Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

jakaklec, pozdravljen,

od novinarjev ne moreš pričakovati nekih umotvorov, če niti državni sekretar niti resorni minister ne razumeta zadeve niti ne poznata pravilnih izrazov, ki se uporabljajo v železniškem prometu.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
casar
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 40
Pridružen: 01.06.2016, 11:01

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a casar »

železocestnik napisal/-a:Spomnite se samo tega, kdaj je aktualni minister, pristojen za gradnjo te proge izjavljal (ob začetku mandata aktualne vlade), da drugega tira ne potrebujemo.
Potem pa salto mortale, da ponuja odstop, če se ne začne graditi v njegovem mandatu.
Takšna obljuba ne pomeni popolnoma nič. Dokler mu mandat traja, mu ni potrebno odstopiti, ko je mandata konec, pa ga itak ni več, nima več od kod odstopiti, niti odstop ni več ne potreben ne smiseln.

Aleš
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a jurij »

železocestnik napisal/-a:jakaklec, pozdravljen,

od novinarjev ne moreš pričakovati nekih umotvorov, če niti državni sekretar niti resorni minister ne razumeta zadeve niti ne poznata pravilnih izrazov, ki se uporabljajo v železniškem prometu.

pozdrav
Darko
Poleg nepoznavanja pravilnih izrazov, pa tisti ki so risali varjante tras ne poznajo niti razlike med vlakovodjo in strojevodjo.

LP Jurij
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Poleg nepoznavanja pravilnih izrazov, pa tisti ki so risali varjante tras ne poznajo niti razlike med vlakovodjo in strojevodjo.
Takšno terminološko drobnjakorastvo skorajda ni na mestu. Vlak voziti ali voditi, kdo pa to od laikov razume. Glede na to, da vlakovodij skorajda ni več, je to povsem brezpredmetno. Bolj žalostno je, da snovalci vedno novih idej niso prostorsko orientirani v materi domovini. ne vedo kje se gre v Ljubljano in, da se v Divači ne zavije proti Reki. To žalosti, in kakor pravi ŽC, noben merodajni iz DU in železnice ni zmožen resne kontre tem dezorientiranim "strokovnjakom" iz nekakšnih inženirskih zbornic, zvez in akademij.

LPL
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

POSVET oz. PREDSTAVITEV TEHNIČNIH REŠITEV DVOTIRNE PROGE KOPER-DIVAČA 31. maja 2017 v dvorani Državnega sveta, Ljubljana.

Predstavljeno naj bi bilo 5 varijant (vključno z dvema vladnima), pa so vladni odpadli.

V linku dajem vris vseh variant, ki jih je pripravil Dr. Duhovnik.

http://stres.a.gape.org/VTA/Drugi_tir/J ... divaca.pdf

http://stres.a.gape.org/VTA/Drugi_tir/J ... divaca.jpg
Že vsak fotr, ki kot ugotavljajo predhodniki, ni niti prostorsko orientiran, bi rad predstavil svojo varianto. Jazbinšek bi presekal en ovinek, skrajšal progo za 4 km. Če bi hotel max naklon 20 promil, bi morala biti cela trasa bolj strma, torej ostalih 20 km poteka drugače. Ne vem kako misli rešiti to. O Varlovi bi rekel le, da ne vem, zakaj jo niso izbrali načrtovalci, če je tako ugodna. O Duhovnikovi žičnici sem na forumu že povedal mnenje. Cene pa tudi nabijajo še huje kot Geodata. Za uradno varianto interpolirajo številke najdražjih in najbolj zahtevnih projektov za to razmeroma enostavno progo, milijarde kar seštevajo. Duhovnikova varianta pa se kaže kot daleč najbolj ugodna. O tem je bilo dovolj povedanega že tu in drugje. Resna so le razmišljanja dr. Zgonca.
Bedasta vlada pa se ne zna odzvati kompetentno, da bi argumentirala izbrano traso, cel postopek umeščanja, ki traja več let in to ni stvar nekih šnops idej, ter noče prisluhniti pametnim in dobronamernim predlogom o vodenju projekta. Dopustili so, da se je zadeva spolitizirala do skrajnosti in v javnosti dobila docela negativen prizvok. Ne vem kakšen bo izhod iz te godlje.

lp
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

:lol: Dvanajsto dejanje igre Ta veseli dan se počasi končuje in s tem vsa velika vprašanja, reforme, ureditev zdravstva, industrije, prometa, itd..
Da bodo človečnjaki videli kako uspešno se dela, bodo čez sezono zaprli viadukt Ravbarkomanda in narodu predstavili tole različico drugega tira: od 2 minute naprej

Povezava na video

Zakon. Res bi rad opazoval iz takole dviganje tisoč tonskih vlakov :lol:

LP
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Takole si je Duhovnik to zamislil...https://www.youtube.com/watch?v=lOH54K5LIr0&t=644s
Dodatni vzporedni tir od Divače do Prešnice in pazi to - tovorni vlaki bodo vozili do 115 km/h, potniški pa do 160 km/h. Po obstoječem tiru oz. vzporednem. #-o
Človek niti ne ve kaj se to pravi 8 % klanec. Vršič, Rogla - imata manjši naklon. Naj se dec usede raje na svoj bicikl in prekolesari ene par takih klancev za pridobitev občutka.
No tole si pa njegovi študenti mislijo o njem: http://profesorji.net/profesor/fs/uni/jozef-duhovnik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Malo sem si ogledal varianto "Rudi Varl", ki precej skrajša "nepotrebno" vijuganje med Kraškim robom in Dekani. Pogumni RV nariše dobra 2,5 km trase čez griče in doline do pod Kraškega roba. Njegova varianta pride iz Divače na svetlo nekje na 200m višine (vidna izohipsa na karti) in potem izgubi na razdalji 2,5-2,8 km 150 m višine. Povprečen 6% klanec je misija nemogoče za železnico, še za cesto malo uporabno, kajti zadnjih 500 m pod robom mora biti pasji klanec, teren kaže kakšnih 100m vzpona/500m dolžine, ali 20%. V 2 km se da pridelati 50m vzpona (ampak ravno 2,5% klanca bi se naj znebili) toda potem se njegov tunel konča nekje za Sv. Janezom (119m) ne pa na 200 m, kot je narisano. Vmes pa njegova varianta preseka skoraj na vrhu koto 173 za Kortinami, etc...etc.... Načelno se da narediti useke reda 50m (nisem gradbenik) toda flišni material ima svoje zakonitosti.Očevidno vijuganje na projektu le ni tako nepotrebno..... Kot da bi risalo dete je moje končno mnenje!


LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ma naj enkrat že naredijo nekaj izvlečnih tirov med Divačo in Kozino, na spodnji strani ga že itak delajo, pa bo problem drugega tira rešen. Sit sem že teh debat in referendumov.
preglednik
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a darko06 »

Spoštovani,
prosim da se ne jezite na naslednje uprašanje, zato kar ni nobenega cinizma, samo radovednost.
Zakaj ni mogoče obstoječo traso reševat z tako imenovanimi (enim ali pa več) spiralnimi tuneli?
Če se ne motim, t.i. stari potek Gotthardbahna ima ih nekaj. Cela Švica je polna takšnih tunelov. Tovorni promet itak ne potrebuje hitrosti večje od 120 kilometrov na uro. Prednost te rešitve je možnost etapnega dela, lahko vrtamo vmes dvotirne, ko gostost prometa zadostuje, se uredi drugi tir.
Lep pozdrav!
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a desiro »

anzovc napisal/-a:Takole si je Duhovnik to zamislil...https://www.youtube.com/watch?v=lOH54K5LIr0&t=644s
Da ne omenjamo da je ta DR duhovnik video enostavno ukradel. Pri avtorju sem preveril in ga niti ni nihče kontaktiral ali vprašal, prav tako ni nikjer zapisano da posnetek ni njegovo avtorsko delo, še več celo hvalijo se kot da so ga naredili sami!
Toliko o njegovem projektu, glede njegove varjante z lokomobilom me pa samo zanima, pa ne da bi projekt vodilo podjetje dr. duhovnik d o o??

pa še povezava na originalni video.
https://youtu.be/PWdBX4Gr6j0

Lp
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Spoštovani,
prosim da se ne jezite na naslednje uprašanje, zato kar ni nobenega cinizma, samo radovednost.
Zakaj ni mogoče obstoječo traso reševat z tako imenovanimi (enim ali pa več) spiralnimi tuneli?
Če se ne motim, t.i. stari potek Gotthardbahna ima ih nekaj. Cela Švica je polna takšnih tunelov. Tovorni promet itak ne potrebuje hitrosti večje od 120 kilometrov na uro. Prednost te rešitve je možnost etapnega dela, lahko vrtamo vmes dvotirne, ko gostost prometa zadostuje, se uredi drugi tir.
Lep pozdrav!
ni mi čisto jasno, kaj bi prinesli na obstoječi trasi? Ta je takšna kot je in o hitrosti preko 75 km/h lahko le sanjaš. Če bi šel delt pa špiralne tunele, bi pa to bila nova trasa in adijo naslednjih 10 let za prostorsko dokumentacijo. Vmes bi luka crknila in nebi več rabil spiralnih tunelov ker ne bi bilo več toliko tovora. Če pa že govoriš o spiralnih tunelih in hitrosti 120 km/h bi bil radij kar precejšen, pri zmernem nadvišanju 110 mm in dovoljenem bočnem pospešku 0,65 m7s^2 825m, se pravi premer 1,65 km. Na enem ovoju spirale bi pridobil 130 m pri 2,5% vzponu. Ampak si upaš vrtat v kras spiralni tunel globine preko 100 m?

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Recimo, da bi ostal po izgradnji parelelnega tira enotiren odsek samo še čez kraški rob. Dva spiralna tunela premera po 700m, L=cca 2000m, oba brez vzpona bi ponenilo dvoje dodatnih izogibališč na tem najtežjem odseku. To bi občutno povečalo kapaciteto.
preglednik
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1591
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a desiro »

preglednik napisal/-a:Recimo, da bi ostal po izgradnji parelelnega tira enotiren odsek samo še čez kraški rob. Dva spiralna tunela premera po 700m, L=cca 2000m, oba brez vzpona bi ponenilo dvoje dodatnih izogibališč na tem najtežjem odseku. To bi občutno povečalo kapaciteto.
Kaj pa če bi se vi malo umirili, da še kak doktor ne pogrunta kake pametne ideje in se tale drugi tir zavleče v naslednje stoletje? :roll:
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Leben: Na vladi smo se uradno zavezali, da bomo zgradili dvotirni drugi tir


"Pravkar smo se na vladi tudi formalno zavezali, da bomo nemudoma postavili vse podlage, da se zgradi dvotirni drugi tir," je na novinarski konferenci povedal državni sekretar na ministrstvu za Jure Leben. Dodal je, da bi se pripravljalna dela lahko začela letos jeseni.

Kot je še pojasnil Leben, se bo drugi tir gradil v dveh fazah. Prva sledi smernicam gradbenega dovoljenja, po besedah sekretarja pa bodo šli v tem koraku s pravnimi in strokovnimi podlagami v njegovo dopolnitev, da bi lahko servisno cel gradili v polnem premeru.

Zaradi gradnje cevi v polnem premeru na ministrstvu ocenjujejo, da se bo vrednost povečala za okoli 97 milijonov evrov, a je po besedah Lebna še vedno govora o manj kot milijardi evrov.

Vlogo za predhodni postopek okoljevarstvenega soglasja in dopolnitev gradbenega dovoljenja nameravajo vložiti do konca julija, s pripravljalnimi deli na terenu pa bodo predvidoma začeli jeseni, je še povedal Leben.

"Tudi tam, kjer bodo predori, bodo cevi speljane tako, da bo možna dvotirnost, saj je to zagotovo najboljša rešitev," pa je pred sejo vlade dejal premier Miro Cerar. Dosedanjo traso bo tako mogoče uporabiti za druge, na primer turistične namene.
https://live.finance.si/36587/Leben-Na- ... -drugi-tir
Odgovori