Čudež na kočevski progi!
Re: Čudež na kočevski progi!
Pogled proti Kočevju. Eden redkih propustov na tej trasi bo očitno deležen vsaj kozmetične obnove. Kabelska trasa je odmaknjena
Tu so bila pritrjena kovinska kabelska korita
Tudi njegov kovinski kolega v km 43.5 bo obnovljen
Kabli na razpelu
Trasa proge
Pred Staro Cerkvijo. Tu sebosta dva prehoda združila v enega nekje pri gozdičku. Zaradi tega se bo glavno cesto prestavilo malce v desno
Ni še konec
Tu so bila pritrjena kovinska kabelska korita
Tudi njegov kovinski kolega v km 43.5 bo obnovljen
Kabli na razpelu
Trasa proge
Pred Staro Cerkvijo. Tu sebosta dva prehoda združila v enega nekje pri gozdičku. Zaradi tega se bo glavno cesto prestavilo malce v desno
Ni še konec
Re: Čudež na kočevski progi!
Staro Cerkev lahko preskočimo, jo je že kolega obdelal.
Slab kilometer pred Kočevjem se pridruži tir iz skladišča blagovnih rezerv. Kretnica je šla ven, vendar pride nazaj
Predsignal in njegov povlačilnik čakata na odvoz v muzej. Če se ne bosta prej "slučajno" znašla v sekundarnih surovinah
Pogled iz postaje Kočevje proti Ribnici. V daljavi še stoji uvozni signal, na desni, v travi na koncu kanala je tir v nekdanji Lik, ki bo zvezan na postajne tire. Kretniške postavljalnice pa ni več, na njenem mestu je jašek
Pogled po postaji. En tir bo šel naravnost, dva pa v desno, vendar vsi v štuc. Prvi, namenjen nakladanju, se konča na konča na koncu skladišča. Drugi in tretji, namenjena potniškem prometu, pa na koncu perona. Dva tira na levo pa se bosta nadaljevala proti rudniku. Iz tega lahko vidimo, da ne bo možnosti vožnje potniških vlakov do Šalke vasi.
Slab kilometer pred Kočevjem se pridruži tir iz skladišča blagovnih rezerv. Kretnica je šla ven, vendar pride nazaj
Predsignal in njegov povlačilnik čakata na odvoz v muzej. Če se ne bosta prej "slučajno" znašla v sekundarnih surovinah
Pogled iz postaje Kočevje proti Ribnici. V daljavi še stoji uvozni signal, na desni, v travi na koncu kanala je tir v nekdanji Lik, ki bo zvezan na postajne tire. Kretniške postavljalnice pa ni več, na njenem mestu je jašek
Pogled po postaji. En tir bo šel naravnost, dva pa v desno, vendar vsi v štuc. Prvi, namenjen nakladanju, se konča na konča na koncu skladišča. Drugi in tretji, namenjena potniškem prometu, pa na koncu perona. Dva tira na levo pa se bosta nadaljevala proti rudniku. Iz tega lahko vidimo, da ne bo možnosti vožnje potniških vlakov do Šalke vasi.
Re: Čudež na kočevski progi!
Gradnja perona počasi le napreduje. Staro nadstrešnico pred postajo pa so porušili
Z strani B bo še en štuc, ki se konča pred postajno zgradbo. Mogoče le lahko upamo na zvezo s šajbo, čeprav so tudi kurilniški tip populili
Takole pa izgleda nadaljevanje proge proti rudniku
Nadvoz bo mogoče celo ostal
Na njem izgleda kot bi bil zasut s premogovim prahom
Še kakšnih 100 metrov in remont se konča. Od tu pa vse po starem
Dela je še veliko že na sami progi. Potem je tu še zavarovanje NPr-jev, postaj, ureditev prostorov, fasad...
Veliko sreče z rednim potniškim vlakom naslednje leto......
Z strani B bo še en štuc, ki se konča pred postajno zgradbo. Mogoče le lahko upamo na zvezo s šajbo, čeprav so tudi kurilniški tip populili
Takole pa izgleda nadaljevanje proge proti rudniku
Nadvoz bo mogoče celo ostal
Na njem izgleda kot bi bil zasut s premogovim prahom
Še kakšnih 100 metrov in remont se konča. Od tu pa vse po starem
Dela je še veliko že na sami progi. Potem je tu še zavarovanje NPr-jev, postaj, ureditev prostorov, fasad...
Veliko sreče z rednim potniškim vlakom naslednje leto......
Re: Čudež na kočevski progi!
Hvala ŽAT32 za obsežen foto update napredka gradbenih del na kočevski progi
Sam menim, da bo odvisno kdaj bo stekel potniški promet po progi, ali v prvi polovici ali drugi polovici 2018, od tega, kakšna bo prihajajoča zima
Glede razraščanja plevela na postajališču in posledice vandalizma nad podhodu na ŽP Ribnica, sem prepričan, da bo ko bo enkrat stekel potniški promet in bo proga zaživela, bo prišlo na vrsto tudi vzdrževanje proge in objektov, tako da takih prizorov ne bo moč videti.... no vsaj upamo lahko
Sam menim, da bo odvisno kdaj bo stekel potniški promet po progi, ali v prvi polovici ali drugi polovici 2018, od tega, kakšna bo prihajajoča zima
Glede razraščanja plevela na postajališču in posledice vandalizma nad podhodu na ŽP Ribnica, sem prepričan, da bo ko bo enkrat stekel potniški promet in bo proga zaživela, bo prišlo na vrsto tudi vzdrževanje proge in objektov, tako da takih prizorov ne bo moč videti.... no vsaj upamo lahko
Re: Čudež na kočevski progi!
Kdaj bo stekel potniški promet na Kočevki? Upam, da pred 2020, naslednje leto je še zelo preoptimistično. Je še kar veliko za postoriti na progi, da ne omenjam SVN in ostalih drobnarij....
Re: Čudež na kočevski progi!
Po zelo optimistični varianti bo promet stekel leta 2025 ali 2026.
Re: Čudež na kočevski progi!
Po zelo optimistični varianti bo promet stekel leta 2025 ali 2026.
Re: Čudež na kočevski progi!
Proga kot se vidi res ni več ustrezala današnjim standardom,tako da je treba kar dosti postoriti. Glede časa izgradnje pa je če bodo dela potekala po terminu.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Čudež na kočevski progi!
Hvala vsem, ki prispevate slike v to temo. Gledam tiste od pred pol leta in novejše. Nekaj napredka je, vendar se mi zdi, da obnova napreduje zelo počasi.
lp
lp
Re: Čudež na kočevski progi!
Minuli teden se je začelo delati tudi na ribniški postaji. Na bivši zelenici in mestu, kjer je pred mnogimi leti načelnik postaje Farazin imel svoj vrt in lep čebelnjak, od tega pa je že oho, ho let ( okoli 50), kasneje pa je bila samo trava in pa drevesa, ki so jih pred prenovo posekali, prav tako košato vrbo ob začetku zelenice, se je odstranil pesek. Na mestu, kjer je bilo začasno skladišče, se je na koncu skladiščila stara kretnica, ki naj bi bila del muzejske postavitve pred stavbo nadzorstva. Najprej se je premaknila kretnica in ostali material, nato pa še travna ruša in nasipni material. Tako naj bi bilo tu parkirišče za dve liniji parkirnih mest, vhod pa naj bi bil s ceste Ob železnici. V ta namen se bo za dostop s ceste prebilo obstoječo zidano ograjo, predvidevam, da tri polja. Tako nabran material, klesan kamen, bi se lahko koristno "recikliral" za obnovo poškodovane ograje, ki se ne bi branila malo betona, kakšnega kamna in na koncu še nekaj olepšave s pomočjo čopiča in barve. Ograja je zanimiva in je del "zapuščine" nekega časa, čisto nekaj drugega, kot so današnje betonske stene, ki na koncu postanejo objekti za izživljanje grafitarjev ali plakaterjev.
Re: Čudež na kočevski progi!
Poleg ribniške postaje se dela lepo odvijajo tudi na želežniški postaji Stara Cerkev. Urejanje novega parkirišča in novega perona gre h koncu. Tistemu, ki se bo proti naselju zapeljal z glavne ceste, se bo odprl lep pogled preko novega urejenega parkirišča ter zelenice, ki ga bo motila samo stara postajna stavba. Upajmo, da bo doživela obnovo in tako je pred dnevi izgledalo v Stari Cerkvi.
Re: Čudež na kočevski progi!
Hm, trenutno zgleda pri železniški postaji Stara Cerkev, kot da tam železnice sploh nikoli ni bilo.
Morda pa bi lahko model obnove Kočevske proge preslikali tudi na Slovenske kraje kjer so šine potrgali iz tal že pred več desetletij, proga pa je ostala samo še v katastrskih načrtih (Vrhnika, Rateče, Tržič, Slovenska obala...) in se raznim lokalnim veljakom niti sanja ne, kako bi zadevo postavili nazaj, čeprav iz obstoječega primera vidimo, da niti ni tako težko.
Kolikor sem spremljal to obnovo, država Kočevsko progo obnavlja samo zaradi tega, da bo ljudem iz tega območja lahko na račun nižjih cen vozovnic do Ljubljane, po katerih se obračuna nadomestilo za prevoz na delo, obračunala nižji, omenjeni dodatek in s tem vložkom v obnovo proge, na dolgi rok dejansko prihranila. Torej gre za dokaj pozno prepoznan "biznis", ki pa bo tudi izboljšal kvaliteto življenja v tistih krajih (hitrejši, cenejši in varnejši vsakodnevni prihod na delo). Vsekakor vreden model, ki bi ga dober gospodar preslikal tudi v druge kraje, oz. vsaj v tiste, kjer kataster to že omogoča in umeščanje v prostor ni tako težavno. Da ne omenjam, da bi bil ponekod dovolj že nakup novih potniških železniških vozil za že obstoječe proge....
Morda pa bi lahko model obnove Kočevske proge preslikali tudi na Slovenske kraje kjer so šine potrgali iz tal že pred več desetletij, proga pa je ostala samo še v katastrskih načrtih (Vrhnika, Rateče, Tržič, Slovenska obala...) in se raznim lokalnim veljakom niti sanja ne, kako bi zadevo postavili nazaj, čeprav iz obstoječega primera vidimo, da niti ni tako težko.
Kolikor sem spremljal to obnovo, država Kočevsko progo obnavlja samo zaradi tega, da bo ljudem iz tega območja lahko na račun nižjih cen vozovnic do Ljubljane, po katerih se obračuna nadomestilo za prevoz na delo, obračunala nižji, omenjeni dodatek in s tem vložkom v obnovo proge, na dolgi rok dejansko prihranila. Torej gre za dokaj pozno prepoznan "biznis", ki pa bo tudi izboljšal kvaliteto življenja v tistih krajih (hitrejši, cenejši in varnejši vsakodnevni prihod na delo). Vsekakor vreden model, ki bi ga dober gospodar preslikal tudi v druge kraje, oz. vsaj v tiste, kjer kataster to že omogoča in umeščanje v prostor ni tako težavno. Da ne omenjam, da bi bil ponekod dovolj že nakup novih potniških železniških vozil za že obstoječe proge....
Zadnjič spremenil suha, dne 13.08.2017, 10:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Čudež na kočevski progi!
Me pa zanima še nekaj. Kot sem razumel SŽ z novim razpisom kupuje pet novih dizelskih vlakov za ta odsek.
Po katerem ključu se je SŽ že kar odločila, da bodo oni vozili potnike, oz. kdo jih je za to določil, da so sedaj že kar šli v večmilijonski nakup? Zakaj se z javnim razpisom ne povabi kakšnega privatnega prevoznika, ki bi to nalogo najbrž opravljal boljše in da progo pod koncesijo?
Kolikor vem, trenutno na tej trasi vozi potnike kar nekaj avtobusnih prevoznikov. Verjetno tudi privatni. Torej po cesti privatniki lahko, po železnici pa ne...
Mani se zdi tole koruptivno priviligiranje izbrancev. Za tole novo progo bi bil kakšen privatnik zagotovo pokazal zanimanje.
Po katerem ključu se je SŽ že kar odločila, da bodo oni vozili potnike, oz. kdo jih je za to določil, da so sedaj že kar šli v večmilijonski nakup? Zakaj se z javnim razpisom ne povabi kakšnega privatnega prevoznika, ki bi to nalogo najbrž opravljal boljše in da progo pod koncesijo?
Kolikor vem, trenutno na tej trasi vozi potnike kar nekaj avtobusnih prevoznikov. Verjetno tudi privatni. Torej po cesti privatniki lahko, po železnici pa ne...
Mani se zdi tole koruptivno priviligiranje izbrancev. Za tole novo progo bi bil kakšen privatnik zagotovo pokazal zanimanje.
Re: Čudež na kočevski progi!
Tale logika mi pa ni čisto jasna. Država ne izplačuje nadomestil za prevoz na delo, to počnejo delodajalci, k čemur so zavezani po zakonu. Država je (v glavnem posredno) delodajalec manj kot polovici zaposlenih v Sloveniji (pa še ta polovica s precej domišljije), več kot pol pa vendarle zaposlujejo od države (bolj ali manj) neodvisna podjetja, večina jih je od države odvisna predvsem skozi izčrpavanje dividend.suha napisal/-a:Kolikor sem spremljal to obnovo, država Kočevsko progo obnavlja samo zaradi tega, da bo ljudem iz tega območja lahko na račun nižjih cen vozovnic do Ljubljane, po katerih se obračuna nadomestilo za prevoz na delo, obračunala nižji, omenjeni dodatek
Logika investiranja v obnovo te železniške proge gre predvsem takole: država investira v železnico, zato bo lahko dobro subvencionirala še en način prevoza na relaciji Kočevje - Ljubljana. S tem bo nekoliko zbila ceno avtobusarjem, ki jih država prav tako subvencionira. Na koncu se bo to preneslo v nekaj nižje stroške prevoza, stroške tega večinoma izplačujejo privatna podjetja. Tem bo na koncu ostalo nekaj več denarja, vendar pa bo del tega spet pobrala država (povračila stroškov so namreč davčna olajšava za podjetja).
Zelo fino pa bi bilo še oceniti denar, ki se ga bo tako prihranilo. Takole čez palec se vsakodnevno vozi iz regije v Ljubljano recimo 10.000 predivalcev (pa je to, po mojem mnenju, zelo navzgor zaokrožena številka glede na to, da ima občina Kočevje vse skupaj 16.000 prebivalcev, Ribnica dobrih 9000, vse ostalo je pa bolj drobiž). Če bo zaradi uvedbe železniškega prometa cena mesečne vozovnice padla za recimo 5€, to za zaposlovalce predstavlja 600.000€ prihranka na letnem nivoju (v resnici malo manj, saj bo država nekaj od tega poizkusila pobrati skozi davek na dobiček). Nimam pojma, koliko bo država plačevala SŽ-PP kot subvencijo, ampak čisto možno da bo znesek nekaj podobnega. In torej na nivoju države prav nič ne ostane za amortizacijo tele investicije v modernizacijo. Edini, ki bo kaj pridobil (če bodo delali varčno in s pametjo) bo SŽ-PP ... ali pa kakšen drug koncesionar za opravljanje potniškega prometa na tej relaciji.
Enostavne ekonomske računice okoli investicije v železniško progo Grosuplje - Kočevje torej ni (kot je prazaprav ni pri nobeni investiciji v infrastrukturo), omogoča pa zaslužek vsem, ki znajo potencial izkoristiti. In pa pomaga izboljšati kakovost življenja prebivalcem regije.
Zna biti, da je trenutno veljavno stanje, da ima SŽ-PP koncesijo za opravljanje potniškega prometa na vseh prograh na JŽI RS. V trenutku, ko so "razpadli" SŽ na več kosov, je bila taka ureditev smiselna, določanje kakšnih (kratkih) časovnih obdobij veljavnosti pa v tistem trenutku malo smiselno, saj je nesmiselno birokratiziranje recimo razpisovati koncesije vsaki dve leti če se ne pojavi kakšen nov potencialni koncesionar. Očitno pa je v veljavni ureditvi dovolj prostora za prodor novih prevoznikov kadar le-ti pokažejo interes ... ÖBB ima nekaj mednarodnih potniških vlakov po Sloveniji, kot kaže bo TrenItalia vozila med Ljubljano in Benetkami ... torej ni kakšnih hudih ovir pri tem, da pride recimo FUC ali Veolia ali SuhaTrains in izjavi, da bi radi vozili 20 parov vlakov dnevno na trasi Ljubljana - Kočevje. OK, vsi vemo da odsek Ljubljana - Grosuplje ne omogoča tolikšnega števila dodatnih vlakov in trmoglavljenje in izsiljevanje tukaj prav dosti ne bi pomagalo. Glede na to, da pred vrati AŽP (ali kdo že dodeljuje trase) menda ni prehudega navala, si lahko mislim, da prevažanje potnikov na lokalni progi po Slovenskem zakotju ni tako zelo profitabilno, da bi se to res splačalo.suha napisal/-a:Po katerem ključu se je SŽ že kar odločila, da bodo oni vozili potnike, oz. kdo jih je za to določil, da so sedaj že kar šli v večmilijonski nakup? Zakaj se z javnim razpisom ne povabi kakšnega privatnega prevoznika, ki bi to nalogo najbrž opravljal boljše in da progo pod koncesijo?
Zato smo lahko samo veseli, da SŽ-PP razmišlja o tej novi trasi in se (kot kaže) resno pripravlja na začetek obratovanja. Vprašanje je, ali v veljavni ureditvi kaj piše o obvezi prevzemanja novih tras - in bi torej SŽ-PP lahko tole "priložnost" tudi izpustil?
LP, Metod
Re: Čudež na kočevski progi!
Tudi na kočevski postaji se dela in to bolj v smeri proti Ljubljani. Pripeljani so bili že elementi za peronski del, "počiščena" ograja ob postaji ter priprava terena na zgornjem delu. Tako je bilo videti na postaji v Kočevju pred dnevi.
Pri izkopu so se pokazale stare cevi za odvodnjavanje, katere so bile vgrajene prečno na smer tirov.
Zgornji del bo še malo počakal, da pride na vrsto.
Pri izkopu so se pokazale stare cevi za odvodnjavanje, katere so bile vgrajene prečno na smer tirov.
Zgornji del bo še malo počakal, da pride na vrsto.