Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Na hrvaškem železniškem forumu je pod tole povezavo:http://www.zeljeznice.net/forum/viewtop ... sc&start=0
objavljen zemljevid, na katerem je viden del trase na hrvaški strani obenem z dolgim predorom Lovnik.
O izgradnji proge govori tudi knjižica, izdana pred vojno. Napisal jo je ing. Maks Klodič, ki je traso tudi projektiral v več variantah.
Imel sem srečo, da sem s kolegom Štefanom in g. Tomom Bačićem iz Zagreba obiskal kraj, kjer naj bi se ta proga spojila z obstoječo progo Karlovac-Rijeka. Tam stoji še zapuščeno postajno poslopje, viadukt, ki pelje preko obstoječe proge in se začne in konča "v zraku" , našli smo tudi portal predora Lovnik. Bil je zaprt z železnimi vrati, ker notri gojijo gobe, obzidan je le prvih 100 m, nato je menda samo osnovni rov, iz katerega pa več ne piha, kar potrjuje izjave domačinov, da se je ta rov podrl.Predor je praktično zasut.
Vhod v predor smo našli tudi na drugin strani, vendar je bil bolj podoben medvedjemu brlogu . Zaradi nevarnosti, da se vhod sesuje, si nismo upali vstopiti..
To pa je tudi vse, kar se konkretnega da videti od te proge. Obstojita še dva predora, ki nista obzidana in ne v celoti prebita. Traso zarašča gozd in grmovje....
objavljen zemljevid, na katerem je viden del trase na hrvaški strani obenem z dolgim predorom Lovnik.
O izgradnji proge govori tudi knjižica, izdana pred vojno. Napisal jo je ing. Maks Klodič, ki je traso tudi projektiral v več variantah.
Imel sem srečo, da sem s kolegom Štefanom in g. Tomom Bačićem iz Zagreba obiskal kraj, kjer naj bi se ta proga spojila z obstoječo progo Karlovac-Rijeka. Tam stoji še zapuščeno postajno poslopje, viadukt, ki pelje preko obstoječe proge in se začne in konča "v zraku" , našli smo tudi portal predora Lovnik. Bil je zaprt z železnimi vrati, ker notri gojijo gobe, obzidan je le prvih 100 m, nato je menda samo osnovni rov, iz katerega pa več ne piha, kar potrjuje izjave domačinov, da se je ta rov podrl.Predor je praktično zasut.
Vhod v predor smo našli tudi na drugin strani, vendar je bil bolj podoben medvedjemu brlogu . Zaradi nevarnosti, da se vhod sesuje, si nismo upali vstopiti..
To pa je tudi vse, kar se konkretnega da videti od te proge. Obstojita še dva predora, ki nista obzidana in ne v celoti prebita. Traso zarašča gozd in grmovje....
Vrbovsko - Črnomelj.....
Če boš kdaj v Črnomlju Marko, si boš lahko ogledal tudi na našem koncu
začetna dela omenjene proge, nekaj je še ni prerasel zob časa....
začetna dela omenjene proge, nekaj je še ni prerasel zob časa....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Hvala!
Z največjim veseljem! Morda se bo ekspedicije udeležil še kakšen "progovni nekrofil", kot se sicer taki imenujemo....
Ko pa najdem Klodičevo knjižico (med selitvijo sem jo založil neznano kam...), bom prepisal podatke kdaj je izšla itd...
Lep pozdrav!
Ko pa najdem Klodičevo knjižico (med selitvijo sem jo založil neznano kam...), bom prepisal podatke kdaj je izšla itd...
Lep pozdrav!
Slike
Takole je....za avtentične fotografije iz časa gradnje bi morali raziskovati na železniški direkciji, knjižnici prometnega instituta, morda NUK, ali kaj podobnega.
Fotografije iz omenjenega pohoda pa imam ( seveda , zaradi selitve) nekje založene. Če jih najdem , jih nemudoma pošljem na galerijo!
Fotografije iz omenjenega pohoda pa imam ( seveda , zaradi selitve) nekje založene. Če jih najdem , jih nemudoma pošljem na galerijo!
Črnomelj - Vrbovsko.....
Pozdrav vsem, ki spremljate to temo !!!!
Malo sem pofotkal in dal slike v galerijo...
Pri izvozu iz Črnomlja v smeri Metlike sta še vedno zelo dobro ohranjena dva nadvoza, prvi je nad cesto Črnomelj - Stranska vas in drugi nad cesto
Črnomelj - Metlika. Tudi je še lepo vidna nasuta progovna greda...čeprav je minilo že pol stoletja od gradnje...malo dlje je še en mostiček, ki pa je
zaradi obilice zelenja slabo viden in ga nisem fotografiral.
Eno sliko sem namenoma imenoval "MAŠINHAUS", kot so jo imenovali stari Črnomaljci, en tir je sicer odstranjen in zasuti so štirje pogrezni jaški
za pregled in mazanje lokomotiv...v petdesetih letih je na tistem mestu stalo kar precej starih lokomotiv in potniških vagonov...smo se na njih otroci igrali, zato se tudi spomnim.....
Malo sem pofotkal in dal slike v galerijo...
Pri izvozu iz Črnomlja v smeri Metlike sta še vedno zelo dobro ohranjena dva nadvoza, prvi je nad cesto Črnomelj - Stranska vas in drugi nad cesto
Črnomelj - Metlika. Tudi je še lepo vidna nasuta progovna greda...čeprav je minilo že pol stoletja od gradnje...malo dlje je še en mostiček, ki pa je
zaradi obilice zelenja slabo viden in ga nisem fotografiral.
Eno sliko sem namenoma imenoval "MAŠINHAUS", kot so jo imenovali stari Črnomaljci, en tir je sicer odstranjen in zasuti so štirje pogrezni jaški
za pregled in mazanje lokomotiv...v petdesetih letih je na tistem mestu stalo kar precej starih lokomotiv in potniških vagonov...smo se na njih otroci igrali, zato se tudi spomnim.....
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Malo sem googlal zgodovino te nedograjene proge in našel ta dokument: http://www.lex-localis.info/files/3d42c ... 0tocka.pdf
Zanimiva je 14. stran dokumenta (citiram: "Uredi se nova železniška povezava Črnomelj –Vrbovsko"). Kolikor razumem, si enkrat v prihodnosti prizadevajo usposobiti to progo za potrebe turizma in morda tudi za potniški promet. Ideja ni slaba! Glede na to, da je znano, kod naj bi proga potekala in so bile nekatere stvari že napravljene, je (vsaj do slovenske meje) morda belokranjcem celo bolj dosegjliva kot 3. razvojna os - gradnja katere še ni na vidiku. Druga stvar so pa finance, saj bi takšen projekt stal kar nekaj.
Zanima me še, koliko sledi te nedograjene proge je še ohranjenih. Nekaj jih je načel zob časa, na nekaterih mestih pa je na mestu, kjer naj bi potekala proga, v tem času zrastla tudi kakšna nepremičnina.
Zanimiva je 14. stran dokumenta (citiram: "Uredi se nova železniška povezava Črnomelj –Vrbovsko"). Kolikor razumem, si enkrat v prihodnosti prizadevajo usposobiti to progo za potrebe turizma in morda tudi za potniški promet. Ideja ni slaba! Glede na to, da je znano, kod naj bi proga potekala in so bile nekatere stvari že napravljene, je (vsaj do slovenske meje) morda belokranjcem celo bolj dosegjliva kot 3. razvojna os - gradnja katere še ni na vidiku. Druga stvar so pa finance, saj bi takšen projekt stal kar nekaj.
Zanima me še, koliko sledi te nedograjene proge je še ohranjenih. Nekaj jih je načel zob časa, na nekaterih mestih pa je na mestu, kjer naj bi potekala proga, v tem času zrastla tudi kakšna nepremičnina.
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Tukaj je se nekaj fotografij: https://www.radio-odeon.com/novice/podo ... -vrbovsko/Thomas napisal/-a: Zanima me še, koliko sledi te nedograjene proge je še ohranjenih. Nekaj jih je načel zob časa, na nekaterih mestih pa je na mestu, kjer naj bi potekala proga, v tem času zrastla tudi kakšna nepremičnina.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Dokler Slovenija ne more "najti" denarja za četrtino mostu čez Muro v Gornji Radgoni (pol cene mostu bi dala Eu zaradi čezmejnega projekta, še preostalo četrtino pa Avstrija), ki je bil porušen med 2. svetovno vojno, da bi se tako ponovno čezmejno povezalo železniško progo iz Avstrije, menim, da so takile projekti žal znanstvena fantastika. Šepa tudi potniški promet z Italijo po že zgrajeni železniški progi najvišjega ranga. Kruto a resnično.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Ne razumem kaj misliš s tem šepanjem (z ostalim se sicer strinjam). Če je mišljena Pontebbana - 2 para dnevnih mednarodnih (RJ), 2 para dnevnih maloobmejnih (Micotra) in 3 redni pari + 1 sezonski par nočnih. To mi ne deluje tako malo.suha napisal/-a:Dokler Slovenija ne more "najti" denarja za četrtino mostu čez Muro v Gornji Radgoni (pol cene mostu bi dala Eu zaradi čezmejnega projekta, še preostalo četrtino pa Avstrija), ki je bil porušen med 2. svetovno vojno, da bi se tako ponovno čezmejno povezalo železniško progo iz Avstrije, menim, da so takile projekti žal znanstvena fantastika. Šepa tudi potniški promet z Italijo po že zgrajeni železniški progi najvišjega ranga. Kruto a resnično.
Če je mišljena naša povezava z italijo, pa to ni proga najvišjega ranga
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Osem parov po Pontebani ni ravno veliko, še po Bohinjki vozi dnevno 7 parov vlakov + avtovlak. Res, da na lokalnem nivoju, komot bi vozil pa tudi kakšen reginalec vsaj v sezoni.
preglednik
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Čakaj čakaj, govoril sem samo o mednarodnih vlakih! Regionalni promet na relaciji Trbiž - Videm - Červinjan - Trst je precej gostejši.preglednik napisal/-a:Osem parov po Pontebani ni ravno veliko, še po Bohinjki vozi dnevno 7 parov vlakov + avtovlak. Res, da na lokalnem nivoju, komot bi vozil pa tudi kakšen reginalec vsaj v sezoni.
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Med Trbižom in Vidmom je vseeno promet dokaj redek, samo nekaj potniških lokalnih vlakov. Trenutno vozita samo dva para vlakov in nekaj avtobusov. Tudi v normalnih časih je potniških vlakov malo, nekaj več zaradi 2xMicotra (in RJ), lastne izkušnje, in je potrebno vestno planiranje. Progo Videm-Červinajn-Trst bi pa težko imenovali Pontebanna.Čakaj čakaj, govoril sem samo o mednarodnih vlakih! Regionalni promet na relaciji Trbiž - Videm - Červinjan - Trst je precej gostejši.
Re: Nedograjena proga Vrbovsko-Črnomelj
Lokalnih vlakov na Pontebanni ni, saj je cela pod zemljo. Je treba gledat avtobusni vozni red v lokalnem prometu.