Poglobitev železnice v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 271
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a anzovc » 22.01.2012, 11:28

In če se bognedaj zgodi še močan potres, pa pride do likvifikacije...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 22.01.2012, 11:36

@anzovc, mi prosim lahko poveš približen pomen "likvifikacija". V resnici pojma nimam, kaj to je. :oops:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3400
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a mkx » 22.01.2012, 11:50

Likvifakcija: približno isti efekt, kot je "vibriranje" betona. Vzameš nekaj trdne zemljine ustrezne granulacije in vodo. Dokler je stvar pri miru, je vse skupaj čisto zadovoljivo stabilno. Ima torej nosilnosti in nikamor ne gre/teče (recimo po bregu v dolino). Če pa se mešanica ustrezno strese (ob potresu), vse skupaj postane precej tekoče. Izgubi nosilnost (nagibanje in pogrezanje objektov) ter stabilnost (steče v dolino).
No, seveda je tukaj protrebnih kar nekaj predpogojev. Malo bolj strokovno pa v kakšnem članku.
LP, Metod
scrtica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 213
Pridružen: 15.02.2010, 11:04
Kraj: Borovnica

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a scrtica » 22.01.2012, 12:01

Verjetno je mislil "likvefakcija" ali utekočinjenje". Izraz pa se uporablja tako pri geologiji, kemiji, pri potresih in celo pri spermi... :mrgreen:
likvefakcija nastopi 15 do 20 minut po ejakulaciji. 8)
Hm. Se mi zdi da, se likkvifakcija uporablja pri zemlji, likvefakcija pa drugod. :? :!: :?:
Zadnjič spremenil scrtica, dne 22.01.2012, 12:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Življenje se ne meri s številom vdihov, ki jih naredimo, temveč s trenutki, ki nam dih vzamejo.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 22.01.2012, 12:02

mkx napisal/-a:Likvifakcija:

Aha, sedaj sem našel še sam. Pravilen zapis je likvefakcija?

mkx, hvala za razlago. Zopet vem nekaj več ........ dokler ne pozabim. :D
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 23.01.2012, 13:19

zigc0601 napisal/-a:@Gorchi: Izvedba gradbene jame in objektov pod zemljo ni delo arhitekta ampak gradbenika - predvsem geotehnika (se oproščam, ampak me zelo moti, da se vse meče v isti koš - pa brez zamere, saj vsi isto govorijo)

Drugače pa s sedanjo tehnologijo podtalnica ni več velika ovira. Za primer je lahko garažna hiša pod Kongresnim trgom, kjer so se pojavljale prave podtalne reke. Izvedli so cca 18 m diafragmo (po domače debel betonski zid v zemlji), ki je seveda nepropustna. Vse se da, vendar je povezano z višjimi stroški. Zato je poglobitev takega linijskega objekta kot je železnica res draga, vendar izvedljiva. Tako da če si politiki zamislijo poglobitev - seveda brez težav, ampak pripravite denarce :)

Me veseli, da je kdo iz foha tukaj :) Sicer nisem nikogar posebej omenjal, kdo je za kaj kriv ampak sprejmem razlagko in popredalčkanje odgovornosti.
Bi Te pa vprašal naslednje. Če se je ob gradnji Cankarjevega doma naletelo na tri nivoje podtalnic, se je z umestitvijo svinčenega CD preusmerilo toke podtalnic. Se ne čudim, da so namesto potočkov pri gradnji garažne hiše naleteli potem na reke. In zopet so tu postavili jez, podtalnica mora v reki še bolj dreti in se zliva nekam v Ljubljanico. Kje ven priteče, nimam pojma ampak ne bi s ečudil, da če udari na betonsko brežino Ljubljanice, da se bo enkrat v tej brežini pojavila luknja. Če voda priteče, mora tudi odteči.

Kako bo potem zgledalo, če bi železnico okoli Ljubljane vkopali, kaj bo potem s to podtalnico? Nekam se mora ta naravni tok preusmerit? Da ne bo tako kot je v Dubaju, ko so zgradili otočje imenovano Palma in na eni strani Palme morski tok spodjeda morsko obalo. Površinsko reko se da lepo preusmerit, kaj pa podtalnico? Ali se tudi to kaj poštima?
Goran
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1525
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a LJ363 » 05.03.2012, 14:23

Pri Tobačni se dogaja. Stebri vozne mreže ob izkopu imajo montirane neke tarče, verjetno merijo premike. Danes zjutraj je bil zaprt tir proti Sežani, na delu sta bila tudi podbijalka in plug.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 22.03.2012, 12:55

V zadnji številki revije Ljubljana (3/2012) je nekaj malega o Državnem prostorskem načrtu za železniško vozlišče v Ljubljani. Tukaj je PDF, glejte stran 30/31.
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 14.07.2012, 13:56

Predlog za rešitev iz leta 1938...

Slika

link dLib: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:D ... ageSize=25
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a suha » 14.09.2012, 0:02

Zanimivi so mi vsi ti razni predlogi za poglobitev železnice v Ljubljani..... Predvsem ta vozlišča in navezovanje na Gorenjsko progo so celi doktorati, vsi dragi ko žafran. Me zanima, če si je kdo od teh nadebudnih dragih "strokovnjakov" šel pogledat načrt Ljubljane na Geopedii iz leta 1910. Tam se lepo vidi, kako je bilo to včasih rešeno. Krak na primorsko je takrat tekel tam kjer je današnja Tivolska cesta. Nato so železnico prestavili na tam kjer je danes, da so rešili Ljubljanski avtomobilski prometni kaos čez center mesta. Gorenjski krak je bil tam kjer je danes slepi tir ob pivovarni Union.

To zemljišče je razen Tivolske ceste do danes ostalo praktično nepozidano. Torej predlog bi bil, da se železnico prestavi, tam kjer je nekoč že bila, le da se jo vkoplje pod Tivolsko cesto. Potem se zlahka naredi tudi navezavo na Gorenjski krak iz Primorskega ker je vse skupaj bolj zamaknjeno na jug. Tam kjer je lok mislim, da tudi že nekoč bil (med 1. ali 2. svetovno vojno). Tako bi se izognili dragemu kopanju pod Rožnikom oz. pod Pivovarno Union.

Železnica v Ljubljani nekoč (na levi strani kliknite moder podčrtan tisk "izberi sloj", nato se v novoodprtem okencu pomaknite navzdol na poglavje "Zgodovina" kliknite in nato še enkrat kliknite na podpoglavje "Prestolnica Ljubljana nekoč in danes"):
http://v1.geopedia.si/?params=T105_x463543_y101819_s17_b2#T105_L5833_x462524.875_y101717.5_s16_b2_vL

In danes: http://v1.geopedia.si/?params=T105_x463543_y101819_s17_b2#T105_L5833_x462524.875_y101717.5_s16_b2_vL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 11.05.2013, 12:38

Kolikor se spomnim, je bilo veliko govora tudi o podtalnici....

Da se lahko argumentirano pogovarjamo...

Nova proga, 1962

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 17.06.2013, 16:07

Nimam moči, da bi pregledoval, ali smo to že imeli...

Petdeseta leta

link:
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:D ... ageSize=25
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4202
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 04.12.2017, 10:11

Poglobitev železnice je malo zamrla tema ki se pojavi le ob občasnih drugih novicah. Za osvežitev si poglejmo, kako to poteka v Stuttgartu, Stuttgart 21 facing three-year delay and €1bn cost overrun. Cena narašča v nedogled, zamuda pa prav tako.... In ni verjeti, da bi bilo v Ljubljani kaj uspešneje, kljub znatni razliki v velikosti projekta.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3113
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 04.12.2017, 10:58

Ja @Ljubitelj.. Politika, politika...Ko se pogaja o sestavi vlade, se prvi stolček DB-ja in DB Netz-a treseta, kot potresi na Japonskem... :wink: Nemčijo pokonci drži samo še stara dobra Nemška trma, ki poganja njihovo gospodarstvo...železnica je že zdavnaj šla na nivo SŽ-ja... :( Pa se lahko direktor železnic hvali, da bi dosegli 80 % nivo točnosti, če ne bi bilo ekstremnih vremenskih razmer . Mediji tudi že opozarjajo na "Hamburg 21", ki lahko gre popolnoma po istem kopitu, kot ta Stuttgart 21, ki ga že žvečijo od leta 1994 naprej. :roll:

Mam občutek, da Ljubljana ne bo nikoli imela kakšne poglobitve. Cena poglobitev postaj ni poceni. V Zurichu so poglobili postajo in zgradili nov predor Weinbergtunnel, ki je povezal vzhodni in zahodni del mesta za 2,1 milijarde frankov. Tiefbahnhof Luzern pa računajo, da bo stal kar 3,3 milijarde frankov
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1338
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a preglednik » 04.12.2017, 14:26

Zakaj sploh pogloboitev, ali je železnica res tako moteč faktor v enem mestu. Poglejte Paris, Dunaj in druga mesta, prepredena so z železnicami. Za Ljubljano bi bila bolj pomembna zahodna in severna obvoznica (Brezovica - Vižmarje - Črnuče - Sava) in potem so vse opcije odprte. Tudi Ljubljana kot končna postaja ter Tivoli brez železnice če je to takšen problem.
preglednik

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov