"Aktualnost" pravilnikov v zvezi z železnico

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

CC 6500 napisal/-a:
Dolfe pri obojestranskem prometu si pozabil "redni" tir. :D


Ma nisem glih pozabil. Bilo bi še marsikaj za povedat, če bi hotel bit v dlako pricizen.
Pojasnil sem le osnovni princip, da ga ne bo begala zmešnjava okrog vseh teh kandelabrov. :lol:

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Odgovor Napisal/-a mario »

Dolfe napisal/-a:
CC 6500 napisal/-a:
Dolfe pri obojestranskem prometu si pozabil "redni" tir. :D


Ma nisem glih pozabil. Bilo bi še marsikaj za povedat, če bi hotel bit v dlako pricizen.
Banalizacija :twisted:
+
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

Dolfe napisal/-a:
kretnica napisal/-a:No sem reku, da pravi vsak drugače.

:shock: :shock:

P.S. Uvozni signali so v LJubljani, iz smeri ZM na desni strani?

Glasnik pač ne vozi vlakov in zato ni o tem natančno poučen.
Res je da ne vozim vlakov, Dolfe. Ampak to pa še ne pomeni, da ne poznam predpisov in to še tudi ne pomeni, da nisem natančno poučen o predpisih. Je pa tudi res, da nihče vsega ne ve - žal, tudi strojno osebje ni izjema. Malce pa sem vseeno pobrskal po prašnih policah in delček te tematike prilagam tukaj spodaj:

"Hitrost, ki je zgoraj, velja za vlake z nagibno tehniko, hitrost, ki je na sredini, velja za motorne vlake, hitrost, ki je spodaj, velja za druge vlake. V primeru, da je največja dovoljena progovna hitrost enaka za dve vrsti ali vse vrste vlakov, se na signalni plošči izpišeta dve enaki oziroma tri enake številke. Če je največja hitrost vlaka manjša od največje dovoljene progovne hitrosti, ki je označena s signali za največjo dovoljeno progovno hitrost, sme strojevodja od signala, ki kaže signalni znak 38: "Sprememba progovne hitrosti na ... km/h", voziti le z največjo hitrostjo vlaka".

Dolfe, kaj sedaj iz tega sledi, če vozi gomulka potniški vlak, da mora gledati NDPH za tovorne vlake? Lepo te prosim.....


L.P.: Glasnik
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Od kod si pa to skopiral? :shock:

V navodilu za uveljavitev predzadnjega voznega reda (priznam, ta zadnjega nisem preštudiral) je zapisano, katere trase so izdelane za vlake 311/315 z b max 0,85 m/s^2 (to je spodnja hitrost) in katere za 312 z b max 1,0 m/s^2. In srednja hitrost je računana za bočni pospešek 1,0 m/s^2 z izjemo šibkih mest in radijev lokov pod 350 metrov.
(2) V posameznih krivinah obstoječih prog z R > 350 m, z brezhibno urejenim zgornjim ustrojem, brez šibkih mest, lahko na predlog pooblaščenega upravljavca in ob predhodno izvedenih preizkusih v skladu z objavo UIC 518 upravljavec izjemoma in le za določena vozna sredstva odobri uporabo bočnega pospeška do 1m/s2. Predlog pooblaščenega upravljavca mora biti utemeljen in podan v pisni obliki, v pisni obliki pa mora biti izdan tudi sklep upravljavca.
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.js ... dhid=59894

Pooblaščenega upravljavca ni več, ampak je sedaj vse upravljavec - to so SŽ. Ampak v osnovi se ve, za kaj se gre.

Nov Signalni pravilnik:
(4) Na signalu s tremi številkami velja zgoraj napisana hitrost za vlake z nagibno tehniko, hitrost, ki je na sredini, velja za lahke vlake, hitrost, ki je napisana spodaj, pa velja za druge vlake. V primeru, da je največja dovoljena progovna hitrost enaka za dve vrsti ali vse vrste vlakov, se na signalni plošči izpišeta dve enaki oziroma tri enake številke.
Nov Prometni pravilnik:
25. 'lahek vlak' je vlak, ki glede na svoje tehnične karakteristike lahko vozi z večjimi hitrostmi kot drugi vlaki in je kot "lahek vlak" označen v dokumentih voznega reda;
Te tehnične karakteristike pa predpiše proizvajalec vozila s koeficientom nagiba vozila - ponavadi označen s črko S.

Pogoje za lahke vlake pa izpolnjuje iz flote SŽ 312 (310 brez NT) in 713 (čeprav tega menda ni nikoli nihče podpisal, da lahko vozijo kot taki vlaki).

Tudi jaz malce dvomim, da bi Gomulkam in Fiatom kar naenkrat dovolili večje bočne pospeške. V končni fazi bočni pospešek na tir pri potniških vlakih z ne ravno velikim osnim pritiskom niti ni toliko problematičen, če se za NT dovoli do 1,8 m/s^2, ampak je problematičen bočni pospešek, ki deluje na potnike. Ta je, razen pri vlakih z NT, vedno večji, kot je med kolesom in tirnico, zaradi delovanja centrifugalne sile in nagibanja koša vagona navzven. Pri 312 za precej manjši % kot pri 315, 813, klasiki itd.

Načeloma pa - a je bilo to kdaj preklicano (prva stran)? Nadomestne številke tras se ne ujemajo več (ker je pač to VR iz 2004), včasih so pisale v vsakem Navodilu za uveljavitev voznega reda, ter se izpisovale na P63a ... V ta zadnjem Navodilu priznam, da jih nisem iskal. Jih bom jutri - ko nam spet obljubljajo triurno zaporo levega in desnega tira med Ponikvo in Poljčanami (1h-4h), pa bo dolgačas brez vlakov ... :?

Sicer pa, če se štromarji upajo s tisto rdečo remo peljati kot Siemens, vsaka jim čast. Jaz sem bil enkrat gori, po ravnini čisto počasi, hjojojojojjojojoj, kak se vse trese in tolče. Baati so tekli čisto mirno proti njihovi remi. :lol:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Dober si, Marko. Obvladaš predpise in brzojavke v nulo. Slika


Glasnik, nikakor ne dvomim o tvoji strokovnosti. Vendar sam veš, da je na SŽ ogromno nekih "če"-jev, ki pogojujejo in komplicirajo naše delo. Kot vidiš je to še eno področje, na katerem bo potrebno narediti red, če se ga bo sploh dalo narediti.
Takšno brzojavko (oprosti Marko za ukraden link), smo takrat podpisali. Nikoli ni bilo objavljeno da je preklicana. In dobesedno iz "terena" ti povem, da srednja izpisana hitrost velja le za Siemens 312 in Fiat 310, kadar vozi z izključeno nagibno tehniko.

Konec koncev si lahko pogledaš hitrosti v koloni 1, voznoredne knjižice 1 in 3, za vlaka 518/519, katere vozi DMG 711. Dileme ni.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Glasnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 155
Pridružen: 03.11.2006, 6:55

Odgovor Napisal/-a Glasnik »

Imata prav. :oops: Res je tako. Vem tudi za to obvestilo, vendar je že kar nekaj vode preteklo, ko sem ga bral. Lahki vlaki so res samo EMG 312 (zaenkrat, dokler morda ne bodo nabavljene nova garniture in za njih izračunani bočni pospeški). Ampak prej pa je bilo drugače, ko je vozil še samo Pendolino, 312 garnitur pa še ni bilo, al' ne?

Se pa strinjam z eno skupno ugotovitvijo, če dovolite. Preveč je teh obvestil, okrožnic in vsega s....., namesto da bi imel vse v enem pravilniku. Čeprav se bojim, da tudi po 14.12.2008 ne bo nič kaj boljše (če bo prišlo do začetka uporabe Prometnega in Signalnega pravilnika)

L.P.: Glasnik
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Glasnik napisal/-a:Ampak prej pa je bilo drugače, ko je vozil še samo Pendolino, 312 garnitur pa še ni bilo, al' ne?
Takrat so te rumene table postavili samo na progi Maribor - Ljubljana. Bile so pa brez srednje številke. Te so šele kasneje, ko so Siemensi že nekaj časa vozili, prilepili zraven. Ampak, meni še sedaj nihče noče verjeti, da prvi VR s temi hitrostmi, ni bilo nikjer nižjih hitrosti za lahke motorne vlake kot za ostale vlake. Prvotno so pa table izgledale tako:
Slika
Se pa strinjam z eno skupno ugotovitvijo, če dovolite. Preveč je teh obvestil, okrožnic in vsega s....., namesto da bi imel vse v enem pravilniku. Čeprav se bojim, da tudi po 14.12.2008 ne bo nič kaj boljše (če bo prišlo do začetka uporabe Prometnega in Signalnega pravilnika)

L.P.: Glasnik
Pa ne samo to. Obvestila pišejo različni ljudje. In potem se tudi izrazi lahko uporabijo drugače. Nekdo je nedosleden, pa recimo napiše "motorni vlaki", ker se mu zdi to enako, kot "lahko vlaki".
Zadnjič spremenil 541, dne 02.02.2008, 11:33, skupaj popravljeno 1 krat.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Glasnik napisal/-a: Se pa strinjam z eno skupno ugotovitvijo, če dovolite. Preveč je teh obvestil, okrožnic in vsega s....., namesto da bi imel vse v enem pravilniku. Čeprav se bojim, da tudi po 14.12.2008 ne bo nič kaj boljše (če bo prišlo do začetka uporabe Prometnega in Signalnega pravilnika)

L.P.: Glasnik
Točno tako.S temi brzojavkami in obvestili je vse skupaj eno samo čakanje na napako,potem pa Slika-ukrepi.

MMG;v naših knjigah odredb so po novem le tiste,ki se tičejo strojnega osebja. =D>
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

541 napisal/-a:Nadomestne številke tras se ne ujemajo več (ker je pač to VR iz 2004), včasih so pisale v vsakem Navodilu za uveljavitev voznega reda, ter se izpisovale na P63a ...
V VR 2007/2008 je zapisano, da so posamezne trase za potniške vlake na progah Mb - Zm, Dobova - Jesenice izdelane za EMV 312 z b max 1,0 m/s^2, na primorski progi pa posamezne za b max 0,75(0,85 m/s^2).

Ob nadomestnem vozilu za 312 (DMV, Gomulka, klasika) se upoštevajo na progah elementi sistemskih tras, kar se tudi izpiše na P63a:
- Maribor - Zidani Most: 63100 oziroma 63101;
- Ljubljana - Jesenice: 62100 oziroma 62101;
- Dobova - Ljubljana: 61100 oziroma 61101.
Medpotne zamude se pa opravičujejo s šifro 41 (daljšanje voznih časov vsled uporabe drugačnega vlečnega vozila (namesto 310 vozi 312, namesto EMG vozi DMG, namesto EMG ali DMG vozi klasika ...)).

Dejansko so vse trase izdelane za Siemensa samo na progi Zm - Mb; na primorskem koncu pa sploh nevem, če je kakšna za Siemensa.

No in sedaj zakaj sem še sploh to pisal. Kaj narediti, ko se strojnemu vlaku (lokomotiva) dodelijo elementi vlaka npr. 2001? Najprej napisati "Vozite po elementih vlaka 2001", v naslednji alinei pa "Zaradi vožnje z nadomestno garnituro upoštevajte hitrosti in zavorni % kot pri vlaku ____". :roll:
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

................ :!: .....pa še "postanki na postajah in postajališčih samo iz prometnih ozirov" si pozabil...................... :idea:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
..............in če k temu dodaš še nerganje in krucefiksanje zaradi menjave tovorna/potniška na 363.... :idea:, .............potem ti je vzrok odprave strojnih po voznem redu tovornih jasen ...................... :cry:
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

holding napisal/-a:................ :!: .....pa še "postanki na postajah in postajališčih samo iz prometnih ozirov" si pozabil...................... :idea:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
..............in če k temu dodaš še nerganje in krucefiksanje zaradi menjave tovorna/potniška na 363.... :idea:, .............potem ti je vzrok odprave strojnih po voznem redu tovornih jasen ...................... :cry:
Ja, seveda tudi to. Elementov tako sploh ni treba napisati na splošni nalog, saj so napisani na P63a oziroma p57a. Ne vem pa, zakaj sploh dajo elemente Siemensa za strojne vlake, če pa tako ne sme voziti s tako hitrostjo. Bi že elemente dali od vlaka, ki vozi po hitrostih "ostalih vlakov". :oops:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

holding napisal/-a:................ :!: .....pa še "postanki na postajah in postajališčih samo iz prometnih ozirov" si pozabil...................... :idea:
Če vozi strojni vlak po elementih potniškega vlaka mu nalog za"postanke iz prometnih ozirov" ne pomaga.Mora ustavit na postajah kjer je voznoredeni postanek,ker za potniške vlake ni sig,znak "izjemen prevoz vlaka" ( kar je seveda neumnost in najmanj neekonomično ).
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

cokla napisal/-a:
holding napisal/-a:................ :!: .....pa še "postanki na postajah in postajališčih samo iz prometnih ozirov" si pozabil...................... :idea:
Če vozi strojni vlak po elementih potniškega vlaka mu nalog za"postanke iz prometnih ozirov" ne pomaga. Mora ustavit na postajah kjer je voznoredeni postanek,ker za potniške vlake ni sig,znak "izjemen prevoz vlaka" ( kar je seveda neumnost in najmanj neekonomično ).
Ne dajaj inšpektorjem ideje, da se spomnijo kaj takšnega. Meni je napisano dokaj jasno...

94. člen Prometnega pravilnika:
.
.
2. Vlaku, ki ima po voznem redu ali odredbi na postaji postanek, se sme izjemoma dovoliti prevoz v tehle primerih:
a) potniškemu vlaku, ki ima na postaji postanek samo iz prometnih ozirov, če iz prometnih ozirov postanek ni potreben...

postanki iz prometnih ozirov so ti odrejeni s Splošnim nalogom

.
.
.
3. Vlak, ki ima po voznem redu ali odredbi na postaji postanek, sme voziti skoznjo brez postanka le, če daje vlakovni odpravnik nalog za izjemen prevoz, ....

4. Za redni ali pa izredni vlak lahko ŽTO (danes Prometna operativa) odredi, da prevozi brez postanka službena mesta, v katerih je po voznem redu določen postanek. O tem se morajo obvestiti vsa prizadeta službena mesta, postajno in vlakovno osebje.
Tako da nič ne delaš narobe, če ne ustavljaš. Mora pa ti dajati vlakovni odpravni sig. znak "Prevoz prost".

Za neželezničarje: žalezničarji, če se le da, še tako logično stvar zakompliciramo. Pa še določene zadeve so napisane tako (nedosledno), da si jih lahko razlagaš različno. :lol:
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

......................trasa tovornega, pa cinca marinca 70 km/h............namesto 100 km/h........... :oops: ......pa nič zajeba**ije.............

...ali....pa..... :rudolf :cussing ](*,) ........en kup "kunštnih" in zajeban**je na vseh koncih..................žal ! žal! žal!....................

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
............... saj smo o tem smo že lani diskutiral............... :(
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Sicer malo z zamudo ampak vseeno. V novem signalnem pravilniku med drugim pogrešam table za TK, OS in APB. Prav tako ni nagibnih kazal (=kot ste že omenjali v tej temi), pa še kaj bi se našlo...

Če se že gremo pravilnike se jih pejmo tako kot treba, ne pa kar tja nekaj na pol... :roll:
Odgovori