Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Referendumski Vili spet v akciji. Drugi tir na ustavno sodišče. Očitajo mu nezakonitost in nesmiselnost https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... lnost.html
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Referendumski Vili spet v akciji. Drugi tir na ustavno sodišče. Očitajo mu nezakonitost in nesmiselnost https://www.24ur.com/novice/gospodarstv ... lnost.html
Imel je možnosti, ko ga je podpirala ena politična opcoija, sedaj izpade kot klovn, kar sicer v resnici je.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Na 2TDK so objavili javno naročilo Deviacija obstoječe proge v Divači, ki zajema:

- izgradnja deviacije obstoječe proge v Divači,
- nadgradnja SV naprave na postaji Divača zaradi deviacije,
- prilagoditev sistema ETCS zaradi deviacije.

Nadaljnje informacije: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=407446

Predviden potek stare in nove proge iz Divače proti Kopru, vrisano na OpenStreetMapu:
Slika
https://www.openstreetmap.org/#map=16/45.6771/13.9587
Aljaž
Uporabniški avatar
Jernej
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 16.09.2008, 8:35

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Jernej »

Na Primorskemu Dnevniku je bil danes članek o gradnji viadukta Glinščica.
Samo iz slik se mi je zdelo prostora za dvotirno progo. Je to predvideno?
Ker iz tehničnih podatkov naj bi bila proga enotirna...
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Vsi viadukti so, žal, enotirni!
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Saj a ne bojo potem še zgradili vzdolž te proge in teh viaduktov pa tunelov, zgradili se eno progo in s tem viadukte/tunele? Kaj pa je narobe s tem?
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

vidkrt napisal/-a: 04.08.2021, 16:31 Saj a ne bojo potem še zgradili vzdolž te proge in teh viaduktov pa tunelov, zgradili se eno progo in s tem viadukte/tunele? Kaj pa je narobe s tem?
verjetno je dražje zgraditi dva viadukta ali tunela, kot pa eega za dva tira. Verjetno nova proga ne bo dvotirna.
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

Koliko se realno sploh potrebuje dvotirno progo? Drugače bi bilo seveda, če bi se železnica nadaljevala v Trst, ampak do tja odgovorni, mentalno še niso prišli...

So pa mentalno prišli vsaj nekateri do tja, da se je začelo druckati, da bi progo elektrificirali v izmenični napetosti 25 kV (zadnji odstavek novice): https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/civi ... ati/587174
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Proga bi morala biti projektirana in grajena kot Pontebana, dvotirna z enocevnimi tuneli. Napetost niti ni tako pomembna. Zdaj pač bo kar bo.
preglednik
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

Kolikor vem dvotirnost v eni cevi za novogradnje prepoveduje Evropska zakonodaja zaradi varnosti. Če se kaj zgodi v eni cevi, se lahko umakneš vsaj v drugo....

Sem pa nekje prebral, da je Avstroogrska tako Karavanški kot Bohinjski tunel v štartu planirala kot dvocevni s po enim tirom v vsakem s prečnimi hodniki na par 100 metrov. Vseeno na koncu potem enocevna predora z dvema tiroma zaradi stroškov. Danes pa potem po 121 letih od začetka gradnje tudi oba predora zares enotrina, čeprav druge cevi pa ni #-o . Zanimivo sicer kaj so doumeli že pred 121 leti, pa Italijani potem 100 let kasneje pri Pontebani še niso.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Po drugi strani ne moremo primerjati avtocest z železnicami, saj ne poznam primera, da bi se zgodila večja nesreča v enocevnem dvotirnem železniškem tunelu, zaradi trčenja vlakov kot posledica iztirjenja. Enocevni dvotirni tunel ima celo svoje prednosti: enostavnejša dostopnost v primeru če vlak obstane v tunelu ter manjši zračni upor zaradi večjega preseka cevi. Italijani pod Apenini na AV vozijo 200-300km/h (Pontebana 160), v švicarskem baznem dvocevnem tunelu pod Alpami pa so jo morali celo znižati iz planiranih 200 na 160.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Leta 2008 so ovce povzročile iztirjenje ICE-ja v Landrückentunnelu pri hitrosti 210 km/h. Členi so se zaradi iztirnjenja nagnili v profil sosednjega tira. Še dobro da ni kdo prišel nasproti... 2018 je bilo čelno trčenje v enem izmed predorov na Semmeringu. Lani pa je v predoru v bližini Oberwalda, prišlo do trčenja v predoru. Preglednik, malo pameti v roke. O 160 km/h v švicarskih predorih, pa boš moral malo bolj definirati, kateri vlak in kje in kdaj.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Saj imaš prav, vendar ena dolžina verjetno tudi obstaja, do katere so dvotirni tuneli lahko enocevni. A veš koliko jih je danes po vsem svetu in bodo takšni tudi ostali.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 06.08.2021, 9:59 Saj imaš prav, vendar ena dolžina verjetno tudi obstaja, do katere so dvotirni tuneli lahko enocevni. A veš koliko jih je danes po vsem svetu in bodo takšni tudi ostali.
Dolžina za nove dvocevne predore je določena pri enem kilometru, če se ne motim. Daljši predori morajo imeti na vsakih xy metrov tudi zasilni izhod. Pravilniki veljajo samo za novo zgrajene predore. Lahko pa tudi za starejše, če se država tako odloči. Italija je predore gradila še po starih pravilnikih. Enako velja za vse novogradnje. Tudi zgradbe upoštevajo nova pravila in ne tista iz 80'.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Mislim da to ni pravilo, temveč priporočilo.
preglednik
Odgovori