Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

V sobotnem Delu:
Škodljiva študija drugega tira iz rok novega nadzornika
Jürgen Sorgenfrei je trdil, da se drugi tir ne izplača. Vse so strokovnjaki odločno zavrnili.
http://www.delo.si/gospodarstvo/skodlji ... rnika.html

Sem mislil, da so pristojni minister in druščina kekci, kaže pa, da so pokvarjeni kot kvargelj.
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a darko06 »

Spoštovani,
že nekaj cajta se nahajam na tej temi, pa imam nekaj prašanj, ne glede na kekce ali kvargelje.
Kaj je večja potreba na koprski progi, brzine ali propustna moč? Ali je res potreba da tovorni vlaki prideju nekaj minut hitreje od Divače do Koper tovorne postaje, ali je mogoče potrebneje, da proga dobi večjo propustno moč, se pravi da tovorni vlaki grejo taktno gor recimo eden vsakih deset minut, kako je to v Združenih Državah Amerike na prevoju San Bernardino, z Long Beacha v Barstow in naprej v Arizono, kje so tri tira, dve za gor in eden za dol, če se ne motim?
Naslednje, če res gre za marsikatere europske propise in zahteve, ali ni pa mogoče tako določeno prigraditev drugega tira obstoječem pravno interpretirati kot rekonstrukcijo, ne pa kot novogradnjo? Mogoče se na tak način lažje pride do europskih sredstev.
Poglejte, menim da je ne glede na povezave treh medsebojno blizih pristanišč v tem kotku Jadrana (Reke, Kopra in Trsta) z ozemljem (Trst z Pontebbano z Avstrijo, Koper z drugim tirom z Divačo in Reko z drugim tirom do Karlovca itn.) zelo potrebna medsebojna povezava tih pristanišč (zveza Trst - Koper, mogoče Lupoglav - Matulji in tovorna železniška obvoznica Reke od Matulj do Krasice), lahko pa se doda drugi tir od Pivke do Šapjan in obstoječi tir uredi za obremenitev 22 t/os.
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Tir Pivka -Šapjane se bo remont na 22,5t delal ko bo dala luka reka denar ,ker mislim da je samo njej interes imeti čimboljšo povezavo z svetom,katero lahko potem tudi ustrezno tržijo.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Js tudi ne vidim smisla, da bi slovenski davkoplačevalci financirali nadgradnjo proge do Šapjan. Omejitev na 20t/os je problem, ki ni nepremostljiv. Konec koncev po štajerski progi prevozijo skoraj 8 milijonov ton ob omenjeni osni obremenitvi, po enotirni koprski progi pa letno preko 11 milijonov ton. Reka bi morala najprej smotrno povezati pristanišča s progo do Šapjan.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Js tudi ne vidim smisla, da bi slovenski davkoplačevalci financirali nadgradnjo proge do Šapjan. Omejitev na 20t/os je problem, ki ni nepremostljiv. Konec koncev po štajerski progi prevozijo skoraj 8 milijonov ton ob omenjeni osni obremenitvi, po enotirni koprski progi pa letno preko 11 milijonov ton. Reka bi morala najprej smotrno povezati pristanišča s progo do Šapjan.
Ti še marsičesa drugega ne vidiš. Proga Ri-Šapjane je menda že 22,5/t os. In slej ko prej bo potrebno stvar urediti tudi v Sloveniji. In mislim da Luka Ri nima pri tem kaj plačevat, kakor meni Simy.

LPL
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 24.04.2009, 20:33
Kraj: Češka

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a bugear »

mkx napisal/-a:Kako pa vračanje v primeru VM na 50Hz (HR, HU) preprečujejo?
S povratno wattsko zaščito. Ne vem, ali prav v navedenih krajih, na Češkem se prej uporabljala povsod na 25kV omrežju, zdaj ostaja vgrajena samo na nekaterih progah.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Ljubitelj napisal/-a:
Js tudi ne vidim smisla, da bi slovenski davkoplačevalci financirali nadgradnjo proge do Šapjan. Omejitev na 20t/os je problem, ki ni nepremostljiv. Konec koncev po štajerski progi prevozijo skoraj 8 milijonov ton ob omenjeni osni obremenitvi, po enotirni koprski progi pa letno preko 11 milijonov ton. Reka bi morala najprej smotrno povezati pristanišča s progo do Šapjan.
Ti še marsičesa drugega ne vidiš. Proga Ri-Šapjane je menda že 22,5/t os. In slej ko prej bo potrebno stvar urediti tudi v Sloveniji. In mislim da Luka Ri nima pri tem kaj plačevat, kakor meni Simy.

LPL
Pomiri se malo. Od Reke do Šapjan in dalje do Pivke so veliki vzponi po katerih ni nujno laziti. Hrvatom je prioriteta zgraditi spodobno povezavo z Zagrebom, in ko so tam, je pot do Graza po ravnici. Takrat bo tudi del med Celjem in Zidanim Mostom ter proga severno od Maribora na spodobi ravni. Preko Dobove - Celja - Maribora bo tekel tovor na sever. Še bolje bi bilo imeti progo Zagreb - Pragersko preko Gruškovja. Za reško in koprsko pristanišče pa je italijanski trg itak preoster trg zaradi Trsta, Benetk in Ravenne. Vlačiti tovor na Ljubljano je nepotrebno in potratno početje, koridor X pa ima svoj zenit že za sabo.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a električar »

V svojem postu si navedel nekaj pavšalnih trditev, ki niso točne oz. so le deloma pravilne. Zato si me izzval, da napišem nekaj o tem. Širšemu krogu forumašev se opravičujem za offtopic.
Napisal/-a Re 4/4 » 01.06.2016, 9:20:27


@mkx je dobro začel. Pa tudi sam si že začel v isti smeri razmišljati. Predstavljaj si poletje, ko je sistem na meji zmogljivega. Inercija pač zagotavlja togost omrežja. In več kot imaš razsmernikov v javni mreži, oziroma na "lokalnem" območju, manjša je inercija, bolj je mreža občutljiva na razpad. Glede turbinski regulatorjev samo to, da je odvisno, od kje merijo. Za 400 in 220 kV elektrarne je odvisno od sistemskih storitev. Nek na pragu, teš je voden od zunaj glede na frekvenco mreže. Manjše elektrarne, pa na pragu. Veliko je pa tako blokiranih. Zato je problem lahko isti, kot pri sončnih elektrarnah, samo, da se tukaj ne pogovrajamo o kW ampak o MW. Največji problemi se dogajajo z nenadnin povečanjem napetosti in frekvenco. Še posebej pri tako kratkih in hitrih spremebah. Drugače ja, tudi, če teš ali nek izpade, pride do velike spremembe, vendar je tam togost takšna, da 3000 MW elektrarna ne more povzročiti razpada, ker kot si že omenil je v tem omrežju dovolj rotirajočih mas.

Če strnim v en stavek, ki pa si ga že ti povedal: Pri nenadnem povečanju toka je lahko problem upad napetosti, če je omrežje šibko In obratno. Maksimlna napetost je 123 kV. Kar pa se tiče hidroelektraren in njhove oddane moči. Nikoli se ne gleda njena celotna moč, ampak ponavadi dela max. do nekje 70-80 % na agregat. Ker tam je največji izkoristek.

Za talum, pa je Ljubitel lepo povedal. Izklop je pa dovolje samo par ur, ker potem je peč kaput.
V svojem postu si navedel nekaj pavšalnih trditev, ki niso točne oz. so le deloma pravilne. Zato si me izzval, da napišem nekaj o tem. Širšemu krogu forumašev se opravičujem za offtopic.

Prehod 2 lokomotiv iz polne vleke v zaviranje ali obratno se ti zdi problem za stabilnost frekvence EES, izpad 500 MW v Teš pa ne. V sinhronih sistemih frekvenca ni odvisna od napetostnega nivoja omrežja in je enaka tako na zbiralnicah RTP kot v vsaki vtičnici, tudi v najbolj zakotni dolini. Enako velja za frekvenčno stabilnost. Ob zadnjem izpadu Teš6 pred 2 tednoma je frekvenca padla iz 50,040 na 50,005 Hz v 10 sek. Torej 35 mHz, kar je manj kot promil. Iz hitrosti upada frekvence je možno sklepati o vztrajnosti vseh rotirajočih mas sistema. Vsi generatorji v omrežju so izpad čutili kot trenutno povečanje bremena za velikost izpadle moči. V prvem trenutku so 500 MW pokrili iz kinetične energije rotorjev, ko so odreagirali njihovi turbinski regulatorji, pa so frekvenco v dobrih 2 minutah vrnili na začetno raven.
Kar se tiče regulacije frekvence ima vsak agregat svojo, tudi v Tešu. V povratni zanki meri frekvenco na sponkah in/ali vrtilno hitrost na gredi. Od zunaj dobiva le želeno vrednost moči glede na vozni red ali zaradi sekundarne regulacije frekvence, ki je ena od sistemskih storitev.
Res je, da bi velik delež razsmernikov - statičnih virov, kot so sončne elektrarne, lahko poslabšal frekvenčno stabilnost EES, vendar šele ko bi bila moč tovrstnih obratujočih virov podobnega velikostnega reda ali celo večja kot moč obratujočih sinhronskih generatorjev. Razsmerniki pri obratovanju na omrežju lahko samo sledijo frekvenci omrežja, ne morejo pa je regulirati.
Kot sem že dejal v predhodnem postu, je v razvejanih omrežjih na koncu dolgih vodov lahko problem upad napetosti ob velikih tokovnih sunkih. Za regulacijo napetosti so odgovorni napetostni regulatorji vzbujalnih sistemov generatorjev, ki reagirajo zelo hitro, nekaj zakasnitve pri odzivu nastane zaradi magnetne vztrajnosti (nekaj 100 ms do nekaj sek). Kot veš, se v omrežju regulira napetost tudi z regulacijskimi stikali na transformatorjih, kar je počasneje.
V zvezi z vodnimi elektrarnami lahko rečemo, da se njihova moč odvisno od vodnatosti in voznih redov giba od tehničnega minimuma do nazivne moči. So pa sposobne v nekaj 10 sekundah do nekaj minutah povečati moč do maksimuma, če je to nujno. Najboljši izkoristek imajo res pri okoli ¾ moči posameznega agregata, lahko pa je zelo visok tudi v širšem območju.
Glede Taluma ne vem, koliko najdlje zdrži brez posledic, v primeru nujne razbremenitve EES pa ga izklapljajo za največ 1 uro.
Če zaključim: Kakšna Živa bi torej z veliko spremembo moči zamajala frekvenco za kak Hz le v primeru otoka ene ali nekaj manjših elektrarn, reda velikosti soških.

lp
ExpressTrain
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 63
Pridružen: 02.01.2015, 14:02

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ExpressTrain »

Ne se bati. Novi tir Divača - Koper bo zgrajen. :evil:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pomiri se malo. Od Reke do Šapjan in dalje do Pivke so veliki vzponi po katerih ni nujno laziti. Hrvatom je prioriteta zgraditi spodobno povezavo z Zagrebom, in ko so tam, je pot do Graza po ravnici. Takrat bo tudi del med Celjem in Zidanim Mostom ter proga severno od Maribora na spodobi ravni. Preko Dobove - Celja - Maribora bo tekel tovor na sever. Še bolje bi bilo imeti progo Zagreb - Pragersko preko Gruškovja. Za reško in koprsko pristanišče pa je italijanski trg itak preoster trg zaradi Trsta, Benetk in Ravenne. Vlačiti tovor na Ljubljano je nepotrebno in potratno početje, koridor X pa ima svoj zenit že za sabo.
Ne ti, ne jaz, ne bova tega dočakala za svojega življenja! Sicer mi pa ni jasno, kaj sedaj vpleta italijanski trg. Pa ti slučajno veš, da je kakih 6-8% pretovora v Luki Kp namenjeno v Italijo (mislim, da je podatek nekaj let star), po tonaži približno toliko kot v Nemčijo. Seveda pa tu ne gre za železniški prevoz temveč pretovor na majše ladje za razsute tovore, in če me spomin ne vara, gre ta tovor v ...... Ravenno!

LPL
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a gorican »

PODPIS POGODBE: Ne za drugi, temveč za izvlečni tir

Izvedba del na projektu se bo začela takoj po uvedbi izvajalca v delo, predvidoma pa zaključila v drugi polovici leta 2018, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.

http://regionalgoriska.si/novica/podpis ... vlecni-tir
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

gorican napisal/-a:Izvedba del na projektu se bo začela takoj po uvedbi izvajalca v delo, predvidoma pa zaključila v drugi polovici leta 2018, so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
Za gradnjo izvlečnega tira in remont obstoječega tira - skupaj torej cca 2,5 km bomo potrebovali dve leti. Sedaj pa si predstavljajte še 26 km novega tira v predorih in viaduktih. Koliko časa bomo pa to gradili?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Pa kaj je pravzaprav ta izvlečni tir? Sam si predstavljam samo podaljšan "štuc", kar so včasih dogradili v okviru malo večjih vzdrževalnih del.
preglednik
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Izvlečni tir se na območju zgrajene nove elektronapajalne postaje Dekani z dodatno kretniško zvezo poveže z obstoječim tirom železniške proge Divača – Koper in dejansko predstavlja prvi kilometer gradnje drugega tira med Divačo in Koprom.
:mrgreen:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Se že ve "zagvišno", bo šel naprej paralelno ob obstoječem, ali pa jo bo zavil malo po svoje?
preglednik
Odgovori