Poglobitev železnice v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 05.09.2009, 17:01

Gorchi napisal/-a:... Ljubljana je geološko silno neugodna, ni kaj...


Pohvali pa se lahko, da stoji na protipotresnem povštru. :wink:

Ali pa tudi ne. Najmanj enkrat je že bila ob potresu porušena.Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 496
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a dingo » 05.09.2009, 19:19

Pohvali pa se lahko, da stoji na protipotresnem povštru.
Ali pa tudi ne. Najmanj enkrat je že bila ob potresu porušena.


Odvisno kateri del. Južni del ljubljane (vič, trnovo, murgle, rudnik) je potresno najbolj ogroženo območje v LJ ravno zaradi močvirnatega terena. Severni del (šiška, bežigrad...) je že veliko manj ogrožen. Najman ogroženi pa so hribi (golovec, rožnik).
Uporabniški avatar
alexa-lol
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 111
Pridružen: 06.08.2009, 20:59

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a alexa-lol » 05.09.2009, 20:10

Dolfe napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:... Ljubljana je geološko silno neugodna, ni kaj...


Pohvali pa se lahko, da stoji na protipotresnem povštru. :wink:

Ali pa tudi ne. Najmanj enkrat je že bila ob potresu porušena.Slika

mah 100m stolpnice bi lahko nardil na živem pesku pa bi stala... sam poglejte kaj so v Kuala Lumpurju nardil s Petronas tower. Podlaga zelo slaba pa so nardil 400+m stolpnice.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9017
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.09.2009, 21:12

mah ...a si kdaj videl, kakšne korenine ima majhno drevo, ki ga izpuli otrok in ogromno drevo, ki ga izpuli vihar?

prazna vreča ne stoji pokonc.press :lol: :lol:
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 06.09.2009, 18:50

Dolfe napisal/-a:Pohvali pa se lahko, da stoji na protipotresnem povštru. :wink:

Ali pa tudi ne. Najmanj enkrat je že bila ob potresu porušena.Slika

Dolfe, nekje,nekoč, neznano kdaj sem videl potresno karto Slovenije in Ljubljana je bila na območju, kjer sta številki 8 in 9, t.j. se lahko pričakuje potres z magnitudo 8 oz. 9... Pravzaprav, če se prav spomnim, je bilo za celo Slovenijo v območju med 7 in 9.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9017
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.09.2009, 19:12

Dolfe napisal/-a:
Ali pa tudi ne. Najmanj enkrat je že bila ob potresu porušena.Slika


Naša vlada nas poučuje...

http://www.arso.gov.si/potresi/potresna ... s1895.html
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.09.2009, 21:13

Niste me razumeli. Znano mi je, da je Ljubljana na dokaj dovzetnem potresnem območju.
Sparšujem se le, koliko ta mehka plavajoča površina "ubije" potresne sunke.
Nekako se mi zdi, da mora biti lokacija s trdo - skalnato podlago, neprimerno slabša za objekte.
Morda pa sem v zmoti?Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 06.09.2009, 22:59

Pozdrav

Dolfe, lahko, da si v zmoti. Pri močvirnatih tleh lahko ob pojavu potresa pride do utekočinjanja - likvifikacije tal. To je pojav, ko se navidezno trdna tla zaradi vsebnosti vode in utripne obemenitve dobesedno utekočinijo in posledice so potem takšne:

Slika

Slika je pobrana iz tega wiki članka:

http://en.wikipedia.org/wiki/Soil_liquefaction


Zadevo so na lastni koži občutili tudi prebivalci Mexico cityja v potresu 1985 (10.000 mrtvih), kjer je likvifakcija tal (Mexico City je prav tako zgrajen na močvirnatem terenu) zelo povečala škodo ob potresu.

http://en.wikipedia.org/wiki/1985_Mexico_City_earthquake


LP

Jože
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 496
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a dingo » 07.09.2009, 5:38

Sem malo pogooglov in našel odgovor: Tukaj igra veliko vlogo tudi globina podtalnice-bolj plitka je,podtalnica večji so učinki potresa, kar pomeni, da bi bili pri enako močnem potresu na Barju njegovi učinki za stopnjo višji kot na ostalih tleh.
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1525
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 07.09.2009, 11:36

Če se prav spomnim, se mehkejša podlaga slabše obnese v potresu. :-k
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9017
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 11.09.2009, 1:33

O zgodovini urejanja območja železniške postaje...in "zgodovinska" izjave nekdanje županje Viktorije Potočnik...

http://www.ljubljana.si/file/41886/zgodovina_potniskapostaja.pdf
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9017
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 11.09.2009, 1:36

LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1525
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 11.09.2009, 15:43

Tale "Plan B za Slovenijo" bi pa malo pokomentiral, ker se mi zdi napisan, kot da je od poglobitve železnice odvisno preživetje cele Slovenije, če ne še kaj več. Če bom pa napisal kakšno neumnost, naj me pa prosim kdo popravi.

S tem projektom bi se sprostila blokirana mestna prometna mreža, ki Ljubljano deli in zaradi vsakodnevnih zastojev dobesedno hromi

Neumnost številka 1, promet v centru je treba zmanjšati, torej je rešitev, ki ima kak smisel preusmerjanje na javni prevoz, ne pa omogočanje, da se še več ljudi vozi v mesto, vsak s svojim avtomobilom.

Brez poglobitve Ljubljana ne bi zamudila samo vlak, zgrešila bi postajo hitre železnice v samem središču mesta, s tem bi se sama izključila iz najsodobnejše mreže evropskih mest. Kaj nam pomaga prihranek ene ure na tirih do Pariza, če eno uro in več lahko izgubimo v predmestnih prometnih zastojih na poti do postaje.

Neumnost številka 2, hitra železnica nikakor ni odvisna od poglobitve. Prav železnica pa lahko precej pomaga glede gneče na cesti, kje pa piše, da se je treba na glavno postajo pripeljati ravno z avtom. In kdo bo plačeval kakšne nore parkirnine, za čas potovanja v Pariz in nazaj, če se lahko od doma do glavne postaje pripelješ za 1€.

Poglobitev železnice pomeni tudi najkrajšo in najbolj ekonomično smer pri urejanju tovorne proge skozi Ljubljano.

Bi rad videl kakšne časovne in finančne izračune.

Ljubljana se ne bi več eksplozivno širila navzven, kar uničuje najbolj plodna zemljišča in povzroča prometne težave, temveč bi se kvalitativno razvijala navznoter.

Morda prvih 10 let, pridobljena površina ni neomejena, nato pa bi se nadaljevalo po starem.

Urbanistični vzvodi popuščajo, pri novih gradnjah izginjajo ne samo trgi, temveč tudi ulice. Soseske postajajo soteske.

Zakaj pa popuščajo urbanistični vzvodi? Zaradi katerih interesov? Ne verjamem da bi bilo pa na tem območju kaj drugače.

Ob zaključku avtocestnega programa omogoča razvoj, ne samo slovenskega gradbeništva, temveč skoraj vseh segmentov gospodarstva in poslovnosti od nepremičninskega trga, preko bančništva do urbanizma in arhitekture.

No tukaj se mi pa zdi, da so interesi za poglobitev in našteti tisti, ki si od tega kaj obetajo.

In na koncu še ena stvar, sicer zelo subjektivna, ki se mi zdi neizogibna v primeru poglobitve. Kot prvo se lahko poslovimo od parne vleke preko Ljubljane (in s tem verjetno tudi marskje drugje), ki pa ima po mojem mnenju še precej večji turistični potencial, kot pa je trenutno izkoriščen. Vprašljiv pa je tudi obstoj železniškega muzeja, ki bo v najboljšem primeru ostal brez povezave z omrežjem, bolj verjetno pa še brez česa drugega. Za primer si lahko pogledamo, kaj se dogaja v Novi Gorici.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9017
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 12.01.2010, 2:29

Še ena mišljenja v zvezi s poglobitvijo proge (tudi zgodovina ideje)...
Glej strani 4,5,6!

http://www.ljubljana.si/file/32581/ljubljna3-4_2007.pdf

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov