Čudež na kočevski progi!

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 25.11.2018, 21:30

Ljubitelj napisal/-a:.... še zlasti ker se na signalnih napravah še nič ne dela.....


Signalne naprave so tretja faza, ki se začne, ko se konča druga (obstoječa) faza.

Anzee napisal/-a:
Je pa zalostno, da vse traja toliko casa, namesto da bi se naredilo en ruker in zrihtalo tako kot mora. Kocevka je ze tako cista komedija glede na to koliko casa traja obnova, ce pa se bo se naprej zavlacevalo pa sploh grozno.


To je pač realno stanje. S tako malo denarja, kot ga Slovenija nameni za obnovo celotne železniške infrastrukture...vmes ga še zmanjka, je Kočevka potem rezultat. Skoraj 1 milijardo evrov se bo vrglo na Štajersko in Prekmurje, pa še vedno ni evropskega standarda prog na vseh ostalih elektrificiranih progah: Dobova-Jesenice/Koper, smo edina država na TEN-T koridorju, ki še nima v celoti daljinsko vodenega prometa, Karavanke, Tivolski lok in drugi tir čakajo, regionalnih prog se še lep čas ne bo dotaknilo...ampak bojda potrebujemo hitro progo za 250 km/h, :mrgreen: Aja pa Stadlerji bodo lepi...Capljamo za Evropo, žal... :roll:
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 416
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a inovak » 26.11.2018, 21:17

Železniška postaja v Ribnici dobiva končno podobo. Pred nekaj dnevi so pripravili površino nakladalne rampe za asfaltiranje, saj so betonaže bile končane. Danes pa je bilo na vrsti še asfaltiranje in rampa bo predana svojemu namenu.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika

Kar je ostalo asfalta, se ga je porabilo za popravilo uvoza na rampo.


Slika
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 416
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a inovak » 13.12.2018, 13:18

Kar pozna se, da gre leto h koncu in dela na posameznih postajah se dokončujejo ali pa so že dokončana. Na ŽP Velike Lašče je tako že vse postorjeno, čaka se samo še na začetek uporabe. Parkirišče je bilo že počrtano, postavljeno je stojalo za kolesa, na samem peronu pa je vse pripravljeno za uporabo. V teku pa so prav tako že dela za vgradnjo SVN, saj so na postaji že bili geodeti.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 416
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a inovak » 28.12.2018, 22:05

Dela na posameznih odsekih ali postajah so končana. Nedokončane so ostale le še določene malenkosti, ki pa ne bodo vzele dosti časa. Tako je tudi v Stari cerkvi. Poleg izgradnje perona in nadstreška je največja sprememba ukinitev prehoda za avtomobilski promet in izgradnja novega z novim križiščem ter prestavitvijo ceste Kočevje - Ribnica. Stari prehod je urejen samo za osebni prehod oziroma z dvokolesi, v čakalnici manjkajo sedeži, napisi in usmeritvene table so postavljeni. Seveda je v pričakovanju povečanja potniškega prometa bilo zgrajeno tudi ustrezno parkirišče.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1374
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a preglednik » 29.12.2018, 12:08

Je mogoče že znan kakšen osnutek voznega reda za Kočevko. Po moje se čaka samo še na prihod Stadlerjev in potem urni ali vsaj dvourni takt. Kako se bo proga prijela, je pa odvisno še od marsičesa drugega, predvsem bo potrebno nekaj časa, da se prebivalci preorientirajo na železnico.
preglednik
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 563
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a Anzee » 29.12.2018, 12:20

preglednik napisal/-a:Po moje se čaka samo še na prihod Stadlerjev in potem urni ali vsaj dvourni takt.


Nekje na forumu je nekdo napisal (ne spomnim se tocno kdo), da ne bo prometa pred obnovo postaje v Grosuplju. Ne vem pa zakaj tako.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a mkx » 29.12.2018, 13:04

S Kočevko je trenutno več težav:
  • Manjka komplet SVN ... to je menda del 3. faze obnove
  • Tirna situacija v Grosuplju ni optimalna, menda ne omogoča nekih sočasnih uvozov ali kaj. Vsekakor pa bi bilo ob obratovanju Kočevke v Grosuplju več križanj in/ali prestopanj, za kar pa peroni niso ustrezni.
  • Prepustnost proge Grosuplje-Ljubljana ne omogoča bistvenega povečanja prometa med konicami. To bi se sicer lahko reševalo z združevanjem vlakov iz Kočevja in NM ali prestopanjem potnikov v Grosuplju, bi pa za potnike med Grosupljem in Ljubljano bilo bolje če bi bila frekvenca vlakov višja.

Moje mnenje je, da je tirna situacija v Grosuplju še najmanj kritična in bi bila velika traparija odlagati začetka potniškega prometa po Kočevki le zaradi odmika obnove postaje Grosuplje. Je pa možno, da se bo promet po Kočevki uporabil kot sredstvo izsiljevanja obnove Grosupeljske postaje.
LP, Metod
kitak
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: rogatec

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a kitak » 29.12.2018, 18:45

Anzee napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Po moje se čaka samo še na prihod Stadlerjev in potem urni ali vsaj dvourni takt.


Nekje na forumu je nekdo napisal (ne spomnim se tocno kdo), da ne bo prometa pred obnovo postaje v Grosuplju. Ne vem pa zakaj tako.


Ja postaja je že zastarela ne bi moglo sprejeti toliko prometa po načrtih se bodo vradili nove tire pragove, nova SVN, zdaj je ROSP če se ne motim, eletrične kretnice, premikalni, izvozni signali.
kitak
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: rogatec

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a kitak » 29.12.2018, 18:51

[*]Prepustnost proge Grosuplje-Ljubljana ne omogoča bistvenega povečanja prometa med konicami. To bi se sicer lahko reševalo z združevanjem vlakov iz Kočevja in NM ali prestopanjem potnikov v Grosuplju, bi pa za potnike med Grosupljem in Ljubljano bilo bolje če bi bila frekvenca vlakov višja.[/list]

Ali pa uvesti APB.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3566
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 29.12.2018, 19:55

kitak napisal/-a:[*]Prepustnost proge Grosuplje-Ljubljana ne omogoča bistvenega povečanja prometa med konicami. To bi se sicer lahko reševalo z združevanjem vlakov iz Kočevja in NM ali prestopanjem potnikov v Grosuplju, bi pa za potnike med Grosupljem in Ljubljano bilo bolje če bi bila frekvenca vlakov višja.[/list]

Ali pa uvesti APB.

APB na dolenjki mislim da bo pribljižno ob "svetinikoli". Razmišljam naglas, najenostavnejši način je za povečanje prepustnosti proge na daljših odsekih uvedba odjavnic. Ker je to že zastarel model reševanja prepustnosti prog, bi se morda dalo kaj premakniti z uvedbo odjavnih točk. Infrastruktura dejansko že obstaja (GSM-R). Ko bi strojevodja prepeljal tako odjavno točko, bi to javil prometniku zadnje postaje katero je pred tem zapustil ali pa dispečerju. Le ta bi lahko za njim poslal naslednji vlak, kateri pa te odjavne točke ne bi smel prepeljati predno bi mu prometnik oz. dispečer to dovolil. Tako dovolilo pa bi bilo možno dati šele ko bi prvi vlak prispel na naslednjo odjavno točko oz. na postajo.

Na dolenki so trije veliki odseki kateri zmanjšujejo prepustnost proge in sicer:
- Trebnje - Radohova vas, tu bi bila idealna odjavna točka Šentlovrenc saj je skoraj na sredini tega odseka. Tukaj bi se dalo odsek skrajšati tudi s ponovno uvedbo postaje Velika Loka
- Višnja gora - Grosuplje
- Grosuplje - Škofljica, ponovna uvedba postaje Šmarje sap ali pa uvedba odjavne točke, čeprav bi bila tu težava zaradi nesimetričnosti lege tega postajališča in bi zaradi tega bil daljši postanek vlaka na tem postajališču. Vsekakor pa bi se odsek s tem skrajšal.

Lavrica pa je sedaj prav idealna za povečanje prepusnosti v kolikor bi se šlo v smeri odjavnih točk.

Vem, da je to utopizem in da obstajajo boljše/naprednejše rešitve da se medpostajni odsek eliminira brez APB-ja, ampak za vse to so potrebna dodatna finančna vlaganja. V primeru o katerem sanjam jaz, pa le sprememba/nadgradnja obstoječega zakona kateri ureja promet na železniški infrastrukturi. GSM-R že obstaja, zakaj ga ne bi izkoristili v tej smeri.
Tine
kitak
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: rogatec

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a kitak » 29.12.2018, 20:23

Tin€ napisal/-a:
kitak napisal/-a:[*]Prepustnost proge Grosuplje-Ljubljana ne omogoča bistvenega povečanja prometa med konicami. To bi se sicer lahko reševalo z združevanjem vlakov iz Kočevja in NM ali prestopanjem potnikov v Grosuplju, bi pa za potnike med Grosupljem in Ljubljano bilo bolje če bi bila frekvenca vlakov višja.[/list]

Ali pa uvesti APB.

APB na dolenjki mislim da bo pribljižno ob "svetinikoli". Razmišljam naglas, najenostavnejši način je za povečanje prepustnosti proge na daljših odsekih uvedba odjavnic. Ker je to že zastarel model reševanja prepustnosti prog, bi se morda dalo kaj premakniti z uvedbo odjavnih točk. Infrastruktura dejansko že obstaja (GSM-R). Ko bi strojevodja prepeljal tako odjavno točko, bi to javil prometniku zadnje postaje katero je pred tem zapustil ali pa dispečerju. Le ta bi lahko za njim poslal naslednji vlak, kateri pa te odjavne točke ne bi smel prepeljati predno bi mu prometnik oz. dispečer to dovolil. Tako dovolilo pa bi bilo možno dati šele ko bi prvi vlak prispel na naslednjo odjavno točko oz. na postajo.

Mislim da podoben sistem uporabljajo v Avstriji, majo neko glavno postajo v kateri je dispečer, druge postaje pa nimajo prometnikov, samo dva tira in zmetni kretnici katere so postavljene ena v premo druga pa v odklon da omogočijo križanje vlakov brez kretnika in prometnika kretnico vlak samo prereže, vse to pa deluje preko zveze strojevodje in dispečerja.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1097
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a ŽAT32 » 31.12.2018, 5:36

Anzee napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Po moje se čaka samo še na prihod Stadlerjev in potem urni ali vsaj dvourni takt.


Nekje na forumu je nekdo napisal (ne spomnim se tocno kdo), da ne bo prometa pred obnovo postaje v Grosuplju. Ne vem pa zakaj tako.


O Grosupljem sem res že pisal.........pa dajmo še enkrat
Sama tirna situacija sploh ni tako zelo neugodna, kljub nepravilnem glavnem prevoznem tiru in s tem stalno vožnjo v odklon vsaj na eni strani postaje.
Tam sta le dva perona, na tirih 2 in 3, obstoječa SVN pa omogoča uvoze iz Kočevja le na tira 3 in 4. To pomeni, da bi v vsakem primeru križanj vlakov moral biti v GP prej vlak iz Ljubljane kot iz Kočevja. Zaradi varnosti potnikov, saj ne moreš voziti enega vlaka pred odprtimi vrati drugega. Prestopanja pa tudi niso mogoča brez takojšne umaknitve enega vlaka. Recimo vlak iz Ko pripelje, strese potnike, se umakne, da se skrižata vlaka iz Lb in Nm, potem se postavi nazaj na peron, pobere potnike in gre za Kočevje.

Obnova postaje Grosuplje je predvidena nekako takole (vrejetno se bo še marsikaj premenilo, če se ni že :D :D )

Najprej je potebno zgraditi cestni nadvoz iz Ponove vasi, ker obstoječi nad kretnikom 1 pade skupaj s kretniško postojanko. Stal bo cca 100 metrov vzhodneje, kajti cesta bo zavila pri Motvozu že malce desno in prečkala obe progi. Proga iz Nm se kmalu za NPr pri Mizarstvu zamakne malce v desno, tako da se na postaji zveže s tirom 2. Tako bo Grosuplje dobilo "pravi" glavni prevozni tir. Potem se odstrani še skladišče na postaji, tehtnico, nakladalno rampo, ter tira 1 in 2. Promet se bo začasno odvijal preko nove kretnice po tirih 3 in 4, kjer bo nov začasni peron. Ko bo zgrajen prvi del podhoda (nekje tam, kjer je sedaj muzejska lokomotiva, ki se jo tudi prestavi) in nova tira 1 in 2 z otočnim peronom, se odstrani še ostale tire. Dokonča se podhod ter zgradi peron med novima tiroma 3 in 4. Z novega tira 5 se cepita še dva štuca do nove nakladalne rampe, ki bo nasproti nadzorništva proge. Povezava tirov in šajbe pa ni predvidena.
Na strani B se ovinek pomakne malce v levo, kar lahko omogoča hitrosti v premo 80 km/h, kolikor bodo omogočale tudi kretnice. S tem bi se omogočilo od Mlačevega do Šmarja vsaj malce dvigniti hitrost.

Na koncu obnove naj bi bilo v Grosupljem 5 tirov z možnostjo uvozov in izvozov na vse tire iz vseh treh strani, dvema peronoma (tiri 1,2 in 3,4) enim podhodom na postaji, ki bo"odprt" na obeh straneh,ter enim podhodon na mestu nedavno ukinjenega NPr 132.7.

Obstaja pa še en načrt, kar malce utopičen.
Avtoprevozi Kastelec naj bi želeli imeti industrijski tir do svojega parkirišča. Obstajajo kar tri vriante
Po dveh bi bila kretnica na odprti progi.
Tretja pa je bolj zanimiva. Ob obtoječi progi se zgradi še en tir, dober km dolg, ki se na koncu njihovih parkirišč priključi progi, stari proga pa se uporabi kot industrijski tir.

Potem pa se človek vpraša, zakaj je treba na A strani postaje Grosuplje prestavljati tir :hmm
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a električar » 31.12.2018, 13:25

ŽAT 32,

Hvala za opis modernizacije postaje Grosuplje. Na forumu smo že videli skico s 5 prevoznimi tiri, mislim da si jo podal prav ti. Mislim da je PZI že naročen. Realizacija pa je obljubljena za 2020. Opisano manevriranje pri sedanji tirni situaciji pa se mi zdi zapleteno in zamudno.
Tin€tov predlog odjavnic bi bil izvedljiv tudi kot avtomatske odjavnice na predlaganih lokacijah, ki same po sebi ne bi smele biti posebej drage. Vprašanje, koliko bi morali vložiti v SVN na sosednjih postajah (števci osi in še kaj). Če bi prepolovili intervale sledenja na odseku Grosuplje- Ljubljana, bi storili veliko za tekoče odvijanje prometa, ker je v konicah promet orientiran v isto smer. Danes vozi cca 40 vlakov dnevno, za Kočevje pa bi morali dodati vsaj 10 do 12 parov, če hočemo, da se bo vlak "prijel".

Lep pozdrav in Srečno vsem forumašem!
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 416
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a inovak » 09.01.2019, 21:34

Ortnek je že pred novim letom dobil končno podobo. Poleg postajališča je bila dokončana tudi nakladalna rampa.Asfalt in robni zaključki ter še vgradnja jaškov v zadnjih dnevih starega leta so dali končno podobo. Morda še kakšen liter barve na tovornem delu ob označevanju roba vozišča, pa bo končano. Se pa na peronu nova rumena barva lušči, čeprav še ni potnikov.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Črtanje parkirnih prostorov zahteva dobro predpripravo, da je končni izdelek dober.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1374
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Čudež na kočevski progi!

OdgovorNapisal/-a preglednik » 10.01.2019, 17:39

V katero kategorijo bo spadala Kočevka po obnovi?
preglednik

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov