Poglobitev železnice v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1463
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Dino S » 04.12.2017, 19:27

Ljubljana potrebuje obvozno tovorno progo, ki jo je nekoč že imela, med Brezovico in Vižmarji je pa tudi dovolj prostora za novo progo. Ko bodo posodobljene oz. na novo zgrajene proge na celotnem križu, pa bi jaz razmišljal o predoru med Rakovnikom in glavno postajo s postajališči pod UKC-jem in Roško, ki bi bil del "S-bahn" sistema.
...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 04.12.2017, 19:55

preglednik napisal/-a:Zakaj sploh pogloboitev, ali je železnica res tako moteč faktor v enem mestu. ...


Če odmisliš Ljubljano in se osredotočiš na zgornje primere, potem je največja prednost, da ne rabiš več menjavati smeri vožnje. S tem pridobiš na pretočnosti prometa na postaji. Postaje so bile zgrajene že ohoho let nazaj. V tem času se je pozidala okolica in s tem se železnica ne more širiti in slediti rasti prometa, predvsem primestna železnica. Prej si za menjavo smeri in vstop/izstop potnikov potreboval 10 minut, sedaj potrebuješ 2 minuti. Pa si izračunaj koliko več vlakov lahko sprejme postaja. Križanju pa se izogneš na eleganten način. in s tem, še povečaš pretočnost. 8)
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a bisabre » 04.12.2017, 20:09

Tudi sam sem mnenja, da bi bilo v bodočnosti bolje razmusliti o obvoznici. Če že težimo k celoviti rešitvi, bi bilo še smotrneje graditi nekakšen ring, ki bi povezoval jugovzhodno z severozahodno železnico. Torej bi z gorenjske smeri (blizu Medvod) skrajšal pot proti Primorski, iz primorske smeri pa bi pri Verdu, desno sledil trdnejšemu terenu, mimo Krima in preko Škofljice, ali Šmarij Sap naredili priključek pri Litiji. Še pred Medvodami bi lahko del proge odcepili in jo speljali po čim krajšem koridorju do Zaloga oz. jo tam nekje priključili na obstoječo progo. Seveda gre zgolj za razmišljanje, saj je takšen projekt dokaj drag, ne smemo pa zanemariti političnih preprek, saj je pri nas zelo težko doseči konsenz o čemer koli, ali kar koli speljati brez natezanja, nagajanja in obvezne sistemske korupcije.
Simpl je tanartabul.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 226
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a urban120 » 04.12.2017, 21:22

Meni je poglobitev bolj zanimiva s strani avtomobilskih podvozov. Če bi železnico poglobili jih ne bi več potrebovali, kar bi na zelo zanimiv način povezalo mesto.
Prav tako bi bilo projekte, kot so Tivolski lok, mnogo lažje izpeljati.

P.s. pa a poglobitev res tako draga? Če bi se zadevo izpeljajo z vsekom, ki bi jih potem pokrili, pod zdajšnjo železnico ali kakšno cesto, namesto z tuneli, potem zadeva sploh ne bi smela biti tako draga.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4205
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.12.2017, 8:29

P.s. pa a poglobitev res tako draga? Če bi se zadevo izpeljajo z vsekom, ki bi jih potem pokrili, pod zdajšnjo železnico ali kakšno cesto, namesto z tuneli, potem zadeva sploh ne bi smela biti tako draga.


Načelno je stvar zelo preprosta, malo pokoplješ in zabetoniraš obod in strop. Malenkost, samo enih 7 km in že imaš poglobljeno železnico.
V praksi pa precej drugače:

1) Dobršen del poglobitve je na barju in kopanje ravno ni tako enostavno, še podvozov trenutno ne kopljejo silno globoko zaradi visokega nivoja podtalnice. Posledice so vidne ob vsakem močnejšem nalivu.
2) V zadnjem času smo priča v LJ številnih protestov meščanov v Rožni dolini, Kodeljevu zaradi gradnje podzemnih garaž. Spremenijo nivo podtalnice, posledica posedanje objektov
3) Podobno prihaja do prekinitve toka podzemnih voda in škod na objektih in kompletna prekinitev toka podzemnih voda v okolici Rožne doline bi po zgornjih ugotovitvah povzročila velike probleme. Pa je tako enostavno malo prekopat.
4) Poglobljena železnica v taki preprosti plitvi izvedbi bi na Viču prekinila pretok dveh močno poplavnih vodotokov, Gradaščice in Glinščice. V Ljubljani so trenutno dela na protipoplavni zaščiti teh dveh vodotokov, ti bi pa njihov pretok preprosto presekal. Zaenkrat se nadvoz vodotoka še ne da naredit, vsaj ne v obliki ki bi prežvečila velika nihanja teh dveh hudourniških voda.
5) S poglobitvijo železnice, bi se presekala vsa kanalizacija. Potrebnih bi bilo precej črpalnih postaj, in že spet vsa stvar ni več tako enostavno in poceni ne za gradnjo in ne za vzdrževanje.

Bo kar držalo, da bi projekt poglobitve stal ene 3 milijarde €, obenem pa jamramo, da stane koprski drugi tir 1 milijardo, kar bi sicer Kitajci zgradili za 600 M€. Kar pa ni verjetno, ker računajo za dograditev 800m letališke steze 660M€, seveda če verjamete županu s klobukom.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1338
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a preglednik » 05.12.2017, 12:27

Se strinjam, da se veliki infrastrukturni projekti zelo dragi. Tisto nategovanje malo gor ali dol okoli miljarde za drugi tir je čisto politično. Končna cena bo po moje tudi dvakrat višja od sedaj najvišje. Tukaj se vidi, da je Slovenija v bistvu ena revna država, ki se težko loti velikih infrastrukturnih projektov, ker preprosto zasluži premalo denarja. Ne vem, ali pa zares vse sproti pokrademo?
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4205
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 05.12.2017, 12:52

Tukaj se vidi, da je Slovenija v bistvu ena revna država, ki se težko loti velikih infrastrukturnih projektov, ker preprosto zasluži premalo denarja. Ne vem, ali pa zares vse sproti pokrademo?


Nehanjmo se že smilit samemu sebi. Slovenija NI revna država, BDP na glavo po http://statisticstimes.com/economy/coun ... capita.php znaša 33.579$, za primerjavo BDP razvite Italije je celih 37.905$. Res pa je, da je 1/2 Slovenije skrajno redko naseljena, in potemtakem so relativni stroški infrastrukture visoki. Ne nazadnje imamo največ AC km na glavo v EU. Na železnico smo pač pozabili

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 05.12.2017, 13:16

preglednik napisal/-a:. Tukaj se vidi, da je Slovenija v bistvu ena revna država, ki se težko loti velikih infrastrukturnih projektov, ker preprosto zasluži premalo denarja. Ne vem, ali pa zares vse sproti pokrademo?


Proračun se giblje okoli 8-9 milijard evrov na leto. Če se ne motim, dobi infrastrukturno ministrstvo okoli 7 % delež. Odšteješ stroške delovanja ministrstva in agencij, odšteješ, da vlaganje ni samo železnica, pa imaš rezultat. Ali po domače...stroški javnega servisa so astronomski (3,5 milijarde v letu 2013) visokododanih delovnih mest je malo, močne industrije ni, smo bolj predelovalna država z minimalci + dodatki in v primežu sindikatov, ter birokracije...zato pač je takšno stanje na področju vlaganj, kot je.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1338
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a preglednik » 05.12.2017, 16:46

Ljubitelj, tokrat je Re 4/4 bolje razumel, kar sem mislil povedati.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4205
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 06.12.2017, 8:12

Proračun se giblje okoli 8-9 milijard evrov na leto. Če se ne motim, dobi infrastrukturno ministrstvo okoli 7 % delež. Odšteješ stroške delovanja ministrstva in agencij, odšteješ, da vlaganje ni samo železnica, pa imaš rezultat. Ali po domače...stroški javnega servisa so astronomski (3,5 milijarde v letu 2013)

Vse to je relativno podobno ostalim državam EU. Z majhno izjemo, da je pač majhna država nekoliko dražja od velike, podobobno kot to velja za podjetja. Toda to smo menda hoteli, ali se spomnite? In če smo že pri infrastrukturi, Italija ima na glavo samo malo večji BDP in uspešno vlaga v infrastrukturo, recimo hitre proge. Toda ne pozabit, na vsak km proge pride v Italiji več kot 2x več ljudi kot v nenaseljeni Sloveniji, imajo pač več kot 2x večjo gostoto poselitve, ne računajoč konglomeratov okoli Rima in v SI..

visokododanih delovnih mest je malo, močne industrije ni, smo bolj predelovalna država z minimalci + dodatki in v primežu sindikatov, ter birokracije...zato pač je takšno stanje na področju vlaganj, kot je.


In ta nekonkurenčna industrija raste po zelo visoki 6% letni stopnji, kakor tudi raste izvoz nekonkurenčnega gospodarstva v primežu sindikatov in birokracije za preko 8% letno. Kaj hočemo, posplošena logika črnogledih Slovencev. Dejstvo pa je, da je rast BDP ali katerem koli drugem gospoodarskem kriteriju v Sloveniji ena najhitrejših v EU, hitrejša kot v vzhodnih državah EU. Stanje glede vlaganj pa sploh ni tako slabo, in ne pozabiti da je menda Slovenija neto izvoznica kapitala. Ni vse v pompoznih vlaganjih. Madžarska se je s tujimi vlaganji zelo opekla, rezultat je pa sedaj Orbanova vlada. In tudi nekateri ekonomski računi kažejo, da Slovaška nima neke pretirane koristi od avtomobilskih firm, končno Slovaki še vedno iščejo delo drugod zaradi visoke brezposelnosti.
Sedaj pa še samo čakam, da bo kdo začel nakladat o katastrofalni brezposelnosti v RS, delavcev je pa potrebno uvažat, domačih namreč NI, tako govore ankete gospodarstva.

GPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 06.12.2017, 9:21

Ljubitelj napisal/-a:
In ta nekonkurenčna industrija raste po zelo visoki 6% letni stopnji, kakor tudi raste izvoz nekonkurenčnega gospodarstva v primežu sindikatov in birokracije za preko 8% letno. Kaj hočemo, posplošena logika črnogledih Slovencev. Dejstvo pa je, da je rast BDP ali katerem koli drugem gospoodarskem kriteriju v Sloveniji ena najhitrejših v EU, hitrejša kot v vzhodnih državah EU. .

GPL


Samo vprašam...Koliko je ta BDP šel dol v kriznih časih in koliko se je poraba državne uprave zmanjšala? (Pomagam? Realno bolj malo glede na padec BDP-ja) ...ne boš me peljal na tvoj mlin. Vso rast bo požrl javni sektor. Saj bereš finance? 165k jih je že in se še zaposluje. O anomaliji plačnih razredov bo šlo še nekaj 100 milijončkov. Pa prihaja še fiskalno pravilo... Pa ravno slišal 14.2 je štrajk šolnikov...koliko prekarcev in vsiljenih s.p. ki se jih bo počasi zaprlo....Več pa ne bi...ni pravi forum.

Ko pa je že primerjava z Italijo. Ko bo SŽ infra računala 8-15 € uporabnine na kilometer, kot RFI, bo pa tudi tukaj kakšen kilometer več.

Ni treba biti doktor, če bi bila volja za zmanjšanje birokracije in združevanje določenih mest v JU, ki so sam sebi namen in bi ta denar (vsaj 250 milijonov) vsako leto redno dajali v investicije, bi bili pa res druga Švica.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4205
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 06.12.2017, 20:04

Samo vprašam...Koliko je ta BDP šel dol v kriznih časih in koliko se je poraba državne uprave zmanjšala? (Pomagam? Realno bolj malo glede na padec BDP-ja) ...ne boš me peljal na tvoj mlin. Vso rast bo požrl javni sektor. Saj bereš finance? 165k jih je že in se še zaposluje.


In ta pregrešni javni sektor je tebi vlival znanje v glavo i te zdravi ko se pofentaš, na stara leta ti bo pa brisal rit. Če pa misliš, da se da shajati brez teh ključnih dejavnosti JS (šolstvo zdrvstvo, sociala), pa hireo ustanoviti stranko s primernim program in bomo hitro videli koliko volivec bo pridobila. Načelno pa velja, da je javni sektor po obsegu primerljiv z evropskim, razen brexitske članice in njene sosede, https://www.rtvslo.si/slovenija/slovens ... -ja/370901. Izgleda pa, da se ne moreš odločiti, ali te moti javni sektor ali birokracija (==javna uprava).

Ko pa je že primerjava z Italijo. Ko bo SŽ infra računala 8-15 € uporabnine na kilometer, kot RFI, bo pa tudi tukaj kakšen kilometer več.


Za razpadle proge težko računaš visoko uporabnino, sicer je pa potniški promet sploh ne plačuje.

Ni treba biti doktor, če bi bila volja za zmanjšanje birokracije in združevanje določenih mest v JU, ki so sam sebi namen in bi ta denar (vsaj 250 milijonov) vsako leto redno dajali v investicije, bi bili pa res druga Švica.


Malo razmisli, kaj je javna uprava (JU). Po podatkih za 1.1.2017 je v JU zaposlenih natančno 30.629 zaposlenih, od tega okoli 15.000 policistov in vojakov. Kako bi pri njihovih plačah, ne bom šel iskati podatke, toda številka se vrti okoli 600 M€ letno (30E4 zaoslenihx20E4bruto) prihranil 250 M€, ve sam ljubi bog. Verjetno ja ne misliš ukiniti policije in vojske?

S tem končujem tole stran debato. Z verniki se ne debatira, in se molče sprejme njihove trditve, kakšne koli pač so, pa magari mi Žid razlaga, da je zemlja stara 6000 let. Imam pač svoje menje. Za zaključe pa samo še to, ta neuspešna država z samo manjvredno šraufenciger industrijo z nizko dodano vrednostjo in na minimalnih plačah dosega zelo visok indeks ekonomske kompleksnosti (opis indeksa ECI je javno dostopen, in ne rabiš doktorata, da stvar v grobem razumeš, preberi http://scholar.google.si/scholar_url?ur ... AMIJigAMAA )

In ta sfalirana država je na 11. mestu na svetu. Ko boš razumel indeks ECIboš tudi razumel v kakšnem stanju je ta "propadla" država.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3116
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 06.12.2017, 23:50

Hura. 11 mesto? :shock: Lepo to Ljubitelj. Ampak kaj ti to pomaga, če si Slovenija ne more privoščiti niti enega us*anega remonta obstoječih prog na AO trasah, brez EU denarja. Ne samo to. Denarja ni niti za ureditev prehodov čez železnico. Pa naj si gre za cestne ali potne. Nekaj kar je v državah na frekventnih progah s podobnimi indeksi povsem samoumnevno. Klinc pa ti indeksi in statistike lepega življenja. #-o
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 226
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a urban120 » 08.12.2017, 17:02

Ljubitelj napisal/-a:
P.s. pa a poglobitev res tako draga? Če bi se zadevo izpeljajo z vsekom, ki bi jih potem pokrili, pod zdajšnjo železnico ali kakšno cesto, namesto z tuneli, potem zadeva sploh ne bi smela biti tako draga.


Načelno je stvar zelo preprosta, malo pokoplješ in zabetoniraš obod in strop. Malenkost, samo enih 7 km in že imaš poglobljeno železnico.
V praksi pa precej drugače:

1) Dobršen del poglobitve je na barju in kopanje ravno ni tako enostavno, še podvozov trenutno ne kopljejo silno globoko zaradi visokega nivoja podtalnice. Posledice so vidne ob vsakem močnejšem nalivu.
2) V zadnjem času smo priča v LJ številnih protestov meščanov v Rožni dolini, Kodeljevu zaradi gradnje podzemnih garaž. Spremenijo nivo podtalnice, posledica posedanje objektov
3) Podobno prihaja do prekinitve toka podzemnih voda in škod na objektih in kompletna prekinitev toka podzemnih voda v okolici Rožne doline bi po zgornjih ugotovitvah povzročila velike probleme. Pa je tako enostavno malo prekopat.
4) Poglobljena železnica v taki preprosti plitvi izvedbi bi na Viču prekinila pretok dveh močno poplavnih vodotokov, Gradaščice in Glinščice. V Ljubljani so trenutno dela na protipoplavni zaščiti teh dveh vodotokov, ti bi pa njihov pretok preprosto presekal. Zaenkrat se nadvoz vodotoka še ne da naredit, vsaj ne v obliki ki bi prežvečila velika nihanja teh dveh hudourniških voda.
5) S poglobitvijo železnice, bi se presekala vsa kanalizacija. Potrebnih bi bilo precej črpalnih postaj, in že spet vsa stvar ni več tako enostavno in poceni ne za gradnjo in ne za vzdrževanje.

Bo kar držalo, da bi projekt poglobitve stal ene 3 milijarde €, obenem pa jamramo, da stane koprski drugi tir 1 milijardo, kar bi sicer Kitajci zgradili za 600 M€. Kar pa ni verjetno, ker računajo za dograditev 800m letališke steze 660M€, seveda če verjamete županu s klobukom.

LPL


Hvala na mnoge od teh stvari sploh pomislil nisem
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a električar » 08.12.2017, 23:45

Poglobitev je po moje predraga za Slovenijo. Kot ugotavljajo predhodniki, je železnica tudi v večjih in bogatejših mestih na površju.
Lahko bomo veseli, če bomo v LJ v naslednjih 10 letih dočakali tivolski lok in kak odsek 2.tira proti Gorenjski, vse drugo pa je utopija. Prav bi prišla kakšna obvozna proga, najbrž pa je niti po optimističnem scenariju ne bo prej kot v 20 letih. S 3 milijardami, kar bi bilo realno pričakovati za naslednjih 10 let, pa bi lahko precej izboljšali stanje na ostalih progah.

lp

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov