Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Škoda je, da pri tem projektu ni nič predvideno za nekoč morebiten drugi tir. Če se že ne bi šlo v štartu delati vsega za 2 tira(1/4 večji znesek glede na trenutne ocene investicije), bi lahko vsaj servisne cevi predvideli malo širše, kar bi minimalno podražilo projekt in močno olajšalo/pocenilo dodajanja tira v prihodnosti, bi bil vsekakor veliko manjši strošek kot bodo razne provizije tistih pri koritu.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Če ga še kdo ni prebral...
http://damijan.org/2015/01/27/avstrijsk ... posobnost/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://damijan.org/2015/01/27/avstrijsk ... posobnost/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Sem bral to v sobotni prilogi. Se pa ne strinjam popolnoma s temi trditvami. Pa ne me razumeti narobe, nič ne oporekam ekonomskim izračunom, le retorika, ki se že desetletje ponavlja v tej naši deželici: "nas bodo obšli", "delajo tako, da bodo izločili luko Koper", "delajo ovinek okoli nas", "Italijani prekinili vse povezave s Slovenijo" ...kot da sosedje nimajo pravice dolgoročno načrtovati svoje infrastrukture oziroma sprejemati svojih odločitev.
Avstrija želi povezati štajersko in koroško prestolnico, prišparala bo predvsem s stališča potniškega prometa (namesto dveh samo en vlak), povezava naprej na Pontebano je smiselna, saj je ta že več kot 10 let dograjena. Tovorni promet je tukaj po moje sekundarnega pomena saj nova ne bo dosti krajša od že obstoječe, ki poteka severneje na Bruck. Seveda, če se da svoj notranji projekt "utoriti" med evropske koridorje, pa še toliko bolje. Saj tega niti ne skrivajo, da smo jim tu mi s svojo nedejavnostjo bistveno pomagali.
Italija je opustila potniški promet proti vsem sosedam in ne samo proti Sloveniji, torej to ni neki obrambni ukrep proti "slovanski nevarnosti", kot bi človek skoraj razbral iz posameznih razprav. Avstrijci bodo prevzeli potniški promet po Pontebani do Benetk, seveda jim bodo Italijani to mastno zaračunali, vendar, dolgoročno se to splača. Tudi mi bi ga lahko, pa nimamo denarja. Zato ga pač ni.
Tudi MAV CARGO so Avstrijci kupili z namenom postaviti svojo državo v center logistike na tem območju. Sama luka Koper je tukaj seveda pomembna, vendar gre vseeno primarno za povezavo Padske nižine z vzhodnoevropskimi državami. Seveda pa se za promet na slovenskih tirih ni potrebno bati. Za to višino uporabnine kot jo sedaj zaračunavamo, se splača stati v vrsti in voziti 40 km/h, če je potrebno.
Avstrija želi povezati štajersko in koroško prestolnico, prišparala bo predvsem s stališča potniškega prometa (namesto dveh samo en vlak), povezava naprej na Pontebano je smiselna, saj je ta že več kot 10 let dograjena. Tovorni promet je tukaj po moje sekundarnega pomena saj nova ne bo dosti krajša od že obstoječe, ki poteka severneje na Bruck. Seveda, če se da svoj notranji projekt "utoriti" med evropske koridorje, pa še toliko bolje. Saj tega niti ne skrivajo, da smo jim tu mi s svojo nedejavnostjo bistveno pomagali.
Italija je opustila potniški promet proti vsem sosedam in ne samo proti Sloveniji, torej to ni neki obrambni ukrep proti "slovanski nevarnosti", kot bi človek skoraj razbral iz posameznih razprav. Avstrijci bodo prevzeli potniški promet po Pontebani do Benetk, seveda jim bodo Italijani to mastno zaračunali, vendar, dolgoročno se to splača. Tudi mi bi ga lahko, pa nimamo denarja. Zato ga pač ni.
Tudi MAV CARGO so Avstrijci kupili z namenom postaviti svojo državo v center logistike na tem območju. Sama luka Koper je tukaj seveda pomembna, vendar gre vseeno primarno za povezavo Padske nižine z vzhodnoevropskimi državami. Seveda pa se za promet na slovenskih tirih ni potrebno bati. Za to višino uporabnine kot jo sedaj zaračunavamo, se splača stati v vrsti in voziti 40 km/h, če je potrebno.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Dokler ni druge variante mogoče. Ni vse v ceni, če rabiš zanesljivo dostavo, se bo marsikdo odločil drugače. Resni prevoznik bo raje plačal nekaj več (tudi zaslužil več) in odpeljal recimo dva para vlakov v enakem času, kot bi pri nas enega. Tu pa mu stojita mašina in strojevodja nekaj ur na eni zabačeni postaji, ker se je nekomu tako sprdnilo, proga pa prazna.trocken napisal/-a:Za to višino uporabnine kot jo sedaj zaračunavamo, se splača stati v vrsti in voziti 40 km/h, če je potrebno.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Primer so Turki, ki celotno transportno pot peljejo preko Trsta po avtocesti, z oprtnimi vlaki in kombiniranimi vlaki po Pontebani na sever.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Podpišem !!!LJ363 napisal/-a: Dokler ni druge variante mogoče. Ni vse v ceni, če rabiš zanesljivo dostavo, se bo marsikdo odločil drugače. Resni prevoznik bo raje plačal nekaj več (tudi zaslužil več) in odpeljal recimo dva para vlakov v enakem času, kot bi pri nas enega. Tu pa mu stojita mašina in strojevodja nekaj ur na eni zabačeni postaji, ker se je nekomu tako sprdnilo, proga pa prazna.
Ali ima mogoče kdo podatek, koliko tovornih vlakov gre iz Kopra podnevi in koliko ponoči?
Hvala !
+
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Zdaj, ko ni potniških vlakov, je to je bolj stvar organizacije dela v Luki in Kopru kot pa dnevne in nočne. Povprečno vozi iz Kopra med 30 in 35 vlakov v 24 urah.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Kot takrat, ko so bili potniški.stjepan napisal/-a:Zdaj, ko ni potniških vlakov, je to je bolj stvar organizacije dela v Luki in Kopru kot pa dnevne in nočne. Povprečno vozi iz Kopra med 30 in 35 vlakov v 24 urah.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Enkratni članek iz rumenih Financ, Simona Toplak, Zakaj je treba drugemu tiru reči ne!? Ker je metanje denarja skozi okno!
Se človek vpraša, kaj se pa potem splača in ali je morebiti cesar FJ bil debil, ko je začel graditi železnice.
Se človek vpraša, kaj se pa potem splača in ali je morebiti cesar FJ bil debil, ko je začel graditi železnice.
važno, da se splača graditi AC,....Obstaja razlika med cesto in železnico. Če imaš cesto, se po njej prej ali slej vozijo avtomobili. Avtocestna povezava tako rekoč sama od sebe pripomore k gospodarski rasti, prinese posel, poveča učinkovitost in produktivnost. Na železnico promet ne pride sam od sebe, na železnico je treba promet pripeljati. Ali SŽ in Luka Koper pripeljeta toliko prometa in imata že sklenjenih toliko pogodb, da bi v prihodnjih 30 letih lahko poplačale tako investicijo? Nimata. Torej - ali je bolje spustiti 380 milijonov evrov evropskega denarja in projekt drugega tira pripraviti tako, da bo ekonomsko učinkovit? Ali je bolje na vrat na nos skočiti po evropski denar, pa potem zmašiti projekt, daj bodo itak davkoplačevalci socializirali izgube? Upamo, da smo se iz trikrat preplačanih avtocest in Teš6 kaj naučili. Drugi tir da - ampak za pol ceneje!
Koliko stane drugi tir?
Po obstoječih projektih 1,4 milijarde evrov.
Koliko od tega bi dala Evropa?
380 milijonov evrov.
Koliko bi morali torej še prispevati davkoplačevalci, oziroma, koliko bi moralo biti »lastnega vložka«?
Približno milijardo evrov.
Koliko je milijarda evrov na vsakega zaposlenega?
1.239 evrov na vsakega aktivno zaposlenega. To je več kot ena povprečna neto plača. Ali res z lahkoto vržete eno plačo skozi okno?
Ali je investicija ekonomsko upravičena?
»Izzidi ekonomske analize kažejo, da obravnavana investicija na ravni osrednje Evrope v 30 letnem odboju ni ekonomsko upravičena. Ekonomska neto sedanja vrednost naložbe je negativna. Neposredne in posredne koristi tudi na ravni osrednje Evrope v 30-letnem obdobju niso tolikšne, da bi opravičevale naložbo, koristi so na ravni Slovenije še precej manjše, zato je naložba na tej ravni še manj ekonomsko upravičena.« To pravi zadnja analiza PNZ svetovanje in projektiranje. Pol milijarde evrov bi dejansko vrgli skozi okno! Več v članku [izvozniki.finance.si] .
Koliko več posla bi morala dobiti Luka, da bi se splačalo?
Trikrat več od predvidenega prevoza po železnicah iz Luke Koper leta 2020, kar je 62 milijonov ton na leto, če bi hoteli pokriti 1,4 milijarde evrov. In vsaj dvakrat več, to je 48 milijonov ton, če nam Evropa podari skoraj 400 milijonov. Luka ne železnice teh poslov nimajo. Ne samo, da jih nimajo - za tako povečanje, bi bilo treba povečati tudi celo pristanišče - kar je dodaten denar. Več v tem članku: [www.finance.si] .
LPLAvtocestna povezava tako rekoč sama od sebe pripomore k gospodarski rasti, prinese posel, poveča učinkovitost in produktivnost.
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Iz letnega poročila SŽ (povzetek, stran 58) sledi podatek 67 vlakov na dan. Številke sicer niso najbolj zanesljive, saj vozijo po istih podatkih naprimer v Kočevje 4 vlaki na dan, toda to je kot nekoč že napisano zanesljivost poročanja vodstva SŽ. Za primerjavo, na gorenjski progi vozi po istem viru 62 vlakov na da, seveda mnogo več potniških. Tako, da se po enotirni progi vsekakor da povečat pretočnost z uvedbo APB (včasih so vlaki na gorenjki vozili v snopih). Seveda pa se pojavi problem zanikrne električne napeljave, ki bi morala imeti v tem primeru večje število napajalnih postaj od sedanjega, za polno izkoriščenost zmogljivosti proge opremljene z APB in vožnjo v snopih magari na nekaj km. Vsekakor je pa to daleko manjši problem, kot izgradnja novih tirov.Zdaj, ko ni potniških vlakov, je to je bolj stvar organizacije dela v Luki in Kopru kot pa dnevne in nočne. Povprečno vozi iz Kopra med 30 in 35 vlakov v 24 urah.
Toliko v razmislek in
LPL
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Se strinjam...Ljubitelj napisal/-a:Enkratni članek iz rumenih Financ, Simona Toplak, Zakaj je treba drugemu tiru reči ne!? Ker je metanje denarja skozi okno!
Se človek vpraša, kaj se pa potem splača in ali je morebiti cesar FJ bil debil, ko je začel graditi železnice.
važno, da se splača graditi AC,....Obstaja razlika med cesto in železnico. Če imaš cesto, se po njej prej ali slej vozijo avtomobili. Avtocestna povezava tako rekoč sama od sebe pripomore k gospodarski rasti, prinese posel, poveča učinkovitost in produktivnost. Na železnico promet ne pride sam od sebe, na železnico je treba promet pripeljati. Ali SŽ in Luka Koper pripeljeta toliko prometa in imata že sklenjenih toliko pogodb, da bi v prihodnjih 30 letih lahko poplačale tako investicijo? Nimata. Torej - ali je bolje spustiti 380 milijonov evrov evropskega denarja in projekt drugega tira pripraviti tako, da bo ekonomsko učinkovit? Ali je bolje na vrat na nos skočiti po evropski denar, pa potem zmašiti projekt, daj bodo itak davkoplačevalci socializirali izgube? Upamo, da smo se iz trikrat preplačanih avtocest in Teš6 kaj naučili. Drugi tir da - ampak za pol ceneje!
Koliko stane drugi tir?
Po obstoječih projektih 1,4 milijarde evrov.
Koliko od tega bi dala Evropa?
380 milijonov evrov.
Koliko bi morali torej še prispevati davkoplačevalci, oziroma, koliko bi moralo biti »lastnega vložka«?
Približno milijardo evrov.
Koliko je milijarda evrov na vsakega zaposlenega?
1.239 evrov na vsakega aktivno zaposlenega. To je več kot ena povprečna neto plača. Ali res z lahkoto vržete eno plačo skozi okno?
Ali je investicija ekonomsko upravičena?
»Izzidi ekonomske analize kažejo, da obravnavana investicija na ravni osrednje Evrope v 30 letnem odboju ni ekonomsko upravičena. Ekonomska neto sedanja vrednost naložbe je negativna. Neposredne in posredne koristi tudi na ravni osrednje Evrope v 30-letnem obdobju niso tolikšne, da bi opravičevale naložbo, koristi so na ravni Slovenije še precej manjše, zato je naložba na tej ravni še manj ekonomsko upravičena.« To pravi zadnja analiza PNZ svetovanje in projektiranje. Pol milijarde evrov bi dejansko vrgli skozi okno! Več v članku [izvozniki.finance.si] .
Koliko več posla bi morala dobiti Luka, da bi se splačalo?
Trikrat več od predvidenega prevoza po železnicah iz Luke Koper leta 2020, kar je 62 milijonov ton na leto, če bi hoteli pokriti 1,4 milijarde evrov. In vsaj dvakrat več, to je 48 milijonov ton, če nam Evropa podari skoraj 400 milijonov. Luka ne železnice teh poslov nimajo. Ne samo, da jih nimajo - za tako povečanje, bi bilo treba povečati tudi celo pristanišče - kar je dodaten denar. Več v tem članku: [www.finance.si] .
LPLAvtocestna povezava tako rekoč sama od sebe pripomore k gospodarski rasti, prinese posel, poveča učinkovitost in produktivnost.
Članek je enkraten - enkratno debilen.
Tale Simona Toplak očitno zelo favorizira ceste. Saj pri nas ni nujno, da bi vozili samo SŽ in da je 2. tir stran vržen denar, to je ***
Problem 2. tira skozi tunel je samo ta, da ga bodo gradili še zelooo dolgo (glede na to, koliko časa so gradili Šentviški predor in remont Kočevke, ki traja že 7 let...).
Takoj zdaj bi bil najboljši vzporedni tir Divača - Črnotiče, Hrastovlje - Koper, da kapaciteta proge ne bo več kritična, potem pa se lahko gradi 25 km "tunelovja". Ker zdaj se rabi kapaciteta; zaradi tovornega prometa in ne visoke hitrosti; te tovorni promet ne rabi nujno, če je Ljubljana-Divača 70, ti 160 za tistih 25 km za potniški promet ne skrajša potovanja prav zelo.
"Tunelovje" naj se torej gradi v enem "šusu" z novo progo Divača-Logatec-Vrhnika-Ljubljana. To je moj pogled
Zdaj pa naj se zgradi vzporedni tir.
Že zdaj so avtoceste zaradi tovornjakov (sploh pozimi) nevarne. Če pustimo, da pride na avtocesto še več, to veliko pove o naši pameti...
Pa da o gospodarski rasti, ki jo prinese železnica sploh ne govorimo. Sploh brez Južne železnice bi bila npr. Ljubljana, Celje, Maribor,... navadne vasi.
Ekologijo, eksterne stroške in ostalo pa pustimo pri strani, ker potem gredo pa ceste čisto v senco. Mi Slovenci pa brez cest...
Vse je v glavi
Lep pozdrav :)
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
Luka in eden izmed ladjarjev, je že izgubil del tovora (avtomobili)
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.24ur.com/bin/video.php?media ... id=4035414" onclick="window.open(this.href);return false;
Luka in eden izmed ladjarjev, je že izgubil del tovora (avtomobili)
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Za drugi tir država sama nima denarja. Iskali bodo zasebnega partnerja.
Se pravi bodo prodali Luko Koper&SŽ do konca tega meseca. Dva meseca nazaj so bili Kitajci tu... danes se klatijo po mlekarnah, čekirajo, če vse zadošča njihovim standardom za uvoz mleka.. mogoče uspot kupijo še Koper in SŽ..
Se pravi bodo prodali Luko Koper&SŽ do konca tega meseca. Dva meseca nazaj so bili Kitajci tu... danes se klatijo po mlekarnah, čekirajo, če vse zadošča njihovim standardom za uvoz mleka.. mogoče uspot kupijo še Koper in SŽ..
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Javnozasebno partnerstvo pomeni, da bomo plačali državljani
Če je res, da bi Kitajci naredili to za 500 oz. 600 milijonov, zakaj se jih ne povabi in naj pridejo in naredijo, potem jim še 10 % dajo povrhu, da grejo tja od koder so prišli
Če je res, da bi Kitajci naredili to za 500 oz. 600 milijonov, zakaj se jih ne povabi in naj pridejo in naredijo, potem jim še 10 % dajo povrhu, da grejo tja od koder so prišli
Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper
Aha, Evropo trikrat na leto žicamo za denar, če kdo vpraša, a bi v zameno za to, da nas vzdržujejo tudi kaj sprivatizirali, ne, to pa ne gre! In takoj na ulice!anzovc napisal/-a:Javnozasebno partnerstvo pomeni, da bomo plačali državljani
Če je res, da bi Kitajci naredili to za 500 oz. 600 milijonov, zakaj se jih ne povabi in naj pridejo in naredijo, potem jim še 10 % dajo povrhu, da grejo tja od koder so prišli
Progo pa bi dali pa delat Kitajcem. To pač ne gre. Smo del Evropske unije in ne moremo se prav z vsakim "skurbat", ki nam nekaj ponudi.