Od kod si pa to skopiral?
V navodilu za uveljavitev predzadnjega voznega reda (priznam, ta zadnjega nisem preštudiral) je zapisano, katere trase so izdelane za vlake 311/315 z b max 0,85 m/s^2 (to je spodnja hitrost) in katere za 312 z b max 1,0 m/s^2. In srednja hitrost je računana za bočni pospešek 1,0 m/s^2 z izjemo šibkih mest in radijev lokov pod 350 metrov.
(2) V posameznih krivinah obstoječih prog z R > 350 m, z brezhibno urejenim zgornjim ustrojem, brez šibkih mest, lahko na predlog pooblaščenega upravljavca in ob predhodno izvedenih preizkusih v skladu z objavo UIC 518 upravljavec izjemoma in le za določena vozna sredstva odobri uporabo bočnega pospeška do 1m/s2. Predlog pooblaščenega upravljavca mora biti utemeljen in podan v pisni obliki, v pisni obliki pa mora biti izdan tudi sklep upravljavca.
http://www.uradni-list.si/1/ulonline.js ... dhid=59894
Pooblaščenega upravljavca ni več, ampak je sedaj vse upravljavec - to so SŽ. Ampak v osnovi se ve, za kaj se gre.
Nov Signalni pravilnik:
(4) Na signalu s tremi številkami velja zgoraj napisana hitrost za vlake z nagibno tehniko, hitrost, ki je na sredini, velja za lahke vlake, hitrost, ki je napisana spodaj, pa velja za druge vlake. V primeru, da je največja dovoljena progovna hitrost enaka za dve vrsti ali vse vrste vlakov, se na signalni plošči izpišeta dve enaki oziroma tri enake številke.
Nov Prometni pravilnik:
25. 'lahek vlak' je vlak, ki glede na svoje tehnične karakteristike lahko vozi z večjimi hitrostmi kot drugi vlaki in je kot "lahek vlak" označen v dokumentih voznega reda;
Te tehnične karakteristike pa predpiše proizvajalec vozila s koeficientom nagiba vozila - ponavadi označen s črko S.
Pogoje za lahke vlake pa izpolnjuje iz flote SŽ 312 (310 brez NT) in 713 (čeprav tega menda ni nikoli nihče podpisal, da lahko vozijo kot taki vlaki).
Tudi jaz malce dvomim, da bi Gomulkam in Fiatom kar naenkrat dovolili večje bočne pospeške. V končni fazi bočni pospešek na tir pri potniških vlakih z ne ravno velikim osnim pritiskom niti ni toliko problematičen, če se za NT dovoli do 1,8 m/s^2, ampak je problematičen bočni pospešek, ki deluje na potnike. Ta je, razen pri vlakih z NT, vedno večji, kot je med kolesom in tirnico, zaradi delovanja centrifugalne sile in nagibanja koša vagona navzven. Pri 312 za precej manjši % kot pri 315, 813, klasiki itd.
Načeloma pa - a je bilo
to kdaj preklicano (prva stran)? Nadomestne številke tras se ne ujemajo več (ker je pač to VR iz 2004), včasih so pisale v vsakem Navodilu za uveljavitev voznega reda, ter se izpisovale na P63a ... V ta zadnjem Navodilu priznam, da jih nisem iskal. Jih bom jutri - ko nam spet obljubljajo triurno zaporo levega in desnega tira med Ponikvo in Poljčanami (1h-4h), pa bo dolgačas brez vlakov ...
Sicer pa, če se štromarji upajo s tisto rdečo remo peljati kot Siemens, vsaka jim čast. Jaz sem bil enkrat gori, po ravnini čisto počasi, hjojojojojjojojoj, kak se vse trese in tolče. Baati so tekli čisto mirno proti njihovi remi.