Čudež na kočevski progi!
Re: Čudež na kočevski progi!
Pozdravljeni,
Ali kdo ve, kako je s cesto od Stare Cerkve, proti Mrtvicam. Baje da naj bi se glavna cesta proti Kočevju premikala, zaradi premajhne razdalje med cesto in progo. So pa v petek delali neke izkope po njivah na tej relaciji.
Drugače pa tudi v Ortneku stojijo vagoni s tiri.
Ali kdo ve, kako je s cesto od Stare Cerkve, proti Mrtvicam. Baje da naj bi se glavna cesta proti Kočevju premikala, zaradi premajhne razdalje med cesto in progo. So pa v petek delali neke izkope po njivah na tej relaciji.
Drugače pa tudi v Ortneku stojijo vagoni s tiri.
Lp, Primož
Re: Čudež na kočevski progi!
Glavno cesto med Mrtvicami in Staro Cerkvijo se bo premaknilo bolj stran od proge. Ukinila se bosta prehoda za S.C, in Koblarje, zgradili pa bodo novega v km 45.
Pridejo z R vagoni, iz Češke. So pa 49.Peter 5 napisal/-a:Kako a so pa te tirnice prispele v Kočevje? Silad kompozicija in počasna vožnja ? So to UIC 60 tirnice?
Re: Čudež na kočevski progi!
To že, da pridejo z R vagoni, dosedaj še nisem videl, da bi tračnice tovorili s tovornjaki, vsaj na znatnejše razdalje. Ampak kako so pa prišle v Kočevje? Proga med Ribnico (- kakšen km) in Kočevjem je že dolgo zaprta, vagoni s tirnicami so pa v Ortneku. To je verjetno bistvo vprašanja Petra 5.
LPL
LPL
Re: Čudež na kočevski progi!
Minuli teden se je tirnice vozilo v Kočevje po progi. Razlaga enega izmed delavcev je bila, da je proga proti Kočevju gradbišče in je zato vožnja možna. Pri vožnji pomaga delovni stroj, ki se nahaja v času mirovanja na ŽP Ortnek. Trenutno so tam štirje prazni in osem naloženih vagonov.
Ker sem sam laik glede tehničnih vprašanj, sem malo pogledal po internetu in našel diplomsko nalogo Ane Bajželj z naslovom "Elementi železniške proge ter izračun sil in napetosti v zgornjem ustroju" iz leta 2011 na ljubljanski univerzi iz programa Gradbeništvo - Prometna smer. Na 5. strani je v poglavju 3.TIRNICA predstavila tri tipe uporabljenih tirnic v Sloveniji. S primerjavo podatkov objavljenih na internetni strani proizvajalca Trinecke železarny - Moravia Steel za posamezne tipe tirnic so na teh vagonih naložene tirnice 49 E1 ( stara oznaka S49), upam, da se nisem zmotil. Dolžina je po podatkih proizvajalca 75 m in je tako en komplet na štirih vagonih. Zanimiva je zaščita na vagonih, ki je spodaj in bočno, pokončni stebri pa imajo še dodatno ojačitev, učvrstitev bočnih zaščit. Samega prelaganja nisem videl, bo pa vseeno zanimivo videti.
Podoben tip vagonov je v časih stare države uporabljala v Ribnici locirana artilerijska enota, ko je uporabljala transport po tirih za havbice in vlečne traktorje ob odhodu enote na ustrezen poligon na Hrvaškem. Najbolj je bilo tedaj zanimivo nakladanje, ko so nekateri traktorji s pripeto havbico zapeljal s strani, nekateri pa so morali zapeljati čisto z začetka poševne rampe in peljati po vsej dolžini vlaka. Danes tega nakladanja s čela ni več možno. Sistem stranske učvrstitve pa je bil podoben z žico.
Ker sem sam laik glede tehničnih vprašanj, sem malo pogledal po internetu in našel diplomsko nalogo Ane Bajželj z naslovom "Elementi železniške proge ter izračun sil in napetosti v zgornjem ustroju" iz leta 2011 na ljubljanski univerzi iz programa Gradbeništvo - Prometna smer. Na 5. strani je v poglavju 3.TIRNICA predstavila tri tipe uporabljenih tirnic v Sloveniji. S primerjavo podatkov objavljenih na internetni strani proizvajalca Trinecke železarny - Moravia Steel za posamezne tipe tirnic so na teh vagonih naložene tirnice 49 E1 ( stara oznaka S49), upam, da se nisem zmotil. Dolžina je po podatkih proizvajalca 75 m in je tako en komplet na štirih vagonih. Zanimiva je zaščita na vagonih, ki je spodaj in bočno, pokončni stebri pa imajo še dodatno ojačitev, učvrstitev bočnih zaščit. Samega prelaganja nisem videl, bo pa vseeno zanimivo videti.
Podoben tip vagonov je v časih stare države uporabljala v Ribnici locirana artilerijska enota, ko je uporabljala transport po tirih za havbice in vlečne traktorje ob odhodu enote na ustrezen poligon na Hrvaškem. Najbolj je bilo tedaj zanimivo nakladanje, ko so nekateri traktorji s pripeto havbico zapeljal s strani, nekateri pa so morali zapeljati čisto z začetka poševne rampe in peljati po vsej dolžini vlaka. Danes tega nakladanja s čela ni več možno. Sistem stranske učvrstitve pa je bil podoben z žico.
Re: Čudež na kočevski progi!
Najlepša hvala, končno odgovor, ki pove kako so pripeljali tirnice iz Ortneka v Kočevje.
LPL
LPL
Re: Čudež na kočevski progi!
Evo, za vse tiste, ki ste kdaj v tej temi napisali, da vlak do LJ ne bo koriščen, če ne bo občutno krajši potovalni čas, kot po cesti
Športno navdušenje Ribničanov se prepleta tudi z navdušenjem nad vožnjo z vlaki, kar dokazuje neverjetno hitro razprodan posebni vlak, ki so ga naročili v Rokometnem klubu Riko Ribnica za obiskovalce nedeljske tekme na Kodeljevem v Ljubljani.
Kot pravijo v klubu, so najprej načrtovali zakup vlakovne kompozicije za nekaj več kot 200 potnikov, kar se je kmalu pokazalo za premalo in v nekaj dneh je bil vlak s kapaciteto 500 potnikov razprodan. "Ljudje prihajajo po vstopnice za tekme zgolj, če se bodo lahko peljali z vlakom. Povpraševanje po vlaku je preseglo pričakovanja, takega navdušenja že dolgo ni bilo. Občutek imam, da si ljudje želijo potovanja z vlakom še bolj kot ogled tekme," je povedal član rokometnega kluba Željko Ćirović.
Med navijači in potniki je bilo zaznati veliko navdušenje nad vlakom. "Danes ne navijamo samo za rokomet, temveč tudi za železnico!" je povedal eden od navijačev. "Zaradi gneče na cesti zelo pogrešamo vlak. Želeli bi si možnost potovanja z vlakom iz Ribnice vsak dan," je bilo slišati med potniki tega posebnega vlaka. Kot pravijo v Slovenskih železnicah, bomo to kmalu dočakali. Do leta 2019 naj bi po progi od Kočevja do Škofljice spet stekel redni potniški promet.
http://ekipa24.si/clanek/rokomet/evrops ... ko-ribnica
Športno navdušenje Ribničanov se prepleta tudi z navdušenjem nad vožnjo z vlaki, kar dokazuje neverjetno hitro razprodan posebni vlak, ki so ga naročili v Rokometnem klubu Riko Ribnica za obiskovalce nedeljske tekme na Kodeljevem v Ljubljani.
Kot pravijo v klubu, so najprej načrtovali zakup vlakovne kompozicije za nekaj več kot 200 potnikov, kar se je kmalu pokazalo za premalo in v nekaj dneh je bil vlak s kapaciteto 500 potnikov razprodan. "Ljudje prihajajo po vstopnice za tekme zgolj, če se bodo lahko peljali z vlakom. Povpraševanje po vlaku je preseglo pričakovanja, takega navdušenja že dolgo ni bilo. Občutek imam, da si ljudje želijo potovanja z vlakom še bolj kot ogled tekme," je povedal član rokometnega kluba Željko Ćirović.
Med navijači in potniki je bilo zaznati veliko navdušenje nad vlakom. "Danes ne navijamo samo za rokomet, temveč tudi za železnico!" je povedal eden od navijačev. "Zaradi gneče na cesti zelo pogrešamo vlak. Želeli bi si možnost potovanja z vlakom iz Ribnice vsak dan," je bilo slišati med potniki tega posebnega vlaka. Kot pravijo v Slovenskih železnicah, bomo to kmalu dočakali. Do leta 2019 naj bi po progi od Kočevja do Škofljice spet stekel redni potniški promet.
http://ekipa24.si/clanek/rokomet/evrops ... ko-ribnica
Re: Čudež na kočevski progi!
Pozdravljen @inovak!
Še enkrat hvala za odgovor o transportu tirnic do Kočevja in fotke. Sedaj je vse jasno!
LP - Peter
Še enkrat hvala za odgovor o transportu tirnic do Kočevja in fotke. Sedaj je vse jasno!
LP - Peter
Re: Čudež na kočevski progi!
Z mnenji o vlaku in Ribničanih se kar strinjam. Sem še iz tiste generacije, ki se je še vozila z vlakom v Kočevje. Ni trajalo dolgo, je bilo pa po svoje lepo. Tako je tudi razumeti včerajšnje stanje ob posebnem vlaku navijačev ribniške rokometne ekipe. Poleg teh se je na postaji zbralo kar precej firbcev in tistih, ki so to izkoristili za druženje, hkrati pa svojim otrokom pokazali vlak.
Tako se je tudi pokazalo, da bi novozgrajeni peron moral biti vsaj nekaj daljši. Vlak je bil hitro poln, videti je bilo, da je bilo kar precej tistih, ki so morali stati. Sicer pa to najbolj vedo sprevodniki, ki so bili na tem vlaku in poznajo podobne razmere. Danes nisem slišal nič,da bi bili kakšni problemi z navijači na vlaku. Redarska služba je delovala dobro, to se je videlo že na sami postaji. Prihod in odhod pa dogodek o katerem se bo še dolgo govorilo.
Rokomet ima v Ribnici poseben položaj. Za tiste, ki jih to zanima samo podatek, da je leta 2016 ribniški rokomet praznoval ravno okroglo 60 letnico od uradnega začetka, ki je bil leta 1956. Ker sem živel blizu TVD Partizana in s tem igrišču zadaj, se še spomnim kasnejših tekem, blatnega ali pa prašnega igrišča, prvih igralcev , od katerih jih kar precej ni več med živimi, postopno kvalitetno rast skozi leta, ki je imela skozi eno osnovno značilnost: osnova vseh teh kvalitetnih ekip je bila udeležba domačih igralcev. In prav je tudi povedati, da so rokomet skozi spremljali domači navijači. To je pokazal tudi nedeljski vlak.
Zanimiva je bila situacija ob progi pri mostu, ko je nedeljska sprehajalka hodila po betonskih pokrovih kinet ob progi v smeri proti novemu mostu pri Retjah in jo je tik pred njenih prihodom pod most, kjer ni ravno dosti prostora za sprehajalce, uspešno pregnal s svojimi glasnimi zvočnimi signali. Najbrž se je naužila kar dobro mero strahu.
Tako se je tudi pokazalo, da bi novozgrajeni peron moral biti vsaj nekaj daljši. Vlak je bil hitro poln, videti je bilo, da je bilo kar precej tistih, ki so morali stati. Sicer pa to najbolj vedo sprevodniki, ki so bili na tem vlaku in poznajo podobne razmere. Danes nisem slišal nič,da bi bili kakšni problemi z navijači na vlaku. Redarska služba je delovala dobro, to se je videlo že na sami postaji. Prihod in odhod pa dogodek o katerem se bo še dolgo govorilo.
Rokomet ima v Ribnici poseben položaj. Za tiste, ki jih to zanima samo podatek, da je leta 2016 ribniški rokomet praznoval ravno okroglo 60 letnico od uradnega začetka, ki je bil leta 1956. Ker sem živel blizu TVD Partizana in s tem igrišču zadaj, se še spomnim kasnejših tekem, blatnega ali pa prašnega igrišča, prvih igralcev , od katerih jih kar precej ni več med živimi, postopno kvalitetno rast skozi leta, ki je imela skozi eno osnovno značilnost: osnova vseh teh kvalitetnih ekip je bila udeležba domačih igralcev. In prav je tudi povedati, da so rokomet skozi spremljali domači navijači. To je pokazal tudi nedeljski vlak.
Zanimiva je bila situacija ob progi pri mostu, ko je nedeljska sprehajalka hodila po betonskih pokrovih kinet ob progi v smeri proti novemu mostu pri Retjah in jo je tik pred njenih prihodom pod most, kjer ni ravno dosti prostora za sprehajalce, uspešno pregnal s svojimi glasnimi zvočnimi signali. Najbrž se je naužila kar dobro mero strahu.
Re: Čudež na kočevski progi!
Ko smo že ravno pri kineti pod novim mostom pri Retjah ...
... takole je bilo, ko so starega podrli:
Prostora za pešce ob progi res ni prav dosti. Poleg tega je preglednost s strojevodjeve perspektive precej slaba, saj proga pod nadvozom poteka v loku.
Pogled od Ortneka proti Laščam:
in pogled iz Lašč proti Ortneku:
So se pa kar lepo potrudili z zaključkom useka ob straneh nadvoza, upati je, da ne bo prihajalo do kakšnega plazenja ali izpiranja hribine.
... takole je bilo, ko so starega podrli:
No, po končanju gradnje je pogled takle:mkx napisal/-a:Pogled z glavne ceste Velike Lašče - Ribnica ...
Prostora za pešce ob progi res ni prav dosti. Poleg tega je preglednost s strojevodjeve perspektive precej slaba, saj proga pod nadvozom poteka v loku.
Pogled od Ortneka proti Laščam:
in pogled iz Lašč proti Ortneku:
So se pa kar lepo potrudili z zaključkom useka ob straneh nadvoza, upati je, da ne bo prihajalo do kakšnega plazenja ali izpiranja hribine.
LP, Metod
Re: Čudež na kočevski progi!
Pri zaključevanju brežine so se gradbeniki lepo znašli, saj je v poštev prišel material starega kamnitega mostu. Lepo obdelani kosi so se kar sami ponujali za gradnjo kamnite škarpe. Tako so lepo porabili in delno "vrnili" na staro mesto originalni material. Pa še v duhu ponovne uporabe.
Re: Čudež na kočevski progi!
Prejšnji teden sta bila postavljena na zemljišču med progo in cesto Ob železnici, dva pisarniška kontejnerja. Iz nalepke na vratih je razvidno, da bodo to pisarniški prostori ŽGP. Manjkajo malenkosti, pa bo predan v uporabo. Ob prenovi ribniške železniške postaje sta bila na prostoru glavnim poslopjem in skladiščem tudi postavljena nekaj časa dva podobna kontejnerja, z vsemi priključki, potem pa so ju premaknili drugam. Ne vem, če sta sploh bila kaj koriščena.
Na tem mestu je v času obnove proge na ribniški postaji bil postavljen začasni montažni leseni peron iz pragov, prekrit z belo netkano tekstilijo. Vse skupaj je kar lepo izgledalo, saj je bil postavljen zaradi prihoda predstavnikov evropskega združenja.
Na tem mestu je v času obnove proge na ribniški postaji bil postavljen začasni montažni leseni peron iz pragov, prekrit z belo netkano tekstilijo. Vse skupaj je kar lepo izgledalo, saj je bil postavljen zaradi prihoda predstavnikov evropskega združenja.
Re: Čudež na kočevski progi!
Ob koncu minulega tedna sem se peljal skozi Kočevje in mi firbec ni dal miru, da vidim, kaj se dogaja. Vse v duhu stare pesmi "Kam so šle vse rožice ( tirnice iz Ortneka)". In bilo je kaj videti. Začeli so z demontažo starega tira in pragov in to v smeri proti Ribnici, potem, ko so dostavili nove tire in jih deponirali ob trasi. V posameznem kupu jih je 10 in si lahko vsak izračuna, kje so posamezna začasna skladišča, saj jih je v Ortneku bilo za slabe 4 km. Začelo se je za trgovsko cono ob vhodu v Kočevju in to pri cestnem nadvozu pri odcepu za Novo mesto.
Pri prehodu za Mlako so odrezali tirnici pred in za prehodom ter tu zaključili prvi del demontaže. Pred prehodom pa so na levi strani (gledano proti Mlaki) ob cesti zabiti označeni količki.
Železniška postaja Stara cerkev.
Pri prehodu za Mlako so odrezali tirnici pred in za prehodom ter tu zaključili prvi del demontaže. Pred prehodom pa so na levi strani (gledano proti Mlaki) ob cesti zabiti označeni količki.
Železniška postaja Stara cerkev.
Re: Čudež na kočevski progi!
Kako pa je šel skozi razpis(SVN, avtomatske zapornice,itd.) za zadnjo fazo posodobitve kočevske proge?
Če me spomin ne vara, je bil naveden datum zaključka oddaje ponudb konec februarja.
Upam, da ni kakšna pritožba neizbranega izvajalca
Če me spomin ne vara, je bil naveden datum zaključka oddaje ponudb konec februarja.
Upam, da ni kakšna pritožba neizbranega izvajalca
Re: Čudež na kočevski progi!
GH Holding se je pritožil, najbolje pa kaže konzorciju SŽ-ŽGP & Iskra & AŽD Praga.gorican napisal/-a:Kako pa je šel skozi razpis(SVN, avtomatske zapornice,itd.) za zadnjo fazo posodobitve kočevske proge?
Če me spomin ne vara, je bil naveden datum zaključka oddaje ponudb konec februarja.
Upam, da ni kakšna pritožba neizbranega izvajalca
Re: Čudež na kočevski progi!
Pozdravljeni pozitivno misleči.
V času ob izteku prejšnjega leta so v časopisu Delo (16.12.2016) objavili članek "Kamnita dragotina je v nemilosti pri kočevski občini".
http://www.delo.si/kultura/razno/kamnit ... bcini.html
Ali je komu poznano, če se bo "kamniti obok" ohranil, ali pa ga bodo "demolirali" .
LP Igor
V času ob izteku prejšnjega leta so v časopisu Delo (16.12.2016) objavili članek "Kamnita dragotina je v nemilosti pri kočevski občini".
http://www.delo.si/kultura/razno/kamnit ... bcini.html
Ali je komu poznano, če se bo "kamniti obok" ohranil, ali pa ga bodo "demolirali" .
LP Igor