Poglobitev železnice v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 25.09.2010, 12:10

Obvoznice ne bi bile poglobljene, s plitko poglobitvijo (kot Dimnik) do 7 m pa bi vodo odvajali z območja Tivolija in cele trase do Ljubljanice tja, kjer jo prečka dolenjka. Po Dimnikovo bi se stanje glede talne vode celo izboljšalo. Povsem druga pesem pa je 15 metrska poglobitev po sedanjem dvoetažnem predlogu, čemur pa prav s svojim predlogom tudi jaz ugovarjam. Z izjavami ne poskušam zavajati prav nikogar. Boš že našel še kakšen ugovor, ampak res se nimam časa ves čas ponavljati. Načelno si proti poglobitvi železnice in zato mešaš različne zamisli. O poglobitvi se pač nisi pripravljen pogovarjati. Razumem tvoje stališče. Jaz sem za poglobitev, če bi bila potrebna za boljšo ureditev prometa in mesta, ne pa za kakršnokoli. Tudi meni se zdi, da bo sedaj predvidena poglobitev slabša od obstoječega stanja. V tem se pa strinjam. Tudi jaz sem proti dragi zidavi čez tire, zato govorim o parku, o sprostitvi trase itd. Nisi pa tako trezen, kot misliš, ampak te je (upravičeno) strah. Strah pa je splošen. Navsezadnje se bojijo tudi tisti, ki poglobitev predlagajo, pri čemer se (paradoksalno) prav iz strahu zanašajo na strokovnjake in na trenutno že obdelano predlagano rešitev. Napaka, če bo narejena, bo torej narejena iz strahu in zaradi prevelikega zanašanja na tehnologijo. V tem pa vidim problem. Premalo se pogovarjamo o trenutni rešitvi in o vsem vsi skupaj premalo vemo. Moj predlog potrebno javno debato na nek način šele odpira, tako je ta forum mogoče v tem smislu pomemben. Javne debate se bodo uradno pričele, ko se bo začelo izdelovati DPN. Zato smo mogoče malo pred časom. Pravijo, da za še eno študijo ni več časa. Glede na trenutno finančno stanje države, zaradi katerega vse stoji, to ne drži. Vprašanje je le, če si predlog študijo tudi zasluži. Proti slednji in načelno proti vsaki poglobitvi boš ugovor lahko uradno vložil, ko se bo glede DPN zbiralo mnenja. Poskusi razumeti moj predlog kot neke vrste ugovor na trenutno sprejeto rešitev že pred samim uradnim pričetkom zbiranja pripomb.
Zadnjič spremenil Ladislav, dne 25.09.2010, 13:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 25.09.2010, 13:05

Ladislav,

Jaz nočem dati več kot 3 Milijarde €, če me v smoternost tega nekdo 101% ne prepriča.

LPL
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 25.09.2010, 13:12

Brez študije ne morem prepričati niti tebe niti tistih, ki zagovarjajo tebi nasprotna stališča. Strah je možno premagati le s potrpežljivim pogovorom. Zdi, da se od vseh še najmanj bojim. Moj predlog je (res) kompromis in možnost za razgovor, krivično pa bi bilo, da bi bil strelovod. Ocenjujem pa, da bi bila moja rešitev bistveno cenejša od zneska, ki ga navajaš (po mojem mnenju pol manj, če vse upoštevaš), in da bi z njo več pridobili.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 275
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a anzovc » 25.09.2010, 14:08

Ljubitelj napisal/-a:
1216-001:
Od kar sem videl Berlinsko postajo in kako seka mesto na pol in razne take bedarije sem še bolj prepričan, da je to navaden blef in žal Ladislav mene z takimi idejami ne prepričaš.


Berlin tudi nima podzemeljske železnice v pravem pomenu besede. Osnovni razlog je visoka talna voda. Kako kopati podzemne tunele na barju vedo pa samo nekateri arhitekti, že s kanalizacijo so skrajno veliki problemi (primer Rakova Jelša v Ljubljani). Škoda več kot 3 Miljard €. Saj res, kdo jih bo pa dal? Katere parcele bi se pa naj sprostile, pa menda kdo ne pričakuje zidanje na tunelih vkopane železnice? Ostale površine, ki jih danes zaseda železnica pa se da sprostiti tudi brez vkopavanja, le premestiti je potrebne vse dejavnosti, ki niso direktno povezane s prometom v vozlišču. Vzrževanje se že seli, odstavni tiri se lahko preselijo v okolico, lokalni promet bi lahko bil skozi vozlišče (recimo Litija-Borovnica) brez parkiranja garnitur na glavni poostaji, etc.....

LP od trezno razmišlajočega Ljubitelja


Evo se strinjam 100%. Vse kar se ne potrebuje odstraniti, vlaki se ne smejo parkirat na potniški, tovorni se ne smejo ustavljat, potniški vlaki, pa tudi čim manj zadrževanja na postaji. Kolk tirov je potrebno za to? 4, 5, mogoče 6?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 25.09.2010, 15:47

Anzovc:
Kolk tirov je potrebno za to? 4, 5, mogoče 6?


Za primerjavo:
Bruselj-Midi ima približno enih 8 tirov po spominu, v 15 minutah mojega zadrževanja pa je na postajo prispelo in zelo kmalu zapustilo enih 6 vlakov raznih kategorij.
Drugače me pa veseli da se strinjaš, da čiščenje skretov na vagonih ni dejavnost za center mesta. Je zemljišče predrago.

LPL
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 687
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a 1216-001 » 25.09.2010, 18:14

Tako frekvenco se da doseči samo z prevozno postajo nikakor pa ne z čelno, kjer je treba vsako garnituro dostaviti in umakniti.Kar se pa tiče servisnih dejavnosti se pa popolnoma strinjam.

Ljubitelj, Berlin ima podzemno U 55 osebno preizkušeno.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 25.09.2010, 19:09

1216-001, ko sem bil v Berlinu, res da je to bilo tik pred izdihom NDR ni bilo ne duha ne sluha o podzemski. Videl sem samo nadzemske vlake podobne našim gomulkam. Bo treba pogledat drugič v globine. Me pa čudi, da sem to spregledal, ker je tipično underground najboljši način potovanja po neznanem mestu.

Hvala za opozorilo

LPL
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1525
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 25.09.2010, 19:36

V tem času sprostiti kakršnokoli površino, se mi zdi konkretna napaka, ker bo v precej kratkem času pozidana z bloki, ki bodo med drugim povsem neskladni s svojo okolico. V centru sta pa zrasla dva nova parka ob Železni cesti, imam pa občutek, da samo zato, da so se znebili dveh parkirišč, s preveč ugodnimi cenami. :wink:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 25.09.2010, 20:12

Po moje Ladislav ribari na napačnem koncu, z napačno vabo.

Železnica domuje na ljubljanskih gmajnah, svojih 160 let. Urbanizem jo je sicer povsem obkolil in stisnil, ampak železnico to ne briga kaj dosti. To je zgolj problem mesta samega, ki je požrešno pozidavalo gmajno vse do tirov. Ja, in sedaj bi rado še po njih.
SŽ opravlja svoj tranzit po svojih parcelah in kdor jo bo hotel izkoreniniti, se bo pošteno namučil. Torej, tu v bližnji prihodnosti ne bo ravno dosti kruha za projektante in arhitekte.

Nekaj povsem drugega pa je mestni ljubljanski promet. In na to struno je možno zaigrati. Namesto da bi ukopavali že obstoječe železniške trase, in delali raznorazne pentlje, sprojektirajte podzemno železnico. Metro, ki bo lastniško in organizacijsko povsem na svojih temeljih, ter neodvisen od sedanjih Slovenskih Železnic. Torej, predlagajte ustanovitev družbe, ki bo sofinancirala in kasneje koristila ter tržila mestni promet. Voila, vsi bodo zadovoljni in srečni. Tako projektanti, kot investitorji, lastniki in ne nazadnje, meščani. Saj bodo imeli rešeno večno mestno prometno zagato.

Sicer je to le po mojem mišlenju. Namreč, to vrstna dejavnost, vsaj kar se ljubljanskega mestnega prometa tiče, SŽ ne interesira. SŽ imajo drugačne cilje, že svojih 160 let.
Se pa hecno sliši, ko nekdo hoče razlastninit in napodit SŽ v zemljo, in pri tem naj vse to še same financirajo, in brez da bi njih same vprašal, kaj mislijo o tem.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 25.09.2010, 22:00

Dolfe, brez lažne skromnosti prosim, tole ribarjenje kar prav pride za realen občutek.

Chris Rea, Gone Fisching: Ribarit grem - našel sem vrvico - karkoli storim, spremenilo se ne bo nič - lahko si vzamem čas - zadovoljen-na nikoli ne boš - zato grem ribarit - kar danes grem - zveni noro, vem - saj nič ne vem o ribarjenju - a glej, vseeno grem - in ko bo prišel moj čas, bom gledal nazaj - ravna obala bi lahko bila jaz - lahko zapravim življenje - poskušam biti, kar drugi želijo, da sem - a svoboden ne bom - zato mirno lahko grem tudi ribarit.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 26.09.2010, 7:41

Dolfe:
Se pa hecno sliši, ko nekdo hoče razlastninit in napodit SŽ v zemljo, in pri tem naj vse to še same financirajo, in brez da bi njih same vprašal, kaj mislijo o tem.


Bi se pa enkrat kar 100% strinjal z Dolfetom. Sicer pa še vedno velja star pregovor: "Lahko je s tujim k....m po koprivah mahat".

LPL
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1937
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Mojster_Strojevodja » 26.09.2010, 17:12

@ Ljubitelj:

Na tejle povezavi si lahko pogledaš kje vse ima Berlin U-Bahn linije.
http://www.bvg.de/index.php/en/binaries ... 1/file/1-1
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 26.09.2010, 17:39

Mojster hvala lepa, sem se že podučil, kje in kako ga lomim. Ni mi pa jasno, kako moj zgodovinski spomin pomni samo neke kvazi gomulke na nadzemskih tirih, vsaj v vzhodnem delu mesta.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8949
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.09.2010, 18:31

Verjetno si si zapomnil mojo fotko izpred nemškega tehničnega muzeja :wink: :lol:

http://www.shrani.si/f/2U/1s/2MLifhBE/img2853.jpg
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 27.09.2010, 12:22

No, za poplavo je prišla še stavka... Zato naj ob bok vašim dilemam ali in kje v naši bližini je železnica poglobljena, nadvišana ali ne, še jaz nekaj dodam:

Osnovna dilema je res: ali sploh kaj spremeniti ali ne, torej ali je poglobitev nujna ali ne. Druga dilema pa je, če se že za poglobitev odločamo, ali se te poglobitve lotevamo na pravi način ali ne. Ali je res možno zaupati v sprejete rešitve? Železnica ima res visoke tehnične zahteve, toda ali ne gre za res preveliko tveganje in ali se ne zanašamo preveč na tehnologijo in preozko strokovnost?

Kar se mojega predloga tiče, je šlo za debato o tem, kakšna poglobitev bi lahko bila boljša in za kaj jo lahko eventuelno še dodatno izrabimo. Razmišljal sem o tem, kako tveganje zmanjšati. Od vas sem želel, da sodelujete v primerjavah, vsaj tisti, ki si to sploh upate.

Zavedajte se, da pljuvate po predlogu, kjer gre za manjša tveganja, kakor v sprejetih rešitvah: poglobitev po mojem predlogu bi bila bolj plitva (7 m namesto 15 m - poplave), gradbena tehnologija bi ne bila uvožena (delo bi dobila domača podjetja), narod pa bi za rešitev plačal manj, če bi železnica (ki je, mimogrede narodova) odprodala narodovo traso. Mimogrede bi se znebili še stroška nepotrebnega vzdrževanja, obnovili muzej (ki je tudi v lasti naroda), izboljšali pretok za tovorni promet, povečali zelene površine v mestu, zmanjšali ovire itd. Predvsem pa bi se pri železnici (in tudi država) spomnili, da ne obstajajo samo zaradi sebe in da jih narod nenehno rešuje.

Zavedam se, da poskušate to razumeti in da me zato tudi prenašate, potnika, upam da tudi sopotnika in državljana, ki skupaj z vami sestavlja ogromen stroj, ki niso samo lokomotive, ampak še vse kaj drugega. Tisti 'zgoraj' ne morejo vedeti vsega, kar se spodaj dogaja. Vsi smo samo ljudje. Država zato ne more vsega rešiti sama, razen če se vsi preselimo v državno upravo.

Pravna država, v kateri bi želeli vse regulirati, je farsa, saj življenje ni tako enostavno, da bi se dalo vse uzakoniti. Država naj ščiti samo postopke, ki omogočajo izmenjavo mnenj. Preveč si želimo delovati in delati. Vse preveč poenostavljamo, ker si želimo odločati na sebičen način (agonija). Še vedno forsiramo kvalitativni minimum, skušamo drug drugega preglasiti in zanemarjamo kvaliteto, do katere pa ni možno priti brez sodelovanja, človečnosti in razgledanosti.

Božanska enostavnost nas je ustvarila, preveliko poenostavljanje (ki je sicer nujno, če hočemo kaj storiti) pa nas v življenju (ki pa ni več enostavno) lahko tudi uniči. V tem je vsa modrost. Oblike (in s tem oblikovanje) so pomembne.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov