Čudež na kočevski progi!

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

gorican napisal/-a:V članku piše, da bo omenjena tovarna stala v neposredni bližini industrijske cone v Kočevju.
Sedaj me zanima, se ta industrijska cona nahaja kje v bližini ŽP Kočevje ali morda že v to industrijsko cono vodi kakšen industrijski tir?
Ker bi bilo fajn, da bi po prenovi kočevske proge, železnico uporabljali tudi za dovoz materiala v ali kar izvoz izdelkov iz tovarne Yaskawa.
Tovarna naj bi stala zraven nekdanjega LIKa, kjer je že industrijski tir.

Da pa bi elektroniko vozili z vlaki....hja, pri Japoncih res ne veš
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Takšen industrijski robot je kar zajeten kup železja, tako na izhodu kot na vhodu v tovarno. Verjetno ne bodo naredili samo po enega na teden, transport ne bo zanemarljiv.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Takšen industrijski robot je kar zajeten kup železja, tako na izhodu kot na vhodu v tovarno. Verjetno ne bodo naredili samo po enega na teden, transport ne bo zanemarljiv.
Zajeten industrijski robot je vreden velike kupe denarja in transpotni stroški igrajo pri tem majhno vlogo. Mislim da ga ni junaka, ki bi tako drago opremo prevažal po železnici. Sicer se pa za prevoz premnoge opreme zahteva zračno vzmeteno vozilo, pa še so se prevečkrat dogodile transportne poškodbe pravijo moji spomini.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Cena industrijskih robotov pada. Takšnega z 6 osmi in nosilnostjo 20-30 kg se dobi že za kakšnih 50.000 €. Navsezadnje tudi avtomobile prevažajo po železnici, celo po Bohinjski progi zaide kakšen vlak.
preglednik
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

preglednik napisal/-a:Cena industrijskih robotov pada. Takšnega z 6 osmi in nosilnostjo 20-30 kg se dobi že za kakšnih 50.000 €. Navsezadnje tudi avtomobile prevažajo po železnici, celo po Bohinjski progi zaide kakšen vlak.
Si kdaj pomislil da robote delajo invidualno za naročnike kar pomeni da imajo danes enega, jutri dva potem spet enega. Vsak je za drugega naročnika (druga lokacija), večina jih sploh nima železniške povezave tako, da bi za zadnji del obvezno potrebovali tovornjak. Zakaj bi potem sploh uporabil železnico, morda bi bilo malo ceneje vendar bi moral dvakrat nalagati (možnost poškodb) dostava bi bila počasnejša, druga stvar so avtomobili ki jih v velikih količinah voziš na eno mesto (naprimer v Luko Koper).
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Industrijski roboti imajo individualna samo prijemala, sicer pa so maksimalno tipizirani. Po moje jih bodo delali v Kočevju za naročnike po celem svetu (samo določen tip). Razstavljene na sklope bodo zlagali v kontejnerje, potem pa na vlak ali kamion ali kamorkoli. Ne vem, mogoče se pa tudi motim. Industrijski robot je v bistvu samo malo bolj kompliciran stroj s številnimi natančnimi servo-pogoni, podprtimi z ustreznim računalniškim krmiljenjem, ki se ga programira (na terenu) za vsak primer posebej.
preglednik
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Točno tako, industrijski robori so po svoji konstrukciji v bisvu robustni, avtomatizirani, prednastavljeni stroji, ki s pomočjo programja izvajajo dolčene fizičen oporeacije hitreje in natančneje od človeka. Vsekakor pa je pomembna tudi njihova nosilnost, saj lahko prenesejo, dodajo, ali dvignejo nekajkrat težji tovor kot ga lahko človek. T.i. elektronika oz, računalnik, procesor se običajno transportira ločeno in se vgradi po končani montaži pri naročniku in ga seveda tudi ustrezuno stestirajo. Torej takšne robote lahko po sklopih in primerno zapakirane transportiramo s katerim koli prevoznim sredstvom, ki izpolnjuje standarde za njihov prevoz. Se pa industrijski roboti seveda razlikujejo od dosti občutljivejših in sofisticiranejših "kolegov", ki jih uporabljajo v različnih zelo ekstremnih okoljih kot je denimo vesolje, v laboratorijih in zadnje čase vse bolj v medicini. Takšne "mašince" je potrebno še posebej previdno transportirati in jih tudi dodatno zaščititi pred morebitnimi poškodbami ter zunanjimi vplivi.
Moramo pa vedeti, da ko govorimo o robotih ne gre vedno zgolj za posamezne individulane enote-mašine, ki jih lahko vidimo po različnih tovarnah, ampak lahko skupaj tvorijo celovito proizvodnjo linijo, ki zgleda kot en dolg velik stroj, znotaj katerega se odvijajo različni avtomatizirani, robotizirani procesi, izdelek pa je viden šele na koncu linije. Če malce poenostavim, tudi polnilnica piva je v bustvu en dolg robotiziran stroj, sestavljen iz večih robotov oz. robotiziranih sklopov.
Robote prevečkrat povezujemo z avtomobilsko industrijo, saj nam jih mediji v tem kontekstu tudi največkrat predstavijo kot take. V resnici pa robote uporabljajo še za marsikje drugje, tudi v živilsko predelovalni industriji, predelavi odpadkov, v jeklarski, kemijski in farmacevtski industriji ter transportu jih je vse polno. Ne nazadnje danes že razvijamo ter uspešno testiramo robotizirane avtomobile, tovornjake pa tudi železniške garniture.
Mislim, da se bo trend močno pospešil in bomo lahko nekoč sedli na povsem avtomatizirano-računalniško voden oz. daljinsko nadzorovan vlak, saj na tem področju že potekajo intenzivni razvojni procesi ter testiranja. Menda tako redno obratuje (lebdeči) Maglev na Kitajskem, pa podoben japonski Limino, obema pa se je lansko leto pridružila menda še Južna Koreja s svojim izdelkom. Kaj več o tem pa naj pove kdo iz "foha", da ne izpadem prepameten. :wink:
Simpl je tanartabul.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Da se ne zaide preveč iz teme, je sneg zaustavil gradbena dela na kočevski progi do spomladi :?:
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Kakupak. :wink:
Simpl je tanartabul.
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

Kar se tiče uporabe železnice, tu mislim železnice in posebej kočevske proge, je tu delno že odgovor pri ribniški Yaskawi. Ta je že zdaj v Ribnici bližje obnovljeni progi, ki je že v uporabi, kot nova lokacija v industrijski coni pri Liku v Kočevju. Iz zračnega posnetka Kočevja v google maps je razviden potek starega industrijskega tira, ki je speljan v ta del. Seveda, če je ta lokacija, ob Novomeški cesti, izbrana. Vsekakor bi moral načrt obnove proge in kočevske postaje zajeti možnost obnove tudi industrijskega tira v to cono, če je to zanimivo za uporabo obstoječih in novih uporabnikov cone in seveda s tem nova naloga za projektante obnove proge.
Ni mi znano, da bi ribniška Yaskawa do zdaj kaj posebno uporabljala železniško progo in postajo v Ribnici. Je pa res, da sta bili (in sta še) ribniška postaja in proga sestavni del propagandnega filma o Kočevski v okviru lobiranja. Ne vem pa, koliko,kaj in kdaj bi proga pomenila pri izgradnji same tovarne. Ta naj bi bila izgrajena pred samo rekonstrukcijo proge. Tako bo bistveni del tovarne, od gradbenih elementov pa vse do strojne opreme, pripeljan po cesti.
Lahko pa bo proga pomenila pri zagotavljanju repromaterialov ali polizdelkov ter odpremi končnih izdelkov, robotov oziroma kompletov po železnici do kupca. V članku objavljenem na MMC 17. januarja letos z naslovom "Največji svetovni proizvajalec industrijskih robotov prihaja v Kočevje" je najavljena v začetku letna proizvodnja 4.ooo, kasneje pa 5.ooo do 6.000 kosov , kar naj bi bil zgornja meja. Pri upoštevanju kriterija 250 delovnih dni v koledarskem letu si lahko vsak izračuna dnevno odpremo. Tu pa spet naletimo na preračunavanja stroškov in konkurence med različnimi oblikami transporta, zanimiva vprašanja tako za ponudnike kot naročnike. Živi bili, pa videli!
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Primer: proga Celje - Velenje
V Šaleški dolini je Gorenje, Teš, RLV in še nekaj strojegradnje. Iz rudnika se za TE-TO Lj ne vozi več, za Trbovlje tudi ne, kalcit za Teš vozi Skaza s tovornjaki, ostalo je še Gorenje ampak tudi čedalje manj, ne več kot cca 10 - 15 vagonov dnevno. Za kontejnerje ne vem ali s kamioni peljejo v Celje in potem na vagon do Kopra ali kar s kamionom do Kopra.
Ostalo je še občasno kakšen vagon lesa ali kaj drugega. V Žalcu so odrezali tir za skladišče žit, pri Šmartnem ob Paki skladišče blagovnih rezerv niti ni imelo nikoli industrijskega tira...

Skratka na tem primeru želim povedati: tovora 10 x več kot na Kočevski progi, vendar gre po cestah (zakaj in kakšne so sodobne rešitve za ustavitev trenda - dajmo v kakšni drugi temi), zato ne pričakujte čudežev, še najmanj pa, da se bosta tovarni robotov posluževali storitev železniškega prometa. V glavnem bodo vozili potniški vlaki, zasedeni približno toliko kot na podobnih stranskih progah drugje po državi in pa kakšen nabiralniški vlak, pa še ta bo bolj kratek.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 420
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a urban120 »

No ja pomojem je potniškega potenciala, zaradi slabe ceste, kar veliko.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Baje da gorivo v Ortnek še vedno s tovornjaki vozijo. Lahko kdo to potrdi oz. ovrže?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

No ja pomojem je potniškega potenciala, zaradi slabe ceste, kar veliko.
Sam se mnogokrat pelej do Žlebiča, pa sem še vedno mnenja, da je to ena boljših regionalnih cest v RS in nič kaj slabša od primerljivih v okolici, seveda pa ni avtocesta, toda v Evropi je kar nekja držav kjer so AC bolj redka zadeva. Toliko o slabi cesti.

LPL
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 420
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Ljubitelj napisal/-a:
No ja pomojem je potniškega potenciala, zaradi slabe ceste, kar veliko.
Sam se mnogokrat pelej do Žlebiča, pa sem še vedno mnenja, da je to ena boljših regionalnih cest v RS in nič kaj slabša od primerljivih v okolici, seveda pa ni avtocesta, toda v Evropi je kar nekja držav kjer so AC bolj redka zadeva. Toliko o slabi cesti.

LPL
Sem se slabo izrazil.
Zaradi ceste, na kateri se počasneje potuje, je vlak časovno bolj konkurenčen ali celo boljši.
Odgovori