Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 307
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Seveda sem jaz tudi za privatizacijo, ampak kakor izgleda še tistih 15 podjetij ne vem če bomo sposobni sprivatizirati. Da bi pa infrastrukturo železnic (jaz sem za) je pa realno gledano znanstvena fantastika. In v tej situaciji bi se nekdo šel za tistih 27 km do Divače do Kopra javnozasebno partnerstvo? Ostalih 90 % proge čez Slovenijo pa ostane še naprej državno. Mislim, da ga ni junaka, ki bi se spustil v tak posel, pa četudi bi sklestili investicijo na 700 milijonov.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 655
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

Se strinjam. Poleg javnozasebnega partnerstva za drugi tir bi morali dati še brezplačno koncesijo za 50 let za Bohinjsko progo, ki itak ni v interesu države, v nobenih planih, praktično proč od sveta oziroma slovenske prometne politike. Tako bi koncesionar prišel do avstrijske meje, državni interes ne bi bil ogrožen, dobili bi denar za drugi tir (ne vsega, nekaj pa). Saj propustnost Bohinjke ni bogvekaj (se jo pa da temeljito povečati), sta pa tukaj še turizem in predvsem gozd. Veliko lesa je za zvozit na trge iz Pokljuke, Jelovice, Posočja...tako da je donos investitorju zajamčen.
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

anzovc napisal/-a:Seveda sem jaz tudi za privatizacijo, ampak kakor izgleda še tistih 15 podjetij ne vem če bomo sposobni sprivatizirati. Da bi pa infrastrukturo železnic (jaz sem za) je pa realno gledano znanstvena fantastika. In v tej situaciji bi se nekdo šel za tistih 27 km do Divače do Kopra javnozasebno partnerstvo? Ostalih 90 % proge čez Slovenijo pa ostane še naprej državno. Mislim, da ga ni junaka, ki bi se spustil v tak posel, pa četudi bi sklestili investicijo na 700 milijonov.
Javno-zasebno partnerstvo ne pomeni, da proga ne bi bila državna. Seveda bi bila, gre za zasebno vlaganje v javni projekt v določenem razmerju (obstaja celo zakon gleda tega). Niti to nujno ne pomeni, da SŽ ne bi bile upravljavec. Drug upravljavec bi bil, če bi se odločili za koncesijo, vendar bi bila tudi v tem primeru lastnik proge slovenska država.
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Meni neki drugega ne gre v glavo ..
Vsi govorijo da bo Luka propadla če ne bo 2.tira, pa da je še kup drugih odvisnih od tega ...

Ja kako pa danes delajo ? Kolikor berem z dobičkom. Torej bodo z dobičkom delal še naprej in ne bodo propadli.

Je pa nekaj drugega res. Ne bodo delali ŠE večjega dobička. Nekateri prevozniki bodo šli drugam, drugi bodo prišli na novo...
Torej propadli sigurno ne bodo. Pravilni izraz bi bil da bod STAGNIRALI.

Pa je to OK ?
Je pa ni ...
Je OK ker bo manj tranzitnega prometa - le ta primese največ onesnaženja, dobiček pa le prevozniku (tujcu) ..
Je OK, ker se bi dvignile cene za proste termine prevozov - kot v Panami, kjer se moraš pol leta v naprej v vrsto postavt - in bi posledično več kapnilo za vzdrževanje prog ...

Ni OK - ker ne bo novih delovnih mest in to danes res rabimo ..
Poleg tega bi drugi tir zaposlil gradbince in jim dal delo za nekaj let ... A se bolj bojim, da bi bili SLO gradbinci podizvajalci, saj neke velike firme, ki bi vse prevzela itak ni več...

Torej vsaka palca ima dva konca ... In ne zavajat ljudi - pišite STAGNACIJA in ne propad ...

Sem pa preveril kako dolgo pelje vlak iz Reke do Zagreba ... Potniški več kot 4 ure ... Torej so trenutno čist nekonkurenčni ...
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 356
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Stagnacija pomeni v poslovnem svetu počasen propad. Izgubljaš tržni delež, ker konkurenca raste in potem padeš z roba mape. Reče se "grow or go!".
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3691
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Bohinjke ne bodo dali za nobeno ceno, ker bi bila konkurenca gorenjski progi. Zasebni partner za 27 km, so pa po večini samo sanje... Razen, če dobi še del v luki, kar pa se ne bo zgodilo, saj luka koncesnine za tretji pomol ne da.
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Ah, Urednik. Slabo si poslušal vse tri Lisjake.
Tole so povedali:
Sedanji tir je dotrajan, potreben remonta in takrat bo vse stalo.
Luka s svojima dvema pomoloma je omejena v najboljši "nemški" organizaciji na cca 50mil ton pretovora. Nujno potrebuje tretji pomol.
Tretjega in železnico, sicer lahko izgradijo Nemci, vendar nihče ne garantira, da bo Evropa trajala tisoč let. Tega se hudičevo zavedajo Habsburžani, Ljubljančani pa imajo nočne more na temo Morganove linije in niso čisto prepričani v kri in solze Primorcev.
Denarja pa ni? 30 milijard so sprašili za, sami ne vejo zakaj.
Uni skravžljani je nekaj kokodakal, že ve kaj.
Kaj sedaj?



Edino Strunjan je varen. Pridejo dolenjske enote. :lol:

LP
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 316
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

Jaz pa sem lisjake poslušal včeraj v Odmevih. Eden med njimi je imel nekoliko nenavadno stališče v zvezi z vrednostjo projekta. Po njegovem je gradbeni del pri drugem tiru še najmanjša stvar, neznansko dragi naj bi bili zgornji ustroj, tirne naprave, elektrifikacija in SVN. Glede na to da spremljam objave vrednosti podobnih projektov, sem prepričan, da je ravno obratno. Zanimiv bi bil vpogled v oceno stroškov projekta na nivoju idejnega projekta, ki je bila pozneje večkrat novelirana. Zanimivo bi bilo videti, kako so prišli do teh ocen. Nekateri se nadejajo zaslužka, zato opletajo s čim večjimi številkami, minister pa zato, da mu ne bi očitali ponovitve TEŠa. Če stalno govorijo o 1,4 milijarde, dajejo potencialnim ponudnikom dobro izhodišče za čim večjo začetno ceno, ki pa še vedno lahko gre po poti Teš.

lp
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4599
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Terminator:
Ljubljančani pa imajo nočne more na temo Morganove linije in niso čisto prepričani v kri in solze Primorcev.
Ker govorimo v tej temi o drugem tiru iz Divače v Koper je omenjanje povojne razmejitve, Morganove linije, povsem irelevantno. Koper je bil trdno na slovenski strani razmejitve, res pa se linija tiče bohinjske proge. Vendar je to bila začasna razmejitev med sicer zmagovitimi stranmi v 2. sv. vojni.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1597
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Petdeset oziroma še več let se je železnica nahajala povsem na obrobju slovenske podzavesti. Sedaj pa naenkrat toliko govorjenja, člankov prispevkov itd.., pač ob dejstvu, ko vidimo kam gredo stvari okoli nas. Ni čudno, da smo vsi malo zgubljeni in prestrašeni. Se bo potrebno najprej malo zapeljati z vlakom, da vidimo, kako to zgleda...
preglednik
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 945
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mario »

TERMINATOR napisal/-a: Sedanji tir je dotrajan, potreben remonta in takrat bo vse stalo.
In kaj potem ?

Tira je nekje 30 km.... Remont se lahko opravlja med vikendom, ko je manj prometa, nekje 500 m/dan -> to je 1000 m/vikend - se pravi, da je v pol leta lahko vse zamenjano, brez nekih velikih pretresov za tovorni promet. In seveda, govorim o dnevnih zaporah 8 - 10 ur ne o stalni, se pravi, da bi tudi ob vikendih okrnjeno potekal tovorni promet !

Malo preveč govorijo na pamet, ljudje pa vse kupijo zaradi nevednosti in tako so tudi zavedeni.
+
stjepan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.02.2009, 21:17

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a stjepan »

mario napisal/-a:Tira je nekje 30 km.... Remont se lahko opravlja med vikendom, ko je manj prometa, nekje 500 m/dan -> to je 1000 m/vikend - se pravi, da je v pol leta lahko vse zamenjano, brez nekih velikih pretresov za tovorni promet. In seveda, govorim o dnevnih zaporah 8 - 10 ur ne o stalni, se pravi, da bi tudi ob vikendih okrnjeno potekal tovorni promet !...
Ma lepo te prosim, zunaj bi to bilo normalno, pri nas 6-8 tednov traja neprekinjena zapora postajnega tira dolgega do 500 m. Remont o katerem govoriš, sedanji izvajalci niso sposobni izvesti niti v petih letih.
(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a (po)potnik »

Če sedanji izvajalci takšnega remonta niso sposobni izvesti, potem je potrebno zunaj dobiti izvajalce, ki so tega sposobni. Ni druge, na tej progi je čas dejansko denar, počasno flikanje se morda da upravičiti na lokalnih progah, morda pogojno še na progah, ki imajo obvoz. Ta ga nima.
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 945
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mario »

stjepan napisal/-a:
mario napisal/-a:Tira je nekje 30 km.... Remont se lahko opravlja med vikendom, ko je manj prometa, nekje 500 m/dan -> to je 1000 m/vikend - se pravi, da je v pol leta lahko vse zamenjano, brez nekih velikih pretresov za tovorni promet. In seveda, govorim o dnevnih zaporah 8 - 10 ur ne o stalni, se pravi, da bi tudi ob vikendih okrnjeno potekal tovorni promet !...
Ma lepo te prosim, zunaj bi to bilo normalno, pri nas 6-8 tednov traja neprekinjena zapora postajnega tira dolgega do 500 m. Remont o katerem govoriš, sedanji izvajalci niso sposobni izvesti niti v petih letih.

Kot da so to edini izvajalci na svetu... italijani in Avstrijci imajo vlak za polaganje ( remont ) in imajo še malo večje standarde glede dnevne norme.... Ni panike. Stvar je v denarju in odločitvi.
+
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

@Ljubilelj, morda je res nepomembno. Slovenci smo itak že navajeni raznih korekcij mej. Kod da ne razumemo, da niso neka od boga dana stalnica, ampak so odvisne od več ali manj gospodarskega in demografskega upiliva. Naslednjih tisoč let :lol: To linijo je zarisala vojska in boh ne daj, da pride do spora za Trst. Poslušam, da Avstrijci nimajo tovora. Prej ali slej bodo morali kamioni na progo. Vsi občutimo zblojeno vreme in verjetno je nekaj resnice v napovedi znanstvenikov. Min. 100 parov dodatnih vlakov proti Trstu...

@Mario nisem gradbenik in ne morem nič reči o tem. Vas že kar vidim med Črnotičami in Prešnico. Vas ali pa kitajce in vaših 500m na dan.
Samo rečeno je bilo, da je bila proga "geografsko" in tehnično narejena za 2min. ton letno. Luka bo najbrž kmalu imela 20mil. ton mi pa bomo to rinili v 25 promilski klanec z vsemi počasnimi vožnjami vred. Ok za Ljubitelja to ni problem. Ostali pa se čudimo.
Pa ne misliti, da jim verjamem da bo drugi tir narejen. Lepo bodo zbirali vlake v Divači in na izvlečnem tiru, potem pa eden za drugim gor-dol, brez predaha do naslednje prekinitve.

Lp
Odgovori