Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Drugi tir upočasnila že revizija na arheološka dela
Iz projektne naloge razpisne dokumentacije je razvidno, da je za analizo podatkov in historično analizo prostora predvidenih 30 dni, za zaščitena arheološka izkopavanja 240 dni po pridobljenem kulturnovarstvenem soglasju, za arheološke raziskave ob gradnji in za končno izvedbo arheoloških raziskav pa še 730 dni. Iz tega sklepamo, da najmanj deset mesecev na nekaterih delih trase ne bo mogoče začeti del. To pomeni, da pred letom 2019 ni mogoče razmišljati o začetku glavnih del na trasi drugega tira.
http://www.delo.si/novice/slovenija/dru ... -dela.html
Iz projektne naloge razpisne dokumentacije je razvidno, da je za analizo podatkov in historično analizo prostora predvidenih 30 dni, za zaščitena arheološka izkopavanja 240 dni po pridobljenem kulturnovarstvenem soglasju, za arheološke raziskave ob gradnji in za končno izvedbo arheoloških raziskav pa še 730 dni. Iz tega sklepamo, da najmanj deset mesecev na nekaterih delih trase ne bo mogoče začeti del. To pomeni, da pred letom 2019 ni mogoče razmišljati o začetku glavnih del na trasi drugega tira.
http://www.delo.si/novice/slovenija/dru ... -dela.html
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
A to se nameravajo filozofi v nedogled pritoževati?
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zdravo!
Očitno bodo potekale arheološke raziskave pretžno v tunelih, skladno s potekom predvidene trase. Le kaj je tam nekoč bilo?
LP - Peter
Očitno bodo potekale arheološke raziskave pretžno v tunelih, skladno s potekom predvidene trase. Le kaj je tam nekoč bilo?
LP - Peter
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zna biti, da bodo odkrili ogromno število ostankov zgodnjih školjčnih kultur. Kar bo za seboj potegnilo poglobljene analize selitvenih poti ter odkrivanje razlogov za to, da so selitvene poti prečkale ravno Kraški rob ...Peter 5 napisal/-a:Očitno bodo potekale arheološke raziskave pretžno v tunelih, skladno s potekom predvidene trase. Le kaj je tam nekoč bilo?
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zakaj je v Sloveniji vselej potrebno vso jezo zvaliti na zakonsko obvezne arheološke raziskave? Aja, samo one bodo očitno zavrle sicer ekspresno gradnjo drugega tira .
Na trasi bodočega drugega tira je povsem nerealno pričakovati arheološko sterilna tla. Kar oglejte si prikaz že registrirane multiperiodne kulturne dediščine med Koprom in Kozino, med katero prevladujejo arheološka najdišča (vir: Ministrstvo za kulturo):
Ponavljam, gre za že registrirano kulturno dediščino. Logično je, da se bo ob zaključku gradnje tira slika izdatno popolnila z novimi enotami KD.
Kaj bodo arheologi počeli v post terenski obravnavi (analiza gradiva, pisanje obveznega poročila), pa na dinamiko gradbenih del nima prav nobenega vpliva.
P.S. Napol senzacionalistični članek iz Dela navaja razpis za raziskave le dveh najdišč ob bodoči trasi (Dekani, Osp). Vzdolž trase potekajo arheološke raziskave že daljše obdobje, zato je sila neumestno trditi, da se gradnja tira zaradi arheologije ne bo mogla začeti v kratkem.
Na trasi bodočega drugega tira je povsem nerealno pričakovati arheološko sterilna tla. Kar oglejte si prikaz že registrirane multiperiodne kulturne dediščine med Koprom in Kozino, med katero prevladujejo arheološka najdišča (vir: Ministrstvo za kulturo):
Ponavljam, gre za že registrirano kulturno dediščino. Logično je, da se bo ob zaključku gradnje tira slika izdatno popolnila z novimi enotami KD.
Kaj bodo arheologi počeli v post terenski obravnavi (analiza gradiva, pisanje obveznega poročila), pa na dinamiko gradbenih del nima prav nobenega vpliva.
P.S. Napol senzacionalistični članek iz Dela navaja razpis za raziskave le dveh najdišč ob bodoči trasi (Dekani, Osp). Vzdolž trase potekajo arheološke raziskave že daljše obdobje, zato je sila neumestno trditi, da se gradnja tira zaradi arheologije ne bo mogla začeti v kratkem.
Aljaž
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Očevidno se je oglasil nekdo, ki problematiko pozna bolje kot nekateri novinarji ali ad hoc komentatorji...
LP in hvala za info L
LP in hvala za info L
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
@Ljublitelj, hvala.
V arheoloških vodah delujem dobra štiri leta, zato priznam, da bom arheologiji vselej stopil v bran. Vedno znova me žalosti odnos dobršnega dela širše javnosti, ki nastopa nastrojeno, včasih celo zaničevalno do te dejavnosti. In ne, da me ne bo kdo razumel preveč direktno, ne mislim zgolj na projekt drugi/novi tir Divača–Koper. Kjer koli brskam po spletu, pa naj si gre za obnovo Slovenske ali Gosposvetske ceste v Ljubljani, gradnjo Magnine lakirnice ali nekega xy trgovskega centra, vedno se v zgodbi najde moteči element, imenovan arheolog.
Že omenjeno, slovenska zakonodaja jasno veleva kako pristopiti k gradbenemu projektu, ki se nahaja znotraj območja, registriranega kot arheološko najdišče. Prav tako je natančno definirano, kakšni so koraki v primeru odkritja novega najdišča na sicer "nevtralnem" območju tekom gradnje. Prostor med Divačo in Koprom je, na žalost vseh gradbenih projektantov, znotraj izjemno bogate arheološke zapuščine. Navsezadnje, že med nedavno obnovo Tovorne postaje Koper in gradnjo izvlečnega tira do ENP Dekani sta "pokukali" na plano vsaj dve najdišči, pa je medsebojna razdalja lokacij le dober kilometer, morda dva.
Vem, marsikoga bode v oči dolgotrajnost terenskih raziskav. Tu prav dosti ne morem komentirati. Sodobne izkopavalne metode enostavno stremijo k natančnosti, kjer je poudarek na izvornemu kontekstu in stratigrafskih odnosih. Vse skupaj je pospremljeno s pogostimi in in preciznimi dokumentiranji, zato se čas hitro podaljša, napredovanje pa je počasno. Finančni vložki so prav tako veliki, arheološka dejavnost že zdavnaj prerasla svoje prvotne okvirje, vedno več je multidisciplinarnega dela in s tem povezanih post terenskih analiz (predvsem naravoslovnih).
Da ne bom preveč bluzil. Hočete ali ne, arheološke raziskave so obvezni predpogoj za izgradnjo nove proge. Nikjer ne piše, da se bo zaradi arheologije gradnja izdatno zavlekla. Daleč od tega. Na nekaterih mestih so ali še bodo potekala sondiranja, po potrebi tudi izkopavanja. Tu bo seveda gradbena dejavnost morala počakati. Vendar to še zdaleč ne bo vzdolž celotne trase. Na nekaterih odsekih bo očitno uveden le arheološki nadzor (običajno izvajanje gradbenih del ob stalnem nadzoru kvalificiranega arheologa). Prav gotovo pa bodo vmes tudi odseki, kjer bo podpovršje arheološko sterilno. Je pa res, da zna biti arheologija sila nepredvidljiva in se pojavi tudi tam, kjer jo najmanj pričakuješ.
V arheoloških vodah delujem dobra štiri leta, zato priznam, da bom arheologiji vselej stopil v bran. Vedno znova me žalosti odnos dobršnega dela širše javnosti, ki nastopa nastrojeno, včasih celo zaničevalno do te dejavnosti. In ne, da me ne bo kdo razumel preveč direktno, ne mislim zgolj na projekt drugi/novi tir Divača–Koper. Kjer koli brskam po spletu, pa naj si gre za obnovo Slovenske ali Gosposvetske ceste v Ljubljani, gradnjo Magnine lakirnice ali nekega xy trgovskega centra, vedno se v zgodbi najde moteči element, imenovan arheolog.
Že omenjeno, slovenska zakonodaja jasno veleva kako pristopiti k gradbenemu projektu, ki se nahaja znotraj območja, registriranega kot arheološko najdišče. Prav tako je natančno definirano, kakšni so koraki v primeru odkritja novega najdišča na sicer "nevtralnem" območju tekom gradnje. Prostor med Divačo in Koprom je, na žalost vseh gradbenih projektantov, znotraj izjemno bogate arheološke zapuščine. Navsezadnje, že med nedavno obnovo Tovorne postaje Koper in gradnjo izvlečnega tira do ENP Dekani sta "pokukali" na plano vsaj dve najdišči, pa je medsebojna razdalja lokacij le dober kilometer, morda dva.
Vem, marsikoga bode v oči dolgotrajnost terenskih raziskav. Tu prav dosti ne morem komentirati. Sodobne izkopavalne metode enostavno stremijo k natančnosti, kjer je poudarek na izvornemu kontekstu in stratigrafskih odnosih. Vse skupaj je pospremljeno s pogostimi in in preciznimi dokumentiranji, zato se čas hitro podaljša, napredovanje pa je počasno. Finančni vložki so prav tako veliki, arheološka dejavnost že zdavnaj prerasla svoje prvotne okvirje, vedno več je multidisciplinarnega dela in s tem povezanih post terenskih analiz (predvsem naravoslovnih).
Da ne bom preveč bluzil. Hočete ali ne, arheološke raziskave so obvezni predpogoj za izgradnjo nove proge. Nikjer ne piše, da se bo zaradi arheologije gradnja izdatno zavlekla. Daleč od tega. Na nekaterih mestih so ali še bodo potekala sondiranja, po potrebi tudi izkopavanja. Tu bo seveda gradbena dejavnost morala počakati. Vendar to še zdaleč ne bo vzdolž celotne trase. Na nekaterih odsekih bo očitno uveden le arheološki nadzor (običajno izvajanje gradbenih del ob stalnem nadzoru kvalificiranega arheologa). Prav gotovo pa bodo vmes tudi odseki, kjer bo podpovršje arheološko sterilno. Je pa res, da zna biti arheologija sila nepredvidljiva in se pojavi tudi tam, kjer jo najmanj pričakuješ.
Aljaž
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Podvoz, cesta proti Mlinu je zopet odprta za promet...
Nad mostom, pa je tudi vse pripravljeno za prve vožnje po II.tiru ....ločišča so porihtali pred dvemi tedni, v zadnjem tednu so bili nameščeni še pogoni na nove kretnice
Zadnja finalna dela ob končanem tiru, preden se preselijo na drugo stran...
Tako, od danes naprej, taki prizori ne bodo več nekaj običajnega
Včeraj je še žmigal, danes zjutraj pa je za vedno ugasnil svoje luči...
Ta novi pa so dobili svoja imena in priimke....danes/jutri po koncu zapore, bojo zasvetili v novem poglavju koprske postaje
Nad mostom, pa je tudi vse pripravljeno za prve vožnje po II.tiru ....ločišča so porihtali pred dvemi tedni, v zadnjem tednu so bili nameščeni še pogoni na nove kretnice
Zadnja finalna dela ob končanem tiru, preden se preselijo na drugo stran...
Tako, od danes naprej, taki prizori ne bodo več nekaj običajnega
Včeraj je še žmigal, danes zjutraj pa je za vedno ugasnil svoje luči...
Ta novi pa so dobili svoja imena in priimke....danes/jutri po koncu zapore, bojo zasvetili v novem poglavju koprske postaje
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Hvala za tole, se strinjam, mnogo preveč je tega zaničevalnega odnosa.leteči vlak napisal/-a:@Ljublitelj, hvala.
V arheoloških vodah delujem dobra štiri leta, zato priznam, da bom arheologiji vselej stopil v bran. Vedno znova me žalosti odnos dobršnega dela širše javnosti, ki nastopa nastrojeno, včasih celo zaničevalno do te dejavnosti. In ne, da me ne bo kdo razumel preveč direktno, ne mislim zgolj na projekt drugi/novi tir Divača–Koper. Kjer koli brskam po spletu, pa naj si gre za obnovo Slovenske ali Gosposvetske ceste v Ljubljani, gradnjo Magnine lakirnice ali nekega xy trgovskega centra, vedno se v zgodbi najde moteči element, imenovan arheolog.
(...)
Na tem forumu je pogosto izraženo čudenje in zgražanje zaradi nerazumevanja detajlov železniške problematike s strani splošne javnosti, po drugi strani pa očitno nismo sposobni razumeti osnovnega pomena poznavanja zgodovine našega ozemlja.
LP, odbijac
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
@Igor72, ali kdo drug, lahko laično preprosto razložiš, kaj je to ločnica? Dolgo me že srbi...
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Na razpis za pripravljalna dela za drugi tir prispelo 15 ponudb
Danes se je iztekel rok za prijavo na razpis za pripravljalna dela za drugi tir. Na direkciji za infrastrukturo so prejeli 15 ponudb, vrednih od 14,5 do 22,5 milijona evrov. Kot so pojasnili, jih bodo zdaj podrobno pregledali, kdaj bo znana končna izbira, pa je še prezgodaj napovedovati.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... -tir-prisp
Danes se je iztekel rok za prijavo na razpis za pripravljalna dela za drugi tir. Na direkciji za infrastrukturo so prejeli 15 ponudb, vrednih od 14,5 do 22,5 milijona evrov. Kot so pojasnili, jih bodo zdaj podrobno pregledali, kdaj bo znana končna izbira, pa je še prezgodaj napovedovati.
http://www.primorske.si/Novice/Slovenij ... -tir-prisp
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Tista točka, do katere se mora vlak pred kretnico ustaviti, da bo vlak po sosednjem tiru še lahko peljal mimo. Naj kdo bolj poenostavi definicijo.
preglednik
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 131
- Pridružen: 26.01.2016, 22:50
- Kraj: Rijeka
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Htio sam pitati šta znači strelica prema dole na US, no provjerio sam, nema puta proklizavanja(prepeljevalna pot). Kod nas toga nema zasad, ali postoji brojka 3 (za brzinu 30 km/h) kod ulaska na kolosijek koji je podijeljen graničnim signalom na dva odsjeka. Je li to umjesto toga?
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Avvvč...Moja popolna nevednost. Kaj pa je potem veliki L (črn in rdeč), ki je tudi narobe obrnen? Obešeno na VM. Sem mislil, da se temu reče ločnica...
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico