Postaja Vižmarje
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Postaja Vižmarje
Zadnje čase se veliko govori o obnovi gorenjskih postaj...
Hitro sem se odpravil posneti nekaj fotografij železniške postaje Vižmarje, da bomo lahko potem primerjali uspešnost obnove...
Železniška postaja Vižmarje se prične iz smeri Ljubljana že pri cestnem prehodu ulice bratov Komel...no malo za tem prehodom...ampak o tem kasneje...
Izgled cestnega prehoda...levo je bivša čuvajnica
Zapornice se zaprejo, naslonim se na zapornico pri čuvajnici in čakam...
Prileti Siemens za Jesenice...
Obrnem se, in ga ujamem še enkrat...
No tam, kjer je Siemens na fotki, se začne območje postaje Vižmarje. Zakaj? Zato, ker se tam konča "štuc".
Pogled v smeri Ljubljane...ne, proga ni dvotirna. Drugi tir je "štuc", ki se praktično ne uporablja več. Nima niti pravilnega zaključka, nima znakov...
(pogled s cestnega prehoda ulice Pregnancev)
Tukaj nekje (če ne ravno na ta drugi tir), se je priključila obvozna nemška proga Laze-Črnuče-Vižmarje leta 1942...vendar o tem drugič...
Pogled v smeri postaje Vižmarje...
Še en pogled proti postaji Vižmarje...malo višje...
Pogled proti Ljubljani...
Približujem se postaji...iz smeri Ljubljana...
Na zadnjem, odstavnem tiru pa...krš...olupljene cisterne...strojani so bili na delu...aluminij se da prodati...izolacija pač ne...
Tujci, ki se vozijo mimo, mislijo, da je to posledica vojne..
Prosim, odstranite to sramoto...
Pa še fotka postaje malo bližje...
Pa pogled proti Ljubljani...
Sedaj pa smo že tako blizu, da ne gre več cela postaja v objektiv...
...zato nadstrešek fotografiram posebej...
Tudi v Vižmarjih so doma "grafitarji"...
Pogled proti Jesenicam...ali se da prešteti vse tire?
V smer Jesenic je vse rdeče...nazadnje je proga le enotirna...
Še pogled v smeri Ljubljane, da vidimo vso mogočnost postaje Vižmarje... tri leta je bila to mejna postaja (nemški rajh-dučejeva Italija)...s carino in policijo na obeh straneh..
Še ogled postaje...iz smeri Jesenice..."rumplkamra" in ostanek bifeja...
Pogled na celotno postajo v smeri proti tirom...
Tukaj je glavni vhod na postajo...
Še ena fotka fasade...
Pa še ena napisne table...ejga, tukaj je Gorenjska...
torej, vprašanje se glasi... ali se bo pokazal nemški, italijanski ali napis v cirilici...
Morda si boste lahko pomagali s fotko iz bližine...
Z zadnjo fotko v smeri Ljubljane zaključujem ogled železniške postaje Vižmarje...vidite lahko, da je "slečenih" cistern kar nekaj...
Pozdrav
Hitro sem se odpravil posneti nekaj fotografij železniške postaje Vižmarje, da bomo lahko potem primerjali uspešnost obnove...
Železniška postaja Vižmarje se prične iz smeri Ljubljana že pri cestnem prehodu ulice bratov Komel...no malo za tem prehodom...ampak o tem kasneje...
Izgled cestnega prehoda...levo je bivša čuvajnica
Zapornice se zaprejo, naslonim se na zapornico pri čuvajnici in čakam...
Prileti Siemens za Jesenice...
Obrnem se, in ga ujamem še enkrat...
No tam, kjer je Siemens na fotki, se začne območje postaje Vižmarje. Zakaj? Zato, ker se tam konča "štuc".
Pogled v smeri Ljubljane...ne, proga ni dvotirna. Drugi tir je "štuc", ki se praktično ne uporablja več. Nima niti pravilnega zaključka, nima znakov...
(pogled s cestnega prehoda ulice Pregnancev)
Tukaj nekje (če ne ravno na ta drugi tir), se je priključila obvozna nemška proga Laze-Črnuče-Vižmarje leta 1942...vendar o tem drugič...
Pogled v smeri postaje Vižmarje...
Še en pogled proti postaji Vižmarje...malo višje...
Pogled proti Ljubljani...
Približujem se postaji...iz smeri Ljubljana...
Na zadnjem, odstavnem tiru pa...krš...olupljene cisterne...strojani so bili na delu...aluminij se da prodati...izolacija pač ne...
Tujci, ki se vozijo mimo, mislijo, da je to posledica vojne..
Prosim, odstranite to sramoto...
Pa še fotka postaje malo bližje...
Pa pogled proti Ljubljani...
Sedaj pa smo že tako blizu, da ne gre več cela postaja v objektiv...
...zato nadstrešek fotografiram posebej...
Tudi v Vižmarjih so doma "grafitarji"...
Pogled proti Jesenicam...ali se da prešteti vse tire?
V smer Jesenic je vse rdeče...nazadnje je proga le enotirna...
Še pogled v smeri Ljubljane, da vidimo vso mogočnost postaje Vižmarje... tri leta je bila to mejna postaja (nemški rajh-dučejeva Italija)...s carino in policijo na obeh straneh..
Še ogled postaje...iz smeri Jesenice..."rumplkamra" in ostanek bifeja...
Pogled na celotno postajo v smeri proti tirom...
Tukaj je glavni vhod na postajo...
Še ena fotka fasade...
Pa še ena napisne table...ejga, tukaj je Gorenjska...
torej, vprašanje se glasi... ali se bo pokazal nemški, italijanski ali napis v cirilici...
Morda si boste lahko pomagali s fotko iz bližine...
Z zadnjo fotko v smeri Ljubljane zaključujem ogled železniške postaje Vižmarje...vidite lahko, da je "slečenih" cistern kar nekaj...
Pozdrav
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 29.06.2008, 20:49, skupaj popravljeno 3 krat.
Re: Železniška postaja Vižmarje
Odlične slike!!
Naslednja postaja: Medvode
lp NS
Zakaj je na drugem signalu z leve, signalna plošča zamaknjena v levo?? Isti primer je na tiru 1 v Zidanem Mostu in še kje. Zakaj se te signalne plošče "zamaknejo"?železocestnik napisal/-a: V smer Jesenic je vse rdeče...nazadnje je proga le enotirna...
Naslednja postaja: Medvode
lp NS
- SZ ljubitelj
- Strojevodja I
- Prispevkov: 436
- Pridružen: 26.01.2007, 11:33
- Kraj: Nova Štifta
Dobro izpeljana zamisel in lepa predstavitev, @železocestnik. Bravo!
V času JŽ je bila postaja Vižmarje deponija (garaža) praznih tovornih vagov. Tovorni vagoni, ki so dalj časa čakali na vozovno odreditev, so se zbirali na tej postaji. Postaja je imela tudi industrijski tir za firmi Slovenijales in Metalko, ki pa so ga v lanskem letu vrgli ven.
Imela je tudi svojo vagonsko tehnico, na kateri se je tehtal tovor. Premik so opravljali nabiralni vlaki in pa premikalna skupina iz Šiške.
Sedaj je na tej postaji v večini deponija odsluženih vagonov, ki ne smejo več voziti v prometu.
lp
Dolfe
V času JŽ je bila postaja Vižmarje deponija (garaža) praznih tovornih vagov. Tovorni vagoni, ki so dalj časa čakali na vozovno odreditev, so se zbirali na tej postaji. Postaja je imela tudi industrijski tir za firmi Slovenijales in Metalko, ki pa so ga v lanskem letu vrgli ven.
Imela je tudi svojo vagonsko tehnico, na kateri se je tehtal tovor. Premik so opravljali nabiralni vlaki in pa premikalna skupina iz Šiške.
Sedaj je na tej postaji v večini deponija odsluženih vagonov, ki ne smejo več voziti v prometu.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 230
- Pridružen: 14.08.2006, 22:14
- Kraj: LJUBLJANA
Da.Barbarpapa1 napisal/-a: Ali je prehod na prvih treh fotkah na ulici bratov Komel?
Mega. Tudi o drugem tiru proge proti morju se govori - že nekaj časa ...Zadnje čase se veliko govori o obnovi gorenjskih postaj...
Pa še en citat - iz glasila Mestne občine LJ na str. 46: predvidena je tirna povezava z brniškim letališčem, ... ... ... potek nove gorenjske proge mimo Brnika v Kranj bo omogočil itd itd ... do leta 2027.
Verjetno bodo takrat kaj obnovili ali naredili na novo. Menda naj bi trasa potekala vzporedno z avtocesto ...
Re: Železniška postaja Vižmarje
Glede na ažurnost pri izvajanju projektov posodobitve železniške infrastrukture, se ni za bati da bi te prehiteli z obnovo ; kljub temu pa lepo, da si pofotkal postajo.železocestnik napisal/-a:...
Hitro sem se odpravil posneti nekaj fotografij železniške postaje Vižmarje, da bomo lahko potem primerjali uspešnost obnove...
Lep fotopis
Lep pozdrav - DARE
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ker teče beseda ravno o "švelerjih"...dodajam dokument, ki bi sicer spadal pod "...skozi čas", pa vseeno...ker je omenjena postaja Vižmarje...
Torej...zavrteti moramo čas za 64 let...
Postaja Vižmarje se imenuje Šentvid-Vižmarje, torej po nemško St.Veit-Weichseldorf.
V dokumentu se gre za "gegenkšeft", kar pomeni po slovensko za blagovno menjavo. Zadeva se dogaja med WWII. Kljub vsemu se vidi, da "postajni mojster " ni znal nemško. Torej le niso pripeljali nemci vseh strojevodij, nadzornikov....s seboj, tako kot tečejo pogovori po forumu...
Blagovno menjavo so potrdile "železnice nemškega rajha" (to je isto kot danes "DB") in sicer direkcija v Beljaku/Villach/. Tovarna celuloze v Goričanah/Görtschach/ je dobavila na železniško "upravo" v Vižmarje 10 kubikov colarc (desk), v zameno pa so dobili 100 komadov "Schwelerjev" za obnovo industrijskega tira...saj veste kje je...za postajo Medvode.
Zakaj sem to objavil...
Več razlogov...eden je ta, če bi kdo hotel prilepiti na ta post kakšno staro fotko, pa ne ve, katera postaja je na fotki, pa zraven piše St.Veit-Weichelsdorf...
Še malo zgodovine...
Narobe sem napisal, da je bila mejna postaja tri leta. Pri pregledovanju dokumentov sem bil prav presenečen...
Nisem pa še odkril, kam so nakazovali stroške za carino. Tudi če odkrijem, ne bom povedal, kam. Morda na kakšen skriven račun v Švico. Pa če najdem geslo...
Nemci so se igrali carino vsa štiri leta vojne, saj niso "priznali" kapitulacije Italije. Zanimivo.
To, da pa so speljali obvozno železnico po "svojem" terenu, pa je jasen znak, da Italijanom niso zaupali. Mislili so si, da bi po prehodu vlakov čez italijansko ozemlje prišli nazaj na pol prazni...
In še nekaj podatkov iz knjige Rauter.D in Rainer H.:Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen, Band 2.
Tukaj so opisane "stranske" železnice k.k.Kronprinz Rudolf-Bahn, torej Rudofove železnice, to je naše gorenjske železnice skozi Vižmarje.
Takole piše:
"Pri kilometru 96,4 (stara kilometrina, merjena iz Trbiža, danes Italija) stoji postaja Vismarje (po JŽ kilometraži, merjeni iz Beograda pa pri kilometru 572.1).
Ta železniška postaja je imela pri planiranju ime St.Veit, ki ga je dobila tudi za časa železnic nemškega rajha (St.Veit-Weichseldorf)"
Če pa pogledamo v "Denkschrift über die projectirte Eisenbahn von Laibach bis Villach resp. Tarvis", ki ga je izdal komite za izgradnjo gorenjske železnice na Dunaju/Wien/ leta 1868 vidimo pri opisu trase, da je projektirana med krajema St.Veit(St.Vid) in Višmarje, kjer je predvidena v bližini ceste postaja.
PS: skenirana dokumenta sta originala...ni fotomontaža
Pozdrav
Torej...zavrteti moramo čas za 64 let...
Postaja Vižmarje se imenuje Šentvid-Vižmarje, torej po nemško St.Veit-Weichseldorf.
V dokumentu se gre za "gegenkšeft", kar pomeni po slovensko za blagovno menjavo. Zadeva se dogaja med WWII. Kljub vsemu se vidi, da "postajni mojster " ni znal nemško. Torej le niso pripeljali nemci vseh strojevodij, nadzornikov....s seboj, tako kot tečejo pogovori po forumu...
Blagovno menjavo so potrdile "železnice nemškega rajha" (to je isto kot danes "DB") in sicer direkcija v Beljaku/Villach/. Tovarna celuloze v Goričanah/Görtschach/ je dobavila na železniško "upravo" v Vižmarje 10 kubikov colarc (desk), v zameno pa so dobili 100 komadov "Schwelerjev" za obnovo industrijskega tira...saj veste kje je...za postajo Medvode.
Zakaj sem to objavil...
Več razlogov...eden je ta, če bi kdo hotel prilepiti na ta post kakšno staro fotko, pa ne ve, katera postaja je na fotki, pa zraven piše St.Veit-Weichelsdorf...
Še malo zgodovine...
Narobe sem napisal, da je bila mejna postaja tri leta. Pri pregledovanju dokumentov sem bil prav presenečen...
Nisem pa še odkril, kam so nakazovali stroške za carino. Tudi če odkrijem, ne bom povedal, kam. Morda na kakšen skriven račun v Švico. Pa če najdem geslo...
Nemci so se igrali carino vsa štiri leta vojne, saj niso "priznali" kapitulacije Italije. Zanimivo.
To, da pa so speljali obvozno železnico po "svojem" terenu, pa je jasen znak, da Italijanom niso zaupali. Mislili so si, da bi po prehodu vlakov čez italijansko ozemlje prišli nazaj na pol prazni...
In še nekaj podatkov iz knjige Rauter.D in Rainer H.:Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen, Band 2.
Tukaj so opisane "stranske" železnice k.k.Kronprinz Rudolf-Bahn, torej Rudofove železnice, to je naše gorenjske železnice skozi Vižmarje.
Takole piše:
"Pri kilometru 96,4 (stara kilometrina, merjena iz Trbiža, danes Italija) stoji postaja Vismarje (po JŽ kilometraži, merjeni iz Beograda pa pri kilometru 572.1).
Ta železniška postaja je imela pri planiranju ime St.Veit, ki ga je dobila tudi za časa železnic nemškega rajha (St.Veit-Weichseldorf)"
Če pa pogledamo v "Denkschrift über die projectirte Eisenbahn von Laibach bis Villach resp. Tarvis", ki ga je izdal komite za izgradnjo gorenjske železnice na Dunaju/Wien/ leta 1868 vidimo pri opisu trase, da je projektirana med krajema St.Veit(St.Vid) in Višmarje, kjer je predvidena v bližini ceste postaja.
PS: skenirana dokumenta sta originala...ni fotomontaža
Pozdrav
To so pa konkretni podatki.Zanimivo. Pa smo nekaj novega zvedeli.železocestnik napisal/-a:
Torej...zavrteti moramo čas za 64 let...
Postaja Vižmarje se imenuje Šentvid-Vižmarje, torej po nemško St.Veit-Weichseldorf.
V dokumentu se gre za "gegenkšeft", kar pomeni po slovensko za blagovno menjavo. Zadeva se dogaja med WWII. Kljub vsemu se vidi, da "postajni mojster " ni znal nemško. Torej le niso pripeljali nemci vseh strojevodij, nadzornikov....s seboj, tako kot tečejo pogovori po forumu...
Blagovno menjavo so potrdile "železnice nemškega rajha" (to je isto kot danes "DB") in sicer direkcija v Beljaku/Villach/. Tovarna celuloze v Goričanah/Görtschach/ je dobavila na železniško "upravo" v Vižmarje 10 kubikov colarc (desk), v zameno pa so dobili 100 komadov "Schwelerjev" za obnovo industrijskega tira...saj veste kje je...za postajo Medvode.
Zakaj sem to objavil...
Več razlogov...eden je ta, če bi kdo hotel prilepiti na ta post kakšno staro fotko, pa ne ve, katera postaja je na fotki, pa zraven piše St.Veit-Weichelsdorf...
Še malo zgodovine...
Narobe sem napisal, da je bila mejna postaja tri leta. Pri pregledovanju dokumentov sem bil prav presenečen...
Nisem pa še odkril, kam so nakazovali stroške za carino. Tudi če odkrijem, ne bom povedal, kam. Morda na kakšen skriven račun v Švico. Pa če najdem geslo...
Nemci so se igrali carino vsa štiri leta vojne, saj niso "priznali" kapitulacije Italije. Zanimivo.
To, da pa so speljali obvozno železnico po "svojem" terenu, pa je jasen znak, da Italijanom niso zaupali. Mislili so si, da bi po prehodu vlakov čez italijansko ozemlje prišli nazaj na pol prazni...
In še nekaj podatkov iz knjige Rauter.D in Rainer H.:Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen, Band 2.
Tukaj so opisane "stranske" železnice k.k.Kronprinz Rudolf-Bahn, torej Rudofove železnice, to je naše gorenjske železnice skozi Vižmarje.
Takole piše:
"Pri kilometru 96,4 (stara kilometrina, merjena iz Trbiža, danes Italija) stoji postaja Vismarje (po JŽ kilometraži, merjeni iz Beograda pa pri kilometru 572.1).
Ta železniška postaja je imela pri planiranju ime St.Veit, ki ga je dobila tudi za časa železnic nemškega rajha (St.Veit-Weichseldorf)"
Če pa pogledamo v "Denkschrift über die projectirte Eisenbahn von Laibach bis Villach resp. Tarvis", ki ga je izdal komite za izgradnjo gorenjske železnice na Dunaju/Wien/ leta 1868 vidimo pri opisu trase, da je projektirana med krajema St.Veit(St.Vid) in Višmarje, kjer je predvidena v bližini ceste postaja.
PS: skenirana dokumenta sta originala...ni fotomontaža
Pozdrav
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
ekskluzivno
Še nekaj konkretnih dokumentov, ki se jih ne da najti v učbenikih...
Objavljam kompletne zahtevane dokumente, ki so bili potrebni na mejnem prehodu Šentvid - Vižmarje konec leta 1944.
Nemci so se igrali mejo sami s seboj...na obeh straneh meje so bili nemci. Italijani so jo že popihali...
Nadomeščala sta jih je ravnatelj gospodarskega sveta za Ljubljansko pokrajino ter upravnik glavne carinarnice, ki je spadala pod šefa ljubljanske pokrajinske uprave...
Prvi štirje skeni so dokument na štirih straneh: Tovorni list za mednarodni železniški prevoz in sicer za sporovoz (danes zastarelo...vendar aktualno.. ...mislim sporovoz). Cena tiskovine je znašala 1 liro.
Dokument je v treh jezikih...velja pa za prevoz lesa iz Vrhnike v Medvode.
Zanimivo je, da ima Vrhnika še vedno žig v slovenščini, Medvode pa v nemščini...Verjetno gre pri Vrhniki za stari JDŽ žig, ki so mu odstranili JDŽ in spodnji napis v cirilici...
prvi sken:
drugi sken:
tretji sken:
četrti sken:
Naslednji dokument je "Izvorno izpričevalo". Obrazec je bil tiskan leta 1944, ko italijanske soldateske ni bilo več v ljubljanski pokrajini.
Papirnica Vevče je pošiljala 1 vagon lesa v tovarno celuloze Goričane v "Nemčiji".
"Izvorno spričevalo":
Sledi dokument na obrazcu K 136. Državne železnice (Ferrovie dello Stato)...italijanske...izdajajo "Priznanico" za carinske stroške...
in sicer za carinsko manipulacijo, vršitev carinske prijave in tehtalnino oz. števnino. Izvoz lesa v predelavo v tovarno celuloze Goričane je bil oproščen carine, saj je bil potem "predelan" v celulozo zopet uvožen v papirnico Vevče.
"Priznanica za carinske stroške":
Seveda pa je bilo potrebno predložiti še račun in dodati koleke (Marca da Bollo) za 4 lire.
"Račun":
Na računu nedvoumno piše: Franco tovornina Št.Vid meja!
Franco Fracht ital.-deutsche Grence St.Veit-Weichseldorf!
Torej italijansko-nemška meja!
PS: skenirani so originalni dokumenti
Pozdrav
Objavljam kompletne zahtevane dokumente, ki so bili potrebni na mejnem prehodu Šentvid - Vižmarje konec leta 1944.
Nemci so se igrali mejo sami s seboj...na obeh straneh meje so bili nemci. Italijani so jo že popihali...
Nadomeščala sta jih je ravnatelj gospodarskega sveta za Ljubljansko pokrajino ter upravnik glavne carinarnice, ki je spadala pod šefa ljubljanske pokrajinske uprave...
Prvi štirje skeni so dokument na štirih straneh: Tovorni list za mednarodni železniški prevoz in sicer za sporovoz (danes zastarelo...vendar aktualno.. ...mislim sporovoz). Cena tiskovine je znašala 1 liro.
Dokument je v treh jezikih...velja pa za prevoz lesa iz Vrhnike v Medvode.
Zanimivo je, da ima Vrhnika še vedno žig v slovenščini, Medvode pa v nemščini...Verjetno gre pri Vrhniki za stari JDŽ žig, ki so mu odstranili JDŽ in spodnji napis v cirilici...
prvi sken:
drugi sken:
tretji sken:
četrti sken:
Naslednji dokument je "Izvorno izpričevalo". Obrazec je bil tiskan leta 1944, ko italijanske soldateske ni bilo več v ljubljanski pokrajini.
Papirnica Vevče je pošiljala 1 vagon lesa v tovarno celuloze Goričane v "Nemčiji".
"Izvorno spričevalo":
Sledi dokument na obrazcu K 136. Državne železnice (Ferrovie dello Stato)...italijanske...izdajajo "Priznanico" za carinske stroške...
in sicer za carinsko manipulacijo, vršitev carinske prijave in tehtalnino oz. števnino. Izvoz lesa v predelavo v tovarno celuloze Goričane je bil oproščen carine, saj je bil potem "predelan" v celulozo zopet uvožen v papirnico Vevče.
"Priznanica za carinske stroške":
Seveda pa je bilo potrebno predložiti še račun in dodati koleke (Marca da Bollo) za 4 lire.
"Račun":
Na računu nedvoumno piše: Franco tovornina Št.Vid meja!
Franco Fracht ital.-deutsche Grence St.Veit-Weichseldorf!
Torej italijansko-nemška meja!
PS: skenirani so originalni dokumenti
Pozdrav