, nameščen na progi, je skupni minimalni rezervirani čas do prevoza NPr., samo 31 (enaintrideset) sekund!

1. Predzvonenje v dolžini 15 sekund
2. čas spuščanja zapornic 8 - 10 sekund
3. rezervni čas 6 sekund

Ta čas se seveda iz različnih razlogov lahko podaljša, vendar krajši ne sme biti, in tudi ni.

Zato, kdor vozi med spuščenimi zapornicami je en navaden §#&@*!!!!

Stroški za postavitev naprav za zavarovanje nivojskega prehoda pa tudi meni niso nikoli bili razumljivi.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Kot v srhljivki

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Na žalost sem tudi sam videl opisane prizore.Spominjam se dvotirne proge nekje pred Dobovo. Mi po desnem tiru, nasproti je prihajala Gomulka vlaka naj bi se srečela skoraj na NPR...in tedaj , nenadoma nekdo z avtom preko prehoda pri zaprtih zapornicah. Vlaka bi v tem primeru delovala kot škarje.
Zanima me, ali sploh povedo v avtošolah bodočim voznikom, da v primeru kakršnega koli nepravilnega ravnanja pri prečkanju NPR, ogrožajo tudi potnike in vlakovno osebje?
Sploh si ljudje predstavljajo, da je vlak kot nekakšen tank, ki mu nič ne more škodovati....pa ni tako!
Vse to pa izhaja iz splošnega odnosa do železnice, ki se je udomačil pri nas na vseh področjih družbenega življenja. Za primer povem samo to, da je nekoč, ko so na nekem NPR v bližini Ljubljane menjavali zlomljeno zapornico, in je bil prisoten tudi policist, le ta izjavil, da se danes tako ali tako nihče ne zanima za železnico, kot, da je to nekaj zastarelega....( ta izjava je padla na moje in sinovo zanimanje, kako se zamenja zapornica in, kako se med tem varuje promet na takem NPR.....)Saj niso vsi takega mnenja, toda prepričanje, da vlak leze počasi in , da vozi silno redko, ali pa sploh ne, je verjetno botrovalo marsikateremu tragičnemu dogodku na NPR-jih vseh vrst.
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Progar »

Popolnoma se strinjam z obema. Prav smešno je pravzaprav, kako dvojen odnos imajo nekateri ljudje do različnih vrst prometa. Če kdo v križišču prepelje znak Stop in ga zmečka tovornjak, je pač kriv. Takšnih nesreč se dogaja po vsej Sloveniji, žal, vsak dan veliko. Če pa kdo prevozi andrejev križ in stop znak ter ga zbije vlak, je seveda takoj kriva železnica. :? Res mi ni jasno, kako da se nekaterim voznikom ne zdi potrebno, da bi se pred prečkanjem proge prepričali, da je pot prosta. Da o primerih, kot je prehitevanje kolone pred polzapornicami, sploh ne govorim. To je pač vrhunec neumnosti!
Članki o tem, naj nivojska križanja zavarujejo kar tehnični krožki srednjih šol, so se že pojavljali v preteklosti. Njihovo komentiranje se mi zdi nekoliko pod nivojem. Vsekakor pa lahko kot potnik rečem, da svoje varnosti pač ne bi rad zaupal otrokom in njihovim izumom.
Kar se pa cene NPR tiče - jasno je, da gre za vsaj delni monopol, povezan z izredno majhnimi serijami. V članku omenjena številka od 30 do 100 milijonov pa seveda pomeni tudi vključena gradbena dela, ne le varnostne naprave.
Odgovori