preglednik napisal/-a:Kakšni so pogoji za spodnji ustroj pri betonskih pragih?
Pozdravljen ˝preglednik˝,
Veliko dejavnikov je pogojenih za izbiro betonskih pragov.
Eden izmed najbolj pomembnih pa je,da se betonski pragi ne smejo vgrajevati v krivine z radiem manjšim od 400 m.
Betonski pragi so vedno armirani, lahko z običajno ali s prednapeto armaturo. Poznamo enodelne prage, to so pragi iz enega kosa in s prednapeto armaturo, ter dvodelne prage z običajno armaturo.
Enodelni betonski pragi:
Na mreži slovenskih železnic se vgrajujejo samo enodelni betonski pragi.Ti imajo večjo maso od dvodelnih in so zato primerni za uporabo v dolgem tirnem traku ter zahtevajo mehanizirano polaganje.Imajo veliko naležno površino,zato jih je potrebno vgrajevati samo v dobro in čvrsto podlago s kvalitetnim tolčencem.
Pri nas uporabljamo dva tipa enodelnih betonskih pragov in sicer :
tip JŽ 70, ki ima dolžino 240 cm in B 70 MOD z dolžino 260cm ki je primeren za tirnice 60 E1.
Dvodelni betonski pragi:
Dvodelni armiranobetonski prag je sestavljen iz dveh betonskih blokov,ki sta medsebojno povezana z jeklenim elementom Y ali I profila.So bolj elastični od enodelnih pragov,imajo manjšo naležno površino,so cenejši od prednapetih enodelnih,vendar pa se jih v mrežo Slovenskih Železnic ne vgrajuje.
Lep dan,Dejan
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan