Rakitovec - slovesnost

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a preglednik »

mkx napisal/-a:Barbapapa1, hvala za zanimivo razlago zgodovinskega ozadja.

Odgovor na bolj akutno vprašanje o krivdi za to, da Pulj nima neposredne povezave z Zagrebom, Lendava pa ne z Ljubljano, pa logično sledi ... krivi smo tisti, ki smo na referendumih in plebiscitih glasovali za to, da SFRJ razpade. Dokler smo bili v Jugi, je bil Pulj povezan z Zagrebom po domačih tirih, prav tako Lendava z Ljubljano. Če je bila slučajno vmes še kakšna prestolnica drugega dela taiste države, ni čisto nič motilo.
SFRJ bi tako ali tako razpadla, brez našega referenduma. Vprašanje je, ali se je s strani HŽ kdaj pojavil interes po vzpostavitvi direktne (koridorske) povezave Zagreba s Pulo - recimo en par vlakov dnevno? Mogoče ni interesa, ker je (javna) povezava preko Reke in nato z avtobusom pod Učko do Pule hitrejša, kot preko Ljubljane. Mogoče pa bo povezava vzpostavljena po priključitvi Hrvatske v EU in Šengen?
preglednik
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Glede koridorskih povezav lahko dam primer povezave med "matično" Rusijo in eksklavo Kaliningrad, ki gre čez Litvo. Ko je Litva vstopila v schengen in s tem bila primorana uvesti vize za Ruse, so v Moskvi predlagali uvedbo koridor vlakov, kjer ne bi bilo mogoče vstopanje in izstopanje v Litvi. V Vilniusu bi se s tem strinjali, ampak so v Bruslju bili proti in vztrajali, da se vsakega, ki vstopi/izstopi v EU, dosledno vizira, štemplja, prešnjofa, popiše.... (še celo Hrvatom bi skoraj prepovedali vstop v Slovenijo z osebno izkaznico). Isto bi najbrž bilo glede hrvaških vlakov. Če že, bi verjetno zahtevali, da se takšni vlaki sploh ne bi ustavljali (uf, menjava lokomotiv v Divači, križanja na Koperbahnu..., ali je organizacijsko sploh mogoče kar prevoziti Ljubljano?), da so vagoni orešetkani in zaklenjeni (lahko si predstavljamo, kako to pomaga ob reševanju v primeru nesreče) in vprašanje, kaj storiti z "ilegalci", ki bi obtičali v primeru zapore proge zaradi ID....

Tudi glede hrvaškga članstva v Schengenu sem osebno nekoliko skeptičen. Kratkomalo zato, ker imajo dolgo mejo z BIH in vprašanje, kako so jo sposobni "učvrstiti", potrebno bi bilo sodelovanje z BIH, ki pa je v bistvu nekakšen mednarodni protektorat, ohlapno povezan iz dveh entitet, ki se niti ne marata kaj preveč.... In konec koncev je tu še Dubrovnik, ki ga neumski koridor loči od preostanka države in spet je tu vprašanje, kako bi sprejeli, da bi za to pot iz Hrvaške na Hrvaško morali na vsega nekaj km kar dvakrat čez schengensko obmejno picajzljanje (podobno velja za vlake Zagreb - Ploče)...
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a boris »

že davne jeseni leta 1993 so hrvati pripravili slovesnost ob začetku gradnje povezave Jordani-Lupoglav, pa se je vse ustavilo še pred gradnjo, no važno da je bila slovesnost...
;o))

nekaj o tem na željeznice.net
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a boris »

Odgovori