Južni portal predora Karavanke je na nadmorski višini okoli 611 m (nimam točnega podatka, ta je iz ARSO GIS pregledovalnika). Vrh vzhodno od Postojne ima po istem viru nadmorsko višino okoli 603 m, pri Dvorski vasi pa okoli 581 m. Kot kaže, bi znale biti nadmorske višine iz tega vira, še kar natančne.inovak napisal/-a:Med ljudmi je tudi veljalo prepričanje, da je ta točka najvišja na progah SŽ
Čudež na kočevski progi!
Re: Čudež na kočevski progi!
LP, Metod
Re: Čudež na kočevski progi!
Postaja Jesenice 573 m n.v.
Južni portal Karavank: 613 m n.v.
Najvišja točka žel. prog v SLO je v predoru Karavanke in sicer kot državna meja s 636 m n.v.
Južni portal Karavank: 613 m n.v.
Najvišja točka žel. prog v SLO je v predoru Karavanke in sicer kot državna meja s 636 m n.v.
Re: Čudež na kočevski progi!
Kakor opažam skozi okno od nedelje naprej se luči ne ugašajo, ko je vlak nekje drugje na progi. Prižgejo se v mraku in ugasnejo malo po osmi uri zvečer, ko vlak prispe v Grosuplje.mkx napisal/-a:Grosuplje je čisto dovolj blizu za vklop luči v Spodnji Slivnici. Edino vprašnje je, ali je sistem narejen tako, da je možno vklapljati luči na posameznih postajališčih (upam, da ja) in ali ima progovni prometnik v Dobrepolju navodila/voljo, da bi vklapljal in izklapljal luči po potrebi glede na trenutno lokacijo vlakov.
No danes je bilo drugače, že okoli pol sedmih zvečer je bila na postaji tema kot v rogu, ko je prispel zadnji vlak nič drugače. Verjamem da je sistem SCADA zanesljiv, saj ga uporabljamo tudi mi v službi, vendar včasih toliko tehnike in signalov skozi telemetrijo prinese tudi slabosti. V Ljubljani (tudi druge postaje v okolici) denimo luči svetijo celo noč, pa čeprav na račun tega mladina sedi na klopeh in popiva.
Vsekakor svetlobna onesnaženost v tem predelu Slovenije ne predstavlja problema. Marsikje v teh koncih bi bile te luči še kako dobrodošle, glede na to da je v okolici sam gozd, od jeseni naprej pa taka megla, da bi jo z nožem rezal (sploh v predelu Radenskega polja). Vsi pa se dobro zavedamo, da LED svetila ne porabijo veliko energije.
Lep pozdrav!
Robert
Robert
Re: Čudež na kočevski progi!
Po mojem bi mogla bit že zdaj dva, ker kdaj prižgat luči je res zelo kompleksna zadeva...mkx napisal/-a:
Danes je to morda še dokaj enostavno, saj je na celotnem odseku Gr-Ko v nekem trenutku le en potniški vlak. Čez par let, ko se bo vse skupaj prijelo, bosta na istem odseku sočasno dva vlaka (ali pa trije) in bo razmišljanje o sprotnem prižiganju luči precej kompleksnejše.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Čudež na kočevski progi!
Luči se bo in se lahko prižiga in ugaša na daljavo. Vprašanje pa je, kako se bodo čistili peroni ob sneženju in kdaj. Parkirišče v Ribnici je bilo videti očiščeno. Kako je rešeno to, saj je kar nekaj peronov in dostopov do njih s parkirišč.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Čudež na kočevski progi!
Vir: Aleš Mihelič, Ministrstvo za infrastrukturo (link)Po tem, ko je pred dnevi prvič po več kot 50 letih po kočevski železnici zapeljal potniški vlak, sem se danes sestal z vodstvom Slovenskih železnic ter tamkajšnjimi župani na temo izboljšave voznega reda potniških vlakov na relaciji Ljubljana – Kočevje, da bo le ta privlačnejša za vse uporabnike.
Zavedam se, da trenuten vozni red ni optimalen, zato v teh dneh iščemo najboljše rešitve tako za izvajalca kot za uporabnike. V kratkem bo predstavljen nov vozni red, ki bo veljal predvidoma od 1. februarja.
Aljaž
Re: Čudež na kočevski progi!
Pa poskusimo rešiti kakšen misterij kočevske proge
Zamude
Skoraj 20 kilometrski del proge med Žlebičem in Kočevjem je projektiran za 100 km/h, vendar je tam zaenkrat še PV 80, za Ribnico pa 1.25 km celo 30 km/h. Teh 80 je verjetno zaradi "po remontu", 30 pa, kot sem že enkrat omenil, zaradi treh prehodov z AK, ker zaradi nerešenega lastništva dela parcel ob progi ni možno narediti povezovalne ceste.
V Grosupljem se pri uvozu križata vozni poti kočevskega in dolenjskega vlaka. Kočevar je že tako zamujen, dolenjec ga čaka, kretnik v GP pa ročno prestavlja. kretnice. Ne mi sedaj navaliti s tem, kako hitro s da obrniti kretnico. Če kdo misli, je to par sekund, pa po predpisih, naj se enkrat parkira pred postojanko, pa bo videl, kako to gre. Če se dela predpisno, seveda. Pa še nekateri kretniki že dolgo niso več mladi fantje
Vlak se res pelje zelo mirno, kar preveč za nas, ki smo vajeni poskakovanja na Kanarčkih. Takoj pride na misel "daj majster gasa, kaj šparaš ta jajca".
Ko je ŽGP postavljal stebre za hitrostne table, so stali tudi v Zdenski vasi, Prelesju. To pomeni da so posamezni deli proge že v osnovi predvideni za večje hitrosti, pa se je očitno nekdo odločil, da je bolj enostavno voziti 6o do Žlebiča. Po tisti premi do Kočevja se tudi lahko vozi hitreje, najostrejši lok je pred Mrtvicami, pa še ta ima 600 metrov radija. Vprašanje pa je, če se lahko vozi čez 100 pri 700 metrski zavorni razdalji. Pa še dva prehoda v hosti sta zavarovana z zapornimi bruni. Vprašanje časa je, kdaj bo nek gozdar vseskupaj izpulil in odprl prehod. Pa bo spet en nezavarovan prehod sredi hoste.
Prvotno je bilo predvideno, da bo pred Kočevjem, kjer je kretnica za blagovne rezerve, kritni signal, uvozni pa pred kočevsko kretnico. Pa so spet prišparali en signal, in tako imamo postajno območje kilometer pred Kočevjem in s tem tudi 50 km/h toliko prej.
Se nadaljuje............
Zamude
Skoraj 20 kilometrski del proge med Žlebičem in Kočevjem je projektiran za 100 km/h, vendar je tam zaenkrat še PV 80, za Ribnico pa 1.25 km celo 30 km/h. Teh 80 je verjetno zaradi "po remontu", 30 pa, kot sem že enkrat omenil, zaradi treh prehodov z AK, ker zaradi nerešenega lastništva dela parcel ob progi ni možno narediti povezovalne ceste.
V Grosupljem se pri uvozu križata vozni poti kočevskega in dolenjskega vlaka. Kočevar je že tako zamujen, dolenjec ga čaka, kretnik v GP pa ročno prestavlja. kretnice. Ne mi sedaj navaliti s tem, kako hitro s da obrniti kretnico. Če kdo misli, je to par sekund, pa po predpisih, naj se enkrat parkira pred postojanko, pa bo videl, kako to gre. Če se dela predpisno, seveda. Pa še nekateri kretniki že dolgo niso več mladi fantje
Vlak se res pelje zelo mirno, kar preveč za nas, ki smo vajeni poskakovanja na Kanarčkih. Takoj pride na misel "daj majster gasa, kaj šparaš ta jajca".
Ko je ŽGP postavljal stebre za hitrostne table, so stali tudi v Zdenski vasi, Prelesju. To pomeni da so posamezni deli proge že v osnovi predvideni za večje hitrosti, pa se je očitno nekdo odločil, da je bolj enostavno voziti 6o do Žlebiča. Po tisti premi do Kočevja se tudi lahko vozi hitreje, najostrejši lok je pred Mrtvicami, pa še ta ima 600 metrov radija. Vprašanje pa je, če se lahko vozi čez 100 pri 700 metrski zavorni razdalji. Pa še dva prehoda v hosti sta zavarovana z zapornimi bruni. Vprašanje časa je, kdaj bo nek gozdar vseskupaj izpulil in odprl prehod. Pa bo spet en nezavarovan prehod sredi hoste.
Prvotno je bilo predvideno, da bo pred Kočevjem, kjer je kretnica za blagovne rezerve, kritni signal, uvozni pa pred kočevsko kretnico. Pa so spet prišparali en signal, in tako imamo postajno območje kilometer pred Kočevjem in s tem tudi 50 km/h toliko prej.
Se nadaljuje............
Re: Čudež na kočevski progi!
Uvoz v Kočevje spominja na postaji Medvode in Škofja Loka....neznansko se vleče....
Re: Čudež na kočevski progi!
ŽAT32 zadeva je primerna za dopis vsem pristojnim do najvišjega nivoja. Ker imeti obnovljeno progo s takimi neumnostmi meji na nesposobnost nekaterih.
Re: Čudež na kočevski progi!
Po zapisu @ZAT32 sem kar razocaran na situacijo na kocevski progi. Po moje je bilo vec kot dovolj casa da se take zadeve uredi...
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Čudež na kočevski progi!
Nesposobnost je v Sloveniji verjetno kar zahtevana, ker so vsi projekti v tej državi takšni.....zigc0601 napisal/-a:ŽAT32 zadeva je primerna za dopis vsem pristojnim do najvišjega nivoja. Ker imeti obnovljeno progo s takimi neumnostmi meji na nesposobnost nekaterih.
100. člen prometnega pravilnika "Hitrosti vlakov" pa v svoji 5. alineji 4. odstavka kjer opisuje kdaj je maksimalna hitrost 100 km/h ne prepisuje da tudi pri 700m zavorni razdalji.
Je pa res da ni nujno da bi se flirt (določeni strojevodje so potarnali čez zavore, češ da je občutek zaviranja drugačen od tega ki so ga vajeni s 713 oziroma 312 (kar je načeloma logično saj je vozilo vseeno diesel in nima tako močnega rekuperacijskega zaviranja)) ustavil v 700 m pri hitrosti recimo 140 km/h.
Npr. Serija 312 iz 100 km/h v dobrih pogojih potrebuje cca 330+-30 m.
310 pri 160 km/h z magnetno tirno zavoro cca 950 m.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Čudež na kočevski progi!
100. člen, https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... ina/104278, v točki 5 tudi govori:
O zavorni razdalji pa govori že 3. člen istega pravilnika. Kot sledi je normalna zavorna razdalja 1000 m.
Zanimivo, da pa v pravilniku o SVN ni zavorna razdalja nikjer omenjena.
Ali je na tistem odseku, kjer sta nezavarovana prehoda tako slaba vidljivost, da je potrebno hitrost omejiti na 30 km/h?5.100 km/h
a) na progah brez telekomunikacijskih zvez, ASN ali kontrole prostosti blokovnega odseka;
b) na medpostajnem ali odjavnem odseku do nivojskega prehoda, na katerem na enem ali več nivojskih prehodih ne deluje avtomatska naprava za zavarovanje prometa;
c) na medpostajnem ali odjavnem odseku, na katerem nivojski prehodi niso zavarovani s polzapornicami ali zapornicami.
O zavorni razdalji pa govori že 3. člen istega pravilnika. Kot sledi je normalna zavorna razdalja 1000 m.
Seveda so pa kasneje našteti pogoji in tudi to, da je ponekod razdalja tudi 700 m.3. člen
Zavorna razdalaj
(1) Zavorna razdalja je fiktivna standardizirana razdalja, na podlagi katere se urejajo signalnovarnostne naprave na določeni progi ali delu proge.
(2) Osnovna zavorna razdalja na železniških progah v Republiki Sloveniji je 1000 m.
(3) Za zavorno razdaljo 1000 metrov je treba izpolniti naslednje pogoje:
Zanimivo, da pa v pravilniku o SVN ni zavorna razdalja nikjer omenjena.
Re: Čudež na kočevski progi!
Za začetek
Da nadaljujem.......
Prižiganje luči na peronih, kontrolo vstopa v tehnične prostore, gretje kretnic in še mnogo drugih stvari, tudi količino nafte v agregatih nadzira sistem SCADA. Res ima še nekaj poporodnih težav, se pa bo počasi le uredilo. Za prižiganje luči, napoved vlakov, zamud je SCADA povezana z iltisom, zato se, če sistem deluje, luči ne bodo prižigale za nek tovorni vlak.
Seveda pa vse lahko ročno krmili prometnik.
Največji označen vzpon je pri Predolah 23, in nad Čušperkom 22 promil. Vlaki pa ponavadi obležijo že prej, marsikateri že v četrtem kilometru, kjer je še 12 promil.
V nasprotni smeri pa je najhujši vzpon med 25 in 26 kilometrom, 15 promil, kjer tudi občasno obleži, vendar veliko redkeje.
Glede na to, da je Flirt lahki vlak, bi lahko vsaj na progi GP - Ko omogočili večje hitrosti, pa vsaj čez tisto nesrečno kretnico pred Kočevjem tudi.
Vidljivost je več kot odlična, ne levo ne desno dolgo ni ničesar. Pred remontom se je mirno vozilo 50 na uro, danes se pa očitno ne smeLjubitelj napisal/-a:Ali je na tistem odseku, kjer sta nezavarovana prehoda tako slaba vidljivost, da je potrebno hitrost omejiti na 30 km/h?
Je pa v signalnem pravilniku, ki je "nad" njim.Ljubitelj napisal/-a:Zanimivo, da pa v pravilniku o SVN ni zavorna razdalja nikjer omenjena
Da nadaljujem.......
Prižiganje luči na peronih, kontrolo vstopa v tehnične prostore, gretje kretnic in še mnogo drugih stvari, tudi količino nafte v agregatih nadzira sistem SCADA. Res ima še nekaj poporodnih težav, se pa bo počasi le uredilo. Za prižiganje luči, napoved vlakov, zamud je SCADA povezana z iltisom, zato se, če sistem deluje, luči ne bodo prižigale za nek tovorni vlak.
Seveda pa vse lahko ročno krmili prometnik.
Največji označen vzpon je pri Predolah 23, in nad Čušperkom 22 promil. Vlaki pa ponavadi obležijo že prej, marsikateri že v četrtem kilometru, kjer je še 12 promil.
V nasprotni smeri pa je najhujši vzpon med 25 in 26 kilometrom, 15 promil, kjer tudi občasno obleži, vendar veliko redkeje.
Glede na to, da je Flirt lahki vlak, bi lahko vsaj na progi GP - Ko omogočili večje hitrosti, pa vsaj čez tisto nesrečno kretnico pred Kočevjem tudi.
Re: Čudež na kočevski progi!
Ali lahko podaš link, jaz ne najdem kljub večim poiskusom.Je pa v signalnem pravilniku, ki je "nad" njim.
Re: Čudež na kočevski progi!
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7323Ljubitelj napisal/-a:Ali lahko podaš link, jaz ne najdem kljub večim poiskusom.Je pa v signalnem pravilniku, ki je "nad" njim.