Čudež na kočevski progi!

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
mateja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 268
Pridružen: 03.12.2008, 18:42

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a mateja »

mkx napisal/-a:
mateja napisal/-a:Prebrala sem kar velik del te teme, pa nisem našla (ali pa sem spregledala) odgovora na moje vprašanje - zakaj se je šlo v remont kočevske proge?
Ne me narobe razumet, podpiram vse izboljšave na železniški infrastrukturi, me pa vseeno zanima »uradni« razlog, zakaj se je šlo v obnovo te proge.
Če se ne motim, je bil razlog "Ponovna uvedba potniškega prometa".
To že, vendar me zanima, kdo je to zlobiral in zakaj. Ker me čudi, saj tako radi ukinjajo vlake in uvajajo avtobuse na ostalih progah, zanemarjajo vzdrževanje, tukaj pa so šli v investicijo in remont proge.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a mkx »

mateja napisal/-a:To že, vendar me zanima, kdo je to zlobiral in zakaj. Ker me čudi, saj tako radi ukinjajo vlake in uvajajo avtobuse na ostalih progah, zanemarjajo vzdrževanje, tukaj pa so šli v investicijo in remont proge.
Po moje so zlobirali župani Kočevske in Ribniške doline zaradi zelo hudih prometnih problemov med Škofljico in Rudnikom.
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a bisabre »

mateja napisal/-a:Prebrala sem kar velik del te teme, pa nisem našla (ali pa sem spregledala) odgovora na moje vprašanje - zakaj se je šlo v remont kočevske proge?

Ne me narobe razumet, podpiram vse izboljšave na železniški infrastrukturi, me pa vseeno zanima »uradni« razlog, zakaj se je šlo v obnovo te proge.
Zaradi razbremenitev obstoječe ceste, ki je že zastarela ter potrebna obnove. Kasneje so seveda svoj piskerc pristavili še politiki, ki so zatrdili (brez predhodnega vedenja o prihodu Japoncev), da je treba na Kočevsko in sploh tiste konece Dolenjske ponovno vrniti proizvodnjo oz. nova delovna mesta ter, da bo zaživel turizem, ki je bil v socializmu, iz že znanih razlogov, tam "prepovedan", saj je bilo Kočevsko bolj kot ne "turistična destinacija" komunističnih izbrance (farma, lov in ribolov, gozdno gospodarstvo, Gotenica, zaščitna brigada slovenske politične vrhuške). Če pa se ne motim, je zadevo nekako začela napovedovati in tudi izvajati prva Janševa vlada, čeprav so se ideje pojavljale že popreje, a brez realizacije in neke prav goreče politične volje. Kasneje se seveda že začeto ni moglo kar poriniti (založiti) v predale, zato se danes dogaja to kar gledamo po tukaj objavljenih fotografijah in smo lahko veseli, da se je politika končno enkrat poenotila vsaj okoli enega projekta.
Žal pa najbrž nikoli ne bo dovolj politične volje za ponovno gradnjo železnice od Jesenic do Rateč, kar bi tudi bila odlična dopolnilna ponudba za tamkajšnji turizem in Planico, ki nikakor ni več zgolj zimska skakalna meka. Prepričan sem, da bi se našel zasebni prevoznik, ki bi jo z veseljem tržil.
Simpl je tanartabul.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Malce offtopic, ampak ne preveč :wink:

http://www.dolenjskilist.si/2017/08/24/ ... tov_se_ni/

Upajmo, da se bo stvar realizirala in ne zapletla.
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

Upravičenost obnove kočevske proge je med ostalim predvsem v SND (skladišče naftnih derivatov) v Ortneku. Kar nekaj cistern je vidnih, so pa nekatere, ki so zakopane in prekrite z zemljo (poglej google maps). V samo skladišče vodi železniški tir, ki omogoča redni dovoz ali odvoz. Kot pa mi je znano, bodo pri praznjenju uporabljali avtocisterne, za polnjenje pa železniški transport. To pa je tudi osnovni razlog za obnovo proge, saj naj bi za vagonsko cisterno bili potrebni dve avtomobilski, da se pri tem ne omenja varnosti in evropskih predpisov. Zaloge naftnih derivatov naj bi zadoščale najmanj za tri mesece, rok zamenjave derivatov v cisternah pa je tudi predpisana. Vse to, ustrezne blagovne rezerve, je zahteva evropske skupnosti, ki predpisuje vsaki članici določene blagovne rezerve in je potem tudi obveza države oziroma trenutne vlade, da to izpelje.

Imel sem možnost, da sem bil prisoten in si ogledal kontrolni pregled cisterne še v času, ko je JLA že zapustila Ortnek in je TO stražila skladišče. Vzdrževalec, ki je že prej skrbel za vzdrževanje naprav in kontrolo cistern in cevovodov, je samoiniciativno prihajal in prekontroliral stanje in to brez vsake dovolilnice, vse samo iz osebnega poznanstva in zaupanja. Kasneje se je zaposlil v pojetju S-trade, ki je najelo omenjeno skladišče in pred vhodom postavilo bencinsko črpalko, s tedaj novo tehnologijo in je bila prva v načrtovani postavitvi mreže bencinskih črpalk po Sloveniji. Zaradi tragične smrti prvega moža podjetja je vse zastalo. Danes je vse v rokah Zavoda RS za blagovne rezerve.

Potniški promet na železnici pa je dolgoročna usmeritev. Mnogi že danes parkirajo avtomobil na parkirišču na Škofljici in nadaljujejo poz z vlakom.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Že dolgo časa nisem videl cistern za Ortnek......imam prav?
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

Kar se tiče cistern , je res. Se pa lahko kmalu nadejamo živahnemu prometu.
Na ribniški postaji pa so se minuli teden nadaljevala dela na parkingu. Vidi se, da je izkop globji, obsuli so tudi velik jašek, v katerega se bo stekala meteorna voda.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika

Navkljub nedelji in pa ribniškega sejma suhe robe in lončarstva se je na tiru pred Rikom razlagalo železniške pragove in se jih prepeljalo na začasno skladišče ob Megadomu.


Slika
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Danes sem na železniški postaji Grosuplje videl parkirano kompozicijo šestih SŽ-Petrol cistern. Je to znak ponovne kontinuirane serije transporta goriv v Ortnek?
Aljaž
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Polnjenje Ortneka po železnici je bolj kampanjsko - s tem da včasih tudi po nekaj let ni bilo nič. Ven pa gre vse po cesti.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Za spremembo se tokrat po železnici vozi ven. V Zalog.
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

V ponedeljek, prvi dan po sejmu, je železniška postaja začela dobivati gradbeni oder. Tako je danes že večji del stavbe oblečen v izolacijo.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Dela pa se tudi v notranjosti, kjer novi najemnik lokala adaptira prostor in opremo. Odprtje se predvideva v kratkem.


Slika


Slika


Dela na prostoru za parking se počasi zaključujejo.


Slika


Slika


Slika


Na začasnem skladišču pa so že nekaj časi betonski elementi, ki jih bodo vgradili najbrž veliko prej, kot na trasi do Ribnice, ko je že bil vzpostavljen promet po novi progi.
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

Poslopje železniške postaje je dobilo toplotno izolacijo, treba bo dokončati samo še severno fasado z napisom RIBNICA. Med ostalim pa so zamenjali vhodna vrata z novimi v PVC izvedbi.
Obnavljali pa naj bi se tudi postaji Dobrepolje in Kočevje.


Slika


Slika


Slika


Slika


Slika

In tako izgleda les, ki je bil vgrajen leta 1955, vhodna vrata pa so se do danes odpirala in zapirala brez vseh problemov, ni bilo nobenega zvijanja in težav z zapiranjem. Danes bi bilo kar težko izdelati vrata v taki kvaliteti. Vsi profili so danes lepljenci , prav tako so tudi sama vratna krila danes izdelana drugače.


Slika


Slika


Slika


Parkirišče pa miruje, izkop je bil opravljen in zdaj se čaka.


Slika
Uporabniški avatar
SZ ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 436
Pridružen: 26.01.2007, 11:33
Kraj: Nova Štifta

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a SZ ljubitelj »

Da dopolnim objavo @inovak z nekaj novimi slikami proti koncu proge - Kočevju.

Začnimo s sliko za @Dirigenta rdeči lopar in povoj še vedno stoji

Slika

Tirnice pa rjavijo:

Slika

Na enem izmed pragov:

Slika

Tako se danes končuje proga - za ozkotirne :D

Slika

Tolčenec se dovaža s tovornjaki

Slika

Slika

Slika

Slika

Utrjena podlaga

Slika

Pogled proti Ribnici

Slika

:arrow:
Lep pozdrav vsem

Tadej
Uporabniški avatar
SZ ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 436
Pridružen: 26.01.2007, 11:33
Kraj: Nova Štifta

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a SZ ljubitelj »

Nadaljujemo - Pri Prigorici je nastalo jezero

Slika

Stara cerkev

Slika

Slika

Slika

Pogled proti Kočevju

Slika

Slika

Pogled proti Ribnici

Slika

Stavba pa propada - ne vem v čigavi lasti je:

Slika

Slika

:arrow:
Lep pozdrav vsem

Tadej
Uporabniški avatar
SZ ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 436
Pridružen: 26.01.2007, 11:33
Kraj: Nova Štifta

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a SZ ljubitelj »

Še malo iz Kočevja:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Ob progi stoji še en star km kamen

Slika

Za dobro vago pa še ena iz Žlebiča

Slika
Lep pozdrav vsem

Tadej
Odgovori