Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

casar napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:Ne vem, kaj vas tako moti cena? Veliki projetki niso poceni. No za avtoceste ni nihče jamral, pa imamo najdražje na kilometer. Nova proga je pa sedaj tak problem. Bo pa vsaj zdržala naslednjih 100 let. Obstoječa je za ukinitev, zaradi naravovatstvenih zahtev in neekonomičnega vzdrževanja.
Jaz mislim, da vse proge in avtoceste potrebujemo. In bi potrebovali še več prog in še več avtocest. Pa tudi obstoječe, tako proge kot avtoceste, bi marsikje morale biti boljše. In čeprav so vse to veliki projekti, za katere je normalno, da veliko stanejo, me zelo moti, da po nepotrebnem stanejo takole čez palec dvakratnik potrebne cene, ker pač nekdo polovico tako ali drugače ukrade.
Daj mi razloži zakaj se ti zdi da je cena prevelika in da bo nekdo pol pokradel, če pa so podobni projekti v EU 2x dražji kot pa naš 2. tir? A potem v Avstriji pokradejo kar 3/4 vrednosti projekta?
Pa nimam nobenega problema s tem, da se ene pet civilnih iniciativ spravi kontrolirat porabo sredstev pri izvedbi projekta.
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Ljubitelj napisal/-a:
casar:
To je tudi nekaj, česar absolutno ne razumem, zakaj so pri 6 MW lokomotivah vgrajevali napajalne postaje moči 3-5 MW. Tudi če pozabimo na Tauruse, so to smešno majhne moči napajalnih postaj, saj tudi dve Brižiti presežeta to moč. In vlake lahko vleče/rine več kot ena lokomotiva. In v okolici napajalnih postaj je lahko več vlakov.
To je pač eden od absurdov železnice. Po podatkih iz B.C. Električna vleka, ima ena napajalna postaja (LJ-Vič) celo ogromnih 2268 kW, ali glih za pospeševanje 2 potniških EM garnitur. No, novejše postaje na koprski progi so močnejše, Dekani menda reda 10MW, ostale so pa 4,5 ali 6,8 MW. Ampak podoben absurd vseh absurdov je bilo nadaljevanje 3kV elektrifikacije v 50 letih!.
In kako močno napajalno postajo pa se je rabilo, ko se je ta postavljala? Za vleko vlakov po ravnini? Nisem še slišal, da bi bil na tem odseku kak resen problem z napajanjem.
Mogoče pa je res najboljše, da namesto napajalnih postaj začnemo postavljati kar mini elektrarne, kaj pa veš, morda pa bodo čez 30 let lokomotive imele moč tam nekje okrog 100MW.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

In kako močno napajalno postajo pa se je rabilo, ko se je ta postavljala? Za vleko vlakov po ravnini?
V tistih časih res niso rabili močnejše,sedaj pa lahko na njo priklopiš en polnpo obremenjen motor (od 4) od Žive pa ne bo več dosti rezerve.
Nisem še slišal, da bi bil na tem odseku kak resen problem z napajanjem.
Problemov z napajanjem na tem ravninskem odseku res ni, se pa pojavijo kakšnih 12-15 km naprej, in to tako znatni, da tovorni vlaki v Logatec vozijo na precejšne razmike....

LPL
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

In kaj misliš da bo bolje rešilo situacijo, nadgradnja napajalne na Viču na 10MW ali pa gradnja nove 5MW nekje med Borovnico in Verdom?
In kaj bo ceneje, bolj smotrno, in kaj je potem narobe s tistimi "samo" 2MW?
Če bo slučajno 2. tir kdaj zgrajen, se dobro ve kje bo naslednje ozko grlo, in upam, da se kaj dela tudi na tem (APB, dodatne napajalne).
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

In kaj misliš da bo bolje rešilo situacijo, nadgradnja napajalne na Viču na 10MW ali pa gradnja nove 5MW nekje med Borovnico in Verdom?
Ne eno, ne drugo ampak 10 MW nekje med B in V.
Zdaj bi pa dodal samo to, meni je čisto vseeno kolko megawatov ima NP Vič. Podal sem samo primer pred kakšnimi 5 leti najšibkejše napajalne postaje. besede nisem rekel ali ustreza ali ne, mi je pravzaprav figo mar. Se pa ravno na njej vidi, kakšni so bili začetki elektrifikacije (datira menda v začetek 60-tih). vse skupaj je pa bilo v stilu ene poljubne knjigice o elektriki za kmetijstva iz 50-tih. Tam je tekla celostranska debata ali se splača imeti 25 W ali 40 W žarnico. Današnji odgovor je seveda, da se ne splača ne ena ne druga!.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a holding »

...pred dobrimi 50-imi leti, ko se je delala elektrifikacija Primorke in naprej.....Gorenjka, itd......, je bilo na območju Slovenije prepeljano dnevo cca 40% današnjih bruto tonskih kilometrov.... :shock: ....in je bila taka moč ENP čist zadost'....
...da je bilo vsaj 15 let zamujenega zaradi zahodnobalkanskih zdrah...... :^o ...so tud' nesporna dejstva....
...ne razpravljam, kaj je prav, samo dejstva navajam.... :idea: ....
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a jurij »

Ljubitelj napisal/-a:
Preglednik najlepša hvala za poduk o stvareh, ki sem jih absolviral pred več kot 50 leti!
@Ljubitelj, Mislim da je po tolikih letih takšen poduk dobrodošel, kajti če se človek nauči neke teorije, katere pri svojem praktičnem delo potem celo življenje ne uporablja, potem tako teoretično znanje po petdesetih letih skoraj popolnoma pozabi.

Jaz sem pozabil čisto vse kar sem se pri svojih izobraževanjih teoretično učil, ker teh teorij pri svojem praktičnem delo nikoli v življenju nisem potreboval.

Vsi moji tehnični izdelki na področju gradbeništva, železnic, žerjavnih prog in nekaterih drugih tehničnih panogah so nastali direktno iz moje glave v realizacijo, brez kakršnih koli predhodnih načrtov in dolgočasnega in nepotrebnega teoretskega izračunavanja.

Torej, za mene osebno neke dolgočasne teorije absolventov ne pomeniji nič, meni je pomembno samo to, da moji na preprost in enostaven način izdelani produkti laufajo tehnično brezhibno in zanesljivo, zato se za moje inovativne izdelke zanimajo številni tuji strokovnjai, tako sem npr. pred nekaj meseci imel obisk železniških strokovnjakov iz Švice, kateri so mi med drugim ponujali delovno mesto pri gradnji in tehničnem razvoju železniških inovacij v Švici......, po drugi strani pa se naši domači inženirji in strokovnjaki za železnico z mano niti pogovarjati nočejo, ker je našim strokovnjakom preprosto izpod čast, da bi eden navaden šlosar imel več praktičnečnega znanja kot pa naši (visoko) izobraženi strokovnjaki in pa Ljubitelju podobni absolventi.

LP Jurij
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Ljubitelj napisal/-a:Zdaj bi pa dodal samo to, meni je čisto vseeno kolko megawatov ima NP Vič. Podal sem samo primer pred kakšnimi 5 leti najšibkejše napajalne postaje. besede nisem rekel ali ustreza ali ne, mi je pravzaprav figo mar.
Napisal si:
Ljubitelj napisal/-a:To je pač eden od absurdov železnice. Po podatkih iz B.C. Električna vleka, ima ena napajalna postaja (LJ-Vič) celo ogromnih 2268 kW, ali glih za pospeševanje 2 potniških EM garnitur.
Če ne iz drugega bi lahko iz "celo ogromnih 2268 kW" sklepal, da te tu nekaj žuli in da ti ni povsem "figo mar".
Ljubitelj napisal/-a:Se pa ravno na njej vidi, kakšni so bili začetki elektrifikacije (datira menda v začetek 60-tih). vse skupaj je pa bilo v stilu ene poljubne knjigice o elektriki za kmetijstva iz 50-tih. Tam je tekla celostranska debata ali se splača imeti 25 W ali 40 W žarnico. Današnji odgovor je seveda, da se ne splača ne ena ne druga!.
In spet se delaš norca iz enih, ki so naredili nekaj, kar je uspešno funkcioniralo 50+ let, pa bo z nekaj posodobitvami morda še enkrat toliko.

Saj ne vem kateri od naslednjih bo najbolj ustrezal: =D> #-o :roll:
Uporabniški avatar
CC 6500
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 23.08.2007, 19:18
Kraj: nekje v giru

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a CC 6500 »

Pri napajalni postaji manjka samo še ena kretnica pa bo zadeva sklenjena

Slika

Slika
Brižita je mašina, ki ji ni para

Lp Kristjan
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tisto pri napajalni postaji bo "samo" štuc ... ali pa je morda zametek česa večjega?
LP, Metod
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a jurij »

mkx napisal/-a:Tisto pri napajalni postaji bo "samo" štuc ... ali pa je morda zametek česa večjega?
Glede na tirno situacijo izgleda kot štuc za odstavo kakšne dodatne porivalne lokomotive. :arrow:
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 201
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Heisenberg »

jurij napisal/-a:
mkx napisal/-a:Tisto pri napajalni postaji bo "samo" štuc ... ali pa je morda zametek česa večjega?

Glede na tirno situacijo izgleda kot štuc za odstavo kakšne dodatne porivalne lokomotive. :arrow:

Zaenkrat se bo tam postavil samo tirni zaključek,ko pa se lotijo z delom "drugega tira" pa se tirni zaključek umika,kjer bodo nadaljevali z traso drugega tira. :thumbupr :arrow:


Lep dan,Dejan
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a jurij »

holding napisal/-a: ..brez zamere,... [-o< ....@jurij....vem....hotel sem le prikazat, da je "nepripeta doprega", ki se izvaja tudi pri nas, na resnih in urejenih progah dandanes stvar zgodovine, da tega nove tehnologije NE podpirajo več, da ta način na novih progah odpade..... [-X ....severni sosedje so jih prepovedali že pred dobrimi 20-imi leti...razen na odseku iz Jesenic do južnega portala "Karavank", kjer pa se promet odvija po posebnem sporazumu med sosednjima upravama vodenja prometa..... :idea: ....ne moreš se it računalniškega vodenja prometa, zaporednih vlakov, itd., itd., in uporabljat "fore" iz kamene dobe......

...zaradi tega se gradijo nove proge, z novo tehnologijo.....če bi bila ta stara t'ko "cool," bi pa tko ostal.....in tud zaradi tega se na kritičnih odsekih vozi s tandemom tudi 100 km daleć, pa četud' je ta odsek le 10 km.... :roll: ...čudn' al' ne, tko je kot pri žerjavih.....

...pa brez zamere, prosim...... [-X ....niti slučajno ni bil namen podcenjevanje, ampak praktičen prikaz....
@holding, Ni kaj za zamerit, saj nisi nič slabega napisal, pa tudi nobenega resnega podcenjevanja v tvojih prispevkih nisem opazil, res pa je da smo si ljudje različni, imamo različne interese, pri tem pa tudi na železnico in takšne velike projekte gledamo z različnih zornih kotov.

Torej, svet je lep zaradi različnosti ljudi, še lepše bi pa bilo, če bi vsi ljudje na svetu kljub različnosti bili enotni in bi živeli v sožitju brez nepotrebnih nasprotovanj in sporov.
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a jurij »

Heisenberg napisal/-a:
jurij napisal/-a:
mkx napisal/-a:Tisto pri napajalni postaji bo "samo" štuc ... ali pa je morda zametek česa večjega?

Glede na tirno situacijo izgleda kot štuc za odstavo kakšne dodatne porivalne lokomotive. :arrow:

Zaenkrat se bo tam postavil samo tirni zaključek,ko pa se lotijo z delom "drugega tira" pa se tirni zaključek umika,kjer bodo nadaljevali z traso drugega tira. :thumbupr :arrow:


Lep dan,Dejan
Hvala za informacijo, pa lep dan še naprej

LP Jurij
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

Heisenberg napisal/-a:Zaenkrat se bo tam postavil samo tirni zaključek,ko pa se lotijo z delom "drugega tira" pa se tirni zaključek umika,kjer bodo nadaljevali z traso drugega tira.
Torej bo nekaj časa funkcioniral kot ščitni tir za zagotavljanje prepeljevalne poti. Samo upamo lahko, da se ne bo kakšen vlak predčasno podal po novem drugem tiru.
LP, Metod
Odgovori