Ne morem, da se ne bi nasmehnil ob teh, ugotovitev polnih, debatah. A je morda kdo kdaj pomislil o samih stroških vožnje vlaka pa na primer o potrebnih lokomotivah pa še o čem v zvezi s prevozom tovora...!?marinc napisal/-a:Žal je res tako, da ima politika veliko dela vmes. Pred leti so sž pričele z luko koper podpisale pogodbo soški koridor, vendar se žal ni dosti časa obdraž.
Problemi Bohinjske železnice
LPB
Ja sem pomislil tudi na to, vendar če pogledamo na drugi kontinent, natančneje v zda tam pretežno vlada dizel vleka.Poleg tega pa so avstrijci ponujali tam nekje v 80-tih letih tudi elekrifikacijo proge na scoje stroške, vendar je to takratna vlada gladko zavrnila.Sedaj pa pravijo, da se proge ne da elektrificairati, ker naj bi kao bili predori prenizki.
Vidim, da moram prospevati nekaj dejstev, pri tem pa upam, da ne bo kdo narobe razumel (kot se žal pogosto dogaja), da hočem Bohinjski železnici kaj slabega ... Ravno nasprotno.
Za vleko npr. 1200-tonskega vlaka potrebujemo na Bohinjski progi dve lokomotivi z dvojno zasedbo, torej štiri ljudi. Na elektrificirani progi tak vlak vleče ena lokomotiva z enim strojevodjem.
Bohinjska proga bi torej postala konkurenčna šele z elektrifikacijo, obnovo SVTK in obnovo ustroja (za 22,5 t). Vendar - levo in desno od nje sta že progi, ki sta tako usposobljeni, in sicer proga Divača - Ljubljana - Jesenice in proga preko Vidma, Tablje in Trbiža v Avstrijo (t.i. Pontebbana). Slednja je izkoriščena približno 20-odstotno. Ekonomija je jasna - še v tretjo progo se gotovo ne splača vlagati.
Za Bohinjsko progo je torej treba pisati drugačen razvojni scenarij. Pri nas je žal zakoreninjeno mnenje (kdo ve od kod??), da se od potniškega prometa ali turizma ne da živeti. V tujini je nešteto primerov, ki dokazujejo, da to nikakor ni res! In seveda obstajajo načini, po katerih je možno postopno vlaganje in izboljševanje infrastrukture.
Za vleko npr. 1200-tonskega vlaka potrebujemo na Bohinjski progi dve lokomotivi z dvojno zasedbo, torej štiri ljudi. Na elektrificirani progi tak vlak vleče ena lokomotiva z enim strojevodjem.
Bohinjska proga bi torej postala konkurenčna šele z elektrifikacijo, obnovo SVTK in obnovo ustroja (za 22,5 t). Vendar - levo in desno od nje sta že progi, ki sta tako usposobljeni, in sicer proga Divača - Ljubljana - Jesenice in proga preko Vidma, Tablje in Trbiža v Avstrijo (t.i. Pontebbana). Slednja je izkoriščena približno 20-odstotno. Ekonomija je jasna - še v tretjo progo se gotovo ne splača vlagati.
Za Bohinjsko progo je torej treba pisati drugačen razvojni scenarij. Pri nas je žal zakoreninjeno mnenje (kdo ve od kod??), da se od potniškega prometa ali turizma ne da živeti. V tujini je nešteto primerov, ki dokazujejo, da to nikakor ni res! In seveda obstajajo načini, po katerih je možno postopno vlaganje in izboljševanje infrastrukture.
Tako počasi se prebujamo ...
Ja, ampak ameriški avtomobili porabijo tudi 20 L/100 km... Preprosto zato, ker je (do sedaj bilo) gorivo v ZDA zelo poceni.marinc napisal/-a:Ja sem pomislil tudi na to, vendar če pogledamo na drugi kontinent, natančneje v zda tam pretežno vlada dizel vleka.Poleg tega pa so avstrijci ponujali tam nekje v 80-tih letih tudi elekrifikacijo proge na scoje stroške, vendar je to takratna vlada gladko zavrnila.Sedaj pa pravijo, da se proge ne da elektrificairati, ker naj bi kao bili predori prenizki.
Me pa zanima nekaj - kako dolgi vlaki lahko vozijo po Bohinjski progi?
Dolžine vlakov so odvisne od dolžine tirov na postajah, te pa so na bohinjski železnici nekje med 300 in 550 metrov z izjemo Nove Gorice.
standard za sodobne proge je vsaj tam nekje pri 750 metrih.
Se strinjam, da bi bilo treba res vložit ogromno sredstev, če bi hotl to progo narest konkurenčno za tovorni promet in verjetno to res nima smisla glede na ogromne možnosti v turizmu.
Sej ni zanimiva sam proga sej ob njej kar mrgoli turističnih krajev. Sam od državnih železnic kakšnega velikega interesa verjetno ni za pričakovat, ker imajo pač dost drugih večjih problemov.
Nujno bi blo ustanovit eno firmo, ki bi se okvarjala sam s turističnim prometom, najprej s kakšnimi najetimi vlaki in če bi šlo bi se sigurno razvijal naprej. Če bi bili vlaki sodobni in primerni za turiste, če bi bil vozni red prilagojen in usklajen z avtobusi, če bi si lahko sposodil kolo na postaji, če bi lahlo dobil kakšne turistične informacije na postajah...
potem bi se sigurno prepeljalo veliko izletnikov, kolesarjev, smučarjev, planincev, kopalcev... in še avtovlak je tukej, pa muzejc...
In državi bi blo treba veliko manj denarja vložit v infrastrukturo kot pa če se gremo sodoben tovorni promet saj bi moral sam tolk zrihtat in vzdržvat, da se nebo en dan podrlo vse skup in če se že gremo turizem mora tudi okolica nekak zgledat ne, da je vse zapuščeno, zanemarjen in zarašen.
(zdej smo tolk zašli, da sem spremenil naslov teme)
lp
standard za sodobne proge je vsaj tam nekje pri 750 metrih.
Se strinjam, da bi bilo treba res vložit ogromno sredstev, če bi hotl to progo narest konkurenčno za tovorni promet in verjetno to res nima smisla glede na ogromne možnosti v turizmu.
Sej ni zanimiva sam proga sej ob njej kar mrgoli turističnih krajev. Sam od državnih železnic kakšnega velikega interesa verjetno ni za pričakovat, ker imajo pač dost drugih večjih problemov.
Nujno bi blo ustanovit eno firmo, ki bi se okvarjala sam s turističnim prometom, najprej s kakšnimi najetimi vlaki in če bi šlo bi se sigurno razvijal naprej. Če bi bili vlaki sodobni in primerni za turiste, če bi bil vozni red prilagojen in usklajen z avtobusi, če bi si lahko sposodil kolo na postaji, če bi lahlo dobil kakšne turistične informacije na postajah...
potem bi se sigurno prepeljalo veliko izletnikov, kolesarjev, smučarjev, planincev, kopalcev... in še avtovlak je tukej, pa muzejc...
In državi bi blo treba veliko manj denarja vložit v infrastrukturo kot pa če se gremo sodoben tovorni promet saj bi moral sam tolk zrihtat in vzdržvat, da se nebo en dan podrlo vse skup in če se že gremo turizem mora tudi okolica nekak zgledat ne, da je vse zapuščeno, zanemarjen in zarašen.
(zdej smo tolk zašli, da sem spremenil naslov teme)
lp
Čišo je napisal:Za vleko npr. 1200-tonskega vlaka potrebujemo na Bohinjski progi dve lokomotivi z dvojno zasedbo, torej štiri ljudi. Na elektrificirani progi tak vlak vleče ena lokomotiva z enim strojevodjem.
Postavlja se vprašanje ali je upravičeno vozit tak vlak, ampak zaradi njihove NEvožnje, velikokrat odpade vožnja rednega vlaka, ker nimamo s čim dostavit vagonov Koper.Zato ker raje kot da se vozi po Soški se vlaki odpovedujejo ali pa vozijo z nenormalno zamudo.
Oprostite ali se temu ne reče POLITIKA.
PS Tudi elektro vleka potrebuje dve lokomotivi na Gorenjski progi.
Postavlja se vprašanje ali je upravičeno vozit tak vlak, ampak zaradi njihove NEvožnje, velikokrat odpade vožnja rednega vlaka, ker nimamo s čim dostavit vagonov Koper.Zato ker raje kot da se vozi po Soški se vlaki odpovedujejo ali pa vozijo z nenormalno zamudo.
Oprostite ali se temu ne reče POLITIKA.
PS Tudi elektro vleka potrebuje dve lokomotivi na Gorenjski progi.
Zadnjič spremenil igor72, dne 28.05.2006, 14:37, skupaj popravljeno 1 krat.
LEP DAN
Igor
Igor
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Marinc je napisal:
Neke realne možnosti za resen tovorni promet pa ta proga nima več.
Upajmo, da bodo pristojni dojeli njen neizčrpen turistični potencial in še pravi čas ukrepali. Ob dosedanji skrbi/vzdrževanju in vlaganju v to progo, se bojim, da se čez deset let ne bomo imeli več kaj pogovarjati o usodi te proge.
Za učinkovito izrabo v turistične namene je treba le odpraviti/sanirati odseke, kjer je trenutno dovoljena najnižja hitrost, urediti postaje in postajališča ob progi in zagotoviti zadostno število potniških vlakov. Turistov pač ne bo, če se konec tedna po šesti zvečer iz NG ne morejo vrniti proti Gorenjski. Tu je še problem prevoza koles na vlaku. Ne sicer za posameznika, če pa se na pot odpravi skupina recimo desetih že nastane nerešljiv problem.Po moje bi morali bohinjsko progo popolnoma prenoviti, zamenjati vozni park-predvsem fiate, ki nimajo klimatske naprave, potem bi se pa lahko šli turizem po progi.Pa še nekaj tovornega prometa, bi dodali pa bi zadeva tekla.
Neke realne možnosti za resen tovorni promet pa ta proga nima več.
Upajmo, da bodo pristojni dojeli njen neizčrpen turistični potencial in še pravi čas ukrepali. Ob dosedanji skrbi/vzdrževanju in vlaganju v to progo, se bojim, da se čez deset let ne bomo imeli več kaj pogovarjati o usodi te proge.
V Avstriji sem videl potniške vlake prirejene prav za turiste in pri nobnenem se niso odpra okna. Imeli so panoramsko steklo ,ki je segala skoraj čez vso streho tako, da so turisti videli praktično vse. Za tovorne vlake se pa ni bat samo nekaj interesa in že lahko vozijo tudi tovorni, saj je tovora več, kot dovolj.
Ja res je, tudi sam se bojim da te proge ne bo doletela ista usoda kot tiste od Jesenic do Planice, ki bi danes prav tako imela ogromen turistični potencial.BREMZA napisal/-a:Upajmo, da bodo pristojni dojeli njen neizčrpen turistični potencial in še pravi čas ukrepali. Ob dosedanji skrbi/vzdrževanju in vlaganju v to progo, se bojim, da se čez deset let ne bomo imeli več kaj pogovarjati o usodi te proge.
marinc .... mogoče si videl takele vagone:marinc napisal/-a:V Avstriji sem videl potniške vlake prirejene prav za turiste in pri nobnenem se niso odpra okna. Imeli so panoramsko steklo ,ki je segala skoraj čez vso streho tako, da so turisti videli praktično vse. Za tovorne vlake se pa ni bat samo nekaj interesa in že lahko vozijo tudi tovorni, saj je tovora več, kot dovolj.
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... klein2.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... 8-5-mt.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB ... -3_RF1.jpg
ki pa so švicarski panoramski vagoni, vozijo pa v raznih sestavah vlakov po celi Evropi , tudi naša 17-tka je precej let nazaj peljala vlak s takimi vagoni (več o tem bo vedel vagonček), ima pa tudi tako sliko tudi na svoji internetni strani :
http://community.webshots.com/photo/158 ... BvuBOQsHQg
M.
Če je pa tako, da panoramski vagoni vozijo v sestavi različnih vlakov po vsej Evropi potem, bi pa kdaj lahko zapeljal tudi po Bohinjski železnici.
A je na tem forumu kdo od turistične agencije Club http://www.club.si/index.asp?lang=slo& oz. če kdo podrobneje seznanjen
Zanima me predvsem kako je organiziran prevoz z muzejcem (čigav je vlak, ali se AŽP-ju plačuje uporabnina, kakšno vlogo imajo SŽ,...).
Mogoče bi se dalo organizirat tudi kakšen sodobnejši turistični vlak. Najem zgoraj omenjenih švicarskih vagonov je vrjetno predrag.
Po mojem mnenju bi bili tudi ABl vagoni v redu, pa še kakšen WR bi pripel in dieselsko lokopotivo (664), pa se gremo turizem.
Zavedam se da so moje ideje malo naivne in da taka organizacija ni preprosta. Mogoče bi pa tudi forumoci s svojim laičnim in strokovnim znanjem šli v akcijo, da nebomo samo kritiziral, da nihče nič ne naredi, pa sami naredimo kaj.
lp
A je na tem forumu kdo od turistične agencije Club http://www.club.si/index.asp?lang=slo& oz. če kdo podrobneje seznanjen
Zanima me predvsem kako je organiziran prevoz z muzejcem (čigav je vlak, ali se AŽP-ju plačuje uporabnina, kakšno vlogo imajo SŽ,...).
Mogoče bi se dalo organizirat tudi kakšen sodobnejši turistični vlak. Najem zgoraj omenjenih švicarskih vagonov je vrjetno predrag.
Po mojem mnenju bi bili tudi ABl vagoni v redu, pa še kakšen WR bi pripel in dieselsko lokopotivo (664), pa se gremo turizem.
Zavedam se da so moje ideje malo naivne in da taka organizacija ni preprosta. Mogoče bi pa tudi forumoci s svojim laičnim in strokovnim znanjem šli v akcijo, da nebomo samo kritiziral, da nihče nič ne naredi, pa sami naredimo kaj.
lp