Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a gorican »

Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Nobene panike. [-X
Poleg madžarskega podjetja AR Adria danes v Sloveniji posluje še ena družba, ki podpira drugi tir za tuje prevoznike. Gre za Primol, ki mu je 6. januarja uspelo pridobiti licenco agencije za železniški promet za prevoze po slovenskih tirih. Direktor Matjaž Mesec je potrdil, da podjetje uradno zastopa tuja logista PPD in AWT, za katera »predvsem skrbi za organizacijo prevozov in koordinacijo med prevozniki«. Prvi prihaja iz Hrvaške in menda v slovenski infrastrukturi ne vidi strateške prioritete, pravi Mesec; naši tiri so za PPD zanimivi predvsem kot povezava z Italijo, koprskega pristanišča pa ne potrebuje, saj je družba pred dvema letoma prevzela hrvaško pristanišče Ploče. Precej pomembnejša je za zgodbo o navezavi Kopra na Jantarno pot prek drugega tira skupina AWT, ki prihaja iz Češke, sicer pa jo lastniško obvladuje poljski koncern PKP Cargo.

Gre za uveljavljeni imeni med evropskimi železniškimi prevozniki. Samo AWT razpolaga z več kot 160 lokomotivami in več kot pet tisoč tovornimi vagoni, v lasti pa ima tudi velik zaledni terminal Ostrava-Paskov. Prav zaradi tega je za Čehe sodelovanje z edinim slovenskim pristaniščem še posebej zanimivo, pravi Mesec: »AWT prek Luke Koper že sedaj opravlja prevoze; za zdaj na teden prepelje tri do štiri pare vlakov z zabojniki in enega do dva para z avtomobili, kar na leto znese skupaj približno 400 vlakov v eno smer. Te številke bi se lahko tudi podvojile, če bi bilo mogoče organizirati daljše in težje vlake iz Kopra.« Direktor Primola pojasnjuje, da se z odprtjem Jantarne poti Čehom in Poljakom ponuja dragocena možnost preusmeritve blagovnih tokov, ki sedaj potekajo pretežno prek severnih evropskih pristanišč, na traso, ki vodi iz Kopra. Kljub temu se ne AWT ne Primol – drugače od Madžarov – s slovenskimi odločevalci ne pogajata o vlaganjih v drugi tir ali o vplivu na Luko Koper, je še zatrdil Mesec.
Poleg tega je luka Koper šla na "izlet" na Bavarsko, kjer je kontejnerski potencial 2x večji od celotnega Avstrijskega. Za spodnjo Avstrijo sem že pisal, da želijo boljšo povezavo Phyrna do Kopra, poleg tega so Avstrijci zelo pomemben partner luke Koper in tudi Baltik je vse bolj zanimiv. Orban se pa obrača, kot veter piha. ;) Bo hitro ugotovil, da čez Koralpe ne bo šlo kaj veliko tovora. Na poti iz Trsta se bo zamašilo zelo hitro. :D Zgodba Orbana je samo kost za glodanje. Še nihče ni bil zadovoljen z Italijani :wink:
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a smok1 »

Tudi jaz mislim, da veliko hudega ni. Ne vidim, zakaj bi se tako težko osredotočali samo na Madžare, če je pri Kopru zraven še Avstrija, Češka, Slovaška, jug Nemčije in Poljske.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

Se skoraj čudim, da so Madžari zagrabili za Trst šele sedaj. Glede na izjemen prostocarinski status, ki naj bi bil najbolj ugoden med vsemi pristanišči v Evropi v tem trenutku, bo še kdo našel prostor za pretovor in dodelavo blaga v Trstu.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ja žalostno je, da sami nismo sposobni zgradit slabih 30 km nove proge. Res pa je, da bo pa proga večinoma (2/3) namenjena zalednim državam in le okoli 1/3 za Slovenske potrebe.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

Drugi tir: ne z Orbanom, Slovenija ima pri drugem tiru problem z Italijani
https://siol.net/posel-danes/novice/dru ... ani-483563
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Če bi počasi in sproti gradili paralelni tir, bi že zdavnaj imeli dvotirno progo. Pa zgleda da ni potrebe, oziroma, da prevladujejo politični interesi.
preglednik
ExpressTrain
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 02.01.2015, 14:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ExpressTrain »

Sramota, da leta 2018/2019 nimamo dvotirne proge Divača - Koper. Če bi se take igrice šli Kitajski, ne vem, kam bi prišli. SRAMOTA. :jezn :jezn
Uporabniški avatar
Heisenberg
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 201
Pridružen: 14.07.2014, 3:22
Kraj: Koper

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Heisenberg »

The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job.
Dejan
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ne samo da se premika, danes sveža novica, da se NS 2TDK strinja z investicijskim programom za 2 TDK, Nadzorni svet 2TDK-ja se strinja z načrtom Bratuškove
LukaSLO
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 57
Pridružen: 13.07.2012, 11:59

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a LukaSLO »

Investicijski program za drugi tir potrjen na vladi =D>! Pričenja se gradnja dostopnih cest.

http://www.drugitir.si/novice/2019-01-2 ... vaca-Koper
ExpressTrain
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 02.01.2015, 14:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ExpressTrain »

Drugi tir gre naprej in nihče ga več ne ustavi[

Za drugi tir predvidoma 1,2 milijarde, dve tretjini virov zagotovljenih, manjkajo bančni krediti. Madžari še niso odpisani.

Ljubljana – »Gradnja drugega tira se lahko začne. Zdaj gre zares. Nihče več ne more tega ustaviti,« je po včerajšnji odločitvi slovenske vlade povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Danes bo podjetje 2TDK v delo uvedlo Kolektor CPG in Euroasfalt, ki bosta čez slab mesec na traso bodoče proge lahko pripeljala gradbeno mehanizacijo. Investicijski program je potrjen in z njim večinoma tudi finančna konstrukcija. Za investicijo, vredno približno 1,1 milijarde evrov, je zagotovljenih 65 odstotkov finančnih virov, vodstvo 2TDK se lahko pogaja z bankami za najem kreditov.

Vlada je soglasno potrdila investicijski program in s tem dokončno odprla vrata najpomembnejšemu državnemu infrastrukturnemu projektu. Podprli so ga tudi vladni člani stranke SMC, ker ne izključuje možnosti sodelovanja zalednih držav in ker niti sodelovanje z Madžari ni povsem odpisano. Podjetji morata v enem letu zgraditi okoli 25 kilometrov dostopnih cest. Do takrat pa bi morali objaviti razpise za izvedbo glavnih gradbenih del.

Dve tretjini sredstev zagotovljenih, z bankami se pogajajo

Po cenah s konca leta 2017 bi gradnja drugega tira po potrjenem investicijskem programu stala 1,1 milijarde evrov. V tem znesku je upoštevanih tudi za 134 milijonov evrov rezerv za nepredvidena dela in 55 milijonov evrov, ki so jih za drugi tir porabili do konca leta 2017. Če bi k temu znesku dodali še strošek financiranja in stroške poslovanja 2TDK, bi znesek za drugi tir znašal 1,194 milijona evrov (v tem znesku je upoštevanih že porabljenih 55 milijonov evrov do konca leta 2017). Ker si državno podjetje lahko poplačuje DDV, pomeni, da ga v tem znesku ni, saj ga tudi ne bo treba plačevati.

Alenka Bratušek je poudarila, da je znanih 65 odstotkov finančnih virov. V načrtu razvojnih programov državnega proračuna so v prihodnjih štirih letih predvideli plačilo kapitalskega deleža v višini 400 milijonov evrov. To omogoča zaprtje finančne konstrukcije tudi brez deleža zalednih držav. Kar pa ne pomeni, da se z zalednimi državami sploh ne bi več pogovarjali o sodelovanju. Na enem od prvih srečanj koalicijskega vrha bi se morali temeljiteje posvetiti tej temi in prevetriti vse prednost in slabosti možnega vlaganja zalednih držav. O tem Slovenija lahko odloča šele prihodnje leto, ko bo tudi bolj jasno, kolikšen bo dejansko potreben delež vseh sredstev.

Komercialne banke čakajo, zalomi se lahko v EIB

Poleg proračunskih sredstev je zagotovljenih še 236 milijonov nepovratnih sredstev EU in 122 milijonov evrov iz pribitka k cestninam, ki jih bodo v več prihodnjih letih plačali prevozniki na delu slovenskih cest. Manjkajoči del sredstev, ki za zdaj še ni dokončno potrjen, so krediti bank. Investicijski načrt predvideva, da bi Evropska investicijska banka prispevala 250 milijonov evrov, poleg nje pa so že podpisali pisma o nameri s tremi komercialnimi bankami, ki so pripravljena prispevati najmanj 167 milijonov evrov.

Finančna konstrukcija se lahko zalomi pri kreditu EIB, saj so v zadnjih mesecih postavili več tehničnih vprašanj (na primer, zakaj je sploh treba širiti servisne cevi treh najdaljših predorov), predvsem pa so finančniki EIB postavili dilemo, da Slovenija ne izpolnjuje pogojev za pridobitev finančnih jamstev tako imenovanega Junckerjevega sklada EFSI. Če bi ta pripomba obveljala, bi to pomenilo, da mora Slovenija drugače zagotoviti e-bančne garancije, kar bi seveda vplivalo na finančno breme države.

Predstavniki 2TDK se bodo šele zdaj, ko je potrjen finančni program, lahko začeli z bankami resno pogajati o najemu posojil. Glede dileme o pripadajočemu delu garancij sklada EFSI​, pa je Alenka Bratušek dejala, da projekt gotovo izpolnjuje te pogoje, sicer ne bi bil deležen evropskih sredstev. »Res bi bilo nenavadno, da za tak projekt, ki ga podpira tudi evropska komisija, ne bi izpolnjevali meril za pridobitev jamstev Junckerjevega sklada. Če bi se to zgodilo, bi morali razmišljati o posojilih drugih bank.«

Davkoplačevalski denar bodo vračali uporabniki tira

Investicijski program je pokazal, da je projekt finančno vzdržen, saj je povprečna ekonomska stopnja donosa 6,6-odstotna, donosnost na kapital 2TDK pa naj bi bila po konservativnih izračunih 0,8-odstotna. Po mnenju ministrice za infrastrukturo model financiranja izkazuje, da bodo z zakonom zagotovljeni viri povrnili vsa proračunska vlaganja. S pribitkom na cestnino, takso na pretovor v Luki in uporabnino železniških tirov kaže, da bi prva leta zbrali po okoli 25 milijonov evrov na leto. Z rastjo pretovora pa bi že leta 2027 dosegli 34 milijonov evrov na leto. Seveda se namerava Slovenija s tem projektom še nekajkrat prijaviti na razpise za pridobitev sredstev EU v prihodnji perspektivi.

Pri izračunu koristi, ki jih prinaša investicija, ni mogoče računati samo denarja, ki se vrti v podjetju 2TDK. Upoštevati bi morali tudi povečanje produktivnosti, razvoj Luke Koper in vse logistične panoge v državi, nova delovna mesta, večjo zanesljivost transporta tovora in potnikov, vplive na okolje, varovanje naravnih virov, celo razvoj turizma.

Direktor 2TDK Marko Brezigar, zadolžen za tehnično področje, je napovedal, da naj bi februarja objavili razpis za izvajalca viaduktov nad dolino Glinščice, do konca leta pa najverjetneje tudi za gradnjo viadukta Črni kal. Pomembno pri sedanji investiciji je tudi, da vključuje širjenje treh najdaljših predorov, ki skupaj merijo 16 kilometrov. To pomeni okoli 60 odstotkov vzporednega tira, ki bo na vrsti v prihodnjih letih.

https://www.delo.si/novice/slovenija/dr ... 43253.html
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Benny »

EIB je uvrstila drugi tir na seznam projektov za financiranje.
http://www.mzi.gov.si/si/medijsko_sredi ... V0P4mIIft0
bedak
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 14.02.2019, 18:07

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bedak »

Zakaj ne bi 2. tira naredili vzporedno z AC in bi ga samo ovijali okol hribčkov, kjer so predori? Za kontejnerje (če je to večina transporta, glede na to, da gre veliko kontejnerjev že tudi po cesti) bi se lahko zgradil sistem po vzoru monoraila oz. enotirne proge, fantje iz Celja bi pa lahko zdizajnirali par posebnih vagonov za to (v Divači bi se pa kontejnerje potem preložilo na normalne vagone). Sistem bi deloval s pomočjo 3. zobate tirnice. Sicer pa, a bi bilo tako težko narediti večji naklon, 2 pentlji in kupiti dve, zobati tirnici prilagojeni lokomotivi? Pentlji bi pa lahko naredili že ob obstoječem črnokalskem predoru. Ja, razmišljanje enega zdolgočasenega bedaka ...
lep pozdrav
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

bedak napisal/-a:Zakaj ne bi 2. tira naredili vzporedno z AC in bi ga samo ovijali okol hribčkov, kjer so predori? Za kontejnerje (če je to večina transporta, glede na to, da gre veliko kontejnerjev že tudi po cesti) bi se lahko zgradil sistem po vzoru monoraila oz. enotirne proge, fantje iz Celja bi pa lahko zdizajnirali par posebnih vagonov za to (v Divači bi se pa kontejnerje potem preložilo na normalne vagone). Sistem bi deloval s pomočjo 3. zobate tirnice. Sicer pa, a bi bilo tako težko narediti večji naklon, 2 pentlji in kupiti dve, zobati tirnici prilagojeni lokomotivi? Pentlji bi pa lahko naredili že ob obstoječem črnokalskem predoru. Ja, razmišljanje enega zdolgočasenega bedaka ...
...ja, bilo bi težko... :D
Odgovori