Jelenov viadukt
Danes zame vsekakor ni bil dober dan za slikanje. Najprej sem se odpravil od km 591.0 na drugo stran viadukta (km 591.2) da slikam Brižiti kako peljeta čez viadukt. Vse že pripravim za slikanje, ko namesto po levem tiru pripeljeta po desnem in moram hitro "zbežati" in v objektiv nisem ujel viadukta. Sicer ne vem zakaj vožnja po nepravem tiru, ko pa je potniški 2606 za Sežano peljal po pravem tiru. Nato sem mislil slikati še Regana s tovornim vlakom, ki je peljal proti Ljubljani in mi zmanjka baterij. Hitro zamenjam baterije in lejga zlomka, prav tako prazne. Namen sem imel slikati še ledene sveče, ki visijo iz obokov in "luknje" (verjetno so bile) v stebrih, ki so zabetonirane. Nevem zakaj so zabetonirane, možno da so bile odprtine za miniranje.
Ali mogoče kdo ve, kdaj so nazadnje obnavljali oboke na Jelenskem viaduktu?
Nekaj mi ni jasno: V tej temi sem našel različne podatke o dolžini viadukta, na začetku je km kamen 591.0, na sredi 591.1, na koncu pa 591.2. Kako je po uradni logiki lahko dolg le 145.97 m?:?
Fotografija je bila najprej mišljena takole,
zgodilo pa se je takole:363-003 in 363-001, ki sta me "presenetili"
Ali mogoče kdo ve, kdaj so nazadnje obnavljali oboke na Jelenskem viaduktu?
Nekaj mi ni jasno: V tej temi sem našel različne podatke o dolžini viadukta, na začetku je km kamen 591.0, na sredi 591.1, na koncu pa 591.2. Kako je po uradni logiki lahko dolg le 145.97 m?:?
Fotografija je bila najprej mišljena takole,
zgodilo pa se je takole:363-003 in 363-001, ki sta me "presenetili"
Uros_88 napisal/-a:
Nekaj mi ni jasno: V tej temi sem našel različne podatke o dolžini viadukta, na začetku je km kamen 591.0, na sredi 591.1, na koncu pa 591.2. Kako je po uradni logiki lahko dolg le 145.97 m?:?
Pusti te kamne, oz. table. To je kilometrski položaj proge in nima z viaduktom nobene neposredne zveze.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Končno sem se prebil do imena...železocestnik napisal/-a:Dolfe : naj mi tale železocestnik nameče čimveč fotk (pa četudi po kapeljcah...), pa mu bom pol povedu al je taprav
Ampak sedaj bi ga pa že moral spoznati, če je taprav
Samo še piko pritisnem...
Samo kdo bo lepil Pa s kerim lepilom? Pa kdaj? A se komu da lepit? Mu pošljem detajle po pošti! Pa zlepmo progo od Dunaja do Trsta
Ja, pa MRS se mora prej interno sestati in uskladiti/prirediti število stebrov...Dolfe čaka v zasedi z novim esejem.press
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re:
Tej misli je potrebno dodati še besede, ki jih je izrekel Ivo Andrić:železocestnik napisal/-a:
...in še misel o mostovih
Očitno je Dolfe odkril svoj most...
Večno je nekaj, kar je bolj pomembno od hiš in bolj sveto od božjih hramov. To nekaj so mostovi.
Potem pa se sprašujete, zakaj se ukvarjam z mostovi
vir: Polona Malovrh: Bolj sveto od božjih hramov...: v Clausuri so mostovi nastajali in izginjali. Delo, 2.4.1998, str. 10
(članek v zvezi z Zidanim mostom)
Re: Jelenov viadukt
Nekje leta 1959
Re: Jelenov viadukt
Na srečo so stranice viadukta zelo široke, tako da bi se dalo v skrajni sili zlesti nanje in se držati v sedečem položaju z obema rokama...pa raje ne poskušajte tega...
Sam sem doživel vožnjo pendolina , ki je prav na viaduktu dohitel drezino na nepravem tiru...Tudi v obratni smeri sem že videl tovornega po pravem tiru in skoraj takoj za njim španka z vagoni gramoza po nepravem tiru.
Previdno na viaduktu, če ga že prečkate. Ne hodite čez pri močnem vetru ali hrupu iz doline....
Sam sem doživel vožnjo pendolina , ki je prav na viaduktu dohitel drezino na nepravem tiru...Tudi v obratni smeri sem že videl tovornega po pravem tiru in skoraj takoj za njim španka z vagoni gramoza po nepravem tiru.
Previdno na viaduktu, če ga že prečkate. Ne hodite čez pri močnem vetru ali hrupu iz doline....
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Jelenov viadukt
50 let stara fotografija je fascinantna. Sedaj pa prihaja fotografija še sto let starejša...iz leta 1855 ali 1856Marlo napisal/-a:Nekje leta 1959
Ja, da ne boste rekli da je to nemogoče in da se zopet hecam , vam povem, da je v Muzeju novejše zgodovine ohranjena fotografija izgradnje borovniškega viadukta iz leta 1855 ali 1856 (bo treba še preveriti...letnico namreč). Fotka je objavljena v knjigi T. Brate: Borovniški viadukt, Borovnica 2007.
Sedaj pa k senzacionalni novici. Dolfe se je žrl, ker za njegov tinge-tinge ni bilo ravno tako stare fotografije kot za borovniški viadukt. Tolažilo ga je samo še to, da tudi naš @ivy nima nobene fotografije pesniškega viadukta (vse to je hec, razen senzacionalne novice, posebej opozarjam na hec, glede na nova pravila, da kdo ne bi bil užaljen ).
Torej, senzacionalna novica je, da sem v korespondenci z g. Uwe-jem Schögl-om iz Nacionalne biblioteke na Dunaju, ki je našel krasen album, ki je bil predan cesarju Francu Jožefu leta 1856 ali 1857.
O tej najdbi je napisal članek Uwe Schögl: Die Adresse der k.k. Staatseisenbahn an Kaiser Franz Joseoh I. anlässlich der Eröffnung der Strecke von Laibach nach Triest 1857 v knjigi: Ulla Fischer-Westhauser: Geschenke für das Kaiserhaus Huldigungen an Kaiser Franz Josef und Kaiserin Elisabeth, Wien 2007
Vsebina:
- 6 fotografij gradnje borovniškega viadukta (ena je enaka tisti v Bratetovi knjigi!)
- fotka Jelenovega viadukta
- fotka po moje Štampetovega viadukta (bomo videli)
- fotka postaje Postojna /Adlsberg/
Videl sem torej tri fotografije borovniškega viadukta, dve še z gradbenim odrom in eno brez odra.
Fotke Jelenovega viadukta še nisem videl, bom pa kmalu...verjetno bomo dobili tudi dovoljenje za objavo na forumu
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Jelenov viadukt
železocestnik napisal/-a:Marlo napisal/-a:Nekje leta 1959
Sedaj pa k senzacionalni novici. Dolfe se je žrl, ker za njegov tinge-tinge ni bilo ravno tako stare fotografije kot za borovniški viadukt.
Na srečo me železocestnik drži vsaj malo v kondiciji. Namreč, sliki, ki jih je prilepil @Marlo, sta šli mimo mene zaradi pomankanja časa in morda tudi površnosti.
Hvala, ŽC. Živci nenadoma ne trpijo več, kajti doživel sem razsvetljenje!
Namreč, pri Jelenovem viaduktu, (mmg, veliko slik je že od 1.strani dalje,) sem pogosto tuhtal, da so za njegovo izdelavo imeli na voljo veliko časa in denarja.
To so mi dale misliti tiste okrogle štukature, oz. ornamenti ali kako se temu že reče v arhitekturi, ki so nad vsakim stebrom.
3.
Sedaj mi je vse jasno. Pravzaprav, ... oziroma popolnoma nič. Čemu zavraga služijo te okrogle luknje, ki so jih nato zablindirali.
Da so jih zaprli, je nekako še logično. Najbrž so bili že tedaj okoljevarstveniki sila močni in so zahtevali plombe na prečnih ceveh,
da ptiči med gnezdenjem ne bi bili izpostavljeni prepihu.
Glede na to, da imamo v forumskih vrstah vsaj tri šolane gradbince; @grikos, @Mario in @Marlo in še kdo, ni hudir da se ne bi dokopali do pojasnila.
Torej, čému so namenjeni prečni kanali?
Konstrukcijski elastičnosti objekta proti vibracijam, ki jih povzroča vozeči vlak?
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Jelenov viadukt
Za tiste, ki še vedno ne verjamete v fotografijo iz leta 1856...
Link do članka o prvi razstavi fotografij na Dunaju leta 1864...
http://www.albertina.at/jart/prj3/alber ... otoaus.pdf
Posebej vredno ogleda stran 102: vodni pogon pri izviru Ljubljanice na Vrhniki iz leta 1856 Fotograf: Johann Bosch
Link do članka o prvi razstavi fotografij na Dunaju leta 1864...
http://www.albertina.at/jart/prj3/alber ... otoaus.pdf
Posebej vredno ogleda stran 102: vodni pogon pri izviru Ljubljanice na Vrhniki iz leta 1856 Fotograf: Johann Bosch
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Jelenov viadukt
Posebej vredno ogleda stran 102: vodni pogon pri izviru Ljubljanice na Vrhniki iz leta 1856 Fotograf: Johann Bosch
(Vodni pogon poganja po vsej verjetnosti žago, ne dam pa roke v ogenj )
No, pa si poglejmo še fotko iz Bratetove knjige: Borovniški viadukt..
V Muzeju novejše zgodovine pravijo, da te fotografije nimajo v zbirki.
Je pa to fotografija, posneta leta 1856 ali prej (primerjali bomo z izvedbenimi načrti in tako definirali letnico-tukaj imamo mi prednost pred vsemi drugimi in tukaj se pokaže, da zbiranje raznoraznih podatkov še kako prav pride...)
To fotografijo so predali cesarju leta 1856, ko se je popeljal z vlakom iz Ljubljane do Postojne ali pa morda leta 1857, ko je bila svečana otvoritev južne železnice v Trstu. Sam se nagibam k temu, da so predali album cesarju Francu Jožefu 20. novembra 1856 v Ljubljani ali Postojni, saj so v podarjenem albumu samo fotografije Borovniškega viadukta, Jelenovega viadukta, verjetno Štampetovega viadukta ter postaje v Postojni. Če bi mu predali album v Trstu, bi bila verjetno v albumu še katera fotka iz odseka Postojna-Trst (n.pr. viadukt Nabrežina, ki je tudi markantna zadeva...)
Bo treba pogledat časopise za ta dan...prav veliko jih ni
(Vodni pogon poganja po vsej verjetnosti žago, ne dam pa roke v ogenj )
No, pa si poglejmo še fotko iz Bratetove knjige: Borovniški viadukt..
V Muzeju novejše zgodovine pravijo, da te fotografije nimajo v zbirki.
Je pa to fotografija, posneta leta 1856 ali prej (primerjali bomo z izvedbenimi načrti in tako definirali letnico-tukaj imamo mi prednost pred vsemi drugimi in tukaj se pokaže, da zbiranje raznoraznih podatkov še kako prav pride...)
To fotografijo so predali cesarju leta 1856, ko se je popeljal z vlakom iz Ljubljane do Postojne ali pa morda leta 1857, ko je bila svečana otvoritev južne železnice v Trstu. Sam se nagibam k temu, da so predali album cesarju Francu Jožefu 20. novembra 1856 v Ljubljani ali Postojni, saj so v podarjenem albumu samo fotografije Borovniškega viadukta, Jelenovega viadukta, verjetno Štampetovega viadukta ter postaje v Postojni. Če bi mu predali album v Trstu, bi bila verjetno v albumu še katera fotka iz odseka Postojna-Trst (n.pr. viadukt Nabrežina, ki je tudi markantna zadeva...)
Bo treba pogledat časopise za ta dan...prav veliko jih ni
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Jelenov viadukt
Nova proga, februar 2008...http://podjetje.slo-zeleznice.si/upload ... 2_2008.pdf
Fotka...
...in podpis pod fotko
Vlak na poti v Postojno, na čudovitem Borovniškem viaduktu (avtor: Ben Collier, 4. februar).
Povdaril tekst: železocestnik
Dolfe, ali si interveniral pri urednici
Fotka...
...in podpis pod fotko
Vlak na poti v Postojno, na čudovitem Borovniškem viaduktu (avtor: Ben Collier, 4. februar).
Povdaril tekst: železocestnik
Dolfe, ali si interveniral pri urednici
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Jelenov viadukt
železocestnik napisal/-a:Nova proga, februar 2008...http://podjetje.slo-zeleznice.si/upload ... 2_2008.pdf
Fotka...
http://www.shrani.si/f/2b/Tk/4Omo9bgK/dolfetinge.jpg
...in podpis pod fotko
Vlak na poti v Postojno, na čudovitem Borovniškem viaduktu (avtor: Ben Collier, 4. februar).
Povdaril tekst: železocestnik
Dolfe, ali si interveniral pri urednici
Hmm, ta urednica ima jajca.
Če bi urednik spremljal naš forum tako kot novinarji nekaterih drugih cajtung, bi mu bilo okrog edine še preostale borovniške štange vse jasno.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Jelenov viadukt
Slika je pa dejansko nastala 4. februarja 2008. Takrat sta iz Ljubljane proti Opčinam vlekli 25-026 in 33-037 IGE-jev turistični vlak. Omenjeni avtor, ima že kar nekaj objavljenih fotografij v Novi progi. O komentarju pa nebi zgubljal besed, domnevam pa, da ni napaka na strani avtorja fotografije, temveč kje drugje. Avtorja osebno poznam in zatrdim vam lahko, da zelo dobro pozna SŽ sceno.
Tine