Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 547
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a trocken » 14.12.2014, 15:21

Hval Ljubitelj za opazko o mojem omejenem dometu. Ne pravim, da sem "absoluten" vendar dnevno časopisje kupujem že več kot trideset let in vsaj približno vem, kdo kaj in s koliko verodostojnosti objavlja. To pač ni forumski zapis ampak članek v resnem časopisu. Jaz to ločim. In kaj me je zmotilo v tem članku ?
Najprej že prvi odstavek, kako Benetke niso pustile Avstriji zgraditi pristanišča v Kopru. Benetke (skupaj z našo zamejsko Benečijo, meja nad Sočo po Kolovratu tako velja za najstarejšo mejo Slovenije) so se od Avstro Ogrske (takrat še Avstrije) odcepile leta 1866! Od kje potem piscu podatek, kaj so Benetke Avstriji pustile in kaj ne, saj koprski zaliv ni bil v isti državi.

Potem delitev trgov, katere naj bi posamezne luke pokrivale. Zakaj ne bi Bavarska gravitirala na Koper, ampak na Trst , kot trdi pisec? Zaradi ovinka? Ma daj, od Kopra do Trsta je za velikost naše krajevne skupnosti. In kaj naj bi nova proga pod Golico skrajšala. Nič. Povezava med Gradcem in Celovcem pomeni, da bodo iz Dunaja proti Beljaku vozili Railjeti skozi Gradec in ne bo več potrebno pošiljati ločenih vlakov v eno ali drugo mesto. (In da nas bo era razvoja hitrih potniških povezav obšla, ampak to je že druga zgodba). Zato je to eno čisto navadno nakladanje, ki ni vredno resne časopisne obravnave. Ovinke, ki naj bi bili nekonkurenčni in katere pisec omenja, si je pisec enostavno izmislil. Konkretno, furlanski Videm je časovno po železnici bližje Dunaju in njegovemu industrijskemu bazenu kot Ljubljana že danes. In kakšna je potem še prednost "postojnskih vrat" ? Nikakršna.
Še najlepša pa je cvetka, da se med "Trstom in Koprom itak ni nobenega omembe vrednega blagovnega prometa". Torej z neizgradnjo par kilometrov tirov v stilu "tujega nočemo, svojega ne damo", kar je roko na srce, popolnoma politična odločitev, zapiramo Kopru severno Italijo, eno izmed petih največjih evropskih industrijskih območji. Bravo!
Luka enostavno potrebuje VSE povezave. Drugi tir, proti Trstu in še Reki. Šele potem bomo govorili o vsaj približni konkurenčnosti severnojadranskih luk.
Zato mi je takih člankov o sovražnikih okoli Slovenije, ki nazdravljajo nad našo nesrečo resnično dovolj. Ker so debilni in lažnivi.
P.S. Seveda se bo sedaj že našel nekdo, ki bo imel veliko povedati o sovražnih in nezanesljivih Italijanih. Naj že v naprej spomnim, da so ti sovražniki rešili koprsko banko usode NLB, NKMB in drugih ustanov, ki so jih tako domoljubno vodili naši finančni "strokovnjaki"...
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 351
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a ledeni » 14.12.2014, 15:53

Delitev trgov je seveda norost, ki kaže kako si v Kopru predstavljajo prihodnost. Plen bi se genelmansko razdelili, srebali penino, država pa naj gradi tire. Malo morgen. Ko v Kopru razmišljajo o povečanju kapacitet za par 10.000 TEU v soseščini v tem hipu gradijo kapacitete za par 100.000 TEU. To je problem številka 1, drugi tir pa je problem številka 2. Brez strateškega partnerja, ki bi vstopil v podjetje in zgradil tretji pomol jim napovedujem hiranje, potem pa tudi drugi tir ne bo več problem. Ampak tega si večina v Luki Koper ne želi. Z večino ne mislim na zunanje izvajalce, ki delajo za drobiž (plačani pod minimalcem) medtem ko pometač zaposlen v Luki Koper dobi 1300€ neto.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a darko06 » 14.12.2014, 16:19

EG 3100 napisal/-a:Nove hitre ravninska proge Reka-Zagreb ne bo še dolgo časa...Tudi po letu 2020,2025...
Obstoječa proga omogoča vlake dolžine borih 400m.
Italijani so dragi in nezanesljivi...
Trstu je padel v vodo 188 M€ projekt povečave kontejnerskega terminala...
:arrow: http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cronaca/2014/12/12/news/molo-settimo-bloccato-il-piano-di-ampliamento-1.10478623?ref=search

Konkurenca na temu delu Jadranskega morja je relativno majhna.


V bližji in mogoče ne tako bližji prihodnosti bo si zelo zanimivo ogledat, kako bo komesarka za transport ga. Bulcova (slovenski kader v Komisiji) obravnavala hrvaške predloge za zagotovitev denarja za posodobitve in gradnje drugega tira na odsekih Dugo Selo-Gyekenyes, Zagreb-Karlovac in Krasica-Reka-Šapjane, oz. gradnje dvotirne proge Karlovac-Josipdol, kajti vse navedeno bojo Hrvatje kandidirali za denar iz transportnih fondov do l. 2020, in lahko bodo ti deli tudi dokončani do l. 2020. Potem ostaja samo prehod Gorskega Kotarja, oziroma nova dvotirna proga od Josipdola do Krasice, a to se lahko predlaga za denar iz Junckerjevega fonda. Naj samo rečem, da prvi odsek od Dugega Sela do Križevcih gre v gradnjo naslednje leto.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a darko06 » 14.12.2014, 16:29

A je mogoče da bi SŽ dovolile recimo direktno dvotirno progo Šapjane-Divača in Koper-Trst, če se zgradi drugi tir od Divače do Kopra?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3975
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 14.12.2014, 17:03

Hval Ljubitelj za opazko o mojem omejenem dometu. Ne pravim, da sem "absoluten" vendar dnevno časopisje kupujem že več kot trideset let in vsaj približno vem, kdo kaj in s koliko verodostojnosti objavlja. To pač ni forumski zapis ampak članek v resnem časopisu. Jaz to ločim. In kaj me je zmotilo v tem članku ?

Trocken, mene moti obkladanje idiotski in podobno. S člankom se lahko ali pa ne strinjaš, vendar je pri opazkah idiotski potrebna dobršna mera previdnosti, zadržanosti, ki pa manjka večini ljudi. Res se besede hitro izreče , toda pri pisani besed je možna malo večja čustvena zadržanost.

LP in želja po več premišljenosti in zadržanosti L
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 351
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a ledeni » 14.12.2014, 17:20

darko06 napisal/-a:A je mogoče da bi SŽ dovolile recimo direktno dvotirno progo Šapjane-Divača in Koper-Trst, če se zgradi drugi tir od Divače do Kopra?


In kaj manjka obstoječi progi Šapjane - Pivka - Divača - Sežana - Trst? V načrtu je bila nova proga od Sežane proti Italiji ampak so Italijani projekt ustavili. Let's face it, Italija in Avstrija peljeta Slovenijo in Hrvaško sc*t, ko gre za železniško infrastrukturo.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 547
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a trocken » 14.12.2014, 21:03

Ljubitelj napisal/-a:
Hval Ljubitelj za opazko o mojem omejenem dometu. Ne pravim, da sem "absoluten" vendar dnevno časopisje kupujem že več kot trideset let in vsaj približno vem, kdo kaj in s koliko verodostojnosti objavlja. To pač ni forumski zapis ampak članek v resnem časopisu. Jaz to ločim. In kaj me je zmotilo v tem članku ?

Trocken, mene moti obkladanje idiotski in podobno. S člankom se lahko ali pa ne strinjaš, vendar je pri opazkah idiotski potrebna dobršna mera previdnosti, zadržanosti, ki pa manjka večini ljudi. Res se besede hitro izreče , toda pri pisani besed je možna malo večja čustvena zadržanost.

LP in želja po več premišljenosti in zadržanosti L


OK, se strinjam. Sem res pretiraval.

Imam pa vprašanje glede nekega "aksioma ali pa svetopisemske resnice", kakorkoli si kdo zamišlja. Od kje avtorju, pa tudi politikom in drugim ta resnica o jadranskih lukah: " ki v primerjavi s severnoevropskimi lukami skrajšajo pot za osem do deset dni oziroma prihranijo okrog 30.000 dolarjev na dan. " V severnomorske luke namreč vozijo ladje, ki pripeljejo tudi do trikrat več kontejnerjev kot v severni Jadran, kar je po mojem občuten prihranek. Ne potrebujejo prekladanja na Malti ali v kakšnem drugem pristanišču "matici", kar gotovo vzame kakšen dan časovno, še več pa stroškovno. Tudi sama logistika in infrastruktura je v pristaniščih ob severnem morju bolj razvita, vmes ni pregrad, katere predstavljajo Alpe. Ali so torej že naredili kakšne bolj resne izračune o "skrajšani poti", ali nam to politiki razlagajo bolj tako, čez palec...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1246
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a preglednik » 15.12.2014, 8:41

To je zares zanimivo, kako znamo prodajati (bolj samim sebi, kot pa komu drugemu) "Postojnska vrata", kot nekakšen famozen transportni izvozni artikel, ki ga noben drug ne premore. Italija jih namreč sploh ne potrebuje: do Karnije ravnina, nekaj tunelov in že so na Koroškem. Mi pa v Ljubljani ....
preglednik
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 377
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a gorican » 15.12.2014, 10:00

Izvlečni tir ob izhodu tovorne postaje v Kopru, nekakšen prvi nastavek drugega tira do Divače, je korak bliže uresničitvi. Nared je namreč projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja, s potrebnimi soglasji vred, so potrdili na ministrstvu za infrastrukturo. Pridobili so tudi potrebna zemljišča za njegovo izvedbo.

Izvlečni tir, 1,2 kilometra dolg odsek od izhoda tovorne postaje v Kopru, bi kot nekakšen prvi nastavek drugega tira do Divače skupaj z nekaterimi drugimi dodatnimi ukrepi na obstoječi progi omogočil povečanje prevozne zmogljivosti obstoječega tira za čas do gradnje drugega.

Tehnične podrobnosti, kot sta trasa in dolžina tira, so natančno določene z izdelanim projektom za pridobitev gradbenega dovoljenja, vrednost projekta in predvideni viri financiranja, pa so opredeljeni v izdelanem investicijskem programu. Ta je v postopku pregleda in potrjevanja na komisiji za pregled in oceno investicijske dokumentacije na področju državnih cest, javne železniške infrastrukture, letalstva in pomorstva.

Po predlogu investicijskega programa znaša investicijska vrednost projekta po stalnih cenah iz septembra letos 20,9 milijona evrov, in sicer za gradbena dela, elektronapajalno postajo, rekonstrukcijo obstoječega tira in protihrupno zaščito. Kot viri financiranja so predvidena evropska in domača sredstva.

Začetek gradnje izvlečnega tira, ki bo nekoliko bolj sprostil ranžirno postajo, je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič pred časom napovedal za drugo polovico leta 2015.

Izvlečni tir predstavlja začetek drugega tira med Koprom in Divačo. Glede na rast pretovora v Luki Koper pa je jasno, da izvlečni tir predstavlja zgolj začasno rešitev in da je dolgoročno nujno potreben drugi tir. Gašperšič je sicer pred dnevi poudaril, da Slovenija zelo resno računa na vlaganja v drugi tir v sklopu 315-milijardnega naložbenega načrta za Evropo. Gradbeno dovoljenje za drugi tir pričakujejo konec naslednjega leta, začetek gradnje pa v letu 2016.


http://www.primorske.si/Novice/Istra/Iz ... na-resitev
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1246
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a preglednik » 15.12.2014, 10:44

Izvlečni tir je torej začasna rešitev do končne izgradnje drugega tira. Ko bo drugi tir končan bodo mogoče izvlečnega nazaj podrli? Ali pa bo ostal kot bodoča začasna rešitev do izgradnje bodo-bodočega tretjega tira :-k
preglednik
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 15.12.2014, 11:08

:lol: Mogoče bi morali ubrati pa taktiko Korelilča ob izgradnji prvega tira.Industrijski izvlečni tir do Divače.V kopru namesto P-13 dobiš razpored premika in nalog do p.Divača in gas Miki.Pa nej se oni dogovarjajo in mutijo še 50 let.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a (po)potnik » 15.12.2014, 12:14

trocken napisal/-a:Hval Ljubitelj za opazko o mojem omejenem dometu. Ne pravim, da sem "absoluten" vendar dnevno časopisje kupujem že več kot trideset let in vsaj približno vem, kdo kaj in s koliko verodostojnosti objavlja. To pač ni forumski zapis ampak članek v resnem časopisu. Jaz to ločim. In kaj me je zmotilo v tem članku ?
Najprej že prvi odstavek, kako Benetke niso pustile Avstriji zgraditi pristanišča v Kopru. Benetke (skupaj z našo zamejsko Benečijo, meja nad Sočo po Kolovratu tako velja za najstarejšo mejo Slovenije) so se od Avstro Ogrske (takrat še Avstrije) odcepile leta 1866! Od kje potem piscu podatek, kaj so Benetke Avstriji pustile in kaj ne, saj koprski zaliv ni bil v isti državi.

Potem delitev trgov, katere naj bi posamezne luke pokrivale. Zakaj ne bi Bavarska gravitirala na Koper, ampak na Trst , kot trdi pisec? Zaradi ovinka? Ma daj, od Kopra do Trsta je za velikost naše krajevne skupnosti. In kaj naj bi nova proga pod Golico skrajšala. Nič. Povezava med Gradcem in Celovcem pomeni, da bodo iz Dunaja proti Beljaku vozili Railjeti skozi Gradec in ne bo več potrebno pošiljati ločenih vlakov v eno ali drugo mesto. (In da nas bo era razvoja hitrih potniških povezav obšla, ampak to je že druga zgodba). Zato je to eno čisto navadno nakladanje, ki ni vredno resne časopisne obravnave. Ovinke, ki naj bi bili nekonkurenčni in katere pisec omenja, si je pisec enostavno izmislil. Konkretno, furlanski Videm je časovno po železnici bližje Dunaju in njegovemu industrijskemu bazenu kot Ljubljana že danes. In kakšna je potem še prednost "postojnskih vrat" ? Nikakršna.
Še najlepša pa je cvetka, da se med "Trstom in Koprom itak ni nobenega omembe vrednega blagovnega prometa". Torej z neizgradnjo par kilometrov tirov v stilu "tujega nočemo, svojega ne damo", kar je roko na srce, popolnoma politična odločitev, zapiramo Kopru severno Italijo, eno izmed petih največjih evropskih industrijskih območji. Bravo!
Luka enostavno potrebuje VSE povezave. Drugi tir, proti Trstu in še Reki. Šele potem bomo govorili o vsaj približni konkurenčnosti severnojadranskih luk.
Zato mi je takih člankov o sovražnikih okoli Slovenije, ki nazdravljajo nad našo nesrečo resnično dovolj. Ker so debilni in lažnivi.
P.S. Seveda se bo sedaj že našel nekdo, ki bo imel veliko povedati o sovražnih in nezanesljivih Italijanih. Naj že v naprej spomnim, da so ti sovražniki rešili koprsko banko usode NLB, NKMB in drugih ustanov, ki so jih tako domoljubno vodili naši finančni "strokovnjaki"...


Trocken, z zgodovino pa si resno brcnil v temo. Kakšno osamosvajanje Beneške republike od A-O oz. Avstrije neki je vplivalo na položaj Kopra. Dejstvo je, da je bil Koper (in celotna naša sedanja obala) res pod Beneško oblastjo, medtem ko je Trst bil Avstrijski. Toda Beneška republika je bila ukinjena leta 1797, ko sta si njeno ozemlje razdelili Francija (Napoleon) in Avstrija. Torej z letom 1797 postane Koper Avstrijski, kasneje Avstro-Ogrski ter v tej državi ostane do leta 1918, ko A-O. razpade, Koper pa (skupaj s Trstom) preide pod kraljevino Italijo, kasneje fašistično Italijo, kjer ostane do kapitulacije Italije leta 1943. Nato sledi 2-letna nemška okupacija, ki se konča leta 1945. Sledi obdobje svobodnega tržaškega ozemlja (Koper je v coni B, torej v Jugoslovanski coni) do ukinitve te državice in pravne priključitve Jugoslaviji. Tam je ostal do leta 1991, torej do osamosvojitve Slovenije. Dejstvo torej je, da leto 1866 ni pomembno za Koper, kot tudi ni pomembno za Beneško republiko, saj te ni več od leta 1797, ko je bila ukinjena. Leta 1866 je bil le del nekdanjega ozemlja bivše Beneške republike odvzet Avstriji in priključen nekaj let prej ustanovljeni Kraljevini Italiji. Vendar tu gre za ozemlje samih Benetk ter okolice, vključno z ozemljem današnje Beneške Slovenije (z izjemo Livškega in Breginjskega, ki sta ostali v Avstriji in sta še danes del Slovenije); Istre in Kopra pa ni bilo zraven. Torej je za Koper pomembna zgolj letnica 1797, od tega leta sta bila Koper in Trst v isti državi. In obe mesti sta imeli pristanišči.

Kaj je glavni razlog za zaton Kopra in vzpon Trsta, saj sta si bili mesti na začetku konkurenčni? Najprej to, da je bil Trst Avstrijsko pristanišče, Koper pa Beneško (do leta 1797), moč Benetk pa je močno pešala. Drugi vzrok: Beneško-Avstrijske vojne so Kopru prinesle embargo na poslovanje z Avstrijo. Omejen je torej bil na trgovanje z Istro (govorim do leta 1797), medtem ko je bil Trst glavno pristanišče Avstrije (veliko zaledje), ki je bila veliko večja država od Beneške republike. Dodamo še kugo, ki je močno uničila Koper (št. prebivalstva je upadlo z 8.000 na 1.800). Ampak z letom 1797 sta se razmerji mest izenačili, saj sta prišli pod isto državo. Toda preteklost je obremenjevala Koper, da se ni hitreje razvijal, zadnji udarec pa je bila železnica, ki je Koper obšla. Avstrija pač ni potrebovala 2 pristanišč tako blizu in je dala prednost večjemu. Koper pa je postal le kmetijsko zaledje za Trst do leta 45, ko je v novi državi dobil novo priložnost (v primeru, da bi Jugoslavija dobila Trst, bi bil Koper danes majhno ribiško pristanišče na ravni Pirana in Izole).
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a darko06 » 15.12.2014, 15:50

Če se ne motim je t.i. Južna Železnica bila načrtovana z Dunaja v Benetke (ob letu 1848.), zato kar so Benetke bile načrtovane kot glavno pristanišče Avstrijskega Cesarstva (iz Benetk dvotirna proga gre po viaduktu v smeru Milana in ovinek v Mestrah gre v smeru Dunaja). L. 1859. je Cesarstvo po vojni z Sardinijo in Francijo predalo Kraljevino Lombardijo (Milano) Sardiniji in naslednjega leta je nastala Italijanska Kraljevina, po tem pa je Trst prevzel vlogo glavnega avstrijskega civilnega pristanišča, Pulj pa nekaj kasneje vlogo glavnega vojnega pristanišča. Po predaji Venecije l. 1866 Italijanom je cesar obljubil Madžarom njhovo polovico cesarstva (Ogrska Kraljevina Sv. Štefana) in tekar po tem je Reka začela s konkurenco Trstu.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a darko06 » 15.12.2014, 15:53

ledeni napisal/-a:
darko06 napisal/-a:A je mogoče da bi SŽ dovolile recimo direktno dvotirno progo Šapjane-Divača in Koper-Trst, če se zgradi drugi tir od Divače do Kopra?


In kaj manjka obstoječi progi Šapjane - Pivka - Divača - Sežana - Trst? V načrtu je bila nova proga od Sežane proti Italiji ampak so Italijani projekt ustavili. Let's face it, Italija in Avstrija peljeta Slovenijo in Hrvaško sc*t, ko gre za železniško infrastrukturo.


Sam mislil najkrajšo povezavo med Koprom in Reko. Ok bi bilo zgradit drugi tir med Pivko in Šapjanam, tudi obstoječeg zjačat za obremenitev 22.5 t/os.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 351
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

OdgovorNapisal/-a ledeni » 15.12.2014, 16:15

Niti med Koprom in Divačo ni dveh tirov pa je promet bistveno večji. Tudi od Zidanega Mosta proti Madžarski in Avstriji ni proga na 22,5t.

Šapjane - Pivka je za trenutni promet ok, je pa škoda, da so Hrvatje progo reelektrificirali na 25kV. Tako je nastal še en problem več in za to ste si sami krivi.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov