Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Na enotirno so prešli v času ministrovanja primorskega manekena na pristojnem ministrstvu. Velika napaka.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nimamo sreče ne z ministri, ne s premierji...

Malo zgodovine...

Ko sta na obisk v Koper z ladjo Galeb leta 1963 prispela predsednika Jugoslavije Josip Broz Tito in predsednik Sovjetske zveze Nikita Hruščov, ladja ni mogla pristati ob obali, saj je bilo morje preplitvo.

Slika



Podpredsednik Izvršnega sveta Slovenije Viktor Avbelj pristal, da se zgradi obala za pristajanje ene večje ladje. Načrtovana dolžina tega naveza je bila 135 metrov...

Ko se je izgradila prva etapa pristanišča Koper (35 m obale) je 7.12.1958 odprl pristanišče predsednik Izvršnega sveta Slovenije Boris Kraigher. V "pozdravnem" govoru je rekel:


" To smo zgradili. Če ima gospodarstvo interes, naj gradi naprej!"

Slika


Sedaj pa malo zgodovine o železniški progi Koper-Prešnica...

Po naročilu Okraja Koper je Projektivni biro Direkcije jugoslovanskih železnic za Slovenijo izdelal osnove železniške trase v dvanajstih različicah. Vse so bile ekonomsko ovrednotene, tudi glede na vrsto pogona (para, elektrika in dizel). Železniška direkcija v Ljubljani se je odločila za dve različici, decembra 1957 pa je revizijska komisija jugoslovanskih železnic predlagala še tretjo varianto.
Ker železniška proga Koper-Prešnica ni bila v zveznem družbenem planu, je investicijo prevzela Slovenija sama. Takratno vodstvo Slovenije ni bilo naklonjeno gradnji Luke Koper in železniške proge Koper-Prešnica. Predsednik Izvršnega sveta LR Slovenije Boris Kraigher je zagovarjal gradnjo sodobne ceste, Sergej Kraigher železniško povezavo prek Trsta ( :!: ), vodstvo Pristanišča Koper pa je vztrajalo pri izgradnji proge Koper-Prešnica. Pristanišče je iz svojih sredstev financiralo raziskavo in projekte za železniško progo in pristanišče.

Tudi vodstvo Direkcije jugoslovanskih železnic za LR Slovenijo ni bilo naklonjeno gradnji železniške proge Koper- Prešnica, zato je Luka Koper naročila Železniškemu projektivnemu biroju Ljubljanapredprojekt za izgradnjo industrijskega tira. Predprojekt je leta 1962 preučila skupina strokovnjakov Direkcije jugoslovanskih železnic za Slovenijo, ki je predlagala, da se zgradi normalnotirna proga s kolodvori in izogibališči ter usposobi progo za večji promet. Vodstvo pristanišča je vztrajalo pri izgradnji industrijskega tira.
Slovensko vodstvo je vztrajalo, da se ne sme graditi nobene nove proge, dokler se obstoječe ne posodobijo in da je potrebno vse železniške proge, ki niso rentabilne, ukiniti.

Ne glede na stališče slovenskega vodstva je vodstvo Luke Koper prosilo zvezne organe za sredstva za gradnjo luških objektov in železniške proge.
Spomladi 1962 je pomočnik zveznega sekretarja za promet in zveze Ljubiša Veselinović, ki je bil naklonjen gradnji Luke Koper, poslal v Koper delegacijo, v kateri so bili zvezni in republiški sekretarji za promet ter predstavniki zveznih in republiških železniških direkcij.
Po ogledu pristanišča je komisija podprla predlog, da se gradnja železniške proge Koper-Prešnica vključi v zvezni plan in financira iz zveznih skladov, če Slovenija podpre gradnjo železniške proge Beograd-Bar. Dejali so, da bo v tem primeru koprska proga mimogrede zgrajena.

Sekretar za promet LR Slovenije Bojan Polak je odločno nasprotoval, da bi predlagali zvezni vladi, da vključi gradnjo proge v financiranje iz zveznih sredstev, ker da bi to pomenilo Slika slovenski vladi...

Zaradi takega stališča slovenske vlade in odločnega nasprotovanja vodstva slovenskih železnic je moralo vodstvo koprskega pristanišča vztrajati, da se zagotovijo bančna sredstva za izgradnjo Luke in železniške proge.

Vodilni in strokovni predstavniki pristanišča pa so obiskovali vodstva slovenskih podjetij, republiško gospodarsko zbornico ter dokazovali potrebo po izgradnji železniške proge.
V prizadevanje za odločitev za izgradnjo proge in zagotovitev sredstev so se vključili novinarji vseh slovenskih časopisov. Ustvarjeno je bilo pozitivno javno mnenje.

Luka Koper je 11.5.1963 poslala Izvršnemu svetu Slovenije informacijo o poteku projektiranja proge:

"Luka Koper je prevzela v letih 1961, 1962 in 1963 v svojo skrb organizacijo projektiranja proge. Čeprav je bilo že pred tem izdelano več variant trase za železniško progo Kozina-Koper je bilo treba pripeljati projektiranje proge v tako fazo, da se konča s študijem vedno novih variant in pride na konkretni izbor najustreznejše trase ter začne z izdelavo potrebne gradbene dokumentacije.
Kot podloga za idejni projekt je bila že prej sprejeta trasa po črni varianti z dolžino 31 km, ki povezuje Koper s Prešnico.
V primeru nujne potrebe takojšnje izgradnje (akcija), bi bilo možno z delno tehnično dokumentacijo pričeti gradnjo po šestih mesecih po izvršeni sondaži.

Sledili so sestanki pri podpredsedniku Izvršnega sveta SR Slovenije Janku Smoletu (29.6.1963), ponovno 1. julija 1963 zopet pri Janku Smoletu, govora je bilo o tem, da Luka Koper skupno s Splošno gospodarsko banko SRS prevzame akcijo za ustanovitev konzorcija, ki bi financiral izgradnjo železniške povezave s Koprom.

Priprave za gradnjo proge pa so zelo počasi napredovale...

Predsednik Izvršnega sveta Viktor Avbelj je 11.2.1964 poklical na pogovor vse, ki bi lahko prispevali k pospešitvi priprav za gradnjo železniške proge.

Prisotni: Avbelj, Smole, Jerman,Čačinovič, Žokalj, Eržen, Vižintin, Niko Kavčič, ing. Mravlja, Lesjak, Petrinja, Stante in Stipančič.

Glavni problem je v tem, da še ni jasna struktura financiranja in razen 600 milijonov dinarjev, ki jih je zagotovila republika še ni drugih sredstev.
Postavlja se tudi vprašanje cene, saj se za sedaj postavljali stroški gradnje te proge od 3,5 milijarde din do 6,3 milijarde din.

Predsednik Avbelj je v diskusiji ugotovil, da je dosedanja razprava o gradnji železnice, ki se je vodila preko tiska, destruktivno vplivala, ker so se stališča netočno tolmačila.

Se nadaljuje Slika


...lahko pa pogledate v današnje časopise, velike razlike ni :roll:


pozdrav
Darko
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 24.04.2017, 16:00, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Vsi "pozitivno" misleči forumaši se pozivajo, da podpišejo pobudo za referendum proti milijardni korupciji pri gradnji 2. tira, Več na http://nova24tv.si/slovenija/zdaj-gre-z ... 3270486385.
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Ljubitelj napisal/-a:Vsi "pozitivno" misleči forumaši se pozivajo, da podpišejo pobudo za referendum proti milijardni korupciji pri gradnji 2. tira, Več na http://nova24tv.si/slovenija/zdaj-gre-z ... 3270486385.
A to resno, ali je to hec? Res je, da ima vladni zakon veliko lukenj in da jih veliko opozarja na to, vlada pa si je vseeno zatisnila ušesa in ga sprejela. Zaradi tega rabimo PAMETNO alternativo, ne pa katerokoli.

Ta iniciativa se mi zdi malo... Ne verjamem, da je v tem članku vse OK.
-Če gre proga do Kortin po sedanji trasi, se po podatkih Google Eartha, do Kortin dvigne na 65m. Vas Kortine se res nahaja na ok. 100m, vendar ni na dnu doline Rižane, tako kot proga. V članku pa je napisano, da proga do Kortin doseže ok. 100m višine. Torej ne poteka po sedanji trasi?
-Od kje podatek, da tovorni vlak ne more voziti več od 60 km/h pri radiju 600m?
-Če se že bi izšlo z nakloni, bi bil le-ta na večini trase 25°%?
-Potniški promet bi šel po stari progi?
-Cenovne postavke so narejene glede na kaj?
-Dvotirni predor kot Jesenice-Podrožca... Ali ne bodo ravno v tem predoru kmalu pobrali en tir ven? V novih baznih predorih se dela 2 cevi z razlogom, ne?

Drugače pa - ali ni tako, da je vladni predlog predrag zato, ker je upošteval prevelike postavke za nepredvidena dela, ipd.
ne pa zaradi "ovinka" mimo Ospa in Škofij?

Na dan prihajajo neke ideje o "optimizaciji" (ta varianta, Duhovnikova varianta, Jazbinškova varianta, varianta z navezavo na Trst ipd.)... Ne razumem, kaj je narobe s traso samo, o tisti "sprejeti" govorim. Radiji ovinkov bodo omogočali hitrost (predvidevam, da nekako tako) med Koprom in Škofijami do 120, med Škofijami in Črnim Kalom do 160 in med Črnim Kalom in Divačo do 200 km/h, vzpon pa ne bo večji od 20°%. Če bo dvotirna in imela ustrezno signalizacijo, bo lahko ves tovorni in potniški promet stekel tam, proga Prešnica-Koper pa bo odveč. Če to drži, bi rekel, da to je optimalna trasa.

Napačno je vodenje in nadzor projekta, ne? Torej je treba spremeniti TO, ne pa trase?
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Ljubitelj napisal/-a:Vsi "pozitivno" misleči forumaši se pozivajo, da podpišejo pobudo za referendum proti milijardni korupciji pri gradnji 2. tira, Več na http://nova24tv.si/slovenija/zdaj-gre-z ... 3270486385.
Odločno protestiram, da se moj "uvodni" pozdrav zlorablja oz. "posiljuje". Odgovor je :m2 :pamet :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


LP Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Odločno protestiram, da se moj "uvodni" pozdrav zlorablja oz. "posiljuje".
Se najgloblje opravičujem trackpanu, da sem spregledal eno tako "pomembnost". Ampak jaz sem sicer napisal "pozitivno" misleči, in narekovaji imajo svoj pomen, ki zelenčku ni čisto jasen, drugače ne bi spraševal ali je to zares, ali je to zahec.

Stvar je čisto resna, za tem stoji neka močna politična stranka in pobuda je bila objavljeno v mediju, ki ga obvladuje. Seveda je pa vprašanje ali je pobuda vredna referendumske podpore. Zato sem jaz sem pozval "pozitivno" misleče, da se ji pridružijo, pozitivno misleči pa verjetno vedo kaj takšna pobuda pomeni za razvoj logistike v Sloveniji.

LPL
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Ljubitelj napisal/-a:
Odločno protestiram, da se moj "uvodni" pozdrav zlorablja oz. "posiljuje".
Se najgloblje opravičujem trackpanu, da sem spregledal eno tako "pomembnost". Ampak jaz sem sicer napisal "pozitivno" misleči, in narekovaji imajo svoj pomen, ki zelenčku ni čisto jasen, drugače ne bi spraševal ali je to zares, ali je to zahec.

Stvar je čisto resna, za tem stoji neka močna politična stranka in pobuda je bila objavljeno v mediju, ki ga obvladuje. Seveda je pa vprašanje ali je pobuda vredna referendumske podpore. Zato sem jaz sem pozval "pozitivno" misleče, da se ji pridružijo, pozitivno misleči pa verjetno vedo kaj takšna pobuda pomeni za razvoj logistike v Sloveniji.

LPL
Pomen narekovajev mi je čisto jasen, kar mi ni jasno je pa cinizem - tvoj post je bil torej napisan v ciničnem kontekstu, zato mi ni bil jasen. Saj ne da bi bil to prvi tak post... :roll:
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

:roll: ŽC si siguren, da tole drži. 6,3 milijarde din je po najneugodnejšem tečaju leta 64, komaj 70 milijonov dolarjev?
Glede zgornjih prispevkov pa:
Ne razumem se v gradbeništvo. Ampak tale 1.2kg zlata na meter proge pa privlači razne muhe. :lol:
Dobro, za avtoceste vemo da so tlakovane z zlatom. Kaj hudiča je tako dragega, da je taka cena za cca 100m3 premetavanja materiala in opreme za en meter. Je danes, ko se vse dela strojno, to vzrok temu?
Ali pa zlato ni nič vredno, morda euro ali kaj drugega....
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

TERMINATOR, pozdravljen,

ja, ne spoznam se več na stare enote in stare cene :oops:

Prepisujem (copy-paste) iz knjige direktorja pristanišča Koper, ki je bil udeleženec na zgoraj omenjeni seji pri predsedniku Izvršnega sveta Viktorju Avblju 11.2.1964

Danilo Petrinja-Primož: Gradnja Luke Koper in železniške proge Koper-Prešnica, Koper 1999 (naklada 3.500 izvodov :shock: )

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a holding »

...ej, @terminator.... :idea: ...preveri še tečaj zlata l '64...... :( ...pa bo cena čist' drugačna....
...najbrž za eno slabo ničlo pred decimalko...
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Hm.. pišuka. L1972 in 2005 sta vredna premisleka.
To je vse kar na hitro najdem in je vsaj malo verodostojno.
http://nma.org/wp-content/uploads/2016/ ... Prices.pdf
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a holding »

....aaaa..... :uuuaavv ......cca slabi dve milijardi zelencev.......
...a so mel d'narja (beri: "jajca") takrat....a..?...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a:
Na dan prihajajo neke ideje o "optimizaciji"
Ah ja.. evo malo ciničnega razmišlljanja :lol:

Povezava na video

Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Državni svet izglasoval odložilni veto. V Državnem zboru morajo sedaj ponoviti vajo in zbrati vsaj 46 glasov.
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

holding napisal/-a:....aaaa..... :uuuaavv ......cca slabi dve milijardi zelencev.......
...a so mel d'narja (beri: "jajca") takrat....a..?...
No ja, po tej zlati metodi so imeli tudi 4x večji bdp na prebivalca.
Odgovori