Čudež na kočevski progi!

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a električar »

Na spodnjem linku je predstavljena dosedanja obnova in plani za naprej. Bodimo optimisti in verjemimo, da se bo scenarij uresničil. Nič pa ne omenjajo modernizacije začetne postaje Grosuplje.

http://www.di.gov.si/fileadmin/di.gov.s ... ccevje.pdf

Končna cena bo 96 M€ oz slaba 2 M€/km. To se mi zdi dober orientir za oceno potrebnih nujnih vlaganj v preostalih približno 500 km regionalnih prog, čeprav bi bilo v bolj frekventne proge npr dolenjko in kamničanko verjetno treba vložiti več. To bi poleg modernega voznega parka omogočilo železnici, da lahko v kakih 10 do 12 letih postane dostojen javen prevoznik.

lp
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Se že kaj dogaja na terenu? 8)
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

gorican napisal/-a:Se že kaj dogaja na terenu? 8)
Se,se. SGD popravlja progo, ki je bila narejena leta 2009.
Resno, brez heca!

V Ribnici pa so se začela "pripravljalna dela". V glavnem hodijo okrog bivšega nadzorništva SVP. Notri naj bi imeli pisarne.
Na progi pa še nič.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Pa sem ravno pred dvema dnevoma spraševal o tem :lol:

Z novo progo bo država privarčevala

http://www.delo.si/novice/slovenija/z-n ... evala.html


Cerar: Verjamemo, da bomo prišli do idej, kako Kočevje pognati naprej

http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/dol ... rej/407102
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Se pardoniram, ker bom pri nekaterih ponovno povzročil vihar v lavorju :mrgreen: , a se vseeno ne morem izogniti komentirju Cmerarjevega optimizma, ko pravi, da verjame, da bo prišlo do ideje kako Kočevje pognati naprej. Sliši se obetavno, vprašanje pa je kolikokrat bo potreboval dodatno mnenje, da ga bo sploh uspel uskladiti s svojo izjavo.Slika
Kočevsko je bilo že od nekdaj (od konca II.SV dalje) izolirano področje, ve se zakaj. Nekaj časa je bil tam rudnik ne prav kakovostnega premoga, nekaj malega industrije, veliko pa lesa, ki so ga pridno (poleg premoga) vozili po železnici. Sam sem se kot poba vozil s potniškim vlakom v Ribnico na počitnice k svoji žlahti, s kolesi pa smo včasih "smuknili" tudi do Kočevja, enkrat se spomnim, da smo šli celo do Broda na Kolpi.
V današnjih okoliščinah je seveda težko pričakovati nek "kočevski boom", saj bi bilo najprej potrebno na noge postaviti lesno predelovalno industrijo, potem pa pripeljati vsaj dve tehnološko in okoljevarstveno sprejemljivi proizvodni podjetji, ki bi nekako absorbirali pretežno nekvalificirano in pol kvalificirano delovno silo. Ne smemo pa pozabiti na živinorejo ter poljedelstvo, ki bi se lahko vključila v slovensko prehransko verigo. Tam kjer je bilo včasih zaprto območje je nekoč že funkcionirala farma pitancev ter prašičev, čeprav bolj za Mačkove potrebe (Matija Maček, alfa in omega komunstičnega režima v Slo. [o.p.]), kar dokazuje, da se da, če se hoče. Za kakšen turizem pa mislim, da ni ravno najboljših pogojev, razen morda v povezavi s Kolpo. Če bi Staro cerkev lahko revitalizirali v etno-sonarvno panogo in dodali kakšen kmečki turizem bi bila to odlična dodana vrednost za Kočevsko, a se mi zdi, da je vse skupaj še preveč obremenjeno s preteklostjo in potrebami Policije ter SV.
Bomo videli kako se bo zadeva razvijala v naslednjih 10. letih, da ne bo tako kot s Prekmurjem, ko so se milijoni za razvoj pretočili v zasebne žepe izbrancev, regija pa še vedno ostaja med najbolj zaosalimi v državi. Glede na Cmerarjevo sladkobesedje ob otvoritvi oz. zaključku gradnje ter elektrifikacije Prekmurke si tudi na Kočevskem ni obetati bistvenejših premikov. Politiki tako in tako zelo radi obljubljajo, pa zelo malo uresničijo, mislim da Cmerar ni nobena izjema.
Simpl je tanartabul.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a električar »

Tam kjer je bilo včasih zaprto območje je nekoč že funkcionirala farma pitancev ter prašičev, čeprav bolj za Mačkove potrebe
@bisabre,
Tale tvoj Maček je pa bili jedec in pol. Pohvalno, da ga imaš še vedno v lepem spominu potem, ko je skoraj četrt stoletja mrtev, skoraj pol stoletja pa ga ni bilo zaslediti v javnem življenju.

lp
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Sem pač že toliko star, da ti lahko povem še kakšno mastno iz tistih časov. 8) Saj je tudi od II.SV minilo že več kot 70 let pa kar naporej poslušamo različne pravljice in večno mantro o partizanih ter domobtrancih. Bivši visoki partijski funkcionar in šef Milice tov. Zemljarič še sedaj pridno služi s prodajo zdravil našim lekarnam in bolnicam, pa je tudi sam "iz tistih časov". Zakaj torej nebi omenjali še drugih vidnejših osebkov iz te zgodbe? Kočevsko je neizbrisno povezano z njimi, od tod tudi njegva degradacija. Sedaj se skuša zadeve omiliti, a v resnici gre zgolj za politično prevaro, saj si niti ne žele spremeb, ker bi potem skalili tamkajšnji mir. Železniška proga je torej zgolj en cukrček, ki bo ponujen prebivalcem tega območja, koliko bo v resnici doprinesla razvoju kraja oz. krajev ob njej pa je seveda drugo vprašanje. Po moje bi lahko še največ profititala Travna gora nad Sodražico, ki je nekoč že bila kar dobro oiskana smučarska destinacija. So pa drugače na tistem delu Dolenjske res lepi kotički za spočiti oči ter živce, a ob množičnejšem turizmu bi se znalo vse skupaj krepko spremeniti. No pa tudi medoti se ne bodo dali kar tako motiti. :mrgreen:
Simpl je tanartabul.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a preglednik »

No, saj ni tako slabo. Službe v Ljubljani so vseeno neprimerljivo bližje kot nekje v zgornjem Posočju. Če bo stekel še železniški potniški promet kot npr. iz Kamnika v Ljubljano, se ne bo ravno za pritoževati. Ura vožnje v službo je pač realnost, živeti v čistem in neokrnjenem okolju pa je danes že privilegij.
preglednik
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Se strinjam.
Simpl je tanartabul.
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

Mislil sem, da je to forum o železnici in ne politični forum. Za degradacijo "Kočevske" (najbrž je mišljeno gospodarsko področje, kočevsko se namreč začne na Jasnici) so po mojem mnenju krivi novodobni "podjetniki". Gozdovi so še vedno tu, kmetijske površine tudi, danes propadla podjetja pa so vprašanje zase. Kako se je z njimi delalo v zadnjem obdobju, pa ne bi razpravljal na tem mestu. Postavljam pa si vprašanje, ki bi si ga morali tudi drugi na tem forumu, v kakšnem času in kakšnimi stroški bi bila v omenjenem primeru obnovljena celotna kočevska proga z vsemi spremljajočimi zadevami, če bi projekt vodil Janez Zemljarič. Prepričan sem in stavim, da bi potniški vlaki veselo redno vozili do Kočevja in ne kot danes, da pridejo le ob posebnih prilikah (ribniški sejem), tovorni vlaki pa prevažajo samo hlodovino in se vsako leto samo postavljajo novi roki dokončanja obnove. Kar pa se tiče turizma na splošno, je to samo parola, ki pa pride prav tistim, ki bi bili radi eko in zeleni ter podobno, pri tem pa ne naredijo nič. Samo v informacijo, dom na Travni gori je namreč že dlje časa zaprt. Potem, ko ga je občina Sodražica pred leti brezplačno prenesla na Gasilsko zvezo, je danes cilj lastnika, da ga proda. Potreben pa bo temeljite obnove, saj se leta ni v njega nič vlagalo in lepo propada. Se pa strinjam, da bo potniška povezava nudila možnosti določenim vrstam turizma kot je kolesarstvo, ki bi ga bilo potrebno razvijati oziroma se pripraviti za čas, ko bodo pričeli voziti potniški vlaki.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

A je res, da brez rekonstrukcije ŽP Grosuplje, ni mogoče uvesti potniškega prometa po kočevski progi :?:
To je eden napisal v komentar pod člankom o nadaljevanju projekta...

p.s. se spomnim, da je pred časom nekdo v tej temi tudi že napisal, da je potrebno pred uvedbo potniškega prometa, rekonstruirat ŽP Grosuplje
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

gorican napisal/-a:A je res, da brez rekonstrukcije ŽP Grosuplje, ni mogoče uvesti potniškega prometa po kočevski progi :?:
Glih nemogoče res ni, ampak v zelo okrnjeni varianti pa res.
inovak napisal/-a: Postavljam pa si vprašanje, ki bi si ga morali tudi drugi na tem forumu, v kakšnem času in kakšnimi stroški bi bila v omenjenem primeru obnovljena celotna kočevska proga z vsemi spremljajočimi zadevami, če bi projekt vodil Janez Zemljarič. Prepričan sem in stavim, da bi potniški vlaki veselo redno vozili do Kočevja in ne kot danes, da pridejo le ob posebnih prilikah (ribniški sejem), tovorni vlaki pa prevažajo samo hlodovino in se vsako leto samo postavljajo novi roki dokončanja obnove
Nedvomno :thumbupl

Če smo že čisto mimo teme še tole za primerjavo. Danes so zaprli priključek na AC v Šmarju. Za eno leto :!:
Cesta bratstva in enotnosti Ljubljana - Zagreb pa je bila z vsemi priključki in vsem ostalim zgrajena v 7 (sedmih) mesecih. V nekih diktatorskih ali kakršnih že časih. Udarniško.



Pa sem spet naredil sranje..............
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a električar »

@bisabre,

S teboj bi se strinjal, ko govoriš, da niti železnica niti vlada ne bo prinesla na kočevsko industrijskega in turističnega buma. Domnevam, da bo železnica predvsem koristila dnevnim migrantom in nekoliko razbremenila cesto. Morda bo kaj od tega imela tudi kakšna lokalna firma in kak izletnik.
Res pa se mi tako kot še nekaterim drugim na forumu ne da brati v vsaki temi, o kateri pišeš, raznih političnih nebuloz o junakih preteklih časov, katerih se mmg tudi sam dovolj jasno spominjam vsaj za 20 let pred novim štetjem. Tistih, ki so pol mlajši od nas, pa te stvari sploh ne zanimajo. Strinjam pa se tudi z mnenjem @inovak in @ŽAT32, ki sta poznavalca teh krajev.

lp
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a mkx »

ŽAT32 napisal/-a:Če smo že čisto mimo teme še tole za primerjavo. Danes so zaprli priključek na AC v Šmarju. Za eno leto :!:
Cesta bratstva in enotnosti Ljubljana - Zagreb pa je bila z vsemi priključki in vsem ostalim zgrajena v 7 (sedmih) mesecih. V nekih diktatorskih ali kakršnih že časih. Udarniško.
Pred kakšnimi 120 leti so nekje v divjini vzhodno od nas gradili povprečno po 370 km železniške proge na leto. Po 25 letih je nastala dobrih 9200 km dolga Trans-Sibirska železnica. Pri nas pa že 8 let popravljajo teh zanikrnih 50 kilometrov proge, pa še niso fertik.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Anzee »

električar napisal/-a:@bisabre,
Res pa se mi tako kot še nekaterim drugim na forumu ne da brati v vsaki temi,
Naredite si uslugo, se da tut elegantno spregledat objave:
Slika
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Odgovori