MAV tridelna garnitura - merilni vlak

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

MAV tridelna garnitura - merilni vlak

OdgovorNapisal/-a gapi_1 » 11.05.2006, 22:06

Kot verjetno ze veste se zadnje nekaj dni pri nas zadrzuje MAV merilni vlak. Vlak je danes popoldne prispel tudi na ljubljansko postajo.
Pa me zanima, če mi lahko kdo kaj več pove o tem vlaku, oziroma zanima me, kakšne vrste meritev se opravljajo s tem vlakom?
hvala in lp
Uporabniški avatar
WORMS
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 218
Pridružen: 04.04.2006, 10:03
Kraj: ŠTAJERSKA

Merilni vlak MAV

OdgovorNapisal/-a WORMS » 12.05.2006, 7:51

Merilni vlak služi temeljitemu pregledu spodnjega ustroja proge.
In posledice merilnih voženj?
Na Štajerskem koncu SŽ vpeljanih večje število novih počasnih voženj (npr.Maribor - Maribor Studenci V/max 10 km/h), kar govori o stanju naše infrastrukture.
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 12.05.2006, 10:48

Si prepričan, da pregledu spodnjega ustroja proge? :roll: A ne merijo to tirne širine, višinske lege tirnic, vegavost tira itd.? :oops: Ker sedaj po opravljeni merilni vožnji so npr. na progi med Pragerskim in Hočami opravili temeljito strojno regulacijo tirov, v Račah so zamenjali oziroma še menjavajo izolirke...

Veš mogoče kaj je navedeno kot vzrok počasne vožnje med MB in Studenci?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 12.05.2006, 10:52

Najbrž je mislil ravno to in ne vozne mreže.
Bolj poenostavljeno rečeno, a ne?

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

OdgovorNapisal/-a Progar » 12.05.2006, 14:04

No, vseeno pa je treba priznati, da razdelitev na zgornji in spodnji ustroj nikakor ni čisto preprosta. Meni recimo nikoli ni bilo kar samo po sebi umevno, da tako "visoki" objekti, kot so mostovi in predori, sodijo v spodnji ustroj. :?
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a gomulka014 » 14.05.2006, 13:34

Ali ima ta merilni vlak lasten pogon ali ga je potrebno pripeti na lokomotivo? V petek sem ga videl na ljubljanski postaji pa mi ni bilo čisto jasno. Opazil sme še, da ima nenavadno majhna kolesa ...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 14.05.2006, 19:25

Ima lasten pogon.

Verjetno misliš mala kolesca na sredini podstavnih vozičkov. Tista spusti pri meritvah.

Drugače pa je ta merilni vlak kar vsako leto pri nas in vakič najde, kot je že Worms omenil, kako novo težavo. Nazadnje je Pendolinu zmanjšal hitrost.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

OdgovorNapisal/-a bojan » 14.05.2006, 19:58

Dolfe napisal/-a:Nazadnje je Pendolinu zmanjšal hitrost.
lp


Ne bo ravno držalo :wink:

...je pa res zmanjšanje hitrosti pendolinu na nek način povezano z dinamičnimi meritvami, in meritvami geometrije tirov...
LPB
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 14.05.2006, 20:53

Ja, saj vem. :roll:

Malo ironije gre pač na to, da meritve vedno pokažejo na realno stanje infrastrukture, ki gre že vse predolgo časa navzdol.

Okrog zmanjšane hitrosti EMG 310 se sliši več različnih tez, nihče pa ne ve prave. Tisti ki pa vedo, so pa tiho.... :roll:


lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 14.05.2006, 21:28

Dolfe, ta merilni vlak je pri nas vsaj 2x letno, moral pa bi biti tudi 3x na progi MB - LJ, če bi želeli voziti nad 120 km/h.

Pravilnik o pogojih za projektiranje, gradnjo in vzdrževanje zgornjega ustroja železniških prog v 75. členu govori o merilnih vožnjah sledeče:

75. člen

(Merilne vožnje)

(1) Merilna vozila za merjenje stabilnosti, nadvišanja, vegavosti, smeri, razširjenja, obrabe in kontrolo zgornjega ustroja železniških prog se morajo vpeljati v promet po vnaprej izdelanem operativnem načrtu in v skladu z določili Prometnega pravilnika. Pri merilnih vožnjah mora obvezno sodelovati odgovorni delavec pristojne organizacijske enote za vzdrževanje prog, vodja progovnega odseka na svojem območju in predstavnik PIRS.
(2) Po meritvah se mora o tem sestaviti zapisnik. Vsebovati mora naslednje podatke: seznam navzočih, vrsto merilnega vozila, datum in vremenske razmere snemanja, posnete odseke proge, mesta, ki neposredno ogrožajo varnost prometa in zahtevajo takojšnje ukrepanje ipd. Posnetki stanja progovnih odsekov se po merjenju izročijo v uporabo vodjem teh odsekov in gradbeni službi pooblaščenega upravljavca.
(3) Merilne vožnje se opravljajo:
- na odsekih prog katerih največja dovoljena progovna hitrost je večja od 120 km/h in po katerih obratujejo vlaki z nagibno tehniko, trikrat na leto, s tem da presledek med posameznimi merjenji ne sme biti krajši od treh mesecev;
- na glavnih progah ne glede na hitrost, najmanj dvakrat na leto (spomladi in jeseni), s tem da je med posameznimi merjenji 6 mesecev presledka;
- na regionalnih progah enkrat na leto, s tem da je med merjenji najmanj 12 oziroma največ 15 mesecev presledka.
Poleg navedenih rednih merilnih voženj se po potrebi lahko izvajajo tudi izredne merilne vožnje, o čemer odloča gradbena služba pooblaščenega upravljavca.
(4) Merjenja se praviloma ne smejo opravljati pri temperaturah, nižjih od –5 (C ali višjih od +40 (C.
(5) Preverjanje vgrajenih tirnic (defektoskopija) se izvaja z ultrazvočnimi napravami ali z merilnim vagonom, in sicer najmanj enkrat na leto na vseh progah.
(6) Preverjanje in ugotavljanje valovitosti ter obrabe vgrajenih tirnic se opravlja po potrebi s posebnimi merilnimi vozili ali ročno na posameznih mestih na odprti progi ali na postajnih tirih ter v skladu s tehničnimi specifikacijami.


Za V nad 120 km/h je potrebno meritve opravljati 3x na leto, drugače 2x. Mogoče pa v tem grmu tiči zajec? :roll:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 15.05.2006, 6:33

541 napisal/-a:
Za V nad 120 km/h je potrebno meritve opravljati 3x na leto, drugače 2x. Mogoče pa v tem grmu tiči zajec? :roll:


Marko, vsekakor.
Za neko določeno hitrost sta banalno rečeno najmanj dva pogoja. Ustrezna proga, ki zadostuje vsem predpisom in tudi časovno opravljene meritve v skladu s predpisom. Da sama izvedba meritev ne bo dala višje hitrosti, je povsem logično.

Sicer za ta predpis nisem vedel, mi je pa sedaj bolj jasno zakaj ga tolikokrat srečujem. Prihajajo tudi drugi merilni vozovi, iz Švice, Nizozemske.... Moje mnenje je, da jih SŽ najemajo glede na njihovo meritveno specaliziranost glede posameznih delov proge, lahko pa da se motim in je samo denar v ozadju.

V času JŽ je imel beograjski inštitut merilne vagone, katere so zelo pogosto uvrščali v brzovlake. Vozilo se je pa na slovenskih progah izpod 120 Km/h.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

OdgovorNapisal/-a Progar » 15.05.2006, 13:14

Dolfe napisal/-a:Prihajajo tudi drugi merilni vozovi, iz Švice, Nizozemske.... Moje mnenje je, da jih SŽ najemajo glede na njihovo meritveno specaliziranost glede posameznih delov proge, lahko pa da se motim in je samo denar v ozadju.
lp


Žal bo bolj držalo tisto glede denarja. Pa se raje ne bi spuščal v podrobnosti ...
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

OdgovorNapisal/-a 541 » 15.05.2006, 13:41

No in mi imamo situacijo, da je proga brez problema sposobna za hitrost 160 km/h (Pg - Hoče zagotovo - prejšnji teden je bila opravljena tudi strojna regulacija proge in kretnic v Račah + NPr v Hotinji vasi), ker pa ni denarja oziroma se varčuje z meritvami, se lahko vozi 120 km/h. Čez 20 let pa tudi opravljanje meritev vsak teden ne bo zadoščalo, saj več proga ne bo sposobna takšnih hitrosti. Potem pa kupujemo vlečna vozila za 230 km/h, prog pa nismo sposobni "držati" na 160 km/h. :x

Čeprav zdaj če pogledam po spominu. Lani so se meritve opravljale nekje v začetku maja, potem pa decembra (med božičem in novim letom v najhujšem snežnem metežu :!: sem merilni vlak videl v LJ) - torej je to obdobje čez 7 mesecev, kar zadostuje za V 120 km/h. Od decembra do sedaj pa je preteklo 5 mesecev, kar pomeni, da bi to že lahko zadostilo pogoju za 160 km/h :?: :roll: :?: Ali PIRS s tem ne bo zadovoljen. :roll: Pustimo se presenetiti, ušesa in očesa imam napeta za vsakega Pendolinota. :lol: Ampak zdaj je še kar 120 ...

V času JŽ je imel beograjski inštitut merilne vagone, katere so zelo pogosto uvrščali v brzovlake. Vozilo se je pa na slovenskih progah izpod 120 Km/h.


Seveda, saj razen v okolici Ljubljane ni bilo odseka proge, kjer ne bi bilo NProv z Andrejevim križem.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1937
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Mojster_Strojevodja » 15.05.2006, 18:24

541 napisal/-a: Potem pa kupujemo vlečna vozila za 230 km/h, prog pa nismo sposobni "držati" na 160 km/h. :x


Samo za intermeco, lokomotive je kupil Holding SŽ, proge pa more po sedanji zakonodaji vzdrževati Javna agencija za železniški promet. Ja sej je vse državno ni pa to vse eno in isto, hruške so hruške jabolka pa jabolka, pa čeprov pri istem kmetu zrastejo. Tko, ko bo agencija proge zrihtala, bodo SŽ z novimi lok. kamot vozile tudi hitreje.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 16.05.2006, 16:25

Mojster_Strojevodja napisal/-a:
541 napisal/-a: Potem pa kupujemo vlečna vozila za 230 km/h, prog pa nismo sposobni "držati" na 160 km/h. :x


Samo za intermeco, lokomotive je kupil Holding SŽ, proge pa more po sedanji zakonodaji vzdrževati Javna agencija za železniški promet. Ja sej je vse državno ni pa to vse eno in isto, hruške so hruške jabolka pa jabolka, pa čeprov pri istem kmetu zrastejo. Tko, ko bo agencija proge zrihtala, bodo SŽ z novimi lok. kamot vozile tudi hitreje.


He,he....optimist. :wink:

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 8 gostov