Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Najbližja luka središču Evrope (v našem območju) je Tržič, potem Trst in takoj nato Koper. Tako pove preprost pogled na zemljevid. Zadnjič sem nekje celo bral, da je Koper za Evropo najugodnejša luka v Jadranu, ker je na križišču 5. in 10. koridorja, pa razumi kdor more. Seveda želim Kopru vse najboljše v borbi s konkurenco.
preglednik
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

odbijac napisal/-a:Dolžina ni preveč napačna, od cepišča do konca Kopra (do končne stacionaže tovorne postaje) je 29 km in nekaj metrov. Do vstopa v Koper je pa skupaj dejansko malo pod 45 km.
Ne drži. Proga Prešnica-Koper se zaključi na potniški postaji v km 31,5.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Črni časi prihajajo za vse logiste. Baltic dry index spet rekordno nizek.
Očevidno si začel uporabljat vse argumente, da bi potrdil tezo, da se promet Luke Kp ne bo več količinsko širil, sedaj ti pride prav tudi index povpraševanja po pomorskih prevozih. Kakor vsak borzni index (saj to je neke vrste borzni index) niha in ni stalnica. Verjetno se pa zavedaš, da borzni index ni edino merilo zdravja/stanja gospodarstva. Preveč temeljijo na špekulacijah in pričakovanjih, v čemer BDI ni izjema.
Most directly, the index measures the demand for shipping capacity versus the supply of dry bulk carriers. The demand for shipping varies with the amount of cargo that is being traded or moved in various markets (supply and demand).
V obilnih časih so pač vsi ladjarji nabavljali nove ladje, predvidevajoč +10% rast Kitajske. Toda samo padec rasti na enoštevilčno mesto je zanihal pričakovanja in index je zgrmel. In če pri bežnem spremljanju mednarodnih razmer nisem spregledal velja BDI za bulk carrier ladje.
he Baltic Dry Index (BDI) is an economic indicator issued daily by the London-based Baltic Exchange. Not restricted to Baltic Sea countries, the index provides "an assessment of the price of moving the major raw materials by sea. Taking in 23 shipping routes measured on a timecharter basis, the index covers Handysize, Supramax, Panamax, and Capesize dry bulk carriers carrying a range of commodities including coal, iron ore and grain."[1]
Prevozniki bodo pač nekaj časa tolkli minus, nekateri pa propadli, toda to še ne pomeni, da se je obseg prevoza zmanjšal, zmanjšala so se nerealna, ali pa špekulativna kakor hočete pričakovanja o bodoči rasti prevozov in kar naenkrat se je izkazalo, da so vsi preveč nabavljali ladje. Mednarodni pomorski prevozi pač niso socialistično plansko gospodarstvo, kjer pa nikoli ni nič bilo v okviru palna, ker so ga vsi skušali (in bili nagrajevani) preseči.

Glede na sestavo prometa v Luki so sipki tovori (Fe ruda, premog, glinica) le del ponudbe. Trenutno tudi ni videti, da bi bilo avstrijsko železarstvo v krizi in so za zmanjšanje prometa pretovora sipkih tovorov nevarnosti povsem drugje, vključno neizgradnja 2. tira. Kontejnerski promet še vedno raste, resda bo rastel nekoliko počasbneje zaradi konsolidiranja kitajske rasti, toda povečuje se prevoz avtomobilov.....

Je pa stanje BDI zelo pomembno za slovenskega (? ali nemškega?) pomorskega prevoznika, ki posluje skorajda izključno pri prevozih sipkih tovor na vzhodu in cene teh prevoznin ga resnično ogrožajo v polsovanju.

več o BDI:
https://en.wikipedia.org/wiki/Baltic_Dry_Index
http://www.investopedia.com/terms/b/bal ... _index.asp
....

LPL
ExpressTrain
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 02.01.2015, 14:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ExpressTrain »

Ta tir bi moral biti že zdavnaj zgrajen, ne pa, da se še danes prerekamo, ali bo, ali ne bo. :cry:
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a zelencek »

:idea: Kaj pa če se zgradi tovorna gondola/nihalka med Koprom in Kozino in vzporedni tir Divača - Kozina :wink: ?
Najbrž bi bilo ceneje od 1,3 milijarde. :lol:

https://lh3.googleusercontent.com/rtVJ2 ... 0bRbk=h900 :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

zelencek napisal/-a::idea: Kaj pa če se zgradi tovorna gondola/nihalka ...
Nihalka oz. gondola je za te potrebe neprimerna, saj se vozi izmenično v eno in drugo stran, podobno kot na dvokabinski vzpenjači (kjer obe kabini kompenzirata večji del bruto teže). Zato je lahko ne glede na dolžino naenkrat na celotni trasi samo en tovor na poti gor in en na poti dol, na sredi trase se srečata.
Bi pa bila morda uporabna krožna žičnica, kjer se lahko tovor pripenja skoraj zvezno (pač v okviru nosilnosti vrvi, zmogljivosti pogonskega motorja in nakladalno/razkladalnega mehanizma).
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

ali je na spletu tale kronologija veljavna ali so še kakšne dopolnitve oz. jo lahko kdo dopolni?

http://www.di.gov.si/si/javna_zeleznisk ... aca_koper/

http://www.di.gov.si/fileadmin/di.gov.s ... I._tir.pdf

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
odbijac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 366
Pridružen: 18.02.2011, 11:37
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a odbijac »

Regan 664 napisal/-a:
odbijac napisal/-a:Dolžina ni preveč napačna, od cepišča do konca Kopra (do končne stacionaže tovorne postaje) je 29 km in nekaj metrov. Do vstopa v Koper je pa skupaj dejansko malo pod 45 km.
Ne drži. Proga Prešnica-Koper se zaključi na potniški postaji v km 31,5.
V odstavku z navedbo o "skoraj 45" je eksplicitno omenjen tovorni promet, to zgoraj je pa seveda res.
LP, odbijac
jurij
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 589
Pridružen: 20.11.2011, 23:13
Kraj: Prosečka vas Mačkovci

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a jurij »

Vsa ugibanja, kdaj in kako bo zgrajen 2. tir iz Divače do Luke Koper so zaključena. Na tiskovni konferenci pred tremi dnevi v Luki Koper je minister Gašperšič potrdil, da se bo tir gradil, začelo se bo letos, v celoti pa bo zgrajen z prostovoljnim udarniškim delom državljanov. :pamet

Glede na zgoraj navedeno potrditev gradje sem tudi jaz pripravljen brezplačno posoditi svoj žerjav za delo pri gradnji drugega tira, vsi državljani pa imamo sedaj ponovno edinstveno priložnost z veseljem delati, tako kot se je to nekoč delalo v SFRJ pri gradni ceste bratstva in edinstva. :thumbupl :thumbupr

Več o tej končni odločitvi gradnje drugega tira, si lahko preberete na tej povezavi, tukaj: https://www.google.si/url?sa=t&rct=j&q= ... MoBRv1mq3A
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Strateško pomembni koridorji v eu-ju so dobili končno? podobo. Zemljevid je posodobljen letošnje leto.

http://www.ec.europa.eu/transport/theme ... ges/eu.png


Če še kdo hoče kaj več.

http://www.ec.europa.eu/transport/theme ... ies_en.htm
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Opažam, da je te dni v Luki gneča na terminalu za premog in železovo rudo. Razkladajo 2 ladji z dobrimi 160 tisoč tonami premoga na vsaki in čez dva dni še ena pride... Skupaj skoraj 400 tisoč ton. Se to potem večina preklada na manjše ladje in gre v druga pristanišča ali bo šla večina premoga po tirih?
Tomaž97
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1709
Pridružen: 07.06.2009, 19:30
Kraj: Proga št. 62

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Tomaž97 »

anzovc napisal/-a:Opažam, da je te dni v Luki gneča na terminalu za premog in železovo rudo. Razkladajo 2 ladji z dobrimi 160 tisoč tonami premoga na vsaki in čez dva dni še ena pride... Skupaj skoraj 400 tisoč ton. Se to potem večina preklada na manjše ladje in gre v druga pristanišča ali bo šla večina premoga po tirih?
Večina po železnici. Le manjši del prepeljejo z ladjo do Benetk in Monfalcona (Tržič).
afabijan
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 20.01.2016, 16:26
Kraj: Malmö

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a afabijan »

Zgleda, da se bo rast prometa nadaljevala v luki (in da posel z Mercedseom ni bil izgubljen):
http://www.just-auto.com/news/daimler-s ... 67172.aspx

Daimler's Mercedes-Benz has set up a new hub for transporting new vehicles from Europe to Asia in the Slovenian port of Koper. It started operating at the end of 2015.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a suha »

@Ljubitelj

Če se prav spomnim je zadnja študija o drugem tiru pokazala, da se pretovor v Luki Koper ni povečal na račun odvzema tržnega deleža Severnoevropskim pristaniščem, temveč je rasla predvsem s Kitajsko rastjo izvoza.

In tu tiči zajec, ki nas mora skrbeti. Novice so še slabše, ker se je v Januarju Kitajski izvoz zmanjšal kar za 11,2 %! Bojim se da bo to zmanjšanje najbolj zadelo ravno Luko Koper, oz, Sredozemska pristanišča, ki kot že omenjeno po študiji niso rasle po principu odvzema tržnega deleža, vendar predvsem po principu povečanja trga.

Seveda je jasno, da se Baltic Dry Index hitro spreminja. Problem, ki me skrbi, je ker je na rekordno nizki ravni (50% nižji kot leta 2008!). Problem je tudi ker zgodovinsko gledano v ladjarstvu dobri časi trajajo nekje 2-3 leta. Nato lahko pričakujemo vsaj desetletje boja za peživetje. In vse kaže na to, da smo v to destletje mrtvila dodobra zakorakali.

Kar se tiče sipkih tovorov, vse lepo in prav. Vendar gre za tovore z relativno nizko dodano rednostjo (ladje, ki s tem tovorom vplujejo v Koper so majhne, večje vpluti ne morejo, ker imajo bistveno večji ugrez kot kontejnerske ladje), nasproti avtomobilom in kontejnerjem se tovor dolgo razklada (2-3 dni, medtem ko se razkladanje kontejnerjev in avtomobilov meri v urah in to po moji oceni polni vlake, ki imajo potem težave na enotirni progi do Divače), potem je tu še problem ekologije (prašenje), skratka sipki tovori so problematični in na njihov račun Luka Koper vsaj po moji oceni nebo rasla.

Želim vse dobro Sloveniji in Luki Koper. Hočem pa opozoriti na zadeve, na katere bo politika začela opozarjati z enoletnim zamikom.

Lep pozdrav iz HIT (Hongkong Internationa Terminals).
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če se prav spomnim je zadnja študija o drugem tiru pokazala, da se pretovor v Luki Koper ni povečal na račun odvzema tržnega deleža Severnoevropskim pristaniščem, temveč je rasla predvsem s Kitajsko rastjo izvoza.
Ne bom še enkrat ponavlajl številk, pretovor kontejnerjev v Luki KP raste vsaj 2x hitreje kot na SE pristaniščem. Če to ni odžiranje trga, sem lahko samo bebec, kaj bebec, notorični bebec bi rekel Švejk..... Pretovor kontejnerjev v LKP (TEU je recimo lani v prvem polletju narastel za 18%, https://luka-kp.si/slo/novice-183/singl ... letju-3983.
Kar se tiče sipkih tovorov, vse lepo in prav. Vendar gre za tovore z relativno nizko dodano rednostjo (ladje, ki s tem tovorom vplujejo v Koper so majhne, večje vpluti ne morejo, ker imajo bistveno večji ugrez kot kontejnerske ladje),...
Evropski energetski terminal ima max. dovoljen ugrez 17,2 m. Prekladajo se ladje vrste "Cape size", ki ne morejo skozi Panamski prekop, po novem pa menda lahko skozi Sueški prekop (18m ugreza, 175,000-400,000DWT) in "Panamax" (294.1x32.3 in z ugrezom 12,04 m. No v letu 2014 je bila največja ladja dolžine 327 m, ki je prepeljala čez 200.000 ton. Bi prej rekel, da tovor omejujeo skladiščne kapacitete, 400.000 ton. Če je ladja dolžine 327 m, ki pripelje 200.000 ton majhna, velja ista ugotovitev kot v prehšnem odstavku. Sicer je pa 200.000 DWT nekakšna standardna velikost ladje reda Capsize. Seveda obstajajo monstri vse do 400.000 t, za te pa res ni prostora.
..... nasproti avtomobilom in kontejnerjem se tovor dolgo razklada (2-3 dni, medtem ko se razkladanje kontejnerjev in avtomobilov meri v urah in to po moji oceni polni vlake, ki imajo potem težave na enotirni progi do Divače), potem je tu še problem ekologije (prašenje), skratka sipki tovori so problematični in na njihov račun Luka Koper vsaj po moji oceni nebo rasla.
Razklada se do 25.000 ton na dan (odvisno tudi od vrste tovora in velikosti ladje, torej tudi 8 dni), terminal pa dela 100 na uro, ne pa da mu pripisuješ stagniranje.
V preteklem tednu smo sprejeli dve velikanki (China Prosperity in CSK Beilun), vsaka je na svojem krovu pripeljala kar 165.000 ton premoga. V kratkem bo 183.000 ton železove rude pripeljala ladja Samjohn Vision, kasneje pa se bo pri nas ustavila še nekoliko manjša ladja s premogom Adelante (75.000 ton).
In po tvoje smo tako bogati, da bomo delali samo fine stvari, z rudo pa se naj ukvarjajo neki cigani v Rotterdamu.......

Kakor so razsuti tovori na Energetskem terminalu okoljsko lahko škodljivi, toda Luka je opravila kar nekaj postopkov, da se eliminira neželjene vplive, so tudi terminali za avtomobile okoljsko škodljivi. Zakaj se jih mnoge luke otepajo je preprosti razlog, ker nimajo prostora za skladiščenje nekaj 10k avtomobilov.... In v Kopru je prostora še vedno dovolj, še zlasti ko človek pogleda ostanek mlake bivšega zaliva. Ops, to je sedaj ja umetni naravni rezervat z uvoženimi konji....

Suha, drugič pa se javi z malo boljšimi argumenti.

LPL
Odgovori