Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Povečanje koristne dolžine tirov, pomeni težje vlake. Težji kot so vlaki, večji je pritisk na napetostni sistem. Da se temu izogneš, moraš menjati sistem napajanja, ker 3 kV sistem ni možno ojačevati v nedogled. Potem to ni več poceni investicija :)
Druga stvar pa je, da moraš potem koristne dolžije tirov podaljševati tudi na drugih odsekih.
Tretja pa, da serija 363, ki edina trenutno lahko vozi po Štajerskem ima obremenitev ~ 1800 ton. 1500 metrski vlaki pa imajo lahko težo tudi do 4000 ton.
Nič od tega ni trajno, vse se da in je/bo potrebno spremeniti:
Koristne dolžine tirov postaj je potrebno itak povečat na standardizirano dolžino 750 m, kar bi pri nas pomenilo 50% povečanje dolžine najdaljših vlakov, kar ni tako malo. Pa ni potrbno podaljšati vse postaje, dovolj so samo najbolj izpostavljene na posameznih odsekih, velja predvsem za koridor(ja). Seveda pa to velja tudi za omrežje sosed!

Napajanje se da urediti tudi na 3 kV, se pač postavi napajalne postaje na krajše razdalje ali pa doda še več dragega bakra.... Še ceneje je voziti z dizli, kar prakticirajo uspešne (tovorne) železnice.

V doglednem času (razpisi so že bili ali so v pripravi, tudi denar) bodo proga ZM-Celje, manjkajoči odsek med Sl. Bistrico in usekom proti Poljčanam, vozlišče Pragersko urejeni za 22,5 t/os in razlog za uporabo 363 bo odpadel. Ostal bo samo še odsek Špilje-Dravski most, ki pa bo zahteval nekaj več dela.... in bodo 363 še nekaj dlje obvezne.....

In ne pozabi, evropski projekt za povečanje dolžine vlakov na 2x 750m predvideva spetje 2 vlakov z lokomotivama, od tega je ena na že dobro uveljavljeno daljinsko brezžično komando, ki bo slej ko prej uveljavljena tudi na omrežju JŽI v RS....

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Nič od tega ni trajno, vse se da in je/bo potrebno spremeniti:
To je vse jasno. Vendar vprašanje je bilo "poceni alternativa drugemu tiru". Torej samo povečanje dolžine izogibališč na progi. Napisal si pa še cel kup pogojev zraven.

Verjetno je Slovenija edina država, ki se boji malo večjih projektov. No saj ni čudno. Za vse investicije damo manj, kot Švicarji samo za osnovno vzdrževanje 5000 km železnic.

Okoli nafte pa. Dokler je cenejša za tudi do pol evra na liter in dokler imaš duopol za 2/3 države jim ni hudega. :)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4, nisem mislil, da bi na ta način povečal kapaciteto koprske proge. To so pogoji za konkurenčnost železnice na sploh, zlasti v vidu težnje po povečanju skupne mase kamionov.

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Na Koprski progi bi zaradi povečanja dolžine izogibališč oz. daljših in težjih vlakov že bilo potrebno povečati moč napajanja. Drugje v notranjosti države pa bi bilo tega manj, ker ni takšnih naklonov. Poleg tega je možno dodati vmes dizel lokomotivo, da se razbremeni omrežje. Podobno imajo to rešeno v JAR, kjer vozijo železovo rudo (OREX line).
Sicer proti Kopru sedaj še gre, če je vse ok, če je pa kakšna zapora, je potrebnih nekaj dni, da se stvar normalizira. Torej manj vlakov, vendar ti naj bodo daljši, pa se bo lažje dočakalo drugi tir ki bo čez xx let.
Škoda, da v okviru nadgradnje Koprčankje ni podaljševalo izogibališč (no v Kozini se je vendar ne vem ali je sploh 750 m ?).
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 420
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Meni se Duhovnikova varianta dejansko dopade. Sicer ne ta del s jeklenicami, temveč se mi zdi, da je povečanje naklona korak v pravo smer. Po mojem bi bila edina spremeljiva proga s maksimalnim naklonom na adhezijski pogon 35-40‰, napajanjem 25 kV in namenskimi lokomotivami za vožnjo/doprego do Divače.

Siljenje 17‰ naklona nima smisla, saj bo edini promet na drugem tiru: tovorni iz Luke Koper, potniški iz Kopra in še teoretično potniški iz Trsta. Ne bo pa tranzitnega prometa pri kateremu postane sprememba maksimalnega naklona problematična.
Tovorni vlak ki bi peljal iz Luke Koper bi imel dve lokomotivi. Eno primarno, za vožnjo po preostanku poti in eno priprežno/doprežno, za do Divače, ki bi bila namensko kupljena/skonstruirana za to progo. (nekaj takega https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_HXD2). Priprežno/doprežno lokomotivo bi v Divači odklopili in vlak bi odšel pri polni obremenitvi nadaljeval pot s primarno lokomotivo.
Potniški vlaki takih problemov s velikim naklonom ne bi imeli. Hitrost pa bi bila cca 100-120 km/h, saj večjih hitrosti ne potrebujemo, ker je za tovorne vseeno, normalni potniški pa večje hitrosti ne bi znesli zaradi naklona.

Lp Urban
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Meni se Duhovnikova varianta dejansko dopade. Sicer ne ta del s jeklenicami, temveč se mi zdi, da je povečanje naklona korak v pravo smer. Po mojem bi bila edina spremeljiva proga s maksimalnim naklonom na adhezijski pogon 35-40‰, napajanjem 25 kV in namenskimi lokomotivami za vožnjo/doprego do Divače.

Siljenje 17‰ naklona nima smisla, saj bo edini promet na drugem tiru: tovorni iz Luke Koper, potniški iz Kopra in še teoretično potniški iz Trsta. Ne bo pa tranzitnega prometa pri kateremu postane sprememba maksimalnega naklona problematična.
Tovorni vlak ki bi peljal iz Luke Koper bi imel dve lokomotivi. Eno primarno, za vožnjo po preostanku poti in eno priprežno/doprežno, za do Divače, ki bi bila namensko kupljena/skonstruirana za to progo. (nekaj takega https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_HXD2). Priprežno/doprežno lokomotivo bi v Divači odklopili in vlak bi odšel pri polni obremenitvi nadaljeval pot s primarno lokomotivo.
Potniški vlaki takih problemov s velikim naklonom ne bi imeli. Hitrost pa bi bila cca 100-120 km/h, saj večjih hitrosti ne potrebujemo, ker je za tovorne vseeno, normalni potniški pa večje hitrosti ne bi znesli zaradi naklona.
Čudno, čudno, sam sicer vedno zagovarjam tezo, da je ceneje kupovati lokomotive kot graditi položnejšo progo, toda na tako idejo še nisem niti v sanjah prišel. Kaj misliš, koliko prog za mešani promet (izvzamimo proge LGV in najnovejšo hitro progo v Nemčiji) ima naklon 40‰. Bore malo iz preprostega razloga. Najsodobnejša lokomotiva zmore okoli 3,4 kN/ta (tona mase adhezije) pri hitrosti 0 km/h in dobre 3kN/ta. Za vleko 1800 t (glejmo malo v bodočnost) v 40‰ klanec tako potrebuješ po skromni in preprosti oceni okoli 740 kN vlečne sile, ali 240 ton adhezijske mase na lokomotivah. Najmočnejša lokomotiva iz tvojega predloga bi odgovarjala, oziroma bi sama lahko vlekla 1800 ton, toda obstaja en hakelc (dobesedno hakelc) na evropskih železnicah, in to so spenjače ter odbojniki (850 kN), ki so narejeni za vlečno silo 450 kN ob startu in nekje na strani SŽ-VIT sem videl podatek za odbojnik maksimalno 400 kN predno se povsem stisne. Tvoj predlog torej odpade, dokler ne bo EU dosegla vgradnje avtomatskih spenjač, to bo pa še trajalo, oziroma traja že skoraj vse moje ne tako kratko življenje. Progo v Koper bo pa potrebno na kakršen koli nači usposobit za večji promet v doglednem času. Za povečanje teže vlakov ob sedanjem stanju spenjač je potemtakem edina možnost distribuirani pogon z večimi lokomotivami in ustrezno maksimalno vlečno silo in kakršen koli drugi tir zgrajen v realno časovno sprejemljivih parametrih.....

Pri potniških imaš pa prav, prenesejo večji naklon in sodobne hitre proge se grade za 40‰ klance, načelno so pa tramvaju tudi na 70 in več promilih..... Toda to zahteva večje število gnanih osi na vlakih, pri 100% adhezijski teži, pa bi lahko vlaki poskusili voziti tudi čez 100‰

Torej spet en predlog na nivoju dr. Jožeta Duhovnika in družbe....., ki ga je ministerstvo sicer vljudno zavrnilo. vsako sanjarjenje o novih načrtih pomeni anmreč vsaj 10 letni zamik pri začetku gradnje in stran metanje sedanjih 50 M€!

LPL
oCTANE95
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 62
Pridružen: 27.09.2009, 21:38

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a oCTANE95 »

O SMISELNOSTI DRUGEGA TIRA - Datum: 5. sept. 2016

http://4d.rtvslo.si/arhiv/na-tretjem/174424639
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Očitno gre za povsem politični projekt.
preglednik
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3626
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

oCTANE95 napisal/-a:O SMISELNOSTI DRUGEGA TIRA - Datum: 5. sept. 2016

http://4d.rtvslo.si/arhiv/na-tretjem/174424639
Že sama imena obeh nastopajočih povedo, koliko imata pojma o železnici in II. tiru. [-o<
Povprečen forumaš tega foruma bo znal povedati več in bolj točno, kot pa tile biseri.....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Največji biser največjega škodljivca v zgodovini na prostoru sedanje RS g. Jazbinška je ta, da se proga gradi (tuneli..., tarsa...) s parametri za potniški promet,na progi pa potniškega prometa skorajda ni (2 vlaka dnevno) in NE BO. In tale škodljivec spregleda, da prometa ni, ker je proga zasedena s tovornimi vlaki....

LPL

PS G. Jazbinšek je razprodal globoko pod primerno ceno ves družbeni stanovanjski sklad RS, tako da ima dandanes RS enega najmanjših deležev najemnih stanovanj.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ampak zakaj? Vsaj na tem področju smo zaobšli neoliberalni kapitalizem in dali stanovanja ljudem. Sicer bi imeli bogve kakšne firme (v tuji lasti), ki bi nam dajala v najem ta stanovanja za visoke najemnine.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

Stvar je primerljiva certifikatski privatizaciji, samo da so bili tukaj srečni dobitniki le tisti, ki so v nekem trenutku bili stanovalci v dobitnih stanovanjih. Seveda pa se je kasneje stvar razvila precej drugače predvsem iz razloga, da je povprečen slovenec močno navezan na opredmeteno premoženje (hiše, avtomobili) in se ga oklepa kot pijanec plota, dosti manj pa je navezan na neopredmeteno premoženje (lastniški deleži), ki ga je razprodal ob prvi ugodni priliki (nekateri že s tem, da so na podlagi sladkobnih ponudb certifikate prepustili porajajočemu se sloju finančnih tajkunov).
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Ljubitelj napisal/-a:Največji biser največjega škodljivca v zgodovini na prostoru sedanje RS g. Jazbinška je ta, da se proga gradi (tuneli..., tarsa...) s parametri za potniški promet,na progi pa potniškega prometa skorajda ni (2 vlaka dnevno) in NE BO. In tale škodljivec spregleda, da prometa ni, ker je proga zasedena s tovornimi vlaki....

LPL

PS G. Jazbinšek je razprodal globoko pod primerno ceno ves družbeni stanovanjski sklad RS, tako da ima dandanes RS enega najmanjših deležev najemnih stanovanj.
Kar se Jazbinškove "modrosti" tiče in razprodaje "družbenega" stanovanjskega sklada ne bi bil tako zelo kritičen do njega. lahko bi se o tem še veliko menili, a pozabljaš na drug aspekt posledic majhnega deleža najemnih stanovanj. Namreč od zasebnih nepremičnin država in občine pocuzajo kar nekaj davka oz. NUSZ, v bodoče pa se nam obeta nova davčna poslastica. Torej država s poceni prodajo nepremičnin ni ravno veliko izgubila, saj tudi do tedaj ni skoraj nič vlagala vanje, če je že kdo so bili to takrat imenovani lastniki ali imetniki stanovanjske pravice. Seveda pa to ne pomeni, da sem Jazbinško fan, daleč od tega, nikoli ni bil moja intimna izbira, če se malo pohecam na Kurčanov račun. :mrgreen:
Pa še nekaj ne smemo zanemariti, veliko nepremičnin je bilo v denacionalizacijskem postopku vrnjenih lastnikom, ali pa so bile izplačane odškodnine, ogromno pa se jih tudi oddaja, in mi nismo prav nič krivi, če je država (beri oblast) nesposobna najti in obdavčiti tiste, ki služijo z oddajanjem nepremičnin na črno. Kaj misliš, da bi bilo v obratnem primeru torej, če bi bila večina nepremičnin še vedno v državni (družbeni) lasti kaj bolje? Država nikoli ni bila dober gospodar, naj gre za prejšnjo (YU), ali sedanjo.
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kar se Jazbinškove "modrosti" tiče in razprodaje "družbenega" stanovanjskega sklada ne bi bil tako zelo kritičen do njega. lahko bi se o tem še veliko menili, a pozabljaš na drug aspekt posledic majhnega deleža najemnih stanovanj. Namreč od zasebnih nepremičnin država in občine pocuzajo kar nekaj davka oz. NUSZ, v bodoče pa se nam obeta nova davčna poslastica. Torej država s poceni prodajo nepremičnin ni ravno veliko izgubila, saj tudi do tedaj ni skoraj nič vlagala vanje, če je že kdo so bili to takrat imenovani lastniki ali imetniki stanovanjske pravice. Seveda pa to ne pomeni, da sem Jazbinško fan, daleč od tega, nikoli ni bil moja intimna izbira, če se malo pohecam na Kurčanov račun. :mrgreen:
Pa še nekaj ne smemo zanemariti, veliko nepremičnin je bilo v denacionalizacijskem postopku vrnjenih lastnikom, ali pa so bile izplačane odškodnine, ogromno pa se jih tudi oddaja, in mi nismo prav nič krivi, če je država (beri oblast) nesposobna najti in obdavčiti tiste, ki služijo z oddajanjem nepremičnin na črno. Kaj misliš, da bi bilo v obratnem primeru torej, če bi bila večina nepremičnin še vedno v državni (družbeni) lasti kaj bolje? Država nikoli ni bila dober gospodar, naj gre za prejšnjo (YU), ali sedanjo.
že spet eno brezvezno sranje za na Politi kis.
1) NUSZ se plačuje za vse neprimičnine enako, ne glede na lastništvo. Podobno prevideva tudi davek na neprimičnine.
2) Država je bila lastnik sorazmerno majhnega dela družbenih stanovanj, večin so bile last občin in prevsem podjetij.
3) Delež stanovanjskih nepremičnin ni bil tako velik kot si mogoče misliš, boom v stanovanjski gradnji se je začel šele z hitro industrializacijo po 2. SV. In marsikateri lastnik vrnjene nepremičnine (recimo Hutter v MB) jo je prodal dotedanjemu upravljalcu, večinoma občini za primeren, neprevisok znesek.
4) Res se precej privatnih nepremičnin oddja, toda tu ne gre za neprofitne najemnine, ampak čisti profit. In mislim, da je malo takih lastnikov neobdavčenih. Dandanes ima davkarija precej sredstev za ugotavljanje dejanskega stanja stanovanj, preverjeno, ker tudi sam oddajam stanovanje.

In še nekaj, na račun prvega slovenskega predsednika se ti lepo norčuj na forumih kamo spadaš, recimo Politikis, v resnih forumih se pa iz državnih predsednikov in funkcionarjev (tudi bivših) ne norčujemo na osebno žaljiv način.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Zopet kopica nepotrebnih navedb, sploh tistih o Politi kis, ker jaz pa tam res ne sodelujem in me politika tudi sicer kaj dosti ne zanima, razen občasno, ko jo z razlogom popljuvam, saj si drugega pač ne zasluži, takšno štalo, ki so nam jo zakuhali po osamosvojitvi res lahko le slovenski politiki, brez izjem.
Glede "družbene" imovine pa si ponovno veliko pisal in nič kaj dosti povedal. Tudi občine in podjetja so bila "državna last", občinam se je sicer reklo družbeno politične samoupravne skupnosti-organizacije, torej vse je bilo družbeno-naše. Seveda so kasneje vrli partijski politikanti kmalu ugotovili, da so stanovanja, ki so jih gradila podjetja mrtev kapital, ki je bremenil njihovo bilanco, saj je šlo za čista neprofitna in neproizvodna "sredstva".
Sicer pa sploh ne vem zakaj se trudiš tako strastno oporekati splošno znanim dejstvom? Sem tazaresni otrok socializma, rojen nekaj let po drugi SV, dal sem skozi vse te realsocialistične traparije in potem še post osamosvojitvene, za katere je posredno kriv tudi očitno tebi dragi predsednik, ki je mimogrede za naš denar na nedavnem bljeskem forumu elegantno zadremal, kar dokazuje kako ceni sodelujoče in tudi nas, ki preko proračuna plačujemo to njegovo hohštaplerijo. Fotografije si lahko poiščeš na kakšnem resnem portalu, ali tujem mediju, menda si ga je prav s tem v zvezi privoščil tudi Jure Godler v svoji včerajšnji oddaji na Planet TV. Ogledaš si jo lahko s pomočjo opcije ogleda za nazaj, če si slučajno naročen nanjo.
Če ti odkrito povem mi vsi predesniki dol vise, ker nihče ni za to državo naredil NIČ, razen za lastno promocijo in lastno rit. Če bi bil drugače bi bili mi danes cvetoča družba oz. država, pa nismo. A prosim ne pametuj mi, da je za razvoj in delovanje države odgovirna vlada in ne predesdnik, saj je povsem jasno, da je glede pristojnosti pri nas marsikaj lepo napisano, v praksi pa se interesi močno prepletajo, so si soodvisni.
Skratka dragi Ljubitelj, z menoj se pač ne da rožic saditi kot na kakšnem partijskem sestanku, sem človek, ki pričakuje konkretne odgovore na konkretna vprašanja, sem praktik ne napiflan opranoglavec.
Sicer pa sem tudi sam odkupil stanovanje po Jazbinškovem zakonu in mislim, da je bila to ena njegovih, če ne edina dobra poteza, če sem točen poteza takratne vlade, saj on sam pač brez nje in parlamenta ni mogel sprejeti zakona po katerem so kasneje prodali kar pač so. Upam, da veš kdo je bil takratni predsednik vlade, morda celo veš, da sta tudi Drnovšek in Kučan odkupila "stanovanji" v Murglah, ki sta bili čisto slučajno v lepih hišah, do tedaj v lasti države oz. takratnega vladnega stanovanjskega sklada? Sta pa oba že razpolagala z določenimi drugimi nepremičninami, da ti malce razširim obzorja. Nataša Pirc Musar je mnogo kasneje poskrbela, da so iz GURS-ovih evidenc odstranili imena lastnikov, da ljudstvo ne bi ugotivilo kdo s kolikšnim premoženjem razpolaga, izgovor za odredbo pa je seveda bil milo rečeno slaboumen, zato sedaj ne bi o tem.
Vidiš v tem smislu je tvoje negodovanje zaradi Jazbinška in moje malenkosti smešno, če bi bil malce odprtejše glave bi vedel, da se v politiki nič ne zgodi naključno, tako kot po naključju niso spremenili zakona po katerem so tajkuni povezani predvsem s politiko na svoje nepremičnine še pravočasno vpisali zemljiški dolg, ko so se lepo zavarovali (predno so jih pričeli sodno procesirati) je bil zakon seveda že spremenjen. Posledično smo se "mali ljudje" obrisali pod nosom, saj je spremeba prinesla določene pogoje, ki pa so bili v primerjavi z nepopravljenim zakonom za nas kajpada neugodni, marsikdaj tudi brezpredmetni, ker pač nismo razpolagali s tolikšnim premoženjem ter nas niso bremenili rizični posli, kot so to počeli prej našteti trgovci z novci.
Ampak kaj bi jaz tebin strokovnjaku razlagal, saj sem samo neuk bedak, apolitična forumska tečnoba, ki ne malikuje tebi drage politike in politikov (pravzaprav nobene-nobenega) ter kali tvojo blestečo samopodobo.

Vsem ostalim se pardoniram za ta dolgi prispevek, a določenim ljudem je včasih potrebno napisati ter pojasniti več kot običajnim smrtnikom, čeprav sem skoraj prepričan, da to tudi ne bo zadostovalo, ker prepričanega pač ne moreš prepričati. To pa vemo tudi bedaki. :mrgreen: Ker živimo v demokraciji bom zato še naprej izražal svoje mneje, tudi o politikih in politiki, če je komu to všeč ali ne.
Zadnjič spremenil bisabre, dne 10.09.2016, 7:23, skupaj popravljeno 1 krat.
Simpl je tanartabul.
Odgovori