Poglobitev železnice v Ljubljani

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 07.05.2010, 5:55

mateja napisal/-a:A bi mi kdo na kratko razložil, zakaj bi bila poglobitev železnice v Ljubljani koristna? Tuhtam in tuhtam, pa ne dojamem.

Predvsem za Ljubljančane...... saj veš, visoka družba pa to..... :lol:

Pa tudi za vodenje prometa bi kakšno izvennivojsko križanje tirov na ozkih grlih še kako prav prišlo, predvsem v konicah..... :roll:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4283
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 07.05.2010, 6:46

Mateja:
A bi mi kdo na kratko razložil, zakaj bi bila poglobitev železnice v Ljubljani koristna? Tuhtam in tuhtam, pa ne dojamem.


Interes ima predvsem neprimičninski lobby. Stalo ga ne bi nič, računa pa na velikanske površine, ki jih zaseda sedanja železnica. Ko bi bila poglobljena namreč računajo, da bodo zidali svoje spomenike na njeni trasi. Ali se to da ali ne me pa malo skrbi. Vse skupaj me spominja na ideje nekaterih "veleumnih" urbanistov v Mariboru v 60 letih XX. stoletja, ko so hoteli prestaviti potniško postajo nekam na obrobje mesta, če se ne motim na Studence, ker postaja bojda nima v mestu kaj iskati in na ono Celjsko, ko bodo vpadnico iz Savinjske doline predelali v 4-pasovnico čim bodo ukinili železnico Velenje Celje.

LPL
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 496
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a dingo » 07.05.2010, 15:27

Kolikor sem slišal se razmišlja samo v smeri poglobitve tovornega prometa. Potniški ostane na nivoju. En od razlogov naj bi bil tudi zmanjšanje hrupa (tovorni promet povzroča največ hrupa). Bodo pa stroški enormni. Da ne pozabimo, da bo treba delat polek tunela za promet še servisne in evakuacijske cevi.
Še vedno pa mislim da bi bila obvozna proga boljša. Je pa spet proti vojska ker ne da nekih zemljišč (kot pred 25 leti, ko se je gradila gorenjska ac).
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3381
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Regan 664 » 08.05.2010, 6:43

dingo napisal/-a:Še vedno pa mislim da bi bila obvozna proga boljša. Je pa spet proti vojska ker ne da nekih zemljišč (kot pred 25 leti, ko se je gradila gorenjska ac).

Z obvozno progo ne pridobiš popolnoma nič.
Prvič se ti podaljša dolžina in s tem vozni časi, drugi problem pa je spet hrup, saj bi obvoz potekal po večinoma spalnih blokovskih naseljih po S delu Ljubljane..... #-o

Poglobitev je še najboljša rešitev, verjetno pa ni in ne bo poceni..... kar avtoceste poglejte, koliko smo jih preplačali..... #-o
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9008
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 09.05.2010, 0:37

Jaz sem pod nivojem Dunajske ceste...

Že "vkopan" :wink: :roll: :lol: :lol:

Torej: podzemlje :kij :beg :guns
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 24.05.2010, 22:21

Pozdravljeni bloggerji, Gorchi, predvsem pa Grega, ki je opozoril na moj članek v
ŽIT. V članku gre za sanje, ki sem jih želel dati krila, pri čemer so mi pomagali
novinarji in uredniki z dovolj izkušnjami, da so razumeli, da so te sanje lahko
uresničljive in ki še znajo podobno sanjati, Janez Petkovšek in Dejan Vodovnik iz
ljubljanske edicije Dela leta 2008 ter Matej Pavlič, urednik ŽIT letos.

Moje namene glede železniškega muzeja ste narobe presodili. Ideja predpostavlja
poglobitev železnice in nove postaje. Muzej bi bil po tej zamisli ohranjen, povečan
in zaokrožen, predvsem pa na stroške gradnje postaje tudi popolnoma obnovljen.
Polkrožni objekt, ki sem ga zarisal na obodu muzeja, nadomešča porušene stavbe
v območju nove postaje in si ga ozelenjenega, kot so Hundertwasserjeve stavbe,
predstavljam kot kuliso za muzej.

Mislim, da bi bila postaja zanimiva - na nivoju terena bi bili historični vlaki
in muzej, v podzemlju pa nova postaja in povsem spodaj postaja za hitre vlake,
potem ko bi po ev. izgradnji barjanske obvoznice tja umaknili iz teh spodnjih
predorov tovorni promet. Zaradi muzeja v predlogu ohranjam v ozelenjenem
mestnem prostoru na mestu današnje postaje vsaj en tir izključno za historični
vlak. V Ljubljani bi v območju od muzeja do Most tudi po ukinitvi tranzitnega
železniškega prometa v veselje vseh lahko prirejali srečanja historičnih vlakov iz
vse Evrope. Emonika bi bila le stavba, ki bi prečkala park, ki bi se namesto železnice
raztezal pod njo od Tivolija do Savskega naselja.

Ideja se mi zdi uresničljiva in racionalna, saj bi poglabljali le polovico današnjih
tras. Hvala za razne informacije, ki jih zbirate v bloggu in lep pozdrav.
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 26.05.2010, 14:05

Začasni link za tiste, ki vas poleg tistega, kar se dogaja, zanima tudi ideja iz ŽITa:

[url]http://cid-93ed089ab4b25656.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/Tratnik%20-%20Ideja%20za%20novo%20ljubljansko%20%c5%beeleznisko%20vozli%c5%a1%c4%8de%20-%20%c4%8clanek%20v%20%c5%bdIT%202^_2010%20-%20z%20dodatki.pdf[/url]
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6491
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 26.05.2010, 21:03

Pozdravljeni g. Tratnik,

se mi je zdelo za katero rešitev gre že ob prvem pisanju, sedaj ste lepo osvežili spomin :) Torej ko sem prvič videl predlog mi nikakor ni skup šel tisti krog, še manj pa sem si predstavljal, kaj je pod nivojem zemlje, kaj ostane gori. Sicer nisem arhitekt (če sem iskren, moj oče je bil in mi je kaj zanimivega povedal, vendar malo) ampak me ves čas skrbi podnivojska železnica. Ne da bi bil nasprotnik temu, nimam nič proti me pa skrbi teren. Ena izmed stvari, ki mi jo je oče povedal pred leti je ta, da Ljubljana leži na dokaj barjanskem delu in da sta vsaj dva nivoja podtalnice. Pri meni v Šiški so ob zidanju sosednjega bloka na en nivo naleteli, pa ni tako globoko, menda okoli 7-8 m, pri zidanju Cankarjevega doma pa na dva (če ne celo na tretjega) in so zato vse kar je pod zemljo obdali v svinec. Podtalnica in mehek teren sta dve stvari, ki me skrbita pri tem, kako ta projekt izpeljati.

Da se vrnem nazaj h krogu. Ta mi nikakor ne gre v račun, čemu? Da se vlak iz smeri Jesenic obrne in gre nazaj na proti Jesenicam? Kako je s tisto podzemno postajo s 6 tiri, v katerem nivoju naj bi to bilo napram omenjenemu loku?
Glede na lokacijo železniške postaje v tem predlogu pa bi potem bilo potrebno popraviti tudi nekaj prog mestnega potniškega prometa. Morebiti bi zato bilo smiselno čelo postaje prestaviti bližje Bavarskemu dvoru oz. Kozolcu in speljati izhode iz postaje direktno na to postajo LPP. Seveda pa obstaja tudi varianta speljati avtobusne proge pod zemljo vendar čemu, mar ne bi bilo to bolj efektivno?

Ne zamerite za vprašanja - ideja ni slaba ampak za dobro realizacijo bi nemara morali zadevo še malce izpiliti ;) S skupnimi močmi bi morda celo kaj uporabnega ratalo :D
Goran
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a TERMINATOR » 29.05.2010, 19:28

Ne emonika ne Ta ni prava rešitev. Takšen projekt se dela za nasljednih 100let! Torej je treba upoštevati naraščanje prevozov, tako potnikov kot tovora. Mi pa v vseh velikih gradbenih projektih(infrastruktura, komunikacije,ceste...) čaramo v stilu ruskih petletk #-o
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 30.05.2010, 12:08

Goran, verjetno si medtem že premislil. Potniški vlak z Jesenic pripelje s severne obvoznice na postajo, se obrne, gre nazaj na obvoznico in - seveda naprej v Zagreb. Pomembno je, da bi imeli trase skoncentrirane in da bi se znebili pol železnice v središču mesta. Sprva bi tovorni promet iz Trsta vozil skozi postajo, potem bo nekoč treba zgraditi še hitro železnico. Takrat bi iz denarja za hitro železnico zgradili še barjansko obvoznico, a bi tja preselili tovorni promet iz Trsta (Zalog preko Lavrice). Čisto nekje v daljnji prihodnosti bi torej imeli severni in južno obvozno progo za tovorni promet, skozi center pa bi vozili po eni sami trasi potniški vlaki preko postaje ali seveda do nje in nazaj ven. Ob predpostavki povezave na Lavrici, bi torej na koncu imeli nekakšen železniški obroč: proga sever-jug v mestu, severna obvozna proga, povezava Zalog-Lavrica, južna obvozna proga in spet center. To bi nam omogočilo kar nekaj fleksibilnosti glede prometa, na koncu morda krožna postaja niti ne bi bila več potrebna. Poglobitev železnice, na katero se Ljubljana pripravlja, bi bila izvedena v polovičnem obsegu, železnica bi lahko prodala zemljišče na celovški trasi in na trasi proti Mostam, si malo opomogla, mesto pa bi obnovilo muzej, pridobilo centralno parkovno mestno sterdišče, povezali bi lahko predele okrog Partnerstva Šmartinska z Ljubljanico itd. Otroci bi dobili park in prekrasno postajo s starinskimi vlaki na nivoju terena. Ne zmorem zrisati vsega, to zahteva precej časa. Dal sem pobudo, sedaj bi se pa morala najti modrost, da se zadevo resno preštudira. Za manj denarja bi v Ljubljani lahko dobili več, predstavlaj si sproščene trase za tramvaj ipd. Lahko bi zgradili nekaj zanimivega, se potrudili in zmanjšali potrebne trase v mestu, naredili nekaj novega, česar ni poskusil še nihče. Ni treba vedno vsega kar pozidati, z variantami, ki so v obravnavi, pa se Ljubljana še bolj oklepa v železni obroč. Gradnja preko tirov pa je draga in jo zmore le velik kapital. Lepša je konvencionalna gradnja. Lep pozdrav.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1370
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a preglednik » 31.05.2010, 13:01

Moje mnenje pa je, da bi bodoča hitra železnica morala potekati nižje od Ljubljane, nekje po obrobju barja. Tam bi bila tudi postaja (Ljubljana-TGV), s priključnimi tiri za v mesto Ljubljana. Tovorni promet bi se moral obravnavati ločeno (zahodna in severna obvoznica preko Vižmarij). Z ustrezno izvedbo obvoznih prog za lokalni in regionalni promet bi lahko razmišljali tudi o tipu končne postaje v Ljubljani. Sicer pa mene tiri v Ljubljani ne motijo, vsa evropska mesta so prepredena z njimi.
preglednik
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 02.06.2010, 9:20

Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 03.07.2010, 8:44

Mateja, rad bi razjasnil tvojo uganko. Rekel bi, da si poglobitev vsak zase drugače predstavljamo in da je v tem velik problem. Poglobitev, o kateri razmišljam jaz in kakor si jo predstavljaš ti, je nekaj drugega od tistega, kar nas bo doletelo. V tem je glavni problem. 'Poglobitev', o kateri se toliko govori, bo le 'poglobitev' za bodoči nov in povečan tovorni promet po petem (in destem koridorju) skozi mesto. 'Poglabljalo' se bo samo nove tovorne tire, tirov za potniški promet pa ne. To je pomembno povedati. Nekdo izrablja staro željo po poglobitvi za izvedbo dodatnih in novih tirov. Gre za pretirano vztrajanje na napačnih izhodiščih in izrabljanje teh izhodišč. Te vrste poglobitev, ki jo nameravajo izvesti, bi morali imenovati čisto drugače: gre za 'nujno povečanje propustnosti za tovorni promet - in ker drugače ne gre - pod zemljo'. Te rešitve nam dajejo lažno upanje, da bo problem železnice v mestu rešen. Nekateri razmišljajo preozko, sebično in o dobičku, ker jih je preveč strah, da bi SŽ propadle. Pod sedanjimi tiri nameravajo zgraditi dodatne tire v predorih, dovolj globoko, da bi bilo možno križanje s cestami in da je gradnja s predori sploh izvedljiva. S tem odgovarjam Pregledniku zakaj bi se bilo dobro znebiti vsaj dela tirov ali celo tras iz središča mesta. V nasprotju s tem jaz predlagam popolno transformacijo železniškega vozlišča v Ljubljani. V zamisli poglobitev uporabim z namenom, da bi bila transformacija izvedljiva. Železnici želim pomagati na drug način. V mojem primeru gre za 'načrtovanje mesta s pomočjo poglobitve železnice', kar je parafraza teze 'Design with nature'. Brez poglobitve namreč postaja, ki si jo na edini trasi, ki jo je v mestu vredno ohraniti (tržaška-bežigrajska proga), ne bi bila izvedljiva na korekten način (tako, da se ohrani muzej in da se ohrani Tivolska cesta). Goran, upravičeno te skrbi. Hvala, ker ste mi pomagali oblikovati te stavke, vedel sem, da je vredno kontaktirati z vami. Ali kdo kaj več ve o sprejetih variantah in ali si jih pravilno razlagam?
Ladislav
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.05.2010, 12:33
Kontakt:

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a Ladislav » 13.07.2010, 12:25

Rad bi vam zaupal, da le zelo počasi uspevam seznanjati ministrstvo za promet in ministrstvo za okolje in prostor z
zamislijo. Nemogoče je tudi narediti premik v zavesti urbanistov, da bi nehali razmišljati le v eno smer. Zato vas vse prosim za konstruktivno kritiko te 'zamisli o transformaciji železniškega vozlišča iz zvezdaste v krožno obliko s pomočjo poglobitve in s pomočjo premika postaje na novo lokacijo', pa za popravke, komentarje in sugestije v iskanju podpore v prošnji ministrstvom, da bi predlog ustrezno obravnavali. To se jim ne zdi potrebno ali pa je pretežko narediti, ker gre za preveliko novost in morda pomanjkljivo razlago. Pripombe, vprašanja in mnenja koristijo pri izpopolnjevanju razlage. Ne želim kršiti pravil na tej spletni strani in vas izkoriščati za samopromocijo, rešitev zagovarjam avtorsko, ker želim ohraniti celovitost zamisli, identitete pa zaradi objav nisem mogel prikriti. Oglasil sem se, ker sem bil dolžan pojasniti zamisel. Težko je na kratko povzeti bistvo. Zaradi vaših vprašanj mi je to bolje uspelo, obenem pa sem se za silo naučil tudi objaviti podatke v spletu. Mislim, da bi preureditev lahko v veliki meri financirali z odprodajo odvečnih tras. Lado.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1370
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Poglobitev železnice v Ljubljani

OdgovorNapisal/-a preglednik » 13.07.2010, 13:05

Ali kje v svetu že obstajajo takšne krožne postaje. Kolikor vem, obstajajo samo kot končne postaje tramvajskih in primestnih železnic, kjer vlaki enostavno obrnejo in peljejo nazaj. Na običajnih progah pa poznam samo postaje prehodnega in čelnega tipa.
preglednik

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov