Čudež na kočevski progi!
Re: Čudež na kočevski progi!
Pri tem sploh ne gre za vprašanje in ugibanje kaj, kako in če bo kdo od udeležencev v prometu napravil, ampak, ali je v ustreznih načrtih predvideno pri opisu opreme prehoda natančen opis, kaj vse pripada takemu prehodu, do zadnje oznake, tablice, napisa in podobno. Osnovno vprašanje je tudi, ali je potem pri prevzemu to bilo upoštevano. To je, kot če razpravljamo o tem, ali čevljem, ki jih kupiš pripadata dve vezalki, ali ne. Obstoji sistem kontrole v vsakem procesu in vprašanje je, ali so načrtovalci predvideli morebitni zaplet, da ostanejo zapornice zaprte, ali se morda ne zaprejo, ali pa ostanejo na polovici. Pri tem so potem predvidene tudi rešitve za posamezen primer in tako je tudi navodilo ali informacija kako se to rešuje. Že izdelek za 1 € ali manj ima na embalaži številko kontaktnega telefona, torej bodo tudi prehode opremili z navodili o postopkih v primerih odstopanja. Če so informacije točne, obstajajo rešitve podobnih problemov pri Iskrinih mehanizmih, tu pa gre za mehanizem drugega proizvajalca.
Re: Čudež na kočevski progi!
Dragulja tehnične dediščine
Na severnem vhodu samevata in žal tudi propadata dva zanimiva spomenika prve kočevske proge. Lesena kurilniška lopa, rečejo ji tudi remiza, je zadnja v Sloveniji, ki je še ohranila svojo izvirno podobo.
https://siol.net/digisvet/novice/na-koc ... ond-548151
Upam, da jim remizo in okretnico uspe ohraniti in obnoviti, čeprav bo težko, ker če me spomin ne vara, je bilo nekje napisano, da je območje remize in okretnice v zasebni lasti(to da že slutiti, ko so jih "odrezali" od tirov + nov zid(gabioni) ločuje območje postaje od remize in okretnice), tako da lastnik lahko po mili volji vse poruši...
p.s. očitno pred/tekom projekta prenove kočevske proge, nekomu ni bilo v interesu ohraniti okretnico in remizo
Na severnem vhodu samevata in žal tudi propadata dva zanimiva spomenika prve kočevske proge. Lesena kurilniška lopa, rečejo ji tudi remiza, je zadnja v Sloveniji, ki je še ohranila svojo izvirno podobo.
https://siol.net/digisvet/novice/na-koc ... ond-548151
Upam, da jim remizo in okretnico uspe ohraniti in obnoviti, čeprav bo težko, ker če me spomin ne vara, je bilo nekje napisano, da je območje remize in okretnice v zasebni lasti(to da že slutiti, ko so jih "odrezali" od tirov + nov zid(gabioni) ločuje območje postaje od remize in okretnice), tako da lastnik lahko po mili volji vse poruši...
p.s. očitno pred/tekom projekta prenove kočevske proge, nekomu ni bilo v interesu ohraniti okretnico in remizo
Re: Čudež na kočevski progi!
Bojim se, da ni šlo za načrtno "ne-ohranitev" .... ampak enostavno za pomanjkanje interesa (ki bi bil podprt tudi s konkretnimi načrti in finančno konstrukcijo). Samo lepe želje (ki so omenjene v prispevku) žal ne zadoščajo.
LP, Metod
Re: Čudež na kočevski progi!
Pri ukinitvi treh nivojskih prehodov se zapleta
Na Slovenskih železnicah pravijo, da je težava med drugim povezana s konfiguracijo proge in tremi prehodi čez železniške tire, ki niso zavarovani z zapornicami, ampak zgolj z andrejevim križem, kar zahteva počasnejšo vožnjo. Gre za nivojske prehode na odseku od prehoda Ribnica do prehoda Goriča vas, kjer so januarja zaradi varnosti uvedli omejitev hitrosti vožnje vlakov na 50 kilometrov na uro.
Vse tri nivojske prehode bo treba skladno s soglasjem resornega ministra ukiniti po izgradnji tamkajšnje povezovalne ceste, a se zapleta. Zaradi nasprotovanja posameznih lastnikov zemljišč, po katerih bo potekala povezovalna cesta, so se postopki pridobitve potrebnih zemljišč za izgradnjo ceste znatno podaljšali. Stekli so sicer postopki razlastitve, ki pa se jim lastniki upirajo z razpoložljivimi pravnimi sredstvi. Med drugim bo treba pridobiti tudi sklep vlade o ugotovitvi javne koristi za razlastitev, ki je trenutno v postopku dopolnitve za obravnavo na vladi, pravijo na Slovenskih železnicah.
https://www.dolenjskilist.si/2021/05/12 ... tni_vlaki/
Zakaj ne še te tri nezavarovane prehode opremijo z avtomatskimi zapornicami in je stvar rešena?
Na Slovenskih železnicah pravijo, da je težava med drugim povezana s konfiguracijo proge in tremi prehodi čez železniške tire, ki niso zavarovani z zapornicami, ampak zgolj z andrejevim križem, kar zahteva počasnejšo vožnjo. Gre za nivojske prehode na odseku od prehoda Ribnica do prehoda Goriča vas, kjer so januarja zaradi varnosti uvedli omejitev hitrosti vožnje vlakov na 50 kilometrov na uro.
Vse tri nivojske prehode bo treba skladno s soglasjem resornega ministra ukiniti po izgradnji tamkajšnje povezovalne ceste, a se zapleta. Zaradi nasprotovanja posameznih lastnikov zemljišč, po katerih bo potekala povezovalna cesta, so se postopki pridobitve potrebnih zemljišč za izgradnjo ceste znatno podaljšali. Stekli so sicer postopki razlastitve, ki pa se jim lastniki upirajo z razpoložljivimi pravnimi sredstvi. Med drugim bo treba pridobiti tudi sklep vlade o ugotovitvi javne koristi za razlastitev, ki je trenutno v postopku dopolnitve za obravnavo na vladi, pravijo na Slovenskih železnicah.
https://www.dolenjskilist.si/2021/05/12 ... tni_vlaki/
Zakaj ne še te tri nezavarovane prehode opremijo z avtomatskimi zapornicami in je stvar rešena?
Re: Čudež na kočevski progi!
Ali mi lahko kdo pojasni nekaj v zvezi s signalizacijo?
Na postajah nove kočevske proge in tudi na postaji Rakovnik in Škofljica so na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirih vgrajene štiri ožičene signalne glave. Torej, od zgoraj navzdol, rumena, rdeča, zelena in rumena. Izvoz je torej v premo, APB ni vgrajen.
zakaj štiri luči?
Na postajah nove kočevske proge in tudi na postaji Rakovnik in Škofljica so na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirih vgrajene štiri ožičene signalne glave. Torej, od zgoraj navzdol, rumena, rdeča, zelena in rumena. Izvoz je torej v premo, APB ni vgrajen.
zakaj štiri luči?
Re: Čudež na kočevski progi!
Ali se pri vseh nadgradnjah, ki že kar nekaj let potekajo v SLO sploh še vgrajujejo trilučni signali? Nisem prepričan....
Je pa res, da Signalni znak 9: “Previdna vožnja” zahteva 4 luči (rumena utripajoča spodaj in rdeča, 2. od zgoraj dol).
Pravilo, da na signalu hkrati svetita dve luči, ki nista sosednji oz. med njima je najmanj ena oz. dve nerazsvetljeni.
Omejeno hitrost pa sicer kažejo tudi 3 lučni signali starega tipa, ki pa se ne smejo več vgrajevati in sicer zgoraj mirna zelena in spodaj mirna rumena.
Več o "novoletnih lučkah" pa v neveljavnem Signalnem pravilniku, ki se še uporablja do nove uveljavitve predpisov.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7323
Je pa res, da Signalni znak 9: “Previdna vožnja” zahteva 4 luči (rumena utripajoča spodaj in rdeča, 2. od zgoraj dol).
Pravilo, da na signalu hkrati svetita dve luči, ki nista sosednji oz. med njima je najmanj ena oz. dve nerazsvetljeni.
Omejeno hitrost pa sicer kažejo tudi 3 lučni signali starega tipa, ki pa se ne smejo več vgrajevati in sicer zgoraj mirna zelena in spodaj mirna rumena.
Več o "novoletnih lučkah" pa v neveljavnem Signalnem pravilniku, ki se še uporablja do nove uveljavitve predpisov.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7323
Re: Čudež na kočevski progi!
Dirigent napisal/-a: ↑01.08.2021, 10:34 Ali mi lahko kdo pojasni nekaj v zvezi s signalizacijo?
Na postajah nove kočevske proge in tudi na postaji Rakovnik in Škofljica so na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirih vgrajene štiri ožičene signalne glave. Torej, od zgoraj navzdol, rumena, rdeča, zelena in rumena. Izvoz je torej v premo, APB ni vgrajen.
zakaj štiri luči?
Rakovnik in Škofljica sta IS dobila v času Juge, ko se je že projektiralo drugi tir Gp - Lb. V tem primeru bi moral vsi IS kazati tudi signalni znak omejena hitrost, v primeru vgradnje APB pa bi morali kazati tudi dvopomenske znake, kot se je takrat reklo.
Na kočevski pa so verjetno zato, ker sedaj po pravilniku drugačnih ni. Bi pa brez škode na glavnih prevoznih tirih bili brez zgornje rumene.
MMG
Z novim VR so po vseh postajah ukinili tistih 50 km/h in sedaj velja tudi čez postaje progovna hitrost (Ribnica 100 ...no, po ukinitvi PV 80 med Žlebičem in Kočevjem), 100 pa so podaljšali tudi do kretnice 1 v Kočevju.
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Čudež na kočevski progi!
Progovna hitrost 100? Ko sem se vozil, nisem inel občutka, da bi vlak peljal tako hitro. Kvečjemu ene 70, mogoče 80 na uro...
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: Čudež na kočevski progi!
Žlebič - Ribnica je počasna vožnja 80 km/h.parni_vlak napisal/-a: ↑02.08.2021, 18:59 Progovna hitrost 100? Ko sem se vozil, nisem inel občutka, da bi vlak peljal tako hitro. Kvečjemu ene 70, mogoče 80 na uro...
Re: Čudež na kočevski progi!
Hvala za odgovor!
Na koprski progi je zgornja luč na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirov prekrita s pločevino, signalna plošča pa je istih dimenzij kot pri štirilučnih signalih. Taki so tudi prostorni signali,tako je tudi na progi Pragersko- Ormož...
Na koprski progi je zgornja luč na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirov prekrita s pločevino, signalna plošča pa je istih dimenzij kot pri štirilučnih signalih. Taki so tudi prostorni signali,tako je tudi na progi Pragersko- Ormož...
Re: Čudež na kočevski progi!
Izgleda da je ena luč cenejša kot luknjo prekrivati s plehom
Re: Čudež na kočevski progi!
Pozdravljeni,
mene pa zanima, če je na nekem odseku med ŽP Ribnica in ŽP Kočevje, še vedno počasna vožnja, zaradi treh nezavarovanih nivojskih prehodov(samo Andrejev križ!)?
Če me spomin ne vara, je razlog, ker lastniki tamkajšnjih zemljišč ne dovolijo ukinitve(dveh?) prehodov, ker bi potem imeli daljšo pot do njihovih parcel/njih...
Vem, da nazadnje, ko se je v medijih pisalo o tem, je tamkajšnji župan izjavil, da se bo šlo v razlastitev v javno dobro.
mene pa zanima, če je na nekem odseku med ŽP Ribnica in ŽP Kočevje, še vedno počasna vožnja, zaradi treh nezavarovanih nivojskih prehodov(samo Andrejev križ!)?
Če me spomin ne vara, je razlog, ker lastniki tamkajšnjih zemljišč ne dovolijo ukinitve(dveh?) prehodov, ker bi potem imeli daljšo pot do njihovih parcel/njih...
Vem, da nazadnje, ko se je v medijih pisalo o tem, je tamkajšnji župan izjavil, da se bo šlo v razlastitev v javno dobro.