Železniška postaja Medvode

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 25.08.2008, 1:04

O ŽP Medvode je napisal fotopis @Griffith 10.4.2007.

Griffith napisal/-a:Na velikonočni ponedeljek je bilo zelo lepo vreme za kakšen sprehod in smo res šli s frendi na Zbilje na sadno kupo, nakar se jaz izmislim da gremo še na ŽP Medvode ker smo bili že tako blizu. Po pravici povedano nisem upal da bom videl en sam samcat vlak zaradi praznika. Rekli smo da postojimo 5 minut, potem pa gremo, toda ni minilo niti 5 minut ko nam je sam Bog poslal vlak iz LJ. Izjemna sreča. Bilo je pravo darilo. :)

Takole se je pripejlal iz LJ. Na levo se malo vidi... Ne vem kako bi tej bajti rekel. Šteje se za ŽP vendar je bolj podrtija, saj je potrebna temeljite obnove.
Slika



Železniške postaje do danes še niso obnovili. Kljub temu pa objavljam nov potopis, morda pa se bo le kaj uredilo. Pa ne samo postaja. Postaja pa je res stara 138 let, saj je leta 1870 stekel promet po novi progi iz Ljubljane do Trbiža.
Kdaj so zgradili progo in ostalo pa prepisujem iz enega starega posta.

železocestnik napisal/-a:
V knjigi Ein Verkehrsweg erschliesst die Alpen, ki sta jo napisala avtorja: Rauter Dietmar in Rainer Herwig in ki jo je navedel tunelolog, je opisana proga od Ljubljane do Trbiža res podrobno. Navajam:

Proga je bila odprta v bivši Avstro - ogrski monarhiji dne 14. decembra 1870.
Zgradila jo je družba Rudolfove železnice (K.k. priv. Kronprinz Rudolf-Bahn - v nadaljevanju KRB)
Takrat je bila "kilometrirana" iz Ljubljane (postaja KRB Ljubljana, po prvi svetovni vojni Ljubljana - Šiška) proti Staremu Trbižu /Alt-Tarvis/.
Ko so zgradili in dali v promet leta 1873 še progo od Trbiža do Beljaka, so jo na novo označili od nove železniške postaje Trbiž.
Po prvi svetovni vojni pa se je vse obrnilo na glavo. Dežela Kranjska je izgubila tudi na tem področju del ozemlja. Meja med Kranjsko in Koroško je potekala na železniškem mostu čez Beli Potok/Weissenbach/, na razdalji 3,808 km od Trbiža.
Jugoslovanske državne železnice pa so "kilometrirale" iz Beograda navzven. Tako je železniška postaja Jesenice "dobila" kilometrino 630,2 km (oddaljenost do Beograda).

Izhodiščna postaja Rudolfove železnice postaja Ljubljana - Šiška je bila na km 101.844 (smo točni, ne :?: )

Železniška postaja Medvode je bila na km 90.350 (JŽ: km 578.3).

V letih 1963 in 1964 se je vgradil tir za direkten prevoz postaje in tudi podaljšanje postaje z izgradnjo 5. tira.

Vir: vse prepisano iz zgoraj navedene knjige




Na območje postaje Medvode sem vstopil iz parkirnega prostora. Mimo je ravno pripeljal tovorni vlak s "prikolicami"...

Slika


Pogled proti postaji Medvode (smer Ljubljana).
Levi tir se uporablja verjetno le še za dovoz premoga...

Slika


Mogoče še premog pripeljejo s tovornjaki in ga tukaj samo prekladajo in prodajajo "na drobno"...

Slika


Ta "shramba" je verjetno le še za ropotijo...

Slika


Tukaj naj bi parkirali avtomobile prebivalci okoliških vasi in se odpeljali z vlakom na delo v Ljubljano. Ali je res tako, ne vem.

Slika


Pogled na postajo iz zahoda. Na levi je obnovljena gostilna Bencak (včasih "Pri kolodvoru")...

Slika


Pogled čez tire in skozi grmovje. Da, to je "prepovedana pot"...

Slika


Pogled na postajo Medvode...

Slika


...še ena "prepovedana pot".

Slika


Približujemo se postajnemu poslopju...

Slika


Sedaj se tudi ta druga "prepovedana pot" bolje vidi...

Slika


Pogled v smer Ljubljane...

Slika


Pogled na tire... :shock: Ja, pa saj po tem tiru vozijo vlaki...(glej odsev od tirnice)

Slika


Poglejmo si "šveler" malo od bliže...

Slika


Če tile "šraufi" kaj držijo... :roll:

Slika


Pa smo jo ujeli na "prepovedani poti"...

Slika


Tudi tale prag ni nič boljši od tistih na prejšnjih fotkah...

Slika


Pogled proti bivši čuvajnici (v smeri Ljubljana)...

Slika


Bivša čuvajnica od blizu...

Slika


Desna proga pelje v Ljubljano (enotirna proga)...

Slika


Se nadaljuje
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.08.2008, 1:00

Pogled v smeri Škofje Loke: podhod za pešce, bivša čuvajnica, zadaj tovarna "Color"

Slika


Bivša čuvajnica iz lepše strani...

Slika


Podhod iz Medvod v Presko. Pogled v smeri Preske.

Slika


..še enkrat, tokrat s ceste...

Slika


Pogled v smeri Medvod...

Slika


Odcep industrijskega tira za tovarno "Color". Tir je zaprt.Forenziki opazijo rjo na tirnicah...tir ni več v uporabi

Slika


Raztirnik je zakljenjen v "delovnem položaju"...

Slika


Še pogled čez ograjo...pokaže se prednost nastavljivega ekrančka na canonu...sicer ne bi segel čez ograjo...
Izgleda, da so tiri demontirani ali pa dobro zakumuflirani...

Slika


Včasih so bili delavci tako veseli industrijskega tira, da so se slikali ob njem...

Slika

Tovarna "Color" se počasi seli iz Medvod v industrijsko cono v Preski.


Pot ob progi je shojena, kar pomeni...

Slika


...da je v uporabi...in potem preko tirov v Presko.
Ta prostor ob ograji bi lahko uporabili za pot iz postaje Medvode in jo speljali pod podhod Medvode-Preska z minimalnimi stroški in minimalnim odkupom zemljišča.
Ljudje pač nočejo hoditi naokoli!
Potem bi lahko na drugi strani tirov postavil trdno ograjo, tako da ne bi mogel nihče več preko tirov.
Sedaj se vsi delajo neumne, kot da so vse storili, ko so namestili table "prehod je prepovedan". V ograji pa strgana mreža...
Potrebno se je zavedati, da nekateri vlaki prevozijo postajo z veliko hitrostjo in ga niti ne slišiš...to ni tako kot pred sto leti, ko je pripeljala čuha-puha...


Še fotografija za alibi...(je petek, zato je vse prazno)

Slika


Kolesarji so se odpeljali domov...
Izgleda pa, da kolesa ogrožajo avtomobilisti...(glej udrte žlebe... :lol: )

Slika


Stojimo pred železniško postajo in pred nami v celi veličini obnovljena gostilna "Bencak", po domače "Pri Marjani", včasih Bohinčeva, še preje pa "Pei kolodvoru"...

Slika


Pogled proti Medvodam...
Pri semaforju je regionalna cesta Ljubljana-Kranj, naprej pa občinska zgradba na drugem bregu reke Sore (cesta pelje preko mostu, ki so ga zgradili meščani Kranja na tem mestu že leta 1491).

Slika


Ravno ko se vračam na parkirni prostor uleti Siemens iz Jesenic...

Slika

Slika

Slika


Iz smer Ljubljana pa še en Siemens...

Slika

Slika


Bo treba vstopit...

Slika


Jeseničan je speljal...

Slika

Slika

Slika


In že ga gledamo v zadnjo plat...

Slika


Sedaj je pa zadnji čas za vstop v vlak proti Ljubljani...

Slika


Še pogled na železniško postajo Medvode iz ceste Medvode-Sora_Škofja Loka...

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.09.2008, 21:56

Poglejmo si medvoško postajo še z druge plati...južne..

(fotke so iz srede maja, pa so se malo omedile.. :lol: :lol: )


Parkiram na pogorišču bivše tekstilne tovarne...

Slika


Še detajl iz pogorišča...

Slika


Pogled na postajo...

Slika


"prepovedana pot"...prvič

Slika


Pogled na "skladišče" železniške postaje...

Slika


Pogled na železniško postajo s Šmarno Goro v ozadju...

Slika


Pogled proti Škofji Loki...
Desno še lahko vidite star vagon, ki pa so ga že razmontirali in odstranili..
za njim pa podrtijo, imenovano "medvoška sramota" - neizgrajeno in uničeno (vandali) športno dvorano...tudi metra kabla ni več v njej...
torej to ni nobena usmeritev za strojane...

Slika


En "prepovedan prehod" skozi ograjo so nekako zadelali (zelo estetsko :lol: )...

Slika


...zato pa so "potniki" drugega še bolj razširili...

Slika


Odločiti se je potrebno...ali levo...ali desno

Slika


Po levi direktno pred postajonačelnika...po desni pa se mu izmuzneš :idea:

Slika


Da pa ne boste rekli, da se na postaji nič ne dogaja...
Iz Ljubljane pripelje kanarček...
(v ozadju še bivša čuvajnica, za njo Šmarna Gora)

Slika


brez grafitov ne gre...

Slika


kanarček čisto od blizu...

Slika


...in ustavljen na postaji...

Slika


Na požarišču so ostanki dreves, ki nas opozarjajo, kako pomembna je požarna varnost... potniki pa imajo lep razgled...

Slika


Ko mi bo serviser usposobil skener pa še nekaj zgodovinskih fotk postaje in gostilne...
Nejc

OdgovorNapisal/-a Nejc » 02.09.2008, 21:59

=D> =D> =D> Še malo, pa bo komplet Gorenjska proga pokrita s slikami!! Slika Slika
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Griffith » 02.09.2008, 22:24

Super si pofotkal. Jaz vem, da takrat ko sem se jaz muzal tod okoli, da mi je ravno baterije zmanjkalo.
Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.09.2008, 1:21

Skener je priključen in lahko si ogledamo gostilno pri kolodvoru Medvode med obema vojnama...samo malo...vidim drogove za elektriko, torej po letu 1939... :wink:

V ozadju je železniška postaja...

Slika


Fotografija železniške postaje Medvode v vsej svoji veličini iz časa rumeno-žolte monarhije...torej pred (oz. vključno) letom 1918...
S ponosnim postajonačelnikom z ekipo...
Za dvojezičnost je bilo poskrbljeno...

Slika

Pozdrav
Uporabniški avatar
andersley
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 993
Pridružen: 05.03.2008, 19:44
Kraj: Ptuj, Slovenia
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a andersley » 05.09.2008, 10:10

An amazing set of pictures! =D> =D> =D> Very interesting to someone who can not go and see for themselves. :)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 30.05.2015, 23:22

Pozdravljeni,

v bistvu sem začel zbirati fotografije železniške postaje Medvode za dodatek k monografiji Medvod pred desetimi leti.
Oglasil sem se pri strokovnjakih, če imajo kaj na zalogi, pa so rekli da nimajo.
Potem sem začel z akcijo na forumu, pa tudi ni bilo uspeha.

Vse ostalo, kar sem do sedaj napisal na forumu je kolateralni dobitek, ko sem zbiral podatke sem in tja. Nekatere teme sem vzel resno, pa se mi je nekdo nastavil na pot do dostopa do podatkov. Seveda sem ga obvozil...
Orientiral sem se na področje WW2. Na žalost je sedaj arhiv WW2 zaprt zaradi varovanja osebnih podatkov, ko smo sprejeli novelo o arhivih in ko je "padel" referendum. Pa so nam rekli, da bodo arhivi sedaj še bolj odprti :roll:
Na žalost moram iti sedaj po isto gradivo, ki ga imajo zaprtega v slovenskem arhivu v Nemčijo (Bundesarchiv Berlin), kjer dobim isto gradivo (v stvari je enako, ker sta obe kopiji, kopiji pa nista nikoli identični). Seveda v Berlinu dobim gradivo v pol ure, brez da bi me kdo vprašal, zakaj ga potrebujem. Edino kar je, se je potrebno legitimirati pri vratarju na vstopu na področje arhiva, ki je bil včasih kasarna.
Zopet smo v Sloveniji bolj papeški od papeža! Katastrofa.

Včasih smo se zafrkavali, da v Beogradu pišejo predpise, v Zagrebu jih preberejo, Slovenci pa jih izvajajo, cela Juga pa se jim smeji.

Danes ni nič bolje :roll:


Da se vrnem k temi:

Na vsak način sem hotel najti fotografijo železniške postaje iz časa takoj po vojni (WW2). Da vidim, kakšen je bil napis na postajnem poslopju....

No, sedaj mi je uspelo. Fotografija je poleg vsega še datirana.

In to ne na hrbtni strani...

Slika

Fotografija iz fototeke Gorenjskega muzeja.
Se zahvaljujem Dr. Jožetu Dežmanu, da je dovolil objavo na forumu.


pozdrav
Darko
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.06.2015, 8:47

Zopet se vračam h koleterali :wink: :lol:

Kot sem že rekel, sem se začel z železniško zgodovino zaradi zbiranja fotografij železniške postaje Medvode.

Kaj je nastalo iz tega zbiranja lahko vidite na forumu :roll:

Vse drugo, samo Medvode ne.

Sedaj prihajajo fotografije same od sebe.

Nedavno je @slavc na forumu zeljeznice.net objavil najstarejšo fotografijo železniške postaje Medvode.

Ja, takoj ko so jo zgradili.

Kdaj?

1870.

Slika

link do ostalih fotografij iz leta 1870: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... vis/page-7


Napis na postaji je dvojezičen...

...najprej nemško, potem slovensko:

Slika

ZWISCHENWÄSSERN MEDVODE


Slavc, hvala!


Pozdrav
Darko
hidro
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 06.08.2006, 9:11

Re: Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a hidro » 12.07.2017, 22:18

SŽ in občina Medvode sta skupaj obnovili železniško postajo. Zgleda, da se da.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 409
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a gorican » 13.07.2017, 7:34

Res je, vendar sem mnenja, da naj se raje osredotočijo, da bodo ŽP in postajališča imela perone in dostop do njih po standardih in vseh normativih(tudi za gibalno ovirane ljudi in starejše) in ne samo lepo fasado objekta, izposojevalnico koles in turistično točko :old

https://www.dnevnik.si/1042777359/lokal ... ko-postajo
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 13.07.2017, 8:22

Res je, vendar sem mnenja, da naj se raje osredotočijo, da bodo ŽP in postajališča imela perone in dostop do njih po standardih in vseh normativih(tudi za gibalno ovirane ljudi in starejše) in ne samo lepo fasado objekta, izposojevalnico koles in turistično točko :old


Nedvomno bi bilo zaželeno. Toda to je v pristojnosti lastnika infrastrukture. Po drugi strani pa medvoška postaja nakazuje kako je potrebno osmisliti postaje. Postaje v nekem straem smislu skorajda niso potrebne. Večina potnikov je dnevnih migrantov in kaj dosti ne potrebujejo, osebja tudi ni več kaj dosti na postajah. Tako mora postaja postati center, lahko je zaradi mene hotel, restavracuija (primer sem preiskusil v Nemčiji v Lauenburgu), lahko je osrednja krajeva info točka, etc.... Samo postaja rabi smisel in kot postaja v starem smislu je postaje nimajo več in bodo propadale.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9053
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železniška postaja Medvode

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 13.07.2017, 9:14

Pozdravljeni,

glede na to, da je zgornja fotografija medvoške železniške postaje iz leta 1870 šla v maloro, poskusimo še s Shrani.si...

Slika


Še dobro, da ni šla postaja....v maloro :wink: :lol:


Če se samo spomnim, sem se prav zaradi železniške postaje v Medvodah pred desetletjem začel ukvarjati z zgodovino železnic.

Kako to ?

Za še neizdano monografijo o Medvodah sem zbiral podatke tudi o železniški postaji Medvode. Nikjer jih ni bilo možno najti na enostaven način :roll:

pozdrav
Darko

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov